Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gerarda

Gerarda

09-04-2020 om 20:45

Boodschappen en ongeduld

Vandaag was ik bij onze plaatselijke kruidvatwinkel om voetschimmelcreme te kopen (ja, het seizoen is weer begonnen helaas). Dat is een kleine krappe winkel met smalle gangpaden. Ze hebben een aardig goed deurbeleid, niet teveel mensen tegelijk binnen en anders buiten wachten, schoongemaakte mandjes enzo. Maar het blijft krap natuurlijk.

In het pad van de voetprodukten stond al iemand iets te zoeken in het schap. Ik wacht dus aan het begin van het pad tot ze doorloopt en ik het pad in kan. Geen probleem. Komt er achter me iemand aan, die vraagt heel vriendelijk ‘pardon mag ik er even langs’. Uit gewoonte zeg ik ‘natuurlijk’ en ik ga een stapje opzij. Ze wringt zich langs mij en de andere dame.

Maar dat zit me toch niet lekker. Ik wil proberen een volgende keer te zeggen nee, u kunt even wachten of omlopen. Dat voelt raar maar in deze omstandigheden... Wat zouden jullie doen?


Het effect

Je moet je afvragen wat het effect van een eventuele correctieve opmerking zal zijn.
Je kunt het proberen met voorbereid te antwoorden: liever niet gezien Corona!
Maar wees dan ook voorbereid op de volgende discussie die gepaard gaat met vochtdeeltjes die zich verspreiden in een toch wel krappe ruimte binnen.

En of dat dan niet beter gebaat zal zijn met een type dat snel de winkel weer verlaat.

Gerarda

Gerarda

09-04-2020 om 21:15

je wilt idd echt geen discussie AnneJ. Ik had overigens helemaal geen correctie-intentie mijn hoofd, ik hoef een vreemde dame niet op te voeden. Ik zou dat willen zeggen uit bescherming voor mezelf. Dat anderhalve meter advies is er niet voor niets. Maar ja, met een discussie ben je verder van huis. Lastig.

Triva

Triva

09-04-2020 om 21:22

hier

Hier is er maar 1 looproute dus je kunt geen andere route kiezen.

Hangkous

Hangkous

09-04-2020 om 21:32

Mijn buurtsuper

Heeft sinds een week eenrichtingsverkeer, tenminste voor wie daar aan mee wil doen. Verplichten kunnen ze niet.
Bij mijn laatste boodschappen rondje het lef gehad om iemand aan te spreken die op hoog tempo tegen het verkeer inliep. Onbeschofte, daar doe ik niet aan mee stomme.....
Morgen doe ik mijn boodschappen en wacht wel tot ik eet bij kan ik heb tenslotte alle tijd.........

Het beste en het slechtste

Het is natuurlijk soms ook vaak argeloos gedrag waar iemand zich voor excuseert als je dat aan de orde zou kunnen stellen met argumenten: o natuurlijk, niet aan gedacht!

Maar verder zie ik dat het soms het beste in mensen naar boven haalt maar ook slechte zaken.

Ik deed gisteren boodschappen in de supermarkt waar iedereen elkaar vriendelijk de ruimte gaf en zelfs bedankte in het voorbijgaan.

Dochter stond in de apotheek en een vrouw die blijkbaar niet begreep hoe de looproute liep, met pijlen op de grond, liep terug van de balie, de rij in, nadat ze geholpen was waarop mijn dochter schielijk opzij ging en de dame door wou laten.

Deze dame vond blijkbaar dat ze mijn dochter moest corrigeren want ze bleef voor haar staan, nam haar op van top tot teen en uitte iets als 'Hah' of 'bah' met een woedende blik in de ogen.

Nou ja, zoiets dus, nogal intimiderend.

En dan vraag ik me ook af of oude vrouwtjes zoals ikzelf mogelijk aardiger bejegend worden dan vlotte tieners?

specht

specht

09-04-2020 om 21:37

Kruitvat

Laatst ook in het kruitvat geweest, en ik moet zeggen dat hun beleid mij ook best wel irriteerde, en ik ben echt wel geduldig.
Het begon dat ik buiten moest wachten, daar heb ik helemaal geen probleem mee. Vervolgens moest ik wachten omdat degene die bij de ingang stond naar de wc moest. Intussen kwamen er zes klanten uit het kruitvat, maar niemand mocht naar binnen. Vervolgens mocht er een groep naar binnen, iedereen moest achter elkaar heel de winkel door, alle zijwegen waren afgesloten. Het was een lange weg. De eerste moest bijvoorbeeld bij de shampoo kijken, dan moest iedereen wachten enz. Ik moest iets hebben wat bij de uitgang stond, maar moest toch heel de winkel door, terwijl er niemand bij de kassa stond. Het duurde een eeuwigheid voor ik het labyrint door was. Omdat mijn product bij de kassa in de beurt stond kon niemand betalen tot ik uitgekeken was. De Etos was hierna een verademing.

