Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verjaardagsmam

Verjaardagsmam

18-02-2018 om 15:04

Boek gezocht voor creatief schrijven

Mijn dochter houdt van fanfiction en schrijft dat dan ook graag zelf.
Nu wil ze voor haar verjaardag een boek met tips hoe ze beter creatief kan schrijven.
Heeft een van jullie een leuk idee voor mijn puber?

Juline

Juline

18-02-2018 om 21:16

333 dingen om te schrijven

Ik heb het boek zelf niet, maar heb er wel eens, via een studiegenoot, opdrachtjes van gebruikt. Klonk mij erg leuk in de oren en waarschijnlijk ga ik het aanschaffen voor in mijn lessen (ik ben docent Nederlands).

Bennikki

Bennikki

18-02-2018 om 23:07

Niet zozeer creatief,

Maar hét boek over schrijven van een van de beste schrijvers: On Writing, van Stephen King

Hoe ik per ongeluk een boek schreef

Hoe ik per ongeluk een boek schreef - van Annet Huizing
https://www.bol.com/nl/p/hoe-ik-per-ongeluk-een-boek-schreef/9200000030035678/

Is een verhalend boek, met daarin tips over schrijven. Mijn dochter van 12, en ikzelf vonden het een mooi en leuk boek.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-02-2018 om 12:35

Caroro

Dat is in ieder geval een leukere titel dan iets met 333 dingen...

Je wilt eigenlijk gelijk weten hoe iemand per ongeluk een boek kan schrijven. Misschien begon het wel als een heel uitgebreid postje op OO...

Haha!

Nee, heeft volgens mij niks met OO te maken. Maar het is echt een leuk boek om te lezen.

Dochter heeft trouwens een schrijfcursus die door Annet Huizing werd gegeven gevolgd, dat is ook een leuk kado misschien voor de dochter van Verjaardagsmam (Annet doet dat op het moment niet, maar dit soort cursussen wordt regelmatig gegeven bij de Kinderboekwinkel in Utrecht)
(sorry voor de reclame)
Moet je wel in de leeftijdscategorie (10-14 meen ik) vallen en een beetje in de buurt wonen.

Lou

Lou

19-02-2018 om 14:59

Quizlet