Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Linda

Linda

13-06-2019 om 03:37

Bomen dicht bij huis?

Weet iemand van jullie hoe het zit met bomen vlak bij huis? Ik heb twee bomen vrij dicht bij mijn huis staan. Een daarvan wordt echt ontzettend groot inmiddels.
Het meest zorgen maak ik me over eventuele schade aan fundering van huis. Hoe schat je zoiets in?
Terras komt ook enorm omhoog, niet handig maar dat heb ik nog wel over voor de boom, waar ik overigens erg blij mee ben.(maar liever had ik hem wat verder van huis af gehad, maarja...

2 meter

Volgens mij moeten ze 2 meter van de erfgrens geplant worden.

Flavia

Flavia

13-06-2019 om 06:52

Bomenchirurg

Ik zou hier een expert voor langs laten komen om de risico inventarisatie te maken mits het natuurlijk je eigen bomen zijn.. Dan weet je zeker hoe de staat van de boom is.

Zijn het bomen van de gemeente dan zou ik daar gaan vragen om die inschatting te laten maken. Bij een huurwoning kun je ook de verhuurder vragen contact op te nemen met de gemeente omdat jij je zorgen maakt over de veiligheid van je woning.

40er

40er

13-06-2019 om 07:27

Bomen

Zijn de bomen van jezelf? Zo ja, dan idd zelf een expert laten kijken

Boom van een ander, vragen naar het VTA rapport. Eigenaren zijn daar verantwoordelijk voor en zo'n rapport geeft de staat van de boom aan, met de bijbehorende "verzorging".

Het verschilt per gemeente hoe dicht een boom op de erfgrens mag staan, dit zou je kunnen uitzoeken bij de gemeente.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.