Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bh gedoe

Ik word er helemaal gek van. Welk merk bh ik ook koop,hoe duur of goedkoop ze ook zijn. Maat netjes laten opmeten dus moet goed zijn maar...de beugels komen er na een keer of 10 dragen altijd uitsteken. Hoe kan dat , iemand enig idee ?


Uitsteken?

De stof gaat zo snel stuk? Dan zou ik de bh eens laten zien in de lingeriezaak waar je ze koopt.
Hoe was je je bh's?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-11-2018 om 11:22

Nooit gehad

Mijn bh’s, duur of goedkoop, blijven altijd heel. Ze worden hooguit wijder. Nu was ik ze niet zo vaak, en altijd in een waszakje op het korte programma.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2018 om 11:23

Niet in de wasmachine

wassen, dat lijkt me het eerste. Tenzij je een speciale bh-houder hebt voor in de wasmachine, waar de bh stevig in ligt. Maar dan nog op een kort wasje en licht centrifugeren.

Lou

Lou

11-11-2018 om 11:41

Toch duur

Ik heb ook zo'n dure van een chique lingeriezaak en daarin zitten de beugels niet gewoon los erin genaaid maar echt helemaal verwerkt in het hele ding of zo, het voelt echt anders. Met geen mogelijkheid kunnen ze eruit steken. Wel met de hand wassen inderdaad. Bijkomend voordeel is dat deze ook nog eens veel prettiger zit en oogt. Dus inderdaad: terug naar de dure winkel.

Waszakje

Hier gaan ze in een waszakje van de Action. Dichtgehaakt, zodat er geen haakjes uitsteken en er zit een elastiekje over de rits van het waszakje zodat het niet tijdens de was opgengaat.
Op een gegeven moment gaat het niet meer goed, maar ze worden hier gewoon meegewassen met de rest van de kleding, licht en bont op 40 graden.

Dochter wil die beugels ook goed hebben, zelf sloop ik ze er uit.

Flavia

Flavia

11-11-2018 om 11:44

nooit gehad

ik heb gewoon die van € 15 van de h&m, ze gaan in de 40° was niet in een zakje en na een jaar of 5-6 intensief dragen en ook wassen worden ze wijder. Soms gaat er een naadje kapot, dat naai ik dan weer dicht, maar beugels die uitsteken heb ik nog niet meegemaakt.

Tine Winkel

Tine Winkel

11-11-2018 om 14:42

hier juist alleen bij de dure BHs

dochter heeft jarenlang goedkope BHs kunnen dragen van allerlei winkels, maar nu de maat groter wordt heeft ze toch wat duurdere nodig. Geen probleem - in principe. Ik vind het wel heel vervelend dat inderdaad juist die dure na 3 keer wassen al doorprikkende beugels hebben, terwijl de goedkope versie na een jaar of 3 alleen wat slapper/wijder werd. En natuurlijk alles gewoon op dezelfde wijze gewassen. Vind het heel vervelend..
Heb ze al eens gerepareerd, dat helpt dan weer 3 wasbeurten...

groentje

groentje

11-11-2018 om 16:09 Topicstarter

Wasmachine en handwas

Sommige gaan op een handwasprogramma in een zakje ik de wasmachine. De duurdere was ik op de hand. Ze prikken door de stof heen en dan eerst middenvoor. Dat naai ik dan dicht en hoppa, dan links en recht onder de oksel door de stof heen. Echt zo suf

Mijntje

Mijntje

11-11-2018 om 16:12

hand

Ik was altijd met de hand, in een bakje met biotex. En ik koop altijd een bepaald model bh van triumph. Van uitpuilende beugels heb ik ooit last van gehad.
Zou het door de wasmachine kunnen komen?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-11-2018 om 16:12

Heel apart

Ik heb dat in minstens 35 jaar nooit meegemaakt. Maar ja, mijn broeken slijten ook op een aparte manier, dus het zal bij iedereen anders zijn.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-11-2018 om 18:11

Vroeger met goedkope bh’s

Maar tegenwoordig heb ik dat niet meer.

Ik was ze in een speciale waszak in de wasmachine. Dat is nu ook anders.
Vroeger gingen ze gewoon tussen de was. Met als gevolg dat er af en toe een beugel vastliep achter de trommel.

