Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

m ik

m ik

23-08-2010 om 09:10

Bonbons maken op kinderfeestje?

Mijn dochter van 9 mag woensdag een kinderfeestje geven. Nu leek het me leuk om bonbons met ze te maken, maar is dit een beetje te doen?
Heeft iemand misschien een recept/ werkwijze voor me?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jessica O

Jessica O

23-08-2010 om 09:27

Dit?

Je kan van marsepein met een smaakje bolletjes maken en die door de chocolade halen.
Hou er rekening mee dat de chocolade warm is (je moet het au bain marie opwarmen) en dat ze snel moeten werken, anders is het al weer te hard.

Op chocolatewarehouse.nl staan volgens mij ook diverse recepten voor bonbons maken.

En anders misschien taartjes versieren, ook heel leuk om te doen, met fondant of marsepein.

Jessica

Hmm.. opstijven

Ik zie een klein probleempje omdat je niet de tijd hebt voor opstijven. Dus de recepten moeten snel afkoelen of geen afkoeltijd hebben. Of je bedenkt een soort beschermingsbakje waarin ze kunnen opstijven bij het naar huis meenemen.

Truffels in al hun varianten lijken me nl. kwa recept heel geschikt (zoek evt het kerstdinerdraadje van Kiki erbij), maar die hebben echt even een uurtje nodig, of meer. Als je de massa vlak uitstrijkt zou je het wel kunnen halen, met een pauze in je programma ofzo.

En dan niet rollen in vloeibare chocola maar juist in droog spul als kokos of cacao, dat scheelt weer afkoelen.

m ik

m ik

23-08-2010 om 09:36

Hmm, probleempje inderdaad

niet aan gedacht dat als ik het met vloeibare chocolade doet ze snel moeten werken, omdat het anders weer hard wordt. En met 9 kinderen ... wordt dat niks denk ik.
Ik zal in ieder geval even het kerstdinerdraadje van Kiki opzoeken en anders gaan we maar vogelhuisjes maken. Ook leuk !

Vertel eens over die vogelhuisjes!

Daar heb ik wel klandizie voor, hoe maak je die?

Vic

Vic

23-08-2010 om 10:49

Woensdag?

Beetje off-topic. Begrijp ik goed dat je a.s. woensdag een partijtje hebt en nu nog niet weet wat je gaat doen? Daar zou ik heel erg nerveus van worden

Vogelhuisjes

die kan je in pakketjes kopen, geen idee of ze dan ook geschikt zijn voor vogels. IK heb ze wel eens op lobbes.nl gezien.

Of anders eten:
- taartjes maken, zelf deeg laten maken, kleine bakvormpjes kopen en dan met fruit en spikkels en gelei ?
- broodjes bakken, mag natuurlijk in elke vorm (in texel gedaan bij zo'n doe-boerderij, dochter had een poes en een konijn gemaakt van brooddeeg)

Of: Zelf een jurk maken, coupons kopen op de markt, met allerlei fournituren. Van te voren simpele patronen knippen uit papier en dan op de naaimachine de boel aan elkaar naaien voor ze.

Vogelhuisjes

die heb ik ooit op internet besteld voor een kinderfeestje. Geloof op www.feestje.nl. Kwamen keurig in een doos, werden snel bezorgd. Ze waren er best druk mee, herinner ik me, om ze te schilderen. Eind van het feestje waren ze droog.

groetjes van Purk

Trix

Trix

23-08-2010 om 13:34

Sieradendoosjes

En als je geen vogelhuisjes kunt vinden, kan je altijd nog even bij de Xenos langsgaan en houten doosjes halen. Keuze te over, ik had de doosjes met klepje gekocht. Lading verf op tafel, glitters, glanssteentjes, veertjes, letters, van alles en nog wat. Mijn dochter en haar vriendinnetjes zijn er op haar 9-jaar-verjaardagsfeestje echt heel lang heel zoet mee bezig geweest!
Enne, ik sluit mij aan bij Vic, sterkte, nog maar 2 dagen de tijd...?!

m ik

m ik

23-08-2010 om 15:11

Euhh ja ... oepsss

Door alle vakantiedrukte, extra werken doordat mijn collega op vakantie was en zo nog een paar dingen, was het even door mijn hoofd geschoten dat dochter haar kinderfeestje heeft woensdag :-S. En ten tweede zouden we eigenlijk ergens naar toe gaan (Binnen - buitenspeeltuin), maar doordat onze financiële toestand niet zo goed is op het moment is een thuisfeestje wat goedkoper.
Ik heb vogelhuisjes bij Lobbes.nl besteld met een stel kwasten. Als het goed is wordt het morgen al bezorgd (voor 15.00 uur besteld = volgende dag bezorgd)
Nu nog even brainstormen over verdere activiteiten, dus ideeën zijn welkom ! (stond ook al het één en ander las ik)

Ohh

ik dacht - omdat het eerst over bonbons ging- dat er ook iets als eetbare vogelhuisjes bestond Nee dus. Weer een illusie armer.

dihanne

dihanne

23-08-2010 om 18:01

Te laat voor jou, maar voor ander misschien...

zeepkettingen maken!

Ik heb ze gemaakt met zelfgevonden schelpen, en zeepjes besteld via internet (diverse sites over zeepkettingen, schijnt trendy te zijn!)
Maar je kunt ze ook met kraaltjes en alles wat je nog maar in huis hebt laten werken.

Dihanne

Purk

Moet je eens intikken, www.feestje.nl. Kom je bij Heineken terecht)))

klaverblaadje

klaverblaadje

26-08-2010 om 13:00

Dihanne

Hee, dat is een idee voormij, zeepkettingen maken! Ik heb binnenkort een feestje.
Kun je me er iets meer over vertellen? Wat heb ik nodig en moeten ze zelf zeep maken (schaven ofzo???) ? En dan gaatjes er doorheen ofzo? Hoelang zijn ze daarmee bezig?

dihanne

dihanne

26-08-2010 om 16:44

Zeepkettingen, lekker simpel!

hoi klaverblaadje,

je kunt op internet op diverse plekken pakketten bestellen, bv bij zeepketting.net. Die hebben kinderpakketten voor € 6,- per stuk. En je kunt het natuurlijk nog opleuken met allerlei kraaltjes, lintjes .... wat je maar in huis hebt. Je krijgt dan plakken zeep, waar je uitsteekvormpjes bij kunt kopen. (ik heb het niet bij hen besteld, maar website ziet er goed uit)

Wij hebben schelpenzeepkettingen gemaakt. Veel schelpen gezocht, en daar gaatjes in geboord (voorafgaand aan het feestje, best lastig klusje!). Verder heel simpel supermarkttouw gebruikt en ik had zeepjes besteld bij Reginazeep (Zeep-schelpen en zeep-zeesterren enzo).

Onderaan de ketting moet iets redelijk zwaars, anders hangt íe niet mooi. Maar verder is het een leuke volgorde verzinnen, rijgen, en knoopjes maken in het touw om het netjes op z'n plek te houden. Knoopjes maken was voor de kinderen het lastigste, maar met een beetje hulp....

Het was echt leuk, en mooie resultaten.

veel plezier
Dihanne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.