Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Evenzo

Evenzo

08-02-2011 om 12:30

Begrafenis regelen

We hebben er lange tijd niet aan gedacht of wilden er niet aan denken…met als gevolg dat we niet verzekerd zijn voor evt. overlijden van ons of een van onze kinderen. Ik wil dit toch wel graag regelen…voor je weet maar nooit.
De vraag is natuurlijk, welke begrafenisonderneming? Waar denken jullie aan en waar hebben jullie een goed gevoel bij?
Ik heb zelf een medische indicatie…is dat van invloed op de hoogte van de premie, of mag dat niet meegerekend worden? Bij de aankoop van ons huis werd daar dus verschrikkelijk moeilijk over gedaan met als gevolg dat de betreffende maatschappij mij doodleuk een maandpremie voorlegde van bijna 300euro per maand!! Gelukkig hadden ze zelf een foutje gemaakt en de offerte aangeboden op jaarbasis die wij ondertekend terug hadden gestuurd. Achteraf begonnen ze dus moeilijk te doen, omdat het per maand zou moeten zijn. Wij stonden volledig in ons recht en men is uiteindelijk toch akkoord gegaan….

Maar nu de begrafenispolis. Ik houd mijn hart vast over de hoogte van de premie die ik dadelijk kan betalen….

Wie kan tips geven?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

08-02-2011 om 12:40

Zelf sparen

Waarom zet je niet gewoon heel simpel zelf iedere maand een klein bedrag opzij als reserve?

(Janneke67)

(Janneke67)

08-02-2011 om 12:45

Ik zou het nooit meer doen

Wij hebben bij de Dela een uitvaartverzekering. Betalen per kwartaal 25 euro (wij zitten er allemaal al van jongs af aan in) en heb pas eens nagevraagd waar we precies voor verzekerd waren. Nou, dat was barweinig.

Een totaal bedrag van 1500 euro, naar eigen inzicht te besteden. Nou, ik kan je vertellen dat je daar dus niet veel mee doet hoor! We konden het bedrag wel verhogen, maar dan gaat natuurlijk de premie ook omhoog.

Nee, zou het nooit meer doen. Stoppen is nu ook zonde, want je gooit dan alles weg.

Ik zou gewoon een aparte rekening openen en daar iedere maand of ieder jaar een bepaald bedrag op storten...dat is veel verstandiger. Dan heb je het geld altijd in eigen beheer.

Evenzo

Evenzo

08-02-2011 om 13:02

Sparen

Toen mijn man en ik allebei net afgestudeerd waren en beide werkten, hadden we een flinke spaarrekening. Nu zijn we beide 40 en bijna 40 met 2 kleine kindjes (bijna 2 jaar en 5 jaar oud).

Ik hoor ook van mensen om mij heen dat het veel beter is om zelf een bedrag op een spaarrekening te zetten. Dat zou meer opbrengen (met de rente erbij) dan een polis uiteindelijk dekt.

Ik had ook al eerder bedacht dat het misschien beter kan zijn om zelf gewoon iedere maand een bedrag te reserveren.

Als ik het goed heb (corrigeer me als ik het niet goed heb) kost een gemiddelde begrafenis al gauw zo'n 7000 euro of niet?!
In de Elsevier heb ik jaren terug een artikel gelezen over begrafenispolissen die je eigenlijk meer 'leegtrekken' dan dat ze alles dekken. Ook toen mijn opa overleed (die toch zijn leven lang goed verzekerd was) moest een behoorlijk bedrag extra betaald worden om alles te kunnen betalen.

Recente ervaring

...die 7 a 10.000 euro die je overal hoort is echt schromelijk overdreven. Je kan voor een paar 1000 euro prima begraven. Moet je alleen veel meer zelf doen.

Wij hadden Het Gesprek met de uitvaartverzorger. Hele gezin had al meer dan 48 uur amper geslapen, en toch voelde ik haarfijn aan hoe de verkooptechnieken die ik voor mijn werk op cursussen uitgebreid had geleerd hier in werden gezet.
Dat werd nog bevestigd door het sippe gezicht van de uitvaartleider in kwestie toen wij de ene na de andere suggestie van haar van de hand wezen. Weg marge.

Evenzo

Evenzo

08-02-2011 om 14:04

Rodebeuk

Jij hebt hier dus (helaas) enige ervaring mee begrijp ik. Hoe gaat dat dan precies in z'n werk dan? Wat moet je dan allemaal zelf doen als ik bijv. slechts 4000 euro heb?

