Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bijles

Hoi
Ik zoek graag bijles voor alle vakken op school onderander rekenen begrijpendlezen en engels
Ik wil het graag in de omgeving van schalkwijk en het is voor niveau van groep 7
Kunt uw mijn dochter kan helpen of kent uw iemand dan hoor ik ht graag van uw
Alvast hartelijk bedankt


Barvaux

Barvaux

20-02-2015 om 18:35

joulia

Waarom ga je niet gewoon zelf met je kind rekenen en begrijpend lezen? Er is zat te vinden op internet of te verkrijgen via school. Verder: Engels is echt niet nodig voor een hoger advies.

Katniss

Katniss

20-02-2015 om 18:42

Barvaux

Lees de tekst van joulia nog eens. Denk je dan nog niet dat ze de bijles misschien beter kan uitbesteden?

Barvaux

Barvaux

20-02-2015 om 19:14

katniss

Goed Nederlands kunnen schrijven heeft weinig te maken met bijles Engels, rekenen en zelfs begrijpend lezen. Er wordt niet gevraagd naar bijles spelling en grammatica

Remedial teacher.

Joulia, in je woonplaats zitten vast wel remedial teachers.

joulia

joulia

20-02-2015 om 20:10 Topicstarter

bijles

Ik zoek maar heb kan niemand vinden zelf heb ik geen tijd ik moet werken dus daarom is ht moeilijk dus kunnen julie mijn helpen

via school

Als je dochter bijles nodig heeft lijkt de school mij het punt om te beginnen. Waarom is het onderwijs dat zij daar krijgt niet voldoende? Waar ontbreekt het aan? Ik zou daar met school over in gesprek gaan.

Moni

Moni

20-02-2015 om 20:21

Vraag het op school

of vraag het aan ouders op het schoolplein.
Het is erg moeilijk om bijles te vinden via deze site. Wij wonen overal in Nederland.

Je kunt ook een advertentie plaatsen op marktplaats. Maar vraag dan wel naar referenties, zodat je zeker weet dat deze persoon goed is.

Barvaux

Barvaux

20-02-2015 om 20:24

facebook

Tegenwoordig heb je op facebook allerlei pagina's voor dit soort dingen. Zoek daar eens naar 'diensten haarlem'

Barvaux

Barvaux

21-02-2015 om 12:18

hier misschien

www.bijlescoach.nl

Monique D*

Monique D*

21-02-2015 om 22:45

Schalkwijk hoeft niet die wijk in Haarlem te zijn

Joulia kan ook een wijk in Houten bedoelen.

Via die site die Barvaux heeft genoemd kan je sneller iemand vinden die bijles kan geven. Dat is er speciaal op gericht.

Ik begrijp wel dat ouders bijles zoeken voor hun kind(eren). Niet iedereen is in staat om de kinderen te helpen met hun huiswerk. Of je hebt niet dat niveau, het uitleg slaat niet aan, etc. Dan is het kind eerder gebaat bij hulp van iemand anders.

Ik wens jouw kind veel succes, Joulia.

Barvaux

Barvaux

21-02-2015 om 22:48

Monique

Tja, als je het niveau van groep 7 niet haalt wordt het juist tijd om bijles te geven. Daar leer je zelf ook wat van. Joulia heeft overigens meer draadjes geopend. Kind scoort gewoon I en II's op school dus het gaat prima. Laat het kind lekker zonder bijles de basisschool afmaken.

Monique D*

Monique D*

21-02-2015 om 23:03

Klopt, Barvaux

Ik heb al gereageerd op haar andere draadje (advies voortgezet onderwijs). Ik vroeg mij al af waarom haar dochter bijles moet krijgen.

Adrienne

Adrienne

21-02-2015 om 23:50

Barvaux en Monique

….waarom ze bijles nodig heeft? Natuurlijk! Russische (of Oosteuropese) moeder, tijgermoeder, wil dat haar kind het hoogste scoort.
En, geef maar toe, als je op de gemiddelde Nederlandse basisschool leskrijgt, kun je met echt goede bijles makkelijk een niveau hoger halen. Dus als ze nu II-en voor de belangrijkste onderdelen haalt, kan het kind met bijles vast wel VWO (zeker als ze dan ook gedrild wordt).
Waarom niet, moeder wil het.
Hopelijk wil kind het ook.