Tijgeroog

Tijgeroog

11-11-2018 om 20:53

Nooit last van

Mijn best wel goedkope bh's gaan in een waszakje tussen de rest van de was op het standaard 40- graden programma. Nooit problemen mee. Maar de laatste tijd draag ik eigenlijk altijd beugelloze bh's/bralettes. Daar speelt het sowieso niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2018 om 10:55

Bh's met nep beugel

Na 30 jaar grotere bh-maten, kan ik me weer in wat vlottere modelletjes gaan verdiepen en het valt me nu pas op hoezeer beugelbh's dominant geworden zijn in de winkels. Ik snap dat eigenlijk niet. Niet iedereen vindt die dingen toch prettig? Wat ik ook gezien heb, zijn bh's zonder beugel, maar wel met een randje wat op het oog op een beugel lijkt. Dat lijkt mij wel zo comfortabel.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

12-11-2018 om 15:01

Superbra

Tegen de zomer heb ik een perfect passende bh gekocht bij Superbra in Rotterdam. Beha mag niet in de wasmachine. Gaat in een halve emmer water met een theelepeltje Soak. Kwartiertje laten staan, beetje heen en weer bewegen en dan ophangen in de badkamer. Droogt vanzelf, blijft prima in vorm, gaat niet kapot en kan de volgende dag weer aan. Ik bezit maar een stuk of 4 beha's en ze gaan lang mee.

Kaaskopje

Nee, dat vindt niet iedereen prettig. Maar hoewel de mode-industrie doet alsof er volop keus is voor iedereen, heb je in de praktijk niet altijd wat te willen (mijn andere stokpaardje: volledig katoenen denim)
BH's zijn tegenwoordig standaard of met beugel, of met (enige) vulling. Ik wil beide niet. Dan blijven sport-bh's over.
Mijn nieuwste zijn trouwens t-shirtbh's van de Hema. Daar is de vulling minimaal en er zit geen beugel in, dus dan mogen we blij zijn.

Overigens: ik heb een beugelbh gehad (ook Hema) waar de beugel na enige tijd inderdaad uit piepte, maar a) dat was pas na jaren en b) die dingen gaan gewoon bij de rest van de 40 graden was - geen waszakje, niks.

Groeten,

Temet

Nep beugel Kaaskopje.

Daar heb ik er ook één van Kaaskopje. Zit lekker, beetje degelijk. Maar...nu hij wat meer gedragen is krult dat randje op waar dus idd geen beugel zit. Lijkt na het wassen weer goed, maar na een uurtje toch weer wat opkrullen. Bh was 70 euro, bekend merk, met de hand gewassen.

margaretha

margaretha

12-11-2018 om 15:35

re temet

een paar jaar geleden had sloggie een soort bh uit 1 stuk waar losse vullingen bijzaten (kan een soort sportbh zijn geweest). Zijn die tshirt bh's van de hema vergelijkbaar ? (in de hoop dat je weet wat ik met die sloggie bh bedoel) Want ik heb nu maar 2 die nog nog bruikbaar zijn en dat is me eigenlijk te weinig.

Tihama

Tihama

12-11-2018 om 20:33

af en toe

Al mijn bh's mogen gewoon in de wasmachine. Ook als erop staat dat het niet mag.
Ik moet er niet aan denken dat ik al die bh's op de hand moet gaan wassen. Wel in een waszakje. Mocht de beugel losraken, dan kan hij niet aan de wandel in de wasmachine.

Dochter en ik dragen allebei zowel heel dure (boven de 100 euro) als wat goedkopere bh's (rond de 20-30). Bij allebei komt het wel eens voor dat de beugel doorsteekt. Voor dochter heb ik vandaag 2 bh's gerepareerd vanwege een doorstekende beugel. Eentje van 15 euro van H&M. Eentje van 20 euro van Hunkemöller. Ik herinner me dat zo goed omdat ik mezelf die vraag stelde: gebeurt het nou vaker bij duurdere of bij goedkopere.

Ik heb er geen verklaring voor. Gewoon repareren.

Tas

Tas

12-11-2018 om 20:52

Ja hier ook

Heb de indruk dat het wat met bepaalde druk ( en dus frictie) te maken heeft.

Aan de overkant gebeurt het mij minder met een lagere beugel. Met een hogere beugel, als je gaat zitten (met een vetrol(letje) komt de beugel te hoog en buigt naar voren. Op die plek heb ik dat wel eens.

