Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

15-03-2011 om 13:13

Boeken verkopen bol

Hoi,

Wie heeft ervaring met het verkopen van boeken via Bol.com? Hou je er zelf iets van over en loopt het een beetje?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

15-03-2011 om 14:05

Wel gedaan

Ik heb het wel gedaan.

Er gaat inderdaad nog redelijk wat aan kosten af (geloof 1 euro en x procent), en je moet zelf je verzendkosten betalen. Maar als het als pakketje moet krijg je daar weer een extra vergoeding van. Dat geeft bol van te voren aan.

Ik heb een excel bestandje gemaakt waarin ik kan zien wat het me oplevert. Groot voordeel van bol vind ik dat je een isbn intypt en dat er dan meteen een plaatje met beschrijving bij komt. Het kost dus weinig moeite. Nadeel vind ik dat het lang duurt voordat je je geld krijgt (lees weken).

Wat ik meestal deed is de boeken (met het door bol opgesnorde plaatje) ook op marktplaats zetten. Leverde meestal meer op.

Hanne.

Hanne.

15-03-2011 om 14:06

O ja

En ik heb nog nooit een boek terug gekregen. Denk dat als je dat wil je ook makkelijker, en goedkoper, naar de bieb kan gaan.

Fiorucci

Fiorucci

15-03-2011 om 15:27

Klopt pelle

Bo.con int bij de koper verzendkosten a 1,95. Ik als verkoper moet zelf de verzending betalen, maar ontvang niet die 1,95. Alleen een bijdrage als het pakketpost is. En dat vind ik dus niet kloppen. Bol ontvangt en een percentage van de verkoopprijs en 1,95 verzendkosten.

liora

liora

15-03-2011 om 15:37

Hmm

Dat vind ik ook niet kloppen. Dan houd je waarschijnlijk niet meer dan 2-3 e per boek over? En daarvoor dan naar het postkantoor gaan steeds?

Marktplaats

levert tegenwoordig ook plaatje + beschrijving als je het ISBN-nummer invoert.

Rafelkap

Rafelkap

15-03-2011 om 17:25

Ook ervaring

Ik verkoop ook wel eens boeken of dvd's via bol.com Ik vind dat het sneller verkoopt dan via marktplaats. Ik zoek ook wel eens een boek en dan ben ik al gauw in de verleiding een goedkoper exemplaar te kopen.
Je printer moet het alleen wel doen om er een factuur bij te doen.
Heb al een hoop verkocht zo (vandaag nog een dvd), nooit wat teruggestuurd gekregen.

Anna3

Anna3

15-03-2011 om 22:37

Goede ervaringen

Ik vind het een perfect systeem, levert meer op dan De Slegte, maar ben er uiteindelijk toch weer mee gestopt, want ik vond het relatief veel werk. Als je naar De Slegte gaat ben je in 1 klap een stapel boeken kwijt.

liora

liora

15-03-2011 om 23:52

En wat betaalt de Slegte?

Heb net mijn eerste boek verkocht via mp!! Was alleen vergeten dat ik natuurlijk ook een dikke envelop nodig heb met bubbels of zo. Beetje stom.

liora

liora

16-03-2011 om 14:54

Pelle

Dank voor de tip! De verkoop gaat goed!

Anna3

Anna3

16-03-2011 om 21:25

De slegte

Ja wat De Slegte betaalt? In de eerste plaats nemen ze geen boeken af die niet meer courant zijn of waarvan ze er al 5 op de plank hebben. Kwestie van vraag en aanbod dus. De boeken die ze wel willen, daarvoor betalen ze ik schat een paar euro per stuk voor 'goedkope' boeken en zo'n 7 euro voor 'duurdere' boeken.
Ik ging laatst met twee tassen ernaartoe, net wat ik nog kon dragen, want boeken zijn zwaar, en toen kreeg ik iets van 80 euro.
Wel lullig trouwens dat je de boeken die ze niet willen, weer mee naar huis moet nemen.

ishtar

ishtar

17-03-2011 om 10:37

Anna

ik kwam er een jaar of wat geleden met een paar kratten boeken (bij de Slegte dus) en er was hoegenaamd niks dat ze wilden hebben. Een paar kinderboeken en een fotoboek en wat romans. Wat ze niet wilden ging in de papierbak. En ik was zo verbouwereerd door de 'liefdeloze benadering' (ik hecht aan mijn boeken )van mijn boeken dat ik ze ook daar heb gelaten. (ik heb er nog 1 boek uitgehaald waarvan ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om dat tot oud papier te laten vermalen)
Het scheelt denk ik wel per filiaal, ik kan me van een andere de Slegte herinneren dat ze veel meer aannamen, maar dat is ook een flinke tijd geleden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.