zebra

zebra

09-04-2020 om 21:45

andere winkels

ik ga nu, indien nodig, sneller naar Etos dan naar het Kruidvat, die winkel staat namelijk propvol en elkaar passeren lukt amper. En verder haal ik mijn boodschappen vaker bij Jumbo dan bij AH, bij Jumbo zijn de winkelpaden breder en die winkel is dichterbij.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

09-04-2020 om 21:50

Kruitvat

Er hangt altijd een explosief sfeertje bij het Kruitvat.
Ik doe er niet aan mee en maak vooral mensen mee die erg opzichtig iedereen proberen te ontwijken en sneren geven als je dreigt in de buurt van die 1,5 meter te komen.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-04-2020 om 21:52

Geduldig

Nou kom ik niet veel in winkels, maar het valt mij op dat iedereen in winkels juist zo geduldig is nu. Er zal best niet altijd precies 1,5 meter afstand zijn als je elkaar voorzichtig passeert, dat kan soms niet anders, maar er is altijd wel even oogcontact en non verbale afstemming. Ook voor de kassa wacht iedereen netjes achter de afgeplakte strepen. Veel relaxter dan normaal.

skik

Tango

Tango

10-04-2020 om 11:35

Hier ook Kruidvat

Vorige week moest ik ook naar Kruidvat, want had inmiddels toch wel weer een aardig lijstje verzorgingsproducten die op waren. Hier ook eenrichtingsverkeer. Bij binnenkomst trof ik al een man, die aan de verkeerde kant naar binnen ging en aan de cassiere vroeg of er handgel was. Ze antwoordde dat het er niet was, klant boos want het zou op vrijdag komen, liep de winkel weer uit.
Ik ging probleemloos de winkel door en sloot aan in de rij bij de kassa, keurig op anderhalve meter van elkaar. Kwam diezelfde man ineens weer de winkel doorstuiven, op zoek naar zijn handgel die er natuurlijk niet was. Liep pal voorbij de rij waarbij hij 1 klant bijna aanraakte en sprak weer de cassiere aan over de handgel. Onderweg zei hij ook nog dat hij er langs moest. Wij in de rij allemaal: moeten? Hoezo dan?
Echt een rare situatie en hij bereikte er dus niets mee. Even later trof ik hem nog mopperend aan bij de uitgang, want zijn handgel had hij nog steeds niet...

Paasei

Paasei

10-04-2020 om 11:44

Juist fijn!

Volgens mij had ik dat al in het draadje 'positieve effecten van Corona' (of zoiets) gezegd, maar ik was juist heel blij met de Kruidvat! Ik heb er nog nooit zo fijn gewinkeld als nu! Nu hoefde ik ook niet te wachten bij de ingang, dat scheelt misschien. Maar omdat die stellages met producten, die normaal de gangpaden blokkeren, nu gebruikt worden om de 'zijpaden' af te zetten kon ik ineens makkelijk door de winkel heen zonder zigzaggen. Looproute, ja. Die iedereen keurig volgde. Geen gedrang. Misschien wonen hier alleen nette mensen..

Ad Hombre

Ad Hombre

10-04-2020 om 12:39

Kruidvat

Ik snap jullie niet. Je kunt toch gewoon online bestellen bij kruidvat? Of is dat niet het hele assortiment of zo? Wij doen natuurlijk moeite om winkels te vermijden, maar tot nu toe lukt dat eigenlijk met alles. Alleen benzine tanken moet je voor op pad, maar dat is goed te doen bij een station met pinautomaat.

Voorraad

Kruidvat is zo'n winkel waar je even een 'dingetje' haalt. Dochter ging gisteren om een paar pakken maandverband en tampons te halen. Nam ongepland ook nog 3 tubes tandpasta mee die in de reclame waren, en het was haar tandpasta.

Dat zijn hoeveelheden die je niet zomaar bestelt. Zeker niet als je niet hamstert en je voorraad thuis nadert de plankleegte.

Kruidvat is niet vandaag bestellen, morgen leveren. In deze tijd al helemaal niet. Dus eigenlijk moet je dan een flinke voorraad bestellen van van alles.

Misschien gaan we daar op een gegeven moment wel toe over. Maar nu nog niet. We zijn het nog niet gewend om overal voorraden weg te stoppen.

