Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bloedneus in bed

Onze zoon heeft s nachts nogal eens een bloedneus. Dwz hij peutert in zijn slaap aan zijn neus, soms zijn oor en dat gaat dan bloeden. Tja en dat geeft nogwel eens wat zooi. Thuis doe ik meestal een extra flanellen luier onder de molton en daar overheen het onderlaken.
En ja het gaat wel eens mis, dus bloedvlekken in het matras.
Nu gaan we bijna met vakantie en in het huisje wil ik dit natuurlijk liever niet. Wat kan ik het beste onder zijn hoofd leggen. Een kussen gebruikt hij nog niet.
Uit de babytijd weet ik nog dat je niet zo'n plasmatje onder het hoofdje mag leggen ivm verstikking. Iemand andere ideeen? Hij is bijna 4.

Avalon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Molton met matrasbeschermer

Avalon, kun je niet bij de Hema zo'n molton met matrasbeschermer kopen? Ze zijn volgens mij niet zo duur en die gaat over het hele matras. Er zit een geplastificeerd laagje aan de onderkant, dus de matras wordt niet vies. Ik gebruik het bij beide kinderen al vanaf 2 jaar (en nu ik dat zo bedenk bij de babybedjes ook).
Kroet

Tinus_p

Tinus_p

08-07-2009 om 12:15

Heu

Mss ook ff langs de dokter? Zoveel bloedneuzen vind ik wat opvallend -zelfs voor een peuteraar. Bloedende oren zijn helemaal een slechte zaak.

Avalon

Avalon

08-07-2009 om 12:34 Topicstarter

Tinus

Nou is bloedneus misschien iets overdreven gezegd van mij. Laten we het zo stellen, als er ergens een wondje (muggebeet oid) zit dan krabt meneer het s nachts open. De oren is dan ook het lelletje/schelp en niet uit de gehoorgang zelf. Overdag overigens nooit echte bloedneuzen ofzo.
Maar het geeft wel vlekken.

Kroet, is dat een beschermer over het hele matras of zo'n klein matje

Avalon

amk

amk

08-07-2009 om 13:13

Hele matras

Het zijn gewone complete moltons

Guinevere

Guinevere

08-07-2009 om 20:41

Huisarts en bloedneuzen

Jawel, een huisarts kan wel iets doen aan bloedneuzen. Bijvoorbeeld een bloedvaatje dichtbranden, als dat steeds open ligt. Als het aan het gepulk ligt weet ik niet of dat veel helpt trouwens!
Ben zelf overigens dolblij met onze ondoorlaatbare molton. Dat heeft al veel smurrie op het matras gescheeld (bloedneuzen en kots).

Dichtbranden

Hier heb ik 2 meiden met talloze bloedneuzen, hebben ze bij mijn man in de familie allemaal...En écht erg. Complete bloedbaden soms, dat het niet te stoppen is. En niet alleen 's nachts, maar ook gewoon overdag. Zo zitten ze naast je t.v. te kijken en zo bloed het. Dus peuteren is hier de oorzaak niet. Het is puur dat het neusvlies (zeg ik dat goed? is al lang geleden...) te droog/dun ofzoiets is.
Wij hebben bij oudste bloedvaatjes laten dichtbranden. In het ziekenhuis overigens door de keel/neus en oorarts. En ook omdat het zo extreem was. Normaal doen ze dat niet zo makkelijk.Maar het hielp helemaal niks. En het was wel erg pijnlijk.
Jongste heeft het net zo. Maar daar hebben we het dichtbranden nadat het niks hielp bij oudste maar weggelaten en het zo gelaten.
Ach zo erg is het niet. De kinderen zijn er al aan gewend om op de ongelukkigste momenten bloedneuzen te krijgen. Die rennen naar de w.c. en stelpen het zelf. Voor de bedden heb ik die waterdichte moltons en we hebben uitwasbare kussens. Kleding of beddegoed zetten ze na zo'n intermetzo zelf in het (koude) water. Wassen en klaar.
Het ergste/lastigste is zo'n bloedneus als je onderweg bent (b.v. op de fiets) en niks bij de hand hebt (papieren zakdoek/schone kleding etc.). Maar verder valt ermee te leven hoor.
En hoe ouder, hoe minder het wordt. En dat klopt ook wel. Oudste heeft het nu (15) nog hoogstens 2 keer per jaar, terwijl het vroeger zeker 3 keer per maand was. Jongste is altijd wat minder geweest dan oudste maar die begint er ook al minder last van te krijgen.
Wat ook zo 'handig' is....als ze hier moeten overgeven (omdat ze ziek zijn dus) begint ook meteen hun neus te bloeden. Dat is ook erg. Komt 'het' aan alle kanten aan je uit. Vinden zij ook écht érg.Je voelt je al ellendig en spuug,spuug, spuug en begint dat gedonder ook nog 's. Dan voelen ze zich pas écht ellendig.
groeten albana

Jolijt

Jolijt

09-07-2009 om 10:06

Pas nog op de eerste hulp gezeten

met dochter van 8. Bloedneus was niet te stoppen; overleg gehad met de huisartsenpost, alles geprobeerd... niets hielp. Anderhalf uur na start van de bloedneus kwamen we op de eerste hulp aan, en verdraaid toen was ie toch gestopt. Zomaar dichtbranden doen ze bij kinderen niet, vertelden ze, dat wordt onder een roesje gedaan door de KNO arts, maar alleen bij zeer regelmatig terugkerende bloedneuzen en als het steeds hetzelfde bloedvaatje is.

Guinevere

Guinevere

09-07-2009 om 12:35

Badlaken

Ja, dichtbranden doen ze natuurlijk niet bij "gewone" bloedneusjes.
Nog een tip: een strandlaken dwars over het hoofdeinde van het bed spannen. Dat neemt echt veel smurrie op, ligt heerlijk zacht en je hebt het zó vervangen.

Leona

Leona

10-07-2009 om 23:06

Chocola?

Ook hier véél ervaring met bloedneuzen. Inmiddels blijft zoonlief er " koelbloedig" onder. Ik leg dan ook een handdoek over zijn kussen en onderlaken, en een los (keuken)handdoekje in bed wat hij zelf kan pakken.
Toen ik 3 jaar geleden met hem naar de huisarts ging met het bloedneuzen verhaal was het eerst wat hij vroeg: eet hij veel chocola? En ja, dat is zo: duo penotti op de boterham, koekje met chocola, broodje met vlokken...ga maar eens na. De huisarts zag het direct aan de binnenbekleding; heel dun met oppervlakkige vaatjes. Een chocoladeneusje, zei hij. En inderdaad: eet hij het niet; geen bloedneus, een beetje kan wel, maar te veel chocola: bingo. Misschien het proberen waard. Nog een paar tips: een beetje xylomethazaline neusspray wil helpen door de vaatvernauwende werking (voor in de neus sprayen, en niet te vaak, anders krijg je juist bloedingen) en na de bloedneus na een tijdje vaseline in het neusgaatje, zodat het mooi vochtig blijft.

succes Leona

Geen zoetekauwen

Die 2 van mij eten amper chocolade, dus dát kan het in ieder geval niet zijn. En ook niet als ik het naga. 's morgens eten ze pindakaas, tussen de middag alleen maar kaas of worst. En koek met chocolade, dan zouden ze het ergens anders moeten eten...
Dus nee, dat kan het zéker niet zijn.
Die vaseline tip klopt wel. Maar dat helpt alleen om te genezen.(dus erna)
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.