Ik vind het echt bizar voor woorden eigenlijk hoe die lui te werk gaan. Ok, het is hun werk, maar etisch gezien….moeilijk hoor. Mensen die vaak al emotioneel aan de grond zitten, doodmoe zijn….tja, die geven dan ook vaker toe…gelukkig jullie niet dan. Maar hoe gaat zo iets in z'n werk als ik vragen mag?

Vind jij het een goed idee om zelf een bedrag op een spaarrekening te zetten? na dat artikel gelezen te hebben in de Elsevier had ik echt het idee met een stel "lijkenpikkers' van doen te hebben…..tja, er moet wel geld verdient worden.

Wel doen

Ik vond het ook altijd onzin; een uitvaartverzekering. Er is altijd wel ergens geld vandaan te halen om een begrafenis te regelen als je zelf niet genoeg op de bank hebt staan. Bovendien hadden mijn ouders ook zo'n verzekering maar toen mijn moeder overleed viel het zo tegen wat er van gedaan kon worden dat ik het nut er verder niet van in zag. Als je dan, ondanks dat je verzekerd bent, toch nog bijna alles moet betalen... Een beetje net als wat Janneke67 zegt.
Maar toen mijn man een eigen bedrijf begon moest er verzekeringstechnisch geregeld worden en kwam er zo'n verzekeringsmeneer bij ons thuis. Een aardig iemand maar wel met leuke verkooppraatjes. Hij wilde ons ook aan een uitvaartverzekering. Ik heb mijn bezwaren nogmaals genoemd maar hij overtuigde mijn man met de woorden: "Het is de enige verzekering waarvan je zeker weet dat je hem zal gebruiken! Maar dan moet je het wel goed doen."

We hebben ons ieder laten verzekeren voor het standaard bedrag. Onze kinderen hebben we laten verzekeren voor ik meen het standaard bedrag + 10.000 euro. Ik geloof dat het standaard bedrag 3500 euro is (als je wil kan ik dat opzoeken). Dat is trouwens een bedrag dat aan de inflatiecorrectie is gekoppeld.
Hoe jonger degene die overlijd, hoe duurder de begrafenis (volgens die meneer en ik geloof hem helemaal), maar hoe relatief goedkoper de premie. Die premie is trouwens levenslang hetzelfde. Ik geloof dat we voor de kinderen zeven of acht euro per maand betaalden. Natuurlijk is dat ook relatief; want hou ouder je wordt hoe langer je die acht euro betaald. Wat wij precies betalen weet ik eigenlijk niet. (Kan ik opzoeken.)
Achteraf gezien ben ik blij met die verzekering. Toen ons mannetje overleed (ik denk iets meer dan een jaar na het afsluiten van die verzekering) hoefden we niet na te denken over geldzaken. Wat we wilden konden we doen. Ik weet nog goed dat we de bijeenkomst wilden filmen en de uitvaartbegeleider vroeg of we dat wel zeker wisten want zoiets kostte veel geld. We hadden geen idee en vroegen haar wat 'veel geld' was. Het antwoord was "misschien wel 500 euro", waarop wij elkaar aankeken en moesten lachen. "Doe maar".
Uiteindelijk heeft de verzekeraar (Monuta) het geld gewoon op onze rekening gestort en konden wij zelf iedereen betalen. Nogmaals, we hebben niet zuinig gedaan. We wilden doen wat goed voelde. Het was het laatste wat we "met" ons, voor ons mannetje en zijn broertje (foto's en film voor 'later') konden doen. Dus die cameraman was er, evenals een fotograaf en ook met de steen (grafmozaiek) hebben we niet gekeken naar de prijs (ik weet niet precies wat een gewone steen kost maar ik denk dat dit iets meer kostte dan een gemiddelde grafsteen). Uiteindelijk hadden we aan het verzekerd bedrag niet genoeg. Alles bij elkaar, daarbij dus ook de kosten voor de het openen en sluiten van het graf, de 'afkoop' van het graf en het onderhoud voor dertig jaar, de film, de afgedrukte foto's, de kaartjes en advertenties en dergelijke, waren we meer kwijt dan die 13500 euro! Ik weet het niet zo uit mijn hoofd maar ik denk dat we al met al zo'n 16000 euro besteed hebben. Ik had van te voren nooit gedacht dat het zo veel zou gaan kosten.
Dus tja. Of je je daarvoor wilt verzekeren is natuurlijk de vraag. Het kan natuurlijk zo zijn dat je het zelf niet meer meemaakt dat je het nodig hebt, maar het is ook een soort buffer voor je kinderen. Dat je die niet opzadelt met de kosten voor een begrafenis. En misschien heb je, of een familielid wel een buffer om zo'n bedrag uit te geven. Al zal die buffer waarschijnlijk voor iets anders bedoeld zijn...
Je hoopt natuurlijk nooit in zo'n situatie te komen dat het nodig is. Ons overkwam het wel en nogmaals ik ben blij dat mijn man zich toen heeft overhalen.

