Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Boerenkool uit vriezer

vraagje, ik wil stamppot boerenkool maken, helaas zijn de zakken er niet meer, zal het seizoen wel niet meer naar zijn. Mijn vraag is, kan ik de boerenkool stamppot net zo goed maken met boerenkool uit de vriezer(geen idee of die er wel is)? En gewoon hetzelfde klaarmaken?


Bijtje82

Bijtje82

02-06-2022 om 07:50

Hoi Kiki, 

Dat kan zeker. Omdat de boerenkool ingevroren is geweest kan het zijn dat de smaak anders is dan je gewend bent. Door het in vriezen wordt de structuur van het blad anders. Maar smaakt nog steeds prima. 

Er is ook boerenkool uit pot, maar ik ben persoonlijk geen pot groente eter. 

Ja hoor dat kan. Die pakken zijn vaak het hele jaar bij de supermarkt  verkrijgbaar. Ze staan bij de diepvriesgroenten.

Kikki39

Kikki39

02-06-2022 om 13:38 Topicstarter

en maak ik dat dan hetzelfde klaar?

Kikki39 schreef op 02-06-2022 om 13:38:

en maak ik dat dan hetzelfde klaar?

Nee, want dit moet je ontdooien.

Bijtje82

Bijtje82

02-06-2022 om 14:36

Valeria schreef op 02-06-2022 om 13:48:

[..]

Nee, want dit moet je ontdooien.

Onzin, gewoon bevroren in je pan met aardappelen mikken en mee koken.

De bevroren boerenkool zou ik wel iets later toevoegen dan verse, die kook ik altijd gelijk met de aardappelen mee. Even aardappelen 10 min koken en daarna de bevroren boerenkool erbij. Die heeft een kortere kooktijd dan verse. 

O, ik kook de ontdooide boerenkool nooit.

ik kook de bevroren boerenkool wel, doe het precies als Bijtje82. Nou ja, ik leg er dan ook een rookworst bovenop.

Kikki39

Kikki39

02-06-2022 om 17:13 Topicstarter

wil iemand mij precies uitleggen hoe je de boerenkool maakt, ook met de minuten

Meen je dat nou? Google even op boerenkool maken en dan rollen de recepten je om de oren. 

Wij koken de boerenkool (bevroren en wel) mee met de aardappels, ontdooit vanzelf en is ook snel gaar. Supermakkelijk en gaat heel goed.

Bijtje82

Bijtje82

02-06-2022 om 18:10

Valeria schreef op 02-06-2022 om 14:40:

O, ik kook de ontdooide boerenkool nooit.

Eet je die koud dan? 😣

Bijtje82

Bijtje82

02-06-2022 om 18:11

Magnoliatakje schreef op 02-06-2022 om 15:08:

ik kook de bevroren boerenkool wel, doe het precies als Bijtje82. Nou ja, ik leg er dan ook een rookworst bovenop.

Ja, ik ook. Maar dat vroeg ze niet.

Alhoewel, denk dat de volgende vraag wordt of iemand het voor haar kan klaar maken en war wil afleveren 🙈

Kikki39

Kikki39

02-06-2022 om 18:17 Topicstarter

ik weet echt wel hoe ik boerenkool moet maken, Maar dan uit een zak, dus die staat 27 min te koken bij mij  met aardappelen erbij en dan is het klaar. Maar is dit hetzelfde met bevroren boerenkool?

Bijtje82

Bijtje82

02-06-2022 om 18:46

Kikki39 schreef op 02-06-2022 om 18:17:

ik weet echt wel hoe ik boerenkool moet maken, Maar dan uit een zak, dus die staat 27 min te koken bij mij met aardappelen erbij en dan is het klaar. Maar is dit hetzelfde met bevroren boerenkool?

Tuurlijk. Alleen zal de bevroren boerenkool iets sneller gaar zijn omdat door het invriezen de celwanden kapot gegaan zijn. Daarom adviseerde ik om de boerenkool later toe te vroegen. 

27 minuten aardappels en boerenkool koken ?? 
Enfin, bij de diepvries boerenkool staat de bereiding op de verpakking, handig, omdat het scheelt of je geblancheerde koopt of een pak.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.