Bij een bredere borst en hetzelfde vetrolletje, gebeurt hetzelfde. Beugel komt omhoog. Dat schuren en drukken is wat vlgs mij bij mij het gedoe veroorzaakt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-11-2018 om 21:15

Plek van de beugel

Bij mij rust de beugel tegen mijn ribben en aan de zijkant komt hij tot ca 5 cm onder mijn oksel. Bij bewegen blijft hij op zijn plek en vetrollen hopen zich alleen onder de beugel op.
Naar verluidt koopt zeker 70% van de vrouwen de verkeerde maat, meestal te wijde omvang en te kleine cup. Dat zie je ook best vaak, dan kruipt de achterkant omhoog.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2018 om 08:55

Wil

Dus die bh is min of meer een miskoop?

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2018 om 09:02

Zalando

Ik was eigenlijk naar een merk aan het zoeken, maar kwam Zalando tegen en ben daar even gaan kijken. Ik zie dat Zalando een eigen merk heeft, Zalando Essentials zónder beugels. Ik vind de maten wel wat lastig te bepalen, omdat dat s, m, l, en xl is. Ze hebben meer merken zonder beugel.

Ondertussen kom ik nog steeds niet op de naam van het andere merk. Mijn zus zweert erbij, het is niet Sapph...

Miskoop.

Dat niet echt, ik draag hem wel. Maar de volgende keer let ik er op dat "het beugelloze randje" wat breder is.
Er zit wel een goede stevigheid en vorm in en brede schouderbandjes. En ziet er ook nog redelijk mooi uit. Sport bh's zijn niet echt mijn ding.
Ik vind ze er niet mooi uitzien en nog al vormloos. Ik krijg er platte borsten in, net zoals in een vormloos badpak. Deze bh biedt wel dat comfort maar is toch een "echte" bh. Goed alternatief, toch wel.

App je zus even over haar favoriete merk....ik word ook nieuwsgierig.

Tine Winkel

Tine Winkel

13-11-2018 om 10:02

@Phryne #21

Bijzonder dat nu juist de BH's die we gekocht hebben in een gerenommeerde zaak, na aanmeten, allemaal zo snel kapot gaan... We dachten juist, laten we het eens goed laten aanmeten, want dochterlief heeft wel een erge groeispurt meegemaakt - geen idee wat ondertussen de maat is. De nieuwe (dure) BH's zitten erg lekker, maar zijn dus na 4 wasbeurten kapot.

Flavia

Flavia

13-11-2018 om 10:09

dragen

het wassen lijkt me niet het probleem, het schuren vindt plaats tijdens het dragen.

Bij het aanmeten sta je meestal keurig recht op met je schouders recht. Maar hoe zitten de beugels als ze bv zit (op de bank hangt) vaak krommen je schouders dan waardoor je borsten dichter bij elkaar komen en mogelijk de beugels tussen de borsten tegen elkaar schuren.

Tijgeroog

Tijgeroog

13-11-2018 om 12:00

Margaretha

Sloggie heeft nu de Zero Feel, is dat wat je bedoelt? Die bevallen mij, met behoorlijk grote cupmaat, erg goed. Staat misschien iets minder "goed", geeft iets minder steun maar nog altijd voldoende en zit zo veel fijner dan een gewone beha!

margaretha

margaretha

13-11-2018 om 12:23

tijgeroog

ik zal eens kijken. Ik kocht die van mij in het kruidvat of in de blokker dus niet in een lingeriewinkel. En in de winkels waar ik tot nu toe geweest ben waren ze er niet meer maar dat kan natuurlijk ook aan de winkels liggen. Ik draag dit soort/ vergelijkbaar al jaren en zie niet uit naar moeten overstappen naar iets met een sluiting

margaretha

margaretha

13-11-2018 om 12:29

ja

ik denk dat die wel is wat ik bedoel, de bracelette dan want die heeft een korter stuk onder de borst. (wel een stuk duurder dan ik voor de huidige exemplaren heb betaald)

margaretha

Volgens mij is het deze: https://www.hema.nl/dames/lingerie-nachtmode/bhs/padded-bhs/padded-bh---support-zonder-beugels-b-d-grijsmelange-1000002493.html

Vroeger heette die vziw t-shirt bh, nu kennelijk niet meer. Van mij hoeft die padding niet, maar in elk geval heeft deze geen beugels dus dat is al heel wat.

Groeten,

Temet

Phryne Fisher

Phryne Fisher

13-11-2018 om 13:26

Tine Winkel

Welke merken heb je dan? Ik had altijd Marie Jo en Prima Donna. Tegenwoordig Passionata omdat die ook een plunge model hebben wat heel mooi zit, niet zo’n harnas. Die worden wel wat sneller wijd dan de duurdere merken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.