Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Moeder

Moeder

16-08-2016 om 13:43

BH's zonder beugel

Ik heb elke keer pijn in een borst, aan de zijkant. Daar is al twee keer naar gekeken en het is waarschijnlijk iets van mastopathie. Ik heb er ook niet altijd last van maar nu speelt het even behoorlijk op.
Nu heb ik alleen beugelbh's en sportbh's. De beugel drukt op de pijnlijke plek dus die wil ik nu even niet dragen en de sportbh zit zo strak dat dat ook niet lekker is aanvoelt.
Ik zoek een zachte bh zonder beugel die toch genoeg steun geeft. Iemand tips welke en waar? Liefst ook niet meteen de hoofdprijs want ik hoop hem eigenlijk weinig te dragen.


Slopen

Je kunt de beugels uit de bh slopen. Ik heb ook nog lang naar beugelloze bh's gezocht maar blijkbaar is dat uit de mode, dus sloop ik die beugels er gewoon uit.
Vroeger makte ik gebruik van voedingsbeha's van katoen bij de hema. Die waren goed steunend en zonder beugel. Ik weet niet of ze die nog steeds hebben, maar dat kan ook buiten borstvoedingstijd een goed alternatief zijn.
Sportbh's kan ik al heel lang niet in mijn omgeving vinden dus dat heb ik maar opgegeven. Maar je kunt natuurlijk ook kijken of je een minder strak zittende sportbh kunt vinden.

Brianna F

Brianna F

16-08-2016 om 15:22

MAGIC Bodyfashion Comfort bh

Google hier eens op. Ik verdraag ook geen beugel en draag deze al jaren.

Target

Target

16-08-2016 om 15:55

Jammer dat

Jammer dat die maar tot xxl/44 gaat. Lijkt me heerlijk zonder beugels waar ik ontstekingen van krijg.

bij de HEMA

zag ik laatst een stevigere BH zonder beugels wireless of zo heet hij. Volgens mij 2 of 3 verschillende.

Bralette

Weer helemaal hip, beugelloze bh's, dus in veel winkels te vinden, meestal onder de aanduiding 'bralette'. Maar waarschijnlijk alleen voor kleine borsten.

skik

Elinde

Elinde

16-08-2016 om 17:25

Bonprix

Bonprix heeft goede goedkopere bh's zonder beugel. En Triumph heeft ook één model. Toevallig heb ik deze week ook gegoogled naar beugelloze bh's en ik zag dat er toch weer meer aanbod in is.

Moeder

Moeder

16-08-2016 om 20:57

Keuze

Die Magic lijkt me wel wat maar bij de Hema zag ik eentje voor 8 euro http://www.hema.nl/winkel/dames/lingerie-nachtmode/bhs/non-padded-bhs/non-padded-bh-bamboeviscose-(21836005)?fh_sort=-%24damesheren_mode_cocktail&fh_modification=d2881ef5-de38-465f-819d-0ae760e4dc71%2Cc7e9b3ac-ed9e-4e89-8cfd-4ab1f059c75f%2C6adfc7a4-aeb3-49be-8b7a-1bc38a5b9583%2Cc8c1d562-4a41-4053-a1f0-57af08f4e57b%2C31df37cd-90b1-4560-b7bf-c91b72c06dac%2C&color=wit
Die van de Triumph zijn best duur en daarvoor geldt hetzelfde als voor de BonPrix dat ik liever even pas.
Maar we hebben hier een Hema dichtbij dus daar ga ik morgen even naar toe. Nu doet het nog zeer dus dat is de beste tijd om te passen.

40er

40er

16-08-2016 om 22:15

Laten maken

Je kunt ook een Bh laten maken. Bv bij ill signo. Er zijn meerdere makers in Nederland hoor, even Googlen of op Facebook zoeken (onder lingerie maken)

marie

marie

17-08-2016 om 00:06

veel keus

Toevallig ben ik laatst in deze winkel geweest en eindelijk eens een bh gevonden die wel goed past en waar ik goed geholpen werd (verkoopster is wel een beetje druk, maar ja).

https://www.lingeriehuisonline.nl/shop/155/0/BH_zonder_beugel

Ik heb er dan toevallig eentje met beugels, maar er is ook genoeg keuze in bh's zonder beugel.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

17-08-2016 om 00:14

Goed passende bh

Mijn beugel raakt nergens mijn borst en volgens mij is dat ook niet de bedoeling. In het midden rust hij op je borstbeen, aan de onderkant tegen je ribben, en aan de zijkant ook op je ribben richting oksel. Op zoek naar een goed passende beugelbh is dus ook nog een optie.

