Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

02-06-2010 om 14:57

Boodschappenwagentje

Ik denk erover om een boodschappenwagentje (trolley) te kopen. Dat is natuurlijk van oudsher iets voor niet meer zo jonge dames, maar de laatste tijd zie ik ze steeds vaker met leuke prints. Dan nog wel voortgetrokken door oudere dames. Loop je voor schut als 40-minner met zo'n wagentje?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

03-06-2010 om 21:57

Temet (ot)

Toen ik in de States woonde en auto noch fiets bezat, deed ik boodschappen door met een rugzak om langs de snelweg naar de lokale supermarkt te lopen. Ik ben in een paar maanden tijden tweemaal gestopt door de politie: wat ik wel niet deed langs die snelweg? Ik kreeg het ook wel eens aan de stok met die mensen die aan het einde van de kassaband staan om al je boodschappen in bruine zakken te proppen. Mijn ex-schoonouders wisten niet of ze nu plat moesten liggen van bewondering dat ik *te voet* boodschappen deed, of zich een slag in de rondte moesten zenuwen omdat dat toch ontzettend gevaarlijk was, en ver, en zwaar.
Groetjes
Massi

Margriet*

Margriet*

03-06-2010 om 22:07

Sorry hoor maar dit gaat te ver

Dat je zo'n trolley gebruikt voor boodschappen dat is al daaraan toe. Ik woon 5 minuten van de winkels maar mijn superfiets met krat en fietstassen scoort bij mij echt beter. Meestal neem ik een lekkere grote rugzak mee en zo'n wereldwinkel tas (met leuke opdruk) en daar gaan de weekeindboodschappen voor 5 personen makkelijk in. De fiets staat toch vaak voor de deur en bij mij is dit sneller. Never een trolley. Ik zie ze in A'dam nooit dus wat nou hip
Maar wat ik hier lees om zo'n trolley mee te nemen naar een pretpark, ik verbaas me, de keren dat ik in een pretpark kom zijn te tellen op een hand, hoe mensen totaal geinstalleerd een park betreden. Ik krijg altijd associaties met caravans met aardappelen. Wat is er mis met een goede rugzak, past bij ons alles prima in.
Maar goed het zal the way of living wel zijn, aan mij niet besteed.

Margriet*

Margriet*

03-06-2010 om 22:10

Haha temet

Rugzakken zal wel de Amsterdamse way of living zijn. You're my woman!

Sancy

Sancy

03-06-2010 om 22:32

Margriet

Vooropgesteld dat ik een truttentrolley alleen maar voor school gebruik: een rugzak zou voor mij geen oplossing zijn omdat die banden altijd precies op mijn chronisch ontstoken schouderpezen drukken.
Als ik dus moet kiezen voor een rugzak of een trolley om mee te nemen naar een pretpark, zou het de truttentrolley worden.

Tirza G.

Tirza G.

03-06-2010 om 22:51

Margriet*

Dat snap ik wel, dat je ze in Amsterdam niet ziet. Daar is helemaal geen ruímte voor die dingen. Je neemt als mens meteen twee plaatsen in met zo'n trolley achter je aan. Een rugzak kun je nog net tussen jou en je mede-stadsbewoner frommelen. En dan omstebeurt ademhalen.

Tirza

margje van dijk

margje van dijk

03-06-2010 om 23:24

Precies lidwientje

Ik dacht: laat ik de truttentrolleytroela's nu verder in hun waarde laten, want wat hebben we eraan met z'n allen, maar inderdaad, ik kan rustig voor een week boodschappen vervoeren op mijn fiets.

Ik ben dan zelf weer zo'n troela die daar enorm van geniet (kijk mij hier eens fietsen alsof mijn fiets een vrachtwagen is), maar zo heeft ieder z'n ding nietwaar

Margje

rozenstruikje

rozenstruikje

03-06-2010 om 23:30

Ja maar..

