Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tihama

Tihama

14-11-2008 om 16:46

Bereikbaarheid orange en t-mobile

Sinds 1,5 week heb ik last van bereikbaarheidsproblemen met mijn mobiel. Dat is toevallig ook precies vanaf het moment dat Orange en T-Mobile samengegaan zijn.
Inmiddels ben ik 6 telefoontjes met de helpdesk verder. De conclusie aldaar is nu dat het aan mijn sim-kaart ligt dat ik zeer wisselend bereikt kan worden. Bellen is overigens geen enkel probleem, alleen gebeld worden is inmiddels een soort loterij geworden.
Ik geloof niet zo erg dat ik de enige ben met dit probleem. Evenmin geloof ik dat een nieuwe sim-kaart de oplossing vormt.

Dus bij deze de vraag: ben ik echt de enige?

Tihama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mopperkont

mopperkont

14-11-2008 om 17:12

Dat had ik ook, ik heb het opgelost

Ik had alles al geprobeerd, en toen vroegen ze bij de helpdesk naar het type van mijn telefoon. Bij mijn telefoon moet je dan de batterij eruit halen, en dat was de truuk. Wat ik ook gevonden had was via je menu het netwerk zoeken (handmatig)en daarna netwerk zoeken op automatisch zetten, maar dat werkte niet bij mij. Succes!

Tihama

Heb je dit probleem ook als je de simkaart in een ander toestel doet? Zo ja dan ligt het aan de simkaart of netwerk en nee dan ligt het aan je toestel.
Ben je zelf ook overgestapt van Orange naar T-mobile? Heb je dus je nummer mee genomen naar een nieuw t-mobile abonement (eventueel door verlenging van je contract)?

Gr Aapie (die toevallig bij t-mobile werkt)

Prepaid

Ja, ik heb er ook last van. Mijn mobiel kan helemaal geen netwerk meer vinden. Batterij is er al uit geweest, sim-kaart ook. Ik dacht eigenlijk dat mijn mobiel het had begeven.

Sophie

eruit en er weer in natuurlijk!!

Even resetten is het ws!

Tihama

Tihama

15-11-2008 om 20:23

Het protocol

is al helemaal doorlopen, aapie

Probleem treedt alleen op bij mijn sim-kaart, ongeacht het toestel. De laatste vraag die ik kreeg was of ik een Orange of een Dutchtone simkaart had. Nou, Dutchtone natuurlijk. Ik ben zo'n achterlijke trouwe klant vanaf het eerste begin
Dus ook niet overgestapt naar T-mobile.

Inmiddels is mijn melding nu door naar de Technische Dienst. Die moeten nu gaan beslissen of ik een nieuwe sim-kaart krijg.
Helaas was een week geleden mijn probleem óók al door naar de Technische Dienst en toen bleek op maandag dat mijn melding gesloten was, terwijl het probleem níet opgelost was. Het antwoord was dat ik nu uiterlijk volgende week vrijdag teruggebeld ga worden.
Dan zijn we dus 2,5 week verder.

Ik meldde daarop de mevrouw aan de telefoon dat ik dan nog maar nog 1 oplossing zag, namelijk overstappen naar een andere provider. Waarop ze me meldde dat ik dan wel mijn contract moest afkopen. Ik heb vervolgens dodelijk kalm gevraagd of ze me nu werkelijk ging vertellen dat het weken ging duren voor mijn probleem opgelost gingen worden en dat het me nog eens geld ging kosten om de enige oplossing die zeker werkte uit te voeren?
Euh ja, maar ze kon me wel korting aanbieden. Vanzelfsprekend heb ik die korting ogenblikkelijk aangenomen. Ik vind het overigens wel zeer bedenkelijk dat dat kortingsvoorstel pas kwam nadat ik een beetje boos begon te worden. Ik pleeg altijd vreselijk beleefd en vriendelijk te blijven bij helpdesken, maar blijkbaar werkt een beetje boos worden beter?

Vandaag was ik weer zeer wisselend bereikbaar.

Merel: van mij hadden ze zelfs geen Orange hoeven worden. Ik was ook blij met Dutchtone.

Tihama

Carmen

Carmen

15-11-2008 om 21:50

Netwerk

Ik heb ook nog zo'n Dutchtone simkaart. En had geen bereik meer. Uit en aanzetten werkte niet. Ik moet handmatig het netwerk instellen op T-Mobile. En sindsdien geen problemen meer.

Tihama

Tihama

15-11-2008 om 23:29

Netwerk

Hoi Carmen,

Daarmee ben ik begonnen. Ik had een hele dag helemaal geen bereik. Niet bellen en niet gebeld worden. Ik heb toen 's avonds de helpdesk gebeld. Die legden me uit dat ik het T-Mobile netwerk moest aanzetten. Sindsdien kan ik wel bellen, maar nog steeds niet gebeld worden.