Maar, Julija, ik zou even laten weten of je inderdaad in de buurt van Houten woont, of toch ergens anders.
En anders niet teleurgesteld zijn: met een Havo-advies kan ze naar een Havo-vwo-klas, dan blijkt daarna wat voor niveau ze aankan, en als dat toch vwo is kan ze alsnog naar de universiteit later.
Succes.

joulia

joulia

22-02-2015 om 10:06 Topicstarter

kind wilt het gewoon

Ja vind dat van ook maar kind wil het ik zeg hetzelfde wat jullie ook zeggen maar ze zegt ik wil gewoon bijles
Ok woon in haarlem maar mn kind kan ook bijles krijgen in hoofddorp of heemstede
Bedankt allemaal voor jullie hulp

vlinder72

vlinder72

22-02-2015 om 11:07

Uitzoeken

Voordat je bijles gaat regelen zou ik eerst op school gaan uitzoeken wat ze niet goed begrijpt. Zijn er bepaalde onderdelen waarop ze niet goed scoort bij rekenen? En bij begrijpend lezen? wat gaat er mis?

Wij hebben een heel intelligente zoon. Vindt school ook. Maakt foutloze rekencito's maar scoort een II op begrijpend lezen en op spelling. Nu is dat bij ons in de regio geen probleem. Hij krijgt zijn vwo advies toch wel. Maar toch hebben wij nagevraagd hoe dat komt. Beide II scores komen bij hem door te snel werken en lezen. Hij leest een tekst, daarna de vragen en geeft dan antwoord zonder de tekst nog een keer door te lezen.met spelling hetzelfde. Te snel. Bij hem zou eem cito training het beste zijn. Vooral oefenen hoe je een cito moet maken want de kennis is er wel. Gewone bijles is zonde van het geld.

Weet je ook al of je dochter naar een havo/vwo klas kan? Dat is toch ook prima?

joulia

joulia

22-02-2015 om 11:43 Topicstarter

Nou mijn dochter scoort || voor rekenen en begrijpendlezen zij is ook een hele intelligente meid vind de school ook wat uw zei maar zij wil heel graag naar het gymnasium gaan en met || kan ze er echt niet naar toe en zij wil t heel graag bijles

Barvaux

Barvaux

22-02-2015 om 11:47

joulia

Hoe goed doet ze het op de methodetoetsen?

Ik denk ook dat je het bij citotoetsen oefenen moet houden maar het kan ook best zijn dat wát ze ook doet, ze nooit meer een VWO advies gaat krijgen gezien de scores in groep 6 en 7. Daarvoor kun je beter eerst in gesprek met school: wat moet ze hebben voor een VWO advies.

joulia

joulia

22-02-2015 om 16:23 Topicstarter

Ze doet het gwn goed maar zij wil het

Barvaux

Barvaux

22-02-2015 om 16:27

Joulia

Je geeft geen antwoord op de vraag.

Praat met de leerkracht voor je bijles gaat regelen want als dat geen zin heeft doe je alles voor niets. Als je kind zo graag wil kan ze het ook zonder bijles of ze hoort niet op het VWO. Bijlessen gaan dan niet helpen.

Als je weet dat ze citotoetsen niet goed begrijpt kun je daar nog op oefenen, bijles heeft dan ook geen zin maar je moet citotraining doen maar nogmaals: als dat allemaal verspilde moeite is door de cijfers van groep 6 en 7 kun je je kind beter uitleggen dat het gewoon hard moet werken in een havo/vwo brugklas en dan komt alles goed (nou ja bijna alles want gymnasium wordt dan lastig). Waarom wil ze dat zo graag? Omdat er een vriendinnetje naar toe gaat? Ik vind haar cijfers daar echt te laag voor.

Angela67

Angela67

22-02-2015 om 16:34

Barvaux?

"Als je kind zo graag wil kan ze het ook zonder bijles of ze hoort niet op het VWO. Bijlessen gaan dan niet helpen." ook jij hangt de Hollandse theorie aan dat VWO iets genetisch is wat niet beïnvloed mag worden met oefenen want oei oei dan hoor je er niet.
Voor de duidelijkheid: ik ben het niet met je eens en vind het getuigen van een defaitistische, fatalistische, calvinistische houding.
gr Angela

Moni

Moni

22-02-2015 om 16:47

Heb je hier iets aan?

http://www.stichtingwittetulp.nl/weekendschool

Maar het kan zijn dat alleen kinderen toegelaten worden die laag scoren
Je kunt altijd informeren. En erbij melden dat je zelf geen native speaker in Nederlands bent en haar daardoor niet zelf kunt helpen.

Of deze:

http://detaalfabriek.nl/citotraining/
Is gevestigd in Haarlem.
Zij zullen eerst testen hoe de resultaten nu zijn.

Ik vind het knap van je dochter dat zij bepaalde doelen heeft.
Ga ervoor!