Als je dan al je weekboodschappen in je fietstassen achterop en krat voorop hebt, hoe krijg je ze dan handig van je fiets naar je keuken? Van mijn fiets naar huis is nog een stuk lopen over de galerij van de flat/ woonblok. Dan heb ik dus een handige tas nodig. Oftewel een truttentrolley! (wat een geweldig woord!)

Overigens ga ik altijd met de bakfiets zonder kinderen naar de supermarkt. Dan haal ik een of twee van die grote shoppers vol met boodschappen en zeul ik ze vanaf de bakfiets over de galerij naar mijn huis. Ik koop dus nooit meer dan ik in 1x kan dragen.

Rozenstruikje

Tihama

Tihama

03-06-2010 om 23:49

Inderdaad

Hoe krijg je het dan naar de galerij? Ik realiseer me dat ik bevoorrecht ben. Want mijn fiets is ook zo'n pakezel, maar die zet ik thuis tegen de muur en sjouw dan het spul naar binnen in 2 etappes. Bij de winkel heb ik het dan vanuit de kar eerst op mijn fiets geladen. Mijn lijkt een TT minder handig omdat je die TT niet in je fietstassen gepropt krijgt, terwijl dat met een big shopper prima lukt.

Ik heb trouwens een tijdje geleden met een giga roze koffer op wieltjes met 2 collega's door Shanghai geshopt. Ik had die koffer daar gekocht en alle aankopen van collega's en mij zaten erin. Op het einde van een dag shoppen zat ie echt vol. Metro in, metro uit. Toen dacht ik: Goh, zo'n ding heeft best voordelen. Maar om nu die grote roze koffer mee te nemen als ik op woensdag naar de markt ga.....

Tihama

Sancy

Sancy

04-06-2010 om 07:40

Hoe krijg je de boodschappen binnen

als je fiets volgeladen is? Heel gewoon, je rijdt met je fiets de keuken in en pakt alles uit. Dat is tenminste de manier waarop mijn moeder de boodschappen voor een groot gezin heel eenvoudig van de fiets de voorraadkast in kreeg .

Yta Chalne

Yta Chalne

04-06-2010 om 07:57

Tja, wat een dilemma

Ik snap de esthetische bezwaren uiteraard. Maar zo'n pakezelfiets waar iedereen zo blij mee is is voor mij niet te berijden, een rugzak is te zwaar en maakt me nog minder stabiel en het alternatief hier is dan dat ik iemand anders de zware boodschappen laat doen (ook best natuurlijk). Dus als ik toch besluit tot zo'n karretje koop ik extra zelfredzaamheid. Nu nog even bedenken of dat opweegt tegen het 'voor schut gevoel' Het moet natuurlijk niet het begin van het einde worden, en dat ik dan straks in joggingbroek met kort roodgeverfd haar en op crocs met een kar naar de AH sjok (no offense)...

reina

reina

04-06-2010 om 08:30

Fietstassen

Ik heb 2 mooie fietstassen en ik gebruik ze ....zelden. Ik vind ze onhandig om mee te nemen de winkel in, want dan moet ik het karretje tot aan m'n fiets rijden en aan 2 fietstassen heb ik niet genoeg als ik veel boodschappen doe. Ik vergeet die dingen helemaal. Maar ik kan héél veel meeslepen, maandag reed ik bijv. met 3 boodschappentassen én een tray plantjes op de fiets naar huis. Of het veilig was ? Ik heb geen truttentrolley, maar wel een klein koffertje (die je meeneemt op vliegvakantie) waarmee ik m'n spullen van het werk mee heen en weer sjouw, er wordt me constant gevraagd of ik op vakantie ga Sinds ik die meeneem heb ik veelminder last van mijn schouders en nek!

Rembrand

Rembrand

04-06-2010 om 09:15

Yta!

Gewoon je King Louie jurkje boven die crocs aan en niemand kijkt naar je boodschappenkarretje
Groetjes M. ( die nu ook in een KL jurkje past !).

Rembrand

Rembrand

04-06-2010 om 09:16

Enne yta.

Mijn haar is dan wel niet geverfd, maar wel kort en rood haha.
M.