Target

Target

17-08-2016 om 10:01

Vesper

Bij mij is het probleem niet alleen de grootte maar ook dat mijn borst nog voor een deel onder mijn oksel loopt. Gevolg bij bukken of zitten is dat de borst zich wat rolt, de beugel gaat wijken en in oksel of arm gaat prikken.

Lies

Lies

17-08-2016 om 11:15

en opeens

Opeens had ik ook dat mijn BH's niet meer lekker zaten. Zelfs pijn gingen doen. Iets je zwaarder geworden, maar de druk op mijn ribben en het geprik onder mijn oksel bleef. Misschien een ander figuur gekregen door de overgang? Ook ik heb borsten die eerder breed onder de oksel doorlopen dan puntig naar voren steken.
De voorgestelde BH's in de linkjes die jullie sturen vind ik echt foeilelijk. Excusez. Zou er nooit in willen lopen. Dan maar geen BH, vind mijn man ook leuker.
Uiteindelijk heb ik een gode bh laten aanmeten in een lingeriezaak. De maat bleek gewoon niet meer te kloppen. Wist je dat vrouwen meerdere keren van maat veranderen? Of je neemt die hippe niemandalletjes zonder beugel, enkel twee kanten driehoekjes met een lintje.....

Stenna

Stenna

17-08-2016 om 21:17

ook

op zoek. Naar wel enige vorm en steun maar geen beugel of corsetmodel.
Mijn maat is inderdaad veranderd agv leeftijd etc maar beugels had ik altijd al wat moeite mee. Soms kan ik het gewoon niet verdragen, die druk op mijn borstbeen en als het heel warm is irriteert de huid eronder. Maar vroeger kon ik ze wel veel makkelijker vinden dan nu. Ook misschien omdat iknu een ietsje grotere maat heb dan toen. Ik lees dus geinteresseerd mee.
Ze er zelf uitpeuteren heb ik al eens aangedacht, maar gaat dat goed? Blijven ze dan verder heel en rakenniet geheel uit vorm ofzo?

may

may

19-08-2016 om 05:02

eruit halen

ik heb tegenwoordig de beugelbh's van bon prix die altijd goed zitten. Voorheen had ik ook wel eens last van vervelende beugels dus dan haalde ik ze eruit. Ik maak dan een ieniemienie sneetje met een tornmesje van een paar mm precies op het punt waar je de beugel voelt. Nooit meegemaakt dat de bh daar verder van leed qua vorm of stuk gaan.

Leuke anecdote; ik werk in een bedrijf waarbij ik met cliënten voor spiegels sta en op een dag zag ik al eens in mijn ooghoek dat er iets zat wat er niet hoorde. Dacht nog in de drukte dat het een ketting was oid. Uren later kijk ik zelf recht in een spiegel en zie ik dat het een beugel is die zelf losgekomen is en netjes met de ronding en nog plat tegen mijn huid liggend bijna helemaal naar boven gedraaid is. Gênant moment, ik vroeg me wel af wat de cliënt heeft gedacht wat dat was.

Vogel

Vogel

19-08-2016 om 12:39

En ook zonder vulling

Die beugels vind ik nog niet eens zo erg, al draag ik op sommige dagen liever een zachte sport bh. Maar dat in alle bh's zo'n dikke padding zit, dat vind ik echt vervelend. Voorsl bij de Hema vind ik het heel erg.
Is dat ook nieuwe preutsheid, dat tepels onzichtbaar weggemoffeld moeten worden?

Fiorucci

Fiorucci

21-08-2016 om 12:51

Vogel

Ik vind dat ook niet prettig en niet mooi. What you see is what you get. Ik koop graag katoenen niemendalletjes, bijvoorbeeld van Sloggi. Zeker in de zomer.

