Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Beton verven

Heeft iemand ervaring met het verven van een betonvloer? Epoxy vloer moet je een professional laten doen. Maar beton verven zou je zelf kunnen doen. Het gaat om bijna 100m2, dus de kosten spelen erg mee. Iemand tips?

Angela67

Angela67

27-05-2015 om 10:50

slijtage

ik heb betonverf gebruikt in de garage, ging prima, maar het slijt snel vind ik. Ik heb echter geen moeite gedaan om te informeren of je er een slijtvaste laag overheen kan doen bijvoorbeeld, dus daar zou je eens naar kunnen informeren.
gr Angela

Dorry1

Dorry1

27-05-2015 om 11:00 Topicstarter

Kaal beton?

Ik zat er aan te denken om t beton gewoon kaal te laten. Beetje industriële look. Maar stoft dat niet dan? En hoe voorkom je dat?

Angela67

Angela67

27-05-2015 om 11:08

behangplaksel

toen ons nieuwbouwhuis werd opgeleverd, kon niet alles tegelijk en snel goed gedaan worden (vloer, behang, schilderen etc). Een bouwvakker tipte ons toen om de betonvloeren en de muren te bestrijken met dik behangplaksel (rollen met vachtrollers). Als dat opdroogt, houdt het het stof vast. Was toen een slimme tip.
Maar: dat was tijdelijk. Jij wilt een 'definitieve betonlook'. Ik zou informeren bij een goede verfhandel, zo een waar ook bouwvakkers hun spullen kopen. Misschien dat er een soort 'lak' bestaat of toch behangplaksel .
gr Angela

Dorry1

Dorry1

27-05-2015 om 11:17 Topicstarter

super Angela

Supertip Angela! Ik ga er zeker mee aan de slag.

guera

guera

27-05-2015 om 12:56

ik zou

gewoon betonlook slijt en krasvaste verf nemen van bv histor.
Dan kun je er nog een klein tintje doorheen gooien want dat lichtgrijze gewone beton kleurtje is wel heel saai.
Iets donkerder is al veel mooier. Daarbij is het vaak niet egaal , vlekken, kleine butsen. Industriele look echt mooi maar ik zou het wel afwerken.
Internet staat vol met tips!

tweemaal zelf gedaan

Ik heb tweemaal zelf een betonvloer geverfd. Eenmaal in een studeerkamer in de kelder, wegens geldgebrek steenrode betonverf (paar tientjes bij de bouwmarkt). Ging prima. Nauwelijks slijtage in tien jaar, maar er werden in huis geen schoenen gedragen en de kamer werd niet erg intensief gebruikt.

Tweede keer vloer in de fietsenberging met van die speciale garageverf (krap 100 euro in de bouwmarkt). Die vloer slijt trouwens wat harder, door al die fietsen met modderbanden (schurend zand!) die voortdurend heen en weer rijden. Maar versleten verf kan je weer overschilderen natuurlijk.

Beton dat je niet behandelt stuift als de ziekte. En vlekken trekken erin. Er moet beslist iets op, imho.

Groeten,

Temet

hier in de garage gedaan

met betonverf van de action ging goed wel netjes werken anders krijg je strepen/kleurverschil. Dit zal bij een duurdere verf vast minder zijn

Easy peasy

Ik ken twee mensen die de kale betonnen vloer van hun benedenverdieping geverfd hebben. Heel makkelijk, eerst even een primer erop, dan met een roller betonverf er over. Die mensen zijn beiden geen klussers maar het is goed gelukt, het ziet er echt gaaf uit. Zelf heb ik de muren van mijn schuur (voormalig paardenstal) met goedkope Action betonverf gedaan, ging ook heel makkelijk en zit er nog strak op.

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.