Rodebeuk en evenzo

Wat bedoel je met 'zelf meer moeten doen'? Wat hebben jullie dan zelf gedaan waarvoor je anders zou moeten betalen? (Of wat de uitvaartmevrouw jullie wilde aansmeren?)

Ik denk wel dat je gelijk hebt; dat je voor een paar duizend euro iemand 'prima' kan begraven. Toch denk ik ook dat het wel zo is; hoe jonger de overleden persoon hoe duurder de begrafenis. Misschien is het daarom ook wel een idee om alleen de kinderen (goed!) te verzekeren...
Overigens heb ik juist helemaal niet het gevoel gehad dat onze uitvaartleider ons van alles wilde aansmeren. Integendeel, zij probeerde ons juist van bepaalde dingen te weerhouden omdat dat meer geld kostte. Ze gebruikte juist het argument; jullie zijn zo moe; denk er nou goed over na.

NaShA

NaShA

08-02-2011 om 14:16

Janneke

volgens mij is bij Dela die 1500 náást de normale uitvaartkosten om zelf naar eigen inzicht te spenderen. bij Dela is het nou juist zo dat je geen kosten verder hebt, zij regelen en betalen alles...

Nasha

Maar volgens mij dan wel volgens inzicht van Dela. Dat was bij Monuta ook zo. In eerste instantie wezen zij ook een uitvaartondernemer aan met wie wij de boel zouden moeten regelen. Maar die wilden we niet. We hebben gewoon zelf een gekozen.
Monuta vertelde ons toen dat de uitvaartondernemer hun rekening wel naar Monuta sturen en dan zouden zij het geld wel naar hen overmaken. Maar wij hadden zelf ook allerlei kosten gemaakt die niet via de uitvaartondernemer waren gegaan. Zoals die fotograaf, dinostickers voor op de kist, een vriendin had de condoleanceboekjes gemaakt, maar daar ook kosten voor gemaakt, we hadden een pianist ingehuurd (bleek later zo onder de indruk en "blij" dat ze erbij mocht zijn en wat voor ons kon betekenen dat ze geen geld wilde, maar wij hebben wel een cadeautje gekocht). Al dat soort dingen wilden wij ook vergoed. Dat hoorde bij de begrafenis. Net als het grafmozaiek trouwens.
De begrafenisondernemer heeft voor ons geregeld dat het anders ging; dat Monuta het geld aan ons zou maken.

Oh ja

Ik herinner me nu ineens ook weer dat we wel een 'boete' hebben gekregen. Niet het hele verzekerde bedrag omdat we niet met een gecontracteerde uitvaartonderneming van Monuta in zee gingen. Volgens mij scheelde dat wel meer dan 1000 euro...

En oh ja medische indicatie

het maakt wat los; dit draadje
Ik had ook een medische 'indicatie'. Ik weet niet of het uitmaakt wat die indicatie dan is; in mijn geval zag het er niet naar uit dat ik snel zou overlijden, maar ik moest wel nog een aantal operaties ondergaan die ik niet kon/wilde verzwijgen.
Ze bouwden daarvoor een soort risicobuffer in; ik mocht wel verzekerd worden met de normale premie, maar als ik in het eerste jaar van die verzekering door mijn eigen medische "toestand" (dus niet door een auto-ongeluk of zo) zou komen te overlijden dan was de verzekering niet geldig. Na dat eerste jaar was ik gewoon ook verzekerd.
Ik weet natuurlijk niet of dat voor elke verzekering geldt.

(Janneke67)

(Janneke67)

08-02-2011 om 14:49

Nasha

Nee hoor...echt 1500 euro...waarvan 500 euro naar eigen inzicht besteed mochten worden. Wilde je meer dan standaard...dan mocht je dat zelf bijlappen)

NaShA

NaShA

08-02-2011 om 14:51

Heli, ok

dat zou kunnen, dat je dan verplicht bent met een bepaalde uitvaartonderneming in zee te gaan. Op zich kan ik me daar nog wel bij voorstellen, want op die manier kunnen ze dit ook zo aanbieden (klinkt beetje wrang, maar korting vanwege veel gebruik...). Dat je dan meer kwijt bent omdat je een andere uitvaartondernemer kiest, ook dat kan ik me dan voorstellen...

NaShA

NaShA

08-02-2011 om 14:52

Janneke

de site geeft toch heel andere info...

(Janneke67)

(Janneke67)

08-02-2011 om 15:01

Ja klopt

Daarom ben ik nu in de wacht bij de klantenservice van de dela...er zijn nog 4 wachtende voor me)))

Nasha

Maar misschien heeft Janneke zich lang geleden laten verzekeren en waren er toen andere standaard bedragen.

Ik weet nog dat bij de begrafenis van mijn moeder ook zo weinig werd geregeld dat niet er maar 50 kopjes koffie en cake geserveerd konden worden of zo (ook zo'n 'wij regelen-verzekering'). Volgauto's, die we niet wilden, werden dan wel weer betaald en omdat er verder zo weinig betaald werd en mijn vader hier ook flink pissig om was en het onderste uit de kan wilde halen (die dacht nl. ook goed verzekerd te zijn) moesten we van hem met z'n allen opgepropt in zo'n verschrikkelijke zwarte verlengde Mercedes met van die gordijntjes voor de ramen, met chauffeur, naar uitvaartcentrum rijden.
Je moet inderdaad wel goed opletten... blijkt maar weer.
(Zo en nu hou ik op )

(Janneke67)

(Janneke67)

08-02-2011 om 15:19

Ik heb net gebeld (dus een rectificatie van mijn eerdere bericht

Voor een basisverzekering ben je als volgt verzekerd:
het standaardpakket bevat: rouwdrukwerk (75 kaarten+porto/ 75 dankbetuigingen + porto of 200 bidprentjes), het opbaren, standaard kist, verzorgen van de overledene, rouwauto, regelen van de overlijdensakte, personeel van dela, keuze begrafenis/crematie, graf (huur en delven), of bij crematie aula en crematie zelf.

Tevens heb je plusverzekeringen van 526 euro (standaard voor extra persoonlijke wensen), 2500 euro (raadzaam voor crematie) en 3500 euro (raadzaam voor begrafenis) die je naar eigen inzicht voor extra's kunt gebruiken. Maar deze zijn afhankelijk van je wensen voor bv: koffietafel, kerkdienst, bijeenkomst na de begrafenis/crematie, advertentie in de krant, gedenksteen, urn/bijzetting)

Wil je de uitvaart uitbesteden aan een andere begrafenisondernemer zijn ze genoodzaakt een bedrag over te maken voor de diensten die je dan afneemt bij de andere en krijg je € 2487,00 en € 526,00 uitbetaald, het overige moet je dus bijleggen.

Pfffffff, ik ga solliciteren! Kan zo beginnen op de klantenservice)

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 15:21

Mja

Dat is een afweging die niemand voor je kan maken. Wij waren niet verzekerd toen onze oudste dochter overleed kort na de geboorte, dus behalve verdriet ook financieele zorgen. Nu zijn we goed verzekerd voor 22 euro per maand, drie kinderen gratis meeverzekerd voor een bedrag wat ook meerkosten behelst en jaarlijks geindexeerd wordt. Ik vind dat een prettig idee.
Het is geen naturaverzekring, maar het keert een bedrag uit. Op dit moment zou het ruim 5500 euro zijn.

(Janneke67)

(Janneke67)

08-02-2011 om 15:22

Aanvulling

wij zijn allemaal al sinds onze geboorte lid van de Dela en betalen daarom maar 28,24 euro per kwartaal met een basisverzekering en standaardplusverzekering. Mocht ik een plusverzekering van 2500 euro willen, ging ik 57 euro en nog wat betalen...

Zo'n verzekering als van janneke

Ik weet niet of ik me met die voorwaarden zou laten verzekeren. In dat pakket wat Dela voor je doet zitten heel veel dingen die geen geld kosten of die je zelf makkelijk kunt doen (of iemand die je kent). En de aantallen kaartjes ed. zijn wel weinig. Alles is standaard en je zult altijd zien dat je daar (deels) van af wil wijken.
Het lijkt dat je daar echt nog veel bij zal moeten betalen. De vraag is of je daar 25 euro in de maand voor over moet hebben. Dat is wel 300 euro per jaar waarvoor de wederdiensten erg karig zijn.

(Janneke67)

(Janneke67)

08-02-2011 om 16:15

Heli

Het is 25 euro per kwartaal en het is voor 3 personen. Maar ben het wel met je eens, ik had het zelf nu niet meer gedaan...ik had het zelf gespaard en in eigen beheer willen hebben.

En je zegt dat je dat allemaal zelf makkelijk kunt doen, maar de vraag is....wil je het dan ook zelf doen, want als je emotioneel al een wrak bent, is het wel heel fijn, als dingen voor je geregeld worden!

Maar alles moet je in overweging nemen.

Yura

Yura

08-02-2011 om 16:41

Verschillend

De kosten zijn heel verschillend, afhankelijk van leeftijd van een overledene en ook van begraven of cremeren, cremeren is veel goedkoper. Zowel in de familie een overlijden gehad van iemand van 41, als van 90 waarbij ik tot de naaste familie behoorde en dus bij het regelen betrokken was. Mijn oma van 90 werd gecremeerd en er kwamen heel weinig mensen nog, we waren ca. 2500 euro kwijt. De andere persoon werd begraven en we waren 18.000 kwijt, er waren ca. 600 mensen bij de begrafenis. We hadden drie volgauto's (nabestaanden waren zo in shock dat ze niet zelf konden rijden) en omdat er zo ontzettend veel bloemen waren moest er een aparte bloemenauto komen, er is een familiegraf genomen voor 30 jaar ipv een standaardgraf voor 10 jaar, de steen kostte ook al 5000 euro, er was een kerkdienst en koffie en cake na de begrafenis, met naaste familie en mensen van ver zijn we bij ons thuis broodjes gaan eten, dat hebben we (eigenlijk vrienden die we de sleutel hadden gegeven)dus wel zelf geregeld.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

08-02-2011 om 16:57

Uitvaartondernemer

Mijn belangrijkste tip bij een uitvaart is om niet naar de Dela, Yarden of Monuta te gaan. Dat zijn buitengewoon commerciële bedrijven, die er vaak op uit zijn hun marges zo gunstig mogelijk te houden. Die dus kisten aanbieden met de hoogst mogelijke opslag voor hen. Er zijn genoeg andere uitvaartondernemingen, die ook gewoon hun omzet willen maken, maar dit niet doen ten koste van de nabestaanden. Die dus niet absurd hoge provisies op bijvoorbeeld kisten hebben, maar die slechts de kostprijs berekenen. Meestal zijn dit kleine bedrijfjes, waar je altijd terecht kan ongeacht waar je verzekerd bent. Deze hebben vooral ook als doel om nabestaanden bij te staan om een goed afscheid te nemen in plaats van zoveel mogelijk geld te verdienen tegen zo weinig mogelijk inspanning. Zo'n ondernemer besteedt bijvoorbeeld wel zo'n 30 uur aan het verzorgen van een uitvaart, tegen 10 uur maximaal, die het bij de Dela mag kosten. Zo'n uitvaartondernemer is over het algemeen niet duurder dan zo'n grote speler, omdat ze dus niet extra verdienen aan wat ze verkopen ( of in ieder geval vele malen minder)
Er is zo ongelofelijk veel mogelijk op uitvaartgebied, er is alleen bij het grote publiek te weinig over bekend. Dat vind ik wel eens jammer. Door de titel van mijn dit berichtje lijkt misschien dat ik uitvaartondernemer ben, da's niet het geval.

charlottes

charlottes

08-02-2011 om 19:46

Hier wel verzekerd

Wij zijn verzekerd bij de Dela omdat we nu geen potje hebben om een begrafenis te kunnen betalen. Kost 35 euro per kwartaal, dus 120 euro per jaar. Na ons 65e is hij premievrij (daarom betalen we nu iets meer per maand), dan hebben we in totaal zo'n 5000 euro betaald uitgaande van de huidige premie (premies worden wel geindexeerd, maar de prijzen van begrafenissen gaan vergelijkbaar omhoog). Dit is voor 2 volwassenen en 1 kind. Dat valt toch best mee?