En ook al blijft het advies havo, je kunt aan een VO-school wel laten zien dat er meer in zit. Dan komt ze eerder in een havo-vwo klas terecht of bij erg goede resultaten in een vwo-klas. Maar dat moet dan wel kunnen in jullie regio.

joulia

joulia

22-02-2015 om 17:10 Topicstarter

barvaux

Nou barvaux hier in onze regio zijn alleen buitenlanders en de school geeft kinderen meestal geen aandacht en mijn dochter wil gewoon bijles krijgen en als ze dat wil dan kan ik er niks aan doen en omdat zij zo graag op ht vwo wil gaat ze er echt voor

Barvaux

Barvaux

22-02-2015 om 17:21

Angela

Je citeert behoorlijk kort. Ik heb veel meer gezegd dan dat. Jammer!

Je loopt a de kans dat als ze M8 wel VWO scores haalt ze er nog steeds niet komt en b kans dat het allemaal niet helpt en dat ze gymnasium gewoon niet haalt. Ze wil niet alleen VWO, ze wil gymnasium. Verder zeg ik ook nog eens wat over citotoetsen!

Barvaux

Barvaux

22-02-2015 om 17:23

Joulia

Hoezo als zij dat wil kan jij er niets aan doen? Jij moet die bijlessen betalen denk ik zo.

Ze kan meerdere dingen doen, ook in de klas, gesprek met de leerkracht etc. Ik vind het jammer dat je geen antwoord geeft op wat ik vraag.

joulia

joulia

22-02-2015 om 17:54 Topicstarter

Ja maar ik vind het niet erg dat ik betaal etc

Angela67

Angela67

22-02-2015 om 18:05

Barvaux

Als ik je citaat 1 zin langer maak dan komt dit erbij: "Praat met de leerkracht voor je bijles gaat regelen want als dat geen zin heeft doe je alles voor niets."

Je dicht de leerkracht iets toe wat totaal verkeerd kan zijn. De meeste leerkrachten hangen namelijk jouw theorie aan (als je met het huidige syteem en hun manier van lesgeven niet vwo-scores haalt dan kan je het dus niet en oefenen mag niet).
Dus met langer citeren wordt het alleen maar erger
gr Angela

Niet geschoten is altijd mis.

Als je kind nog alles op alles wil zetten en jij kan de bijles prima betalen, dan zou ik het gewoon proberen. Ik vind het zelfs niet zinloos als er evengoed geen vwo advies zou komen.
Blijkbaar is je dochter erg gemotiveerd, dan zou ik haar de kans gunnen.
Of het nu wel of geen gymnasium gaat worden, niet geschoten is altijd mis.

Barvaux

Barvaux

22-02-2015 om 18:31

Angela

Je gaat wel erg ver. Kind wil gymnasium en in dit stadium zou ik overleggen met school wat ze daarvoor moet gaan doen. Als kind alles op alles gaat zetten en school al weet dat het geen gym advies kán worden dan doe je het voor niets. Dit omdat scholen kijken naar de resultaten van groep 6, 7 en 8. Je moet dus weten of je kind een VWO advies kan krijgen als er VWO resultaten in groep 8 komen na havo resultaten in groep 6/7,

Angela67

Angela67

22-02-2015 om 18:36

hoho

bijles krijgen en dat snappen betekent meer leren.
Meer leren én oefenen op cito's betekent hogere cijfers voor zowel methodetoetsen als citotoetsen.
Meer kennis is nooit weg.
dat is dus stap en moet als zodanig sowieso aangemoedigd worden ben ik van mening.

dan stap 2: naar het gym of niet.
daar is ook niet zomaar iets over gezegd en daarbij: er zijn ook scholengemenschappen die kinderen na havo/vwo brugklas de mogelijkheid geven om naar 2 gym te gaan. die optie is natuurlijk prima om naar te streven, maar dan moet je wel stap 1 hebben gedaan.

dus het 1 doen en het ander niet laten is natuurlijk de beste tactiek, want van leren is nog nooit iemand slechter geworden.
jij doet alsof bijles alleen maar mag als je er dus mee naar het gym kan, of tenminste dat ts alleen maar blij is (of kind van ts) als ze naar het gym kan.

verder: basisschooladvies is officieel leidend nu en hoe pessimistisch M Lavell ook nog is, ik zie het als glorend positief licht aan het eind van een donkere POVO tunnel .
Weg met de lovs scores van 6 en 7, hup voor de laatbloeiers en 'zich gewoon ontwikkelende kinderen'!

joulia

joulia

22-02-2015 om 19:20 Topicstarter

wil40

ŸJa ik ben wil40 ze wil het gewoon proberen maar hebben jullia geen websites waar ik makelijk voor mijn dochter bijles kan zoeken
Gr
En trouwens bedankt allemaal

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.