Amsterdam en rugzakken

Ik geloof graag dat de rugzak in Amsterdam populairder is dan elders, en een reden zal wel zijn dat er hier zoveel mensen op bovenwoningen wonen. Een volle TT de trap op zeulen is onmogelijk.

Wij wonen dan toevallig in een eengezinswoning tegenwoordig, maar de woonverdieping (inc keuken) is op de 1e verdieping, en ook in mijn vorige huis was de woning weliswaar op de begane grond maar moest ik toch een aantal treetjes op. Nog los van estetische bezwaren tegen de TT: als ik de armspieren had gehad om zo'n ding die treetjes op te tillen had ik ook wel gewoon alles in supermarkttassen kunnen stoppen.

Tirza, onze fraaie hoofdstad is weliswaar dichtbevolkt, maar Amsterdammers zijn lui aangelegd. Wie 's ochtends bijtijds zijn boodschappen doet heeft ruimte zat, met of zonder TT

Groeten,

Temet

Vic

Vic

04-06-2010 om 10:01

Rugzak en fiets

Ik zie niet helemaal voor me hoe ik mijn weekboodschappen in een rugzak gepropt krijg. Of bedoel je dan zo'n 'trekkersrugzak'? Nou, dan toch liever een truttentrolley Bovendien betwijfel ik of ik 18+ kilo boodschappen wel zonder schade op mijn rug zou kunnen dragen. Dat gaat toch ook aan je nek en schouders hangen, en met mijn krakkemikkig in elkaar gezette gewrichten denk ik dat dat ook mis gaat. Fietsen gaat hem ook niet worden. Daar is mijn fiets niet geschikt voor, er zit een kinderzitje op, en ik kan nu al bijna niet de draai maken bij de achterom dus met grote fietstassen helemaal niet.
Ik ga dus toch maar eens kijken voor een leuke trolley. Of misschien wel een dozige met groene ruitjes. Anders denken mensen nog dat ik denk dat het minder erg is als ik met een hippe loop.

Jij maakt het hip

Trek je TruttenTrolly met Trots!

Tihama

Tihama

04-06-2010 om 10:49

Reina

"Ik vind ze onhandig om mee te nemen de winkel in, want dan moet ik het karretje tot aan m'n fiets rijden en aan 2 fietstassen heb ik niet genoeg als ik veel boodschappen doe. "

Ik snap het niet helemaal. Ik vul mijn big shoppers met boodschappen en laat dan de shoppers IN de fietstassen zakken. Thuis even eruit tillen en klaar. Ik rijd de kar tot aan mijn fiets omdat ik dat handig vind, maar ik kan die shoppers ook wel een paar meter dragen.

Izar:
"Alleen door die fietstassen krijg ik mijn fiets niet goed in het fietsenrek bij het station."

Ja, dat is lastig. Ik heb er last van in het overvolle rek op mijn werk. En daar zijn veel collega's met buitensporige maat fietstassen. Maar met geweld past alles

Overigens: als je nou je boodschappen in zo'n TT doet: hoe krijg je dát dan weer op je fiets?

Tihama

Vic

Vic

04-06-2010 om 11:13

Tihama

Waarom zou je een TT aan je fiets willen hangen? Dat ding is er juist voor als je lopend boodschappen gaat doen.

reina

reina

04-06-2010 om 13:26

Tihama

Die big shoppers hang ik gewoon aan mijn stuur, vind ik net zo handig, waarom zou ik ze overtillen in mijn fietstassen?

Reina

De wijsheid uit het ziekenhuis: "tas aan het stuur is kaakfractuur!" Er gebeuren nogal eens ongelukken met volle boodschappentassen aan het stuur. Ik doe het zelf nooit (maar ik ga dan ook lopend naar de super...)

Bibi72

Bibi72

04-06-2010 om 15:38

Hema

Bij de hema hebben ze een truttentrolley die je aan je fiets kan hangen!
http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/fiets/fietsaccessoires/boodschappenfietstrolley-(99000788).aspx

Tirza G.

Tirza G.

04-06-2010 om 17:26

Temet (ot)

Ik wilde niet al mