Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mrs. Robinson

Mrs. Robinson

15-04-2011 om 22:45

Benen ontharen, hoe?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

18-04-2011 om 09:48

Mirreke

ik gebruik bij de bikinilijn de tondeuse. Ook hier nl al spontane pukkels bij de gedachte aan een scheermesje daar (en geen last op mijn onderbenen)

Merel

Merel

18-04-2011 om 10:35

Proest cobi

haha, ik lig helemaal in een deuk om deze zin: Ik ben gaan epileren (onder en bovenbenen,jawel) omdat ik vaak zwem en ik met de huidige haarhaat wsch het zwembad uitgedemoniseerd zou worden als ik me daar in mijn oorpsronkelijke beharing zou vertonen. Als ik wat spaarzame, lichtblonde haartjes zou hebben zou ik een boeiender hobby zoeken.

hihi lachen.
Ik ben gelukkig gezegend met bijna geen haar op mijn benen, paar sprietjes blond haar op mijn onderbenen die ik eigenlijk alleen zie bij bepaalde lichtval. Eraf scheren (het is zo dun dat je amper stoppels voelt als het weer terugkomt) is binnen 5 minuutjes gepiept.
Een troost, op mijn hoofd zit ook van dat dunne vlassige haar, jullie hebben daar waarschijnlijk een bos donkere volle krullen... je kan niet alles hebben

Klopt merel

Aan hoofdhaar geen gebrek.
Maar als ik dan weer bij jou lees:"paar sprietjes blond haar op mijn onderbenen die ik eigenlijk alleen zie bij bepaalde lichtval"- ja, daar kan ik toch wel van dromen!

Over wat er onder mijn badpak uitkomt begin ik maar niet, Mirreke heeft het al afdoende beschreven.

Cobi

graag even je ultieme apparaat advies, kan dat?

Rembrand

Rembrand

18-04-2011 om 13:51

Ik bedoelde de satinelle

Ik gebruik het woord Epilady inderdaad als soortnaam. Het is wel het apparaat waar ik in de vorige eeuw mee ben begonnen. Het was inderdaad een martelwerktuig. Wij hebben het gegil van mijn moeder ( toen mijn zus het op haar benen uit ging proberen) wel eens opgenomen met een bandrecorder ! ( kan je nagaan hoe lang geleden dat is haha).
En we hebben mijn broer wel eens laten voelen op zijn onderbeen dat wij ons echt niet aanstelden als we tamelijk luidruchtig aan het epiladieën waren.
Nagenoeg pijnloos is de Satinelle niet, maar het is te verdragen.
M.

Marlou H.

Marlou H.

18-04-2011 om 17:43

Braun silk-epil

Ik heb net een Braun Silk-epli gekocht en het woord martelwerktuig is dekkend voor dit apparaat. Auw!!!!! Maar eerlijk is eerlijk, m'n benen zijn erg glad, wel rood en het was echt pijnlijk. Maar hopelijk wordt dat minder na een aantal keren. En ik hoop dat het haar wat langer wegblijft en er gen stoppels ontstaan, want met scheren had ik binnen 24 uur al stoppels.

Framboos

Framboos

18-04-2011 om 22:48

Epileren en spataders

schijnt ook geen goeie combi te zijn. Ik had een paar jaar geleden een Braun Silk-epil gekocht maar gebruik toch liever gewone ladyshave als ik ff leuk een paar blote benen wil. Snel en pijnloos. Dan maar vaker.
Heb de epileerdert wel echt uitgeprobeerd hoor, maar haar groeit echt razendsnel en groeit in. Van verminderde haargroei niks te merken.
En oksels epileren - ECHT niet hoor. Onder de douche met gewoon scheermes, rats rats klaar. Nou ja iets meer rats dan.
Als ik mijn benen met een scheermes onder de douche doe, dan haal ik me toch altijd open en krijg van die gemene snijwondjes. ook fraai

mirreke

mirreke

19-04-2011 om 08:15

Ieks, tondeuse...

Ik kan in mijn liezen echt niets verdragen, bij een tondeuse krijg ik nog meer last van pijnlijke reacties. Dat is echt de enige plek op mijn lichaam trouwens, verder kan ik eigenlijk overal alles verdragen, alleen doet het of teveel pijn (harsen enzo) of vind ik het gewoon lastig of onprettig of te lang duren, zoals epiladies, tondeuses, VEET enz.
Ik vind het trouwens echt heel grappig om te lezen dat iedereen overal weer anders reageert en haar eigen oplossingen heeft gevonden

mirreke

mirreke

19-04-2011 om 08:21

Scheermes

Maar je moet ook investeren in een duur scheermes!! Ik heb er eentje waarvan de mesjes zo ongeveer 5 euro per stuk kosten, maar daar doe ik dan ook zo ongeveer een jaar mee. Zijdeglad!! Geen pukkels, geen pijn, per been zo ongeveer 10 seconden als je het elke keer bij het douchen doet, haartjes krijgen geen kans meer, ideaal!!
Echt, en ik heb echt, écht, mannenbeenhaar, ik denk dat ik als ik mijn (onder)beenhaar laat groeien een mannelijker been heb dan mijn partner. Hij heeft blond beenhaar trouwens, ik ook nog eens zwart.
En het gekke is, ik was als kind hoogblond, en ik heb wat pierig hoofdhaar, maar die benen (en dus die bikinilijn....)
Maar ja, in ruil dan weer nauwelijks okselhaar.

ayla

ayla

19-04-2011 om 09:49

Ook bikinilijn?

gebruiken jullie de epilady ook voor de bikinilijn, de haren die ik op mijn onderbenen heb scheer ik eens in de week en daar heb ik geen last van maar die bikinilijn.....

wendelien

wendelien

19-04-2011 om 10:25

"gezegend"met een dunne vegetatie

zowel boven als elders, heb ik geen al te grote problemen op dit front. (Elk nadeel ...) De ingroeiperikelen kende ik echter wel. Wat bij mij helpt is bijna dagelijks met een washandje (of een scrubcreme) licht scrubben onder de douche en daarna insmeren met een bodylotion. Scheelt echt enorm.

