Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Klant die leuk behandeld wil worden

Klant die leuk behandeld wil worden

07-03-2020 om 16:33

Bij welke parfumerie word je nog leuk geholpen?

Ik woon in een middelgroot dorp in het midden van het land. We hebben hier een filiaal van Douglas en een van Ici Paris XL. Omdat ik er voor mijn werk netjes uit moet zien, koop ik redelijk wat verzorgingsproducten en (best dure) make-up. Een paar jaar geleden waren de filialen van beide ketens prima. Goed advies, aardig service, je kreeg monstertjes mee om uit te testen en was er eens wat, dan werd het netjes opgelost. Ik was echt een tevreden klant.
De laatste tijd werkt er in beide winkels ongeïnteresseerd personeel. Je moet tijden op je beurt wachten omdat ze eerst hun privé leven even moeten doornemen en als je vraagt of je geholpen kan worden gaan ze altijd net met pauze want daar hebben ze recht op (aldus de verkoopsters). Monstertjes moet je om vragen en vaak hebben ze geen testers van dingen die ik wil uitproberen, dan moet je het maar kopen en is het pech als het niet bevalt.
Ik ben uitgeweken naar grotere plaatsen in de omgeving, maar heb daar eigenlijk dezelfde ervaringen. Ik ben echt niet zo lastig, maar als ik advies wil over de kleur van een foundation en ze roepen 'kijk zelf maar effe', dan loop ik toch echt de deur uit.
Waar in de driehoek Amersfoort, Utrecht, Hilversum zit nog een parfumerie waar je nog klantvriendelijk geholpen wordt?

Zeistenaar

Zeistenaar

07-03-2020 om 17:56

tot nu toe

Ik heb al jaren een enorme hekel aan de Douglas (alleen al omdat het daar zo lelijk is), maar ben een paar keer in de Bijenkorf in Utrecht echt serieus goed geholpen. Had weinig verstand van make-up. Ik ben daar zelfs een keer opgemaakt (bij het 'standje' van Armani), ik had hiervoor een afspraak gemaakt. Om het te leren en daarna wat te kopen, maar ze pushten dit niet.

Voor het overige hou ik nogal van de producten van l'Occitane. Maar dat is niet echt een parfumerie, hebben vast ook geen foundation en zo (maar heerlijke verzorgingsproducten en ook lekkere parfums). Wel duur, maar je krijgt altijd samples en kortingen op volgende aankopen e.d.
Ik ken niets dat zo lekker ruikt
(als iemand van Rituals houdt, niet naar l'Occitane gaan)

Over monstertjes gesproken

Zoon ging voor gezamelijk kado naar ICI Paris om een aftershave te halen. Kreeg ook 2 monstertjes mee waaronder antirimpel creme.....

Pour Vous

Misschien een beetje uit de richting, maar in Vleuten (winkelcentrum Vleuterweide) is een parfumerie die volgens mij geen onderdeel deel is van een keten en waar ik tot nu toe altijd fijn geholpen werd. Pour Vous heet het (ik heb geen aandelen...).

Klant die leuk behandeld wil worden

Klant die leuk behandeld wil worden

09-03-2020 om 14:26

dank

Nou, misschien moet ik dan maar een keer naar Vleuten! Is het daar verder leuk winkelen?
Lilian, mijn dochter van 21 kreeg laatst ook een antirimpel creme van een Douglas dame. En ik kreeg een keer zo'n tienerparfum met een popsterrennaam.Het interesseert ze gewoon geen biet.
Zeistenaar, ik ben zelf fan van het merk Origins, dus dat koop ik nu gewoon rechtstreeks via de website.
Ik koop juist graag in winkels, niet alleen omdat je de producten dan kunt zien en proberen, maar ook omdat er anders straks geen winkels meer zijn. Maar dan moeten ze wel een beetje aardig doen. Misschien ligt het gewoon aan het dorp hier, een vriendin van mij was in de boekhandel helemaal afgesnauwd. Die koopt voortaan dus bij Bol.com. Jammer hoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.