Levering

https://www.kruidvat.nl/corona

Wij hebben doorgaans wel voorraad van alles, al was het maar omdat standaard elke zes weken de 2 voor 1 actie is. Maar soms heb je ineens iets nodig dat niet in je standaardassortiment zit. En dan ga je niet één item van 3 euro bestellen waar je dan twee weken op moet wachten.

Onze Kruidvat is prima te doen, rust en vrede. Ik zag een vrouw met mondkapje en handschoenen aan het hele rek pleisters, verband, zalfjes en pillen leegtrekken aan de hand van een uitgeprinte lijst die ze had meegenomen. Die was wel even bezig. Normaal zou ik ook het rek induiken voor m'n pakje pleisters, nu ging ik op een paar meter afstand rustig wachten tot ze klaar was, me ondertussen afvragend: waarom nu? Ineens je EHBO-doos leeg, of langzamerhand teveel enge filmpjes op internet gekeken en besloten nú enorm te gaan preppen? Moet ze natuurlijk zelf weten, maar ik had lekker wat te overpeinzen terwijl ik wachtte.

skik

Martje

Martje

10-04-2020 om 12:51

Heb je al gekeken op kruidvat.nl? De meeste producten zijn niet leverbaar....

Triva

Triva

10-04-2020 om 13:17

Annej

Die spullen kun je in elke supermarkt halen, daar moet je toch meermaals per week naar toe en zo vermijd je de kruidvat

Alternatieven

De Kruidvat in mijn buurt blokkeert de looppaden nog steeds met gelegenheidsaanbiedingen en overtollige meuk.Onder normale omstandigheden word ik al nerveus als ik me er doorheen moet wurmen. Voor de overige spullen zijn er in mijn buurt gelukkig zat alternatieven. O.a een zieltogende DA drogist en een Etos die ruimer van opzet is. Anders zou ik voor over de toonbankmedicatie naar de apotheek gaan. En tampons en tandpasta liggen ook gewoon in de supermarkt.

O zeker Triva

Ik had het anders ook voor mijn dochter bij de supermarkt kunnen halen.

En inderdaad was even de vraag of de Kruidvat wel goed voorzien zou zijn, daar was men nog niet zo lang geleden ook nogal aan het hamsteren geslagen.

De supermarkten waar we boodschappen doen hebben de voorraad heel behoorlijk op peil weten te houden.

Triva

Triva

10-04-2020 om 13:30

annej

"Ik had het anders ook voor mijn dochter bij de supermarkt kunnen halen.'

Maar waarom doet ze dit? Beperk zoveel mogelijk het aantal winkelbezoeken en combineer het dus met de supermarkt.

Waar Triva

Het is waar Triva. Het is nog wel wennen aan deze nieuwe werkelijkheid. Ik ben ook geen pakezel en ben juist blij dat de kinderen dit soort persoonlijke verzorging tegenwoordig zelf bedenken en zelf betalen.

Om besmetting te voorkomen zou het dan weer beter zijn dat ik alles in een keer haal, maar ik voel me al een pakezel met die weekboodschappen en dat doe je ook bij voorkeur alleen. Want dat heb ik ook een periode samen gedaan.

En de kinderen kunnen dat desnoods ook wel, maar ik vind mezelf veel preciezer. Ik heb er ook meer belang bij. En het is lastiger voor de kinderen om een alternatief te bedenken als iets er niet is. Of ze komen thuis met iets anders dat ik niet concreet genoeg uitgelegd heb. De laatste keer had ik 'verse worst' op het briefje geschreven. Een paar groentes en vlees was de bedoeling. Echter zoon liet het briefje per ongeluk in de badkamer liggen, waar hij zijn handen waste voor vertrek.

In de winkel had hij wel 'worst' onthouden, dus kwam hij met een 'rookworst' thuis. Nou, heerlijk toch weer.

Bovendien hebben zij het nog steeds druk en ik niet meer.
Nou ja, smoesjes genoeg.

Max

Max

10-04-2020 om 14:35

Ik bestelde juist, pre corona, alles.
Is een stuk ingewikkelder geworden.
Drogisterij dingetjes zijn wel te krijgen, maar niet bij mijn vaste winkels, etos en kruidvat hebben weinig online nu. Het kost me vaak uren iets online te vinden.
Levensmiddelen heb ik opgegeven. Niet meer tussen te komen bij ah en picnic bezorgt bij ons niet.
Nu kan ik alle supermarkten gaan proberen met weinig kans maar door de crisis heb ik het juist 10 x zo druk. Ik ga dus maar weer vaak naar supermarkt.

margaretha

margaretha

10-04-2020 om 15:22

in België

is een winkel als kruidvat simpel niet open want geen voeding-/ dierenvoeding- winkel. Paracetamol kn alleen in een apotheek gekocht worden en die zijn wel open.