Als je een huis hebt met overwaarde, of echt veel spaargeld, dan zou ik zoiets niet doen, en ik ben verder ook niet echt enthousiast over Dela (ze willen me steeds allerlei aanvullende dingen aansmeren die ik niet wil), maar het verbaast me altijd als mensen begrafenisverzekeringen neerzetten als per definitie onzinnig.

mijk

mijk

08-02-2011 om 20:03

Maar lelietje

weet er genoeg van om haar raad heel serieus te nemen. Dat weet ik dan wel weer...

Mijk

NaShA

NaShA

08-02-2011 om 20:15

Ik heb ook dela

omdat ik een dramatische spaarder ben. Het lukt me zo al nauwelijks, laat staan dat ik geld opzij zet voor een begrafenis. Dan maar liever die 30 euro per kwartaal (is iets minder geloof ik) die vanzelf afgeschreven wordt. Is voor mij en de kinderen. Man heeft een andere verzekering (die volgens mij minder goed is, dat dan weer wel....moest ik nog steeds eens uitzoeken ** noteert: begrafenisverzekering weer eens uitpluizen **).

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

08-02-2011 om 20:21

Dank je, mijk

Ik moest wel lachen om je berichtje! Ik realiseerde me daarnet alleen dat ik helemaal geen mening had gegeven dat antwoord gaf op de vraag van t.o., namelijk of je je zou moeten verzekeren.
Daar zou ik over zeggen, wat anderen ook al zeggen: als je kunt, zou je beter kunnen sparen, maar daar heb je op korte termijn natuurlijk niet zoveel aan. Als je een verzekering zou afsluiten, kan je beter een verzekering afsluiten die geld uitkeert en niet in natura. Want het in naturapakket is over het algemeen niet wat je precies wil en aanpassingen daaraan kunnen dan weer zeer lastig zijn, wat veel frustraties kan opleveren. En daar zit je op zo'n moment niet op te wachten. En nogmaals zoek naar een goede uitvaartbegeleider, zoek niet direct het telefoonnr van zo'n grote. Ook al komt bijvoorbeeld het ziekenhuis al op de proppen met iemand; je mag altijd zelf iemand zoeken.

Janneke

Ah natuurlijk... 25 euro per kwartaal. Dat scheelt 200 euro per jaar. Overheen gelezen. Stom.

Over die dingen zelf doen; het lijkt allemaal veel wat ze doen als je het zo opnoemt, maar juist die dingen die in dat pakket zitten zijn misschien wel fijn om zelf te doen. Maar ook dat is denk ik afhankelijk van wie er overlijdt. Als het bijv. je tante is of je kind... maakt nogal wat uit.

Uitvaartondernemer, lelietje

Je hebt helemaal gelijk! Ik ben zooo blij dat we, na onze ervaring destijds met mijn moeder zelf voor een uitvaartondernemer hebben gekozen.(ik meen toen ook Dela en er kon niets, we mochten niet eens eigen muziek uitkiezen; alleen uit een map met voorbeelden, niet gedaan natuurlijk, maar als voorbeeld). We kozen voor een bedrijfje hier uit de stad waarvan. Zo ontzettend goed alles geregeld. We waren niet makkelijk maar zij waren ook zo perfectionistisch. Proefdrukken van (dank-)kaarten net zo lang tot het naar onze en haar zin was. Goed meedenken, mogelijkheden aangeven en open staan voor onze ideeën. Zo respectvol en meelevend. Het motto was ook steeds: alles kan, zeg maar wat jullie willen.
(Wel "grappig", toevallig heb ik een poosje terug nav onze keus van een grafsteen een stukje geschreven op mijn blog dat mede over de concurrentiestrijd binnen de uitvaartbranche ging.)

Petr@

Petr@

08-02-2011 om 21:07

Slik...

Wij betalen momenteel € 62,00 per maand voor de begrafenisverzekering. Is wel voor 4 personen, maar ik zie hier toch hele andere bedragen voorbij komen.
Ik ben dus benieuwd wat er dan betaald wordt. Het is trouwens niet bij Monuta o.i.d. maar bij Reaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.