Tihama

Probeer 's

wij hebben hier veel 'ervaring' met netwerken enzo omdat we vlak aan de grens wonen....dus als we ons omdraaien kan het wel zijn dat we (volgens de netwerken) opeens in duitsland zijn. vanwege de kosten die dat meebrengt zijn wij erg goed geworden in het verbinding hebben met de goede (lees goedkoopste=dus ned.) netwerken.en de 'verkeerde' eruit te knikkeren.
probeer eens te 'zoeken' naar netwerken die binnen je bereik liggen. (ligt een beetje aan welke telefoon je hebt hoe dat moet) dat duurt behoorlijk lang. kan wel 10 minuten duren. rustig laten zoeken de telefoon. dan krijg je een lijstje van wel 10 netwerken w.s. (ligt eraan waar je woont natuurlijk). die netwerken loop je 1 voor 1 af en je kijkt via opties 'hoeveel' bereik je hebt op elk netwerk (kan niet op álle telefoons die opties, op de modernere wel,oude niet w.s.) uit dat lijstje. als je het netwerk hebt met het 'beste' bereik uit die lijst stel je dat in als 'standaard netwerk' en vink je aan dat altijd gebruiken als 'voorkeursnetwerk' of woorden van ong. gelijke strekking. soms moet je als je op een andere plaats bent(je werk ofzo) dan wel de boel weer omzetten naar een ander netwerk (of je pakt dan weer automatisch netwerk decteren) omdat de afstand je bereik qua netwerken weer anders maakt, maar je hebt dan i.e.g. weer thuis goed bereik. op sommige telefoon kan je ook de 'slechte' netwerken uit je telefoon halen, of blokkeren. zodat je telefoon daar nooit meer verbinding mee maakt. maar probeer eerst eens dit.
en 't lijkt ingewikkeld, maar als je het wat vaker doet wordt je er vanzelf handig in.
groeten albana

Tihama

Tihama

17-11-2008 om 19:40

Geprobeerd

Albana. Maar hij vindt er maximaal 3: Vodafone, KPN en T-Mobile. De eerste twee kan ik niet kiezen. En de derde levert dus problemen.
Momenteel loop ik met 2 telefoons op zak. Ik ben raaaaaaazend benieuwd wanneer Orange dit voor mij opgelost heeft.

Tihama

mopperkont

mopperkont

18-11-2008 om 12:00

Batterij

Inderdaad bedoel ik dat je die eruit en dan weer erin moet doen. Maar ik weet niet helemaal zeker of dat het was wat werkte. Ik werd doorverbonden en ondertussen deed ik de batterij er weer in en toen deed ie het weer. Misschien hebben ze ondertussen bij orange t/mobile op een knopje gedrukt.

Tihama

Tihama

18-11-2008 om 21:01

Gebeld door orange

Warempel. Om te beginnen deed mijn telefoon het (op dat moment tenminste) en ik kreeg iemand die me vertelde dat mijn probleem van dusdanige omvang was dat ze het naar de tweedelijns technische dienst moest doorzetten.
Maar ze moest nog wat antwoorden hebben. Of ik voorbeelden had van situaties die mis gegaan waren. Dan konden ze dat nagaan. Dus ik vertelde dat ik die voorbeelden vorige week OOK al genoemd had. Oops, euh ja, maar dat was niet genoteerd. Of ik het nog wist.
Zucht. Nog wat vragen verder eindigde mevrouw ermee dat ik er van zou horen.

Ik vroeg haar of ze nu antwoord had op de vraag of mijn Dutchtone simkaart de oorzaak kon zijn. Oops, moest ze even vragen. Even later (ze klonk helemaal blij): jaaa, dat was het. Hoera, de oplossing was gevonden. Waarop ik vroeg hoe het dan mogelijk was dat ik hier al twee keer naar gerefeerd had en daar niet eerder een antwoord op gekomen was. Euh, ja dat stond niet in het systeem.
Maar ze ging me nu doorverbinden met iemand die me een grátis nieuwe simkaart ging toesturen.

Die mevrouw vertelde inderdaad helemaal blij dat ze de simkaart echt helemaal gratis en voor niks ging toesturen en dat ik die over 5 werkdagen kon verwachten en dat ik dan alleen nog maar hoefde te laten activeren.

Ik vroeg wat ze verder nog voor woeste, enthousiaste plannen aan genoegdoening voor me in petto hadden? Nou, ik zou maar liefst 5 euro korting op mijn rekening krijgen.

Waarna ik uitlegde dat ik 5 euro korting voor het plegen van inmiddels 8 telefoontjes, waarbij ik pas bij het 3 telefoontje een 0800-nummer doorkreeg waarop ik kon bellen, een probleem dat 3 weken voortduurt en dan nu ook nog een trage levering van een nieuwe simkaart een vrij matige behandeling vond voor een klant die zo hondstrouw is dat ze bijna 10 jaar later nog steeds klant is in een mobiele wereld waar niemand langer dan 1 jaar dezelfde provider heeft.
Zo! Dat was eruit. Mevrouw was even confuus. Bood toen aan dat ze nog wel zou proberen de simkaart wat sneller te versturen......

Hmmm, ik denk dat tegen de tijd dat dit allemaal werkt ik er maar eens een echte ouderwetse boze brief/mail aan ga wijden. Misschien dat ze dan wat meer kunnen oplepelen dan 5 (vijf!) euro korting.

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.