Wurm

Wurm

10-04-2020 om 15:57

Redelijk onvriendelijk

Bij Kruidvat, met name het personeel. Handen ontsmetten bij binnenkomst begrijp ik, maar ik wil weten waarmee.
Ja duhuh deesjensjiebieliesjatie tetuurlijk zei ze toen ik vroeg of er en zoja hoeveel alcohol er inzat.
Het zat er niet in. Handgel zonder alcohol 70-90%.
Daarna mocht ik geen 2 maar 1 flesje neusspray. Begrijpelijk maar ik ga de snotneus van mijn kind niet in mijn neus steken i.v.m. besmetting. Eigen flesje dus en toen mocht het wel.
De man van een klant wenste me nog een coronavariant toe ( dat je ma carola mag krijguh yo met je 1.5 meter afstand)
Oh happy days🎶

Goh

Gisteren bij het kruidvat prima geholpen. Ik kreeg een schoongemaakt mandje aangereikt, kon vervolgens overal prima bij. Bij de kassa moesten we ritsen, dat ging zonder gezeur. Er werden nog grapjes gemaakt over schoonfamilie die nu niet mocht komen voor de Paasbrunch. Een groot voordeel van corona 😊

Yaron

Yaron

10-04-2020 om 18:14

Ad

"Alleen benzine tanken moet je voor op pad, maar dat is goed te doen bij een station met pinautomaat."

Waarvoor zou je benzine tanken als je toch nergens voor op pad gaat?

Tango

Tango

10-04-2020 om 20:00

Tanken

Heb ik inderdaad al weken niet gedaan. Het enige ritje dat ik rijd is af en toe naar mijn zus om mijn neefje op te halen of thuis te brengen en een ritje door het dorp om kattenbrokken te halen. De benzinepompen worden momenteel niet rijk van me. Ik heb ook nog eens een zuinige auto, dus tank is bij lange na nog niet leeg.

Kruidvat combineer ik ook altijd met de supermarkt, hij zit er namelijk vlakbij. En momenteel ga ik echt maar eenmaal per 1 tot 2 weken ofzo, naar Kruidvat dan. Naar de supermarkt wel vaker. Vandaag was ik er weer en gelukkig geen toestanden, behalve twee dames die zo nodig halverwege een gangpad een heel gesprek moesten voeren.
Iets bij de apotheek halen is hier dan weer geen optie. De apotheken zijn gesloten hier in de buurt. Medicijnen zijn alleen maar af te halen d.m.v. de automaat. Een heel gedoe want van mij hadden ze geen mailadres (geen idee wanneer ik dit ooit had moeten geven) en ik ontving dus geen code.

En verder vind ik boodschappen halen momenteel sowieso geen pretje. Je loopt je in de winkel zo te concentreren op het afstand houden dat ik steeds wel iets vergeet, al staat het op de boodschappenlijst... En vandaag waren ook nog eens alle betaalbare paasbroden op. Heb dus maar een duurdere meegenomen, want had echt geen zin om meerder supermarkten af te gaan.

Maar

'Kruidvat combineer ik ook altijd met de supermarkt, hij zit er namelijk vlakbij. '

Maar wat is daar het voordeel van, ten opzichte van op twee verschillende dagen naar de supermarkt en het kruidvat gaan? Als het advies is om het aantal winkelbezoeken te beperken, gaat het toch ook om het aantal winkels dat je bezoekt?

zebra

zebra

11-04-2020 om 13:05

meestal 1 van de 2

heb ik etenswaren nodig en ook paracetamol, dan ga ik alleen naar de supermarkt want dat is dan het beste. Heb ik alleen paracetamol nodig, dan heb ik geen zin om daarvoor de hele supermarkt door te lopen en ga dan liever naar de drogist. Normaal gezien niet snel pijnstillers nodig maar momenteel ischias achtige klachten dus in de ochtend echt wel een pijnstiller nodig, dan gaat het een stuk sneller met zo'n doosje.

bieb63

bieb63

11-04-2020 om 14:22

Nou Sidney

Veel 'kruidenierswaren' zijn bij het Kruitvat toch echt een stuk goedkoper (én meer keuze) dan bij de Super. En vaak aanbiedingen. M.a.w.: normaliter koop ik kruidenierswaren (in de ruime zin van het woord) zelden of nooit in de super.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.