Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Boekendraadje 2011?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jippa

jippa

22-08-2011 om 19:38

One day?

iemand One day gelezen? het is een boek van David Nicholls. Ik kon het niet wegleggen, maar was aan het einde toch wel een beetje teleurgesteld door het einde.
Jippa

Hibiscus

Hibiscus

22-08-2011 om 22:42

Starter for ten ipv one day

van dezelfde schrijver maar leuker. Misschien wel alleen leuk als je het programma 'university challenge' kent. Van beide boeken is een film gemaakt, one day is net uit. Ik heb de filsm niet gezien maar ze schijnen goed te zijn. Ik vond het einde van one day ook niet teleurstellend.

Is 'When God was a rabbit' al langsgekomen? ( heb niet het hele draadje gelezen) die vond ik ook leuk om te lezen. Ik ben nu bezig in 'So much for that' van Lionel Shriver ( de auteur van We need to talk about Kevin) en 'At home' van Bill Bryson. Ik ben door beide boeken nog niet gegrepen terwijl ik eerdere boeken van beide auteurs wel heel mooi of onderhoudend vond. At home is wel leuk, maar ik kan niet heel veel achter elkaar lezen, dan wil ik weer een roman lezen dus ik lees het in stukjes. De informatie is wel interessant.

'The hare with the amber eyes' heb ik net gekregen voor mijn verjaardag en daar verheug ik me erg op. Ik heb ook 'Tonio' van A F Th van der Heijden gekregen, lijkt me een moeilijk onderwerp, maar vast erg mooi.

Hibiscus

wendelien

wendelien

23-08-2011 om 19:12

Nog een duit in het zakje

Deze vakantie weinig tijd gehad voor lezen (behalve reisgidsen), maar wel kans gezien tot The Help. Sluit me aan bij de vorige bijdragen: goed, zeker voor een debuut.Tot mijn verbazing is mijn wederhelft het volmondig met me eens (hij leest liever mannelijke auteurs, haha).
Na terugkeer volgde Freedom van Jonathan Franzen. Een behoorlijke opgave, bij vlagen amusant, maar soms ronduit irritant en wat klinisch. Biedt o.a. een cynisch kijkje in de keuken van de tamelijk recente Amerikaanse politiek en de malversaties van het bedrijfsleven rond de inval in Irak. Zijn eerdere Corrections schijnt heel goed te zijn.
Ik heb weer zin in een dikke pil, liefst historisch en verantwoord (à la Wolf Hall of Life and Fate). Wie biedt?

Sancy

Sancy

23-08-2011 om 20:52

Wendelien

"The Thousand Summers of Jacob de Zoet" al gelezen?

Massi Nissa

Massi Nissa

24-08-2011 om 08:04

Sancy

Die heeft ze vast niet gelezen, want het is 'Autumns' . Is trouwens een prachtig boek, wendelien.
Groetjes
Massi

Sancy

Sancy

24-08-2011 om 08:09

Lol massi

Ik zat al te staren nadat ik het getypt had. Ik vond het al zo raar lijken die titel, maar het waren toch echt allemaal Engelse woorden

wendelien

wendelien

24-08-2011 om 08:42

Hihi

Ja, Jacob (en zijn 1000 seizoenen) heb ik idd gelezen en met veel plezier. Kennen jullie Black Swan Green van David Mitchell al? Totaal ander genre, maar heel mooi. Een toefje Catcher in the rye, maar dan humoristisch. 't Lijkt me ook echt iets voor de 15plussers, al heb ik de mijne er nog niet aan gekregen.

Thursday Next

Thursday Next

24-08-2011 om 20:10

Massi en sancy (ot)

Tja, Summer en Autumn met elkaar verwisselen is nu wel heel logisch...

Petr@

Petr@

24-08-2011 om 23:45

Mijn duit...

Ben net begonnen in "De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween" van Jonas Jonasson.
Voor de vakantie had ik het in een boekwinkel zien liggen en de eerste indruk was goed, dus gereserveerd bij de bieb, maar nu ik er in begonnen ben valt het wat tegen. Misschien moet ik nog even volhouden, soms moet een verhaal op gang komen.
Iemand al dit boek gelezen? Wordt het nog wat?

wendelien

wendelien

25-08-2011 om 10:09

Gale

Congo is idd een goeie tip en sterker nog: ik zou er niet eens de deur voor uit hoeven, want al een jaar in huis. Afgaande op jouw beschrijving trek ik die Welwillenden even niet, vrees ik. We hebben iets anders van Littell op de plank staan, maar de titel schiet me even niet te binnen.
(en ot: hoe gaat het met je opleiding/"carrière"switch?)

Rieke

Rieke

25-08-2011 om 12:34

Mijn vakantieboek

wat dit jaar de meeste indruk maakte: de kraaien zullen het zeggen van Ann Marie McDonald. Een prachtige beschrijving van de jaren 60, vanuit een kind en een volwassene. Over de koude oorlog en over kindermisbruik, niet vrolijk maar aangrijpend. Heel in het kort. Een aanrader.

Petr@

Petr@

25-08-2011 om 21:12

Rieke

Ik heb hem gereserveerd in de bieb, ben benieuwd!

wendelien

wendelien

26-08-2011 om 10:27

Gale

Dat lijkt me een heel verstandige benadering. Je hebt al zoveel aan je bakfiets hangen. Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft! Ik beperk me momenteel tot pianoles, haha.

krin

krin

26-08-2011 om 20:20

Petr@ (de 100-jarige)

Ik vond het een echt vakantieboek. Geinig vanwege de onderkoelde toon en de eigenaardige voorvallen, een leuke geschiedenisopfrisser door wat hij allemaal meemaakte. Maar het kabbelt wat te gemoedelijk. Een soort Coen brothers light.

Rieke

Rieke

27-08-2011 om 16:03

Petra

Leuk, ben benieuwd hoe je 't vindt. Ik ben nog wel een paar dagen met de hoofdrolspelers bezig geweest in m'n hoofd.

Petr@

Petr@

31-08-2011 om 21:32

Krin

Maar het boek leest wel lekker weg! En het is leuk gedaan, de geschiedenislesjes tussendoor....

Petr@

Petr@

31-08-2011 om 21:33

Rieke

Het zal nog wel even duren voordat ik dit boek uit heb... 802 blz!!!! Ik heb het uit de bieb en het ziet er wat smoezelig uit. Jammer is dat, ik houd van verse en frisse boeken. Dit boek nodigt niet uit tot lezen ((

Petr@

Petr@

31-08-2011 om 21:33

Rieke

Het zal nog wel even duren voordat ik dit boek uit heb... 802 blz!!!! Ik heb het uit de bieb en het ziet er wat smoezelig uit. Jammer is dat, ik houd van verse en frisse boeken. Dit boek nodigt niet uit tot lezen ((

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.