Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

13-10-2008 om 15:54

Bestaat er een kamerplant die voldoet aan mijn eisen?

Bestaat er een kamerplant die voldoet aan mijn eisen?

Ongeveer 50-60 cm hoog
Geen stofvanger (ik heb maar aan 1 ding een hekel mbt planten: het stof van een plant te moeten halen: dit moet makkelijk gaan met een stofzuiger, dus geen kleine blaadjes)
Sterk
Op de vensterbank op noord-oosten kunnen overleven
Weinig eisen mbt water geven (niet meteen dood gaan bij teveel of te weinig water).

Ik had er twee en daarvoor 2 dezelfden (weet de naam even niet meer) en die voldeden aan bijna alle eisen, behalve dat het een crime was om ze te ontdoen van het stof.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
☼Désirée☼

☼Désirée☼

13-10-2008 om 15:56

Euh....

een kunstplant
Wij hebben een hele mooie gescoord bij luxe meubelzaak..kost een paar centen maar dan heb je ook wat......niet van echt te onderscheiden, alhoewel wel een tikkie hoger dan jij wenst......

Vera*

Vera*

13-10-2008 om 17:31

Pelle

Ontstoffen kan ook door ze buiten in de regen te zetten. Krijgen ze gelijk water

Vera*

Vera*

13-10-2008 om 18:55

Pelle

Daarom zet ik ze af en toe onder de douche. Met de douchekop kun je overal komen.

Vera*

Vera*

13-10-2008 om 20:40

Pelle

Daar zie ik niets van. Soms zijn een paar slechte ogen best handig.

Vingerplant?

Ik weet niet of het een officiele naam is, maar wij hebben vingerplanten in de NoordOostvensterbank staan en die groeien geweldig! We hebben er twee al een paar keer gestekt en ook die blijven het geweldig doen. Ze vragen niet veel en ze geven veel, (vinden wij dan). Het enige nadeel is dat bladluisjes gék zijn op de jongste knopjes...

groetjes,
Jons

Sansevierias

onverwoestbaar

Lynna

Lynna

13-10-2008 om 22:31

Zamioculcas?

De Zamioculcas dan? Groot, kan heel goed tegen weinig water, decoratief.

reina

reina

14-10-2008 om 06:48

Lepel

Volgen mij heten het lepelplanten, zitten witte 'bloembladeren' in. Je hebt ze in diverse maten en ze zijn niet stuk te krijgen ( heb ze altijd in mijn lokaal staan, want ze overleven 2-weekse vakanties prima!)

tonny

tonny

14-10-2008 om 12:00

Ik ben erg slecht in plantennamen

maar ik heb een weelderig groeiende plant voor het zijraam (alleen in de ochtend wat zon), Kan tegen een stootje, zoals al mijn planten.

Het was ooit het stekkie van een 'geldboom'. Dat geld is er nooit aan gaan groeien, maar verder doet-ie het perfect. Hij heeft kleine blaadjes.

En ik zet hem tegen het stof wel eens in de regen.

De kalkvlekkenergernis heb je veel minder met regenwater dan met leidingwater!

tonny

wendelien

wendelien

14-10-2008 om 15:53

Orchidee?

of een "Duitse eik", zo'n vetplant die niet dood te krijgen is.

Zamioculcas

Die plant hebben wij al een hele tijd staan. Kunnen goed tegen donkere plekken en lang zonder water.
Heerlijke plant

Tirza G.

Tirza G.

14-10-2008 om 19:53

Oooooooo

bedankt voor dit draadje! Ik heb vandaag, geheel geinspireerd door bovenstaande, mijn enige kamerplant een dompelbad en een sproeibeurt gegeven. Het is een Yucca, oerrrrrrrrsterk. Ik geef eens in de 2-3 maanden water, dan groeien ze ook niet zo hard.

Maar het arme schaap staat nog buiten. Ik ga hem gauw halen

Tirza

mama-van-louiza

mama-van-louiza

14-10-2008 om 20:58

Ik lees mee

Ons nieuwe huis is volledig groenvrij. Al weken sta ik regelmatig wat te dralen bij het lokale plantenzaakje, bewonder de uitgestalde groenigheden en durf niet. Planten plegen bij mij zelfmoord. Zelfs mijn man (ook geen groene vingers verder) is het na tien jaar samenwonen dermate opgevallen dat hij het zielig vindt (niet voor mij, voor de cactus).
Ik lees mee en hoop op die wonderplant.
Groetjes
Marieke

Julia64

Julia64

14-10-2008 om 21:27

Ficus elastica (?)

In elk geval een ficus, en als ik google op afbeeldingen is het een Ficus elastica: heb er al bijna een jaar 2 staan, groooote bladeren (dus makkelijk afstoffen), een keer per 2 weken water, en ze doen het als een tierelier.
Of ze op het noorden/oosten/zuiden/westen staan bij mij, weet ik zo gauw niet, maar het is in elk geval geen superlichte plek.

groet
Julia

Ha pelle

Tja, dan weet ik het ook niet zo goed. Stof krijg je altijd op planten.
Wat dacht je van een likdoorncactus.... die doet het hier ook al heel lang heel goed. Heeft ook weinig water nodig en gaat van narigheid soms ook nog eens bloeien... Haha

Tirza G.

Tirza G.

15-10-2008 om 22:14

Loontje

Lieverd, dat ding heet een lidcactus. De bladeren zijn geleed

Tirza

Haha

oke,haha, ben altijd in de veronderstelling geweest dat het een likcactus was....... )
Zo leer je nog eens wat

mama-van-louiza

mama-van-louiza

16-10-2008 om 08:34

Pelle

Nieuwe nick zit in de planning (m.a.w., nog steeds geen inspiratie, haha). Zeg maar mvl tot dan, scheelt typewerk. Stof op blaadjes: daar is een plantenspuit toch voor of loop ik weer hopeloos achter?
Groetjes
Marieke

Misschien

afspuiten en dan een beetje nadrogen......... of gewoon met een natte doek even afnemen....

mama-van-louiza

mama-van-louiza

16-10-2008 om 20:12

Pelle

Uh, tja, ik was vice-voorzitter van de viezeriken-club. In mijn ogen is een plant natspuiten hetzelfde als schoonmaken. Heel heel eerlijk gezegd ben ik zelfs nog nooit op het idee gekomen om een plant schoon te maken. Ik heb er wel 's een onder de douche gezet (op aanraden van experts), maar dat had meer met uitdroging te maken. Hij moest toen ook uit de pot en helemaal in een emmer water. Niet dat het iets uitmaakte voor de uiteindelijke afloop, hoor, de plant ging toch gewoon dood.
Maar als je ze niet wilt schoonmaken dan doe je dat toch niet? Heb je niet een poetsvaardig kind in de buurt dat je kunt chanteren?
Groetjes
Marieke

Billendoekjes

De meeste tijd ben ik gewoon plantenloos, al kweek ik nu paardenbloemen in de tuin voor de caafjes.

Afstoffen van planten heb ik altijd een vrij zinloze actie gevonden, Moedertje Natuur doet het ook niet, dus waarom zou Moedertje Dirk het dan wel doen?

Maar ooit zag ik op de BBC een programma waarin echtparen een maand lang onder de regels van schoonmama moesten leven. Eén schoonmoedertip is me altijd bijgebleven: plantenbladeren krijg je goed en snel schoon met de allergoedkoopste billendoekjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.