40er

40er

21-08-2016 om 16:28

Juist

Ik heb er juist graag padding in. Ik heb dan geen naad over mijn tepel, dat irriteert me nml altijd heel erg. Ben een hele miepert wat bh''s betreft, geen naaldjes dus id cup, een hoog middenstuk (geen plunge dus) en niet teveel kant. Brede achterkant en stevige bandjes.... en als het kan ook nog een beetje leuk

Hartje

Hartje

24-08-2016 om 22:00

dol op padding

Ik ben juist dol op padding (let op; dat is iets anders dan vulling!). In mijn cup F en leeftijd, waarbij de strijd tegen de zwaartekracht steeds heviger wordt, is het een ideaal hulpmiddel om meer vorm en 'lift' aan de borsten te geven.
Ik heb BH's met en zonder beugel (van die katoenen, heerlijk in de zomer) en Ah-bra's. Die met beugel en padding doen verreweg het meest voor mijn figuur.

Moeder

Moeder

25-08-2016 om 10:04

Gekocht

Ik had al vaak iets gehoord over Ali Baba en ik vond daar een BH die me wel wat leek. Deze https://www.aliexpress.com/snapshot/8012762919.html?orderId=77670493864816 voor in totaal € 2,52. Hij kwam gisteren binnen en hij zit heerlijk. Ik heb wel meteen de padding er uit gehaald wat heel makkelijk gaat. Hoe hij zich in de was houdt weet ik dus niet maar voor dat geld loop ik weinig risico.
Wat betreft Ali Baba, ik vond dat een beetje vaag klinken allemaal maar het werkt dus echt. Die BH was er in 8 dagen en ik heb met Ideal betaald. Ik hoop echt dat die BH goed blijft zitten en mooi blijft in de was want dan ga ik er nog wat bij bestellen.

Stenna

Stenna

27-08-2016 om 13:30

eruit gehaald

Beetje ten einde raad heb ik dan toch maar de een gaatje gemaakt in een wat oudere bh en de beugels eruit getrokken. Nou snap waarom het Schiphol poortje altijd afgaat bij mij. Er zit gewoon een heel stuk ijzer in. Pff, dat we onszelf zo pijnigen zeg.
Goed, je kunt wel zien dat ik de steun eigenlijk nodig heb, zit minder mooi onder topje, maar op dit moment (hitte) is comfort me meer waard.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

27-08-2016 om 16:18

Nogmaals

Als je een goede bh in de juiste maat hebt, voel de de beugel niet zitten. 90% van de vrouwen draagt de verkeerde maat, en je maat wisselt vaak om de paar jaar. Echt, het is niet nodig om prikkende beugels te hebben, en ook niet om je borsten op je buik te dragen wat ik regelmatig zie.
Waarschijnlijk is niet iedereen dan voor 20 euro klaar, maar liever twee goed passende dan een kast vol marteltuig.

Target

Target

27-08-2016 om 17:05

Nou

Dan moeten die van mij nog uitgevonden worden. Wat een ramp blijf ik het vinden. Ik laat het me aanmeten in een lingeriewinkel en toch voel ik beugels. Leuk hoor, staande een bh passen terwijl je beugels pas echt gaat voelen bij bukken of zitten of hangen.
Grote borsten hebben is niet zo makkelijk en natuurlijk heb ik liever twee comfortabele voor wat extra dan weinig betalen en van alles door je shirt zien. Ik heb het alleen nog steeds niet gevonden. Beugels met grote of kleine borsten dat verschil moet je voelen. Niet te vergelijken. Toen ik een c- cupje had en omvang 75 voelde ik ook weinig. Bij grote borsten komtver veel meer gewicht en wrijving bijkijken.
Ik heb bh's van 90+ euro aangehad maar voel nog steeds die beugels.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

27-08-2016 om 17:59

Vreemd

Ik heb E dus geen heel klein cupje (wel omvang 70), en het zit prima. Ik denk toch dat jullie een te kleine cup hebben, evt met te ruime omvang. Als ik een 75C aan doe lijkt het OK, maar als ik dan buig of ga zwaaien zwaait alles mee. Dan trekt de achterkant omhoog en krijg je schuurplekken.
In dat hemdje/bh van 2 euro dat hierboven genoemd wordt zou ik me echt niet kunnen vertonen. Dan hangt het er wat sneu bij, vrees ik.

