Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinilind

Sinilind

30-06-2011 om 01:35

(blad) wandelende takken, iemand?

Dag,
Zoon is op zoek naar nieuwe soorten! We kregen onlangs van een lieve forumster eitjes, immidels een stuk of 4 takken in de terrarium! Maar zoon wilt graag nieuwe soorten (uitproberen), hij is helemaal into de Takkies. Heeft iemand een idee waar de bladsoort (geen idee hoe het heet, is de benoeming van zoon) te vibden is? Onze dank is groot!

Sinilind

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

30-06-2011 om 07:45

Heel simpel

Kijk op marktplaats en zoek op wandelende tak. Naast de gewone indische vindt je ook flappetakken en andere bijzonder soorten. Als je dan ook googlet en wat meer info over soorten zoekt, kun je gerichter zoeken, op psg nummer bijvoorbeeld. (elke soort heeft zijn eigen psg nummer)

ijsvogeltje

ijsvogeltje

30-06-2011 om 10:47

Leuk sini!

Hoi Sini,
Leuk om te lezen dat de eitjes zijn uitgekomen en dat je zoon er zoveel plezier aan beleeft!

Psg 278

Jouw zoon is waarschijnlijk op zoek naar de phyllium philippinicus, de meest gekweekte (en makkelijkste) soort wandelend blad. Het is een hele mooie soort, maar als je zoon pas net is begonnen met (ik denk) de Indische tak, dan is het misschien nog te vroeg om wandelend blad te kweken. Het blijven erg kwetsbare diertjes.
Misschien is het raadzamer om, als hij dat wil, eerst eens wat andere soorten wandelende takken te proberen. Beetje de hobby opbouwen zeg maar. Als je wil, kan ik je zoon wel helpen aan eitjes. Mocht hij na een poosje ook wandelend blad willen, dan heb ik dat ook nog wel voor hem Als je interesse hebt, dan zie ik je mail wel tegemoet.
Groetjes, n@nny ([email protected])

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.