Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Juno

Juno

12-09-2015 om 11:14

Beste oogschaduw?

Wat is een hele fijne, goede oogschaduw? High-end, drogist of budget, ik ben op zoek naar wat moois. Ik heb niet heel veel ervaring met oogschaduw en wil wat gaan experimenteren. Het hoeven geen brave naturelkleurige paletten te zijn, al zijn die volgens mij ook altijd wel fijn. Wat zijn fijne merken met goede pigmentatie en die lang blijven zitten?

Tja

Ik ga zelf naar de HEMA. De beste prijs kwaliteit verhouding en mijn huid reageert er goed op. Genoeg keus.

Astrid

Astrid

12-09-2015 om 12:59

google

google even op "zelf oogschaduw palet samenstellen". Dan zie je in elk geval de merken die dat hebben. Voordeel is dat je dan alle kleuren van het palet gebruikt.
Merken vind ik lastig te adviseren omdat niet elke huid hetzelfde is en hetzelfde reageert. (vet/droog/schilfertjes)
Van Bourjois vind ik het nadeel dat het sterk/donker op de pad komt en je maar aan het uitsmeren blijft, waardoor de oogschaduw (bij mij) vrij vlekkerig blijft.
Investeer ook in goede pads of kwastjes en vooral ook een blender kwast om de kleuren mooi in elkaar te laten overvloeien.
Verder zou ik goedkoop beginnen en dan gaan uitproberen. Succes!

Katniss

Katniss

12-09-2015 om 13:36

Rimmel

Ik heb smokey eyes van Rimmel, die vind ik het best. Het goedkopere doosje van de Hema heeft heel vreemde kleuren en ligt dus eigenlijk meer voor de sier in mijn beautycase.

bieb63

bieb63

12-09-2015 om 13:53

primer

Koop i.i.g. een oogschaduw primer(basis). Die breng je eerst aan, zodat je oogschaduw veel beter en langer blijft zitten. Doe het alleen in het midden van het deel dat je wilt 'beoogschaduwen', want dan blijft het makkelijk om het aan de randen te vervagen. De HEMA heeft een goede en betaalbare primer hiervoor.

Jessica O

Jessica O

12-09-2015 om 13:54

Zo'n basis eronder doen. Heb hem zelf van esscence, niet duur, maar de oogschaduw blijft er wel een stuk langer door zitten

Juno

Juno

12-09-2015 om 18:37

Al wat gekocht

Ik heb de oogschaduwbasis van de Hema gekocht en een heftige blauw van Collistar. Een prachtige diepe intense kleur. De donkerblauwe moet uit het andere filiaal komen, de bedoeling is om die samen te dragen. Misschien koop ik nog paars erbij en ik wil ook graag groen maar ik heb nog geen mooie mosgroene kunnen vinden.
Ik heb vrij veel brave kleurtjes waar ik een hele brave nude look mee kan maken en die zo nude is dat het halverwege de dag niet meer zichtbaar is. Ik heb ook die color tattoos van Maybelline maar op de één of andere manier vind ik die niet meer zo mooi. Te glanzend en moeilijk om te blenden.

groen

Kijk eens naar de groene variant van BeYu- Douglas, ze hebben ook paars en een mooie blauw.

mijk

mijk

12-09-2015 om 20:10

lees wat make up bloggers

Geven ook tips hoe je het moet gebruiken veracamilla.nl vind ik heel informatief. Ben op beetje laatbloeier op dit gebied

Juno

Juno

12-09-2015 om 21:57

Doe ik ook

Ik hou echt énorm van makeup, gebruik het dagelijks maar qua oogschaduw hield ik het altijd rustig. Jarenlang een bril gedragen en dat matchte niet zo goed met een heftige ooglook. Nu kan ik helemaal los!
Die blogs lees ik al jaren maar ik heb het altijd bij een beschaafde oogmakeup gehouden, was meer gefocused op lippenstift, foundation en blush. Nu krijg ik binnenkort een beugel, dus leg ik liever het accent op de ogen. En misschien is het wel een bevlieging en ga ik straks weer terug naar neutraal . Maar tips voor fijne oogschaduw blijven welkom!

Agatha

Agatha

12-09-2015 om 23:54

John van G

Heeft heel veel kleuren en ook een goede oogschaduwbasis.

Juno

Juno

13-09-2015 om 10:21

John van G

Die kon ik niet vinden, ik las dat de DA ze heeft dus ben naar een ander dorp gegaan waar een DA is maar daar werd het niet verkocht. Op de site kan ik gaan verkooppunten ontdekken. Volgens mij heb ik in een grijs verleden bij een kleurconsulente een oogpotloodje gekocht van dit merk en die was inderdaad prachtig. Maar waar kan je het kopen?

Juno

Juno

21-09-2015 om 23:20

Ellen 69

Leuke site, bedankt! Lekker nuchter, heel veel van die blogs zijn zo serieus.

Juno

Juno

11-10-2015 om 18:07

Ik heb enorm veel reviews gelezen, lang nagedacht, veel getwijfeld.... Ga ik voor Urban Deacy Naked of misschien zelfs voor Viseart? Ondertussen had ik een palette van Essence gekocht. Dit beviel zo goed en ik kreeg zo veel complimenten dat ik er vier gekocht heb: all about bronze, nude, rose en vintage. Nog even getwijfeld want het is wel véél bij elkaar maar dat viel qua prijs natuurlijk reuze mee. Ik heb lippenstiften die in hun eentje duurder zijn dan deze vier paletten bij elkaar.
Met die oogschaduwbasis zit het als een huis. Ik doe nu nog wel steeds hetzelfde met twee a drie kleuren, beetje smokey eye. Op mijn vrije dag experimenteer ik en al is het al meer dan ik ooit deed, het is nog wel draagbaar en redelijk normaal. Ik ben er wel achter dat bruin wat smoezelig er uit ziet bij mij en die dieppaarse tinten die je momenteel veel ziet goed staan. Ziet er vrij natuurlijk uit.
De heftige kleuren komen nog wel. Voor sinterklaas vraag ik een goede blendingkwast al is die van de Hema best redelijk.
Bedankt voor alle tips!

Esmee

Esmee

09-04-2018 om 13:39

Favoriet

Dit topic is misschien wat verouderd, maar ik wil het graag nieuw leven in blazen. Aangezien ik een beetje vastgeroest ben aan mijn Collistar oogschaduw (link verwijderd door forumbeheer), maar toch eens iets anders wil proberen.

Over het algemeen draag ik donkerrode lippenstift, dus ik hoor graag tips voor een alternatief.

Jasmijn

Jasmijn

09-04-2018 om 18:01

palet van Kruidvat

Ik heb een matte palet van Kruidvat (van Catrice) gekocht en kom erachter dat ik het het mooiste op mijn ogen krijg als ik het gewoon met mijn vingers opbreng, Met een kwastje deed ik het altijd maar dat gaat lang zo mooi niet.
Dochter heeft de duurdere spullen, inderdaad ook Urban Decay Naked, maar ik vind dit wat ik heb ook eigenlijk wel prima.
Vroeger had ik alle kleuren van de regenboog in zo'n doos van Theatre, jammer dat dat merk niet meer bestaat al zou ik nu niet meer zoveel kleuren gebruiken.

MAC

Ik zweer bij alles van MAC. Veel keus, blijft mooi zitten en niet al te duur. Ik draag zelf altijd felrode lippenstift dus mn ogen hou ik wat rustiger. Beetje beige/bruin/licht roze. Op YouTube zijn veel make-up tutorials te vinden.

Leon10

Leon10

30-04-2018 om 10:38

Sleek

Ik gebruik zelf oogschaduwpaletten van het merk Sleek. Kun je op de Albert Cuypmarkt bij een afrowinkel aanschaffen. Wellicht op internet bestellen. Hebben diverse palletten met alle soorten kleuren. Verder is Catrice bij Kruidvat ook fijn! En ik ben tevreden over de Maybelline color tattoo (24h), blijven muurvast zitten. Een oogschaduwprimer (van bijv. Essence) helpt ook veel met de kleurintensiteit en hoelang het blijft zitten!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.