Target

Target

27-08-2016 om 18:19

Mijne worden

Wel aangemeten door de dames en ik krijg meestal wel eerlijk advies. Beugel tekort te hoog, omvang enz. Laatst was het genant, toen kon ik slechts uit 1 merk kiezen met een korte voorbeugel. Gevolg van die korte beugel: splijt mn borsten in een te erge spleet dus mn shirts vallen ertussen. Voordeel: de voorbeugel komt niet naar voren als je gaat zitten, zoals bij iets langere beugels. Kiezen uit twee kwaden.
De beugels van geen enkele bh komen tot achter mijn borst onder de arm. Sommige wel als ik sta maar dan moet ik erna niet meer bewegen, net als je een goed hairday hebt.

Ik heb alle merken bij bonnieB livera hunkenmolker geprobeerd in alle mogelijke aangepaste cups, aanpassingen cups enz.
Het verschil tussen een 70E en een 95G is ongekend. Ik snap dat E voor een tenger figuur best nog fors kan zijn. Nadeel bij mij is nu ook dat door het ouder worden de bh van onder goed gevuld is maar bij de voorkant niet. Bandjes strakker? Zodra je ff niet oplet zijn die door aflopende schouder en gewicht borst gezakt, geen houden aan!
Al met al zag ik een link voorbij komen net op maat gemaakte bh's en daar ga ik eens kijken of dat in de buurt is. Andere optie is een lift en verkleining en dat doe ik liever niet.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

27-08-2016 om 18:50

Watermeloen vs sinaasappel Maar je bent toch niet de enige met die maat? Wat zeggen de dames in de speciaalzaken er dan van? Ik vond al googelend nog een website met grote maten, www.naron.nl. Misschien is dat wat?

Target

Target

27-08-2016 om 19:01

Haha

Ja, mijn dochters ook 70D nette volle borst!
Ik krijg meestal: Sorry, het is ook niet logisch/ die maat zouden we moeten bestellen (slik, staat er net naast je een man een niemendalletje voor z'n partner uit te zoeken)/ in deze maat hebben we alleen dit merk dat alleen verkrijgbaar is in n kotskleur. Leuk kantje? Neede mw dat is er niet. Hoe durf ik het te vragen. Oké ik stop mn frustratie en ga je link bekijken! Dank je!

40er

40er

27-08-2016 om 20:31

Target

Ik weet niet waar je het hebt gezien, van die bh''s laten maken, maar er zijn er veel in Nl die dat doen. Als je Facebook hebt kun je via de zelf lingerie maken groep genoeg vinden. Heb je dat niet wil ik je met alle plezier wat adresjes doorgeven.
Een op maat gemaakte bh is zo'n verschil. Alleen al een andere beugelmaat is een wereld van verschil!

Stenna

Stenna

27-08-2016 om 21:27

nee zo zit het niet

Ik heb echt de goede maat, laten meten en checken. Was inderdaad wel wat veranderd met vroeger. Maar ook toen droeg ik wel de goede maat en die was/is niet zo heel groot (70c toen, 75d nu). Destijds had ik er nog meer last van dan nu ik wat gevulder ben. Het is nl totaal niet zo dat de beugels in mijn borst prikken. Dat is niet het probleem. Maar de beugel doet onder mijn borsten zeer op mijn borstbeen. En dat was erger vroeger toen ik magerder was. Maar nog steeds heb ik er last van al is het nu eigenlijk alleen bij warm weer. Mijn huid is daar simpelweg heel gevoelig, wordt rood en schraal, en ik voel het ook op het borstbeen (het bot, zeg maar) dat daar meteen vlak onder zit dus als je wat magerder bent. En nee, de onderwijdte zit niet te strak, is precies goed. De twee bh 's die ik nu heb (na eentje dus vanochtend zelf geknutseld te hebben) doen daar geen pijn.

Target

Target

27-08-2016 om 21:54

40er

Even teruggezocht, bleek jouw posting te zijn! Ik zal eens via Facebook zoeken thanks!

40er

40er

27-08-2016 om 21:59

Stenna

Er bestaan zelf beugels van een soort rubber, die schijnen niet te irriteren onder je borst. Ook plastic, maar hoe dat zit weet ik niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.