Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-10-2008 om 12:44
Het heeft bijna een jaar geduurd, maar de aannemer is nu bezig met het afronden van de werkzaamheden. Zodra alles klaar is moeten we het laatste deel van de betaling overmaken.
Probleem is echter dat hij een aantal lekkages moest verhelpen bij dakramen en goten. Goten zijn vernieuwd, maar het lekt nog steeds hier en daar bij serieuze regenbuien. Ze hebben net weer een aantal dakpannen rechtgelegd, maar ik kan niet controleren of het nog lekt want dan moet het echt flink regenen (=stortbui). Bovendien zeggen ze nu opeens dat de pannen oud en poreus zijn en eigenlijk vervangen moeten worden, maar dan zou het niet op maar een paar plekken echt met stralen naar binnen mogen komen. Dus wij geloven dat maar half, bovendien hebben ze dit nooit eerder verteld.
We hebben de afgelopen maanden heel vaak moeten vragen of ze ajb verder wilden gaan met de werkzaamheden en ik verwacht dat ik ze na de laatste betaling nooit meer zie als het toch nog blijkt te lekken. Het is wel een bonafide bedrijf en wat ze hebben gedaan was wel in orde, maar alles wat niet expliciet in de offerte stond werd als meerwerk berekend. Er bleken een aantal kozijnen op de begane grond rot te zijn, dat hadden ze best vooraf kunnen zien. In totaal hebben we ca. 25% bovenop de offete aan meerwerk moeten betalen.
Wat kan ik doen? Betalen en hopen dat ze nog eens komen als het nog steeds blijkt te lekken. Of kan ik een deel van het geld achterhouden als garantie? Wie heeft zoiets al eens meegemaakt?
Isis