Bibi72

Bibi72

19-04-2011 om 11:06

Ik....

Ik gebruik voor mijn oksels ontharingscreme, vroeger een ladyshave, maar op één of andere manier kan ik daar niet meer tegen. Ik loop dan 3 dagen met mijn armen wijd De bikinilijn wiek ik eerst kort met een ladyshave met tondeuse-opzet, en daarna werk ik de randen bij met ontharingscreme. Mijn benen epileer ik. Na het epileren smeer ik mijn benen in met after-shave balsem (gewoon de heren variant van Nivea, kalmerend of zoiets staat erop geloof ik) Ingegroeide haren ga ik tegen door tussen de epileerbeurten door goed te scrubben.
Ik ben gezegend met een dikke bos haar, helaas overal ;-s (alhoewel mijn oksels meevallen, vreemd genoeg)

Bibi72

Bibi72

19-04-2011 om 11:07

Trouwens

Ik heb de Philips satinelle, vind ik zelf het fijnste!

Mirreke: dat is dus het beenhaartype!

"Ik vind het trouwens echt heel grappig om te lezen dat iedereen overal weer anders reageert en haar eigen oplossingen heeft gevonden "

Als de industrie daar nou eens zijn producten op aan zou passen....

ishtar

ishtar

19-04-2011 om 16:25

Harsen

schijnt over het geheel genomen minder pijnlijk te zijn dan epileren. (wel meer pijn, maar stukken korter)
Bikinilijn heb ik een tijdje laten harsen. Is zeker niet fijn, maar wel te doen (en ik ben behoorlijk pieperig). Epileren moet ik daar ook niet aan denken!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-04-2011 om 20:57

Epileren

Ik epileer mijn benen al meer dan 20 jaar, en nu is het haar idd veel minder dan vroeger. Het doet niet meer zo'n pijn als in het begin, maar het is nog steeds geen fijn gevoel.

In de zomer epileer ik mijn oksels ook, anders zie je zo'n grijze waas van haartjes die onder de huid zitten. Doet na een paar keer niet zoveel pijn. 's Winters scheer ik.

Bikinilijn heb ik 1 keer geëpileerd, maar dat werd een pijnlijk en bloederig gedoe, dus nu scheer ik het met een mesje en scheerolie.

Vic

Vic

19-04-2011 om 22:40

Wanneer begint dat? (o.t.)

Een vraagje aan de donkerbehaarden. Hebben jullie dat altijd zo gehad, of kan dat ook ineens verschijnen/verdwijnen? Mijn jongste dochter heeft heel donkere wenkbrauwen (die doorgroeien boven haar neus) en ook op haar armen en benen al donker haar. Zou dat zo blijven en/of erger worden?

Hier geen zwart ijzerdraad zoals bij dirksmama

(in die zin ben ik nog gezegend!) maar wel lekker zwart behaarde onder- en bovenbenen. En bikinilijn idem.
De oksels doe ik altijd met een kleine smal scheerapparaat zodat er nog 2mm overblijft want van scheren of stoppels erna heb ik anders nog dagenlang pijn. Bikinilijn heel voorzichtig erlangs scheren zodat het ergste weg is. Ik krijg van scheren en silk-epileren (met zo'n ijsgekoeld ding erbij zelfs!) alleen maar stoppels en ingegroeide haren. Daarvoor hebben ze in de winkel liggen: spuitbussen met ontharingsmiddel. Voor mij de enige optie, uiteraard naast het gewoon laten groeien...
Als je dat onder de douche doet, wel even op een droge oude doek blijven staan bij het inwerken want de vloer wordt er superglibberig van dus niet vallen!!!

Groetjes,
Vonda

mirreke

mirreke

22-04-2011 om 14:03

Eh vonda

spuitbus met ontharingsmiddel, welk merk dan, ook voor bikinilijn?
(ik las eerst, spuitbus met ontbladeringsmiddel, is misschien ook nog een optie Ik ken namelijk alleen maar tubes met ontharingsmiddel en de lucht ervan vind ik echt heel erg smerig)

Mirreke

Je hebt de duurdere van Veet maar tegenwoordig koop ik altijd eigen merk van het Kruidvat (ik gebruik de ontharingsmousse voor de normale en gevoelige huid). Wel even goed de gebruiksaanwijzing lezen. Tips: iemand anders het spuitwerk laten doen; zittend op de badrand is slim; in elk geval (helemaal als je bv in de douche staat zoals ik) een oude theedoek onder je voeten want de kuip wordt ontzettend glibberig van het spul dus dat is best gevaarlijk...
Ik gebruik het om de paar weken, ik vind haartjes van een paar millimeter tussendoor ook niet zo'n probleem, als het ergste maar regelmatig weg is.

Groetjes en succes!
Vonda

mirreke

mirreke

27-04-2011 om 08:46

Dank!

Nog niet bij kruidvat geweest, maar ik ga het zeker binnenkort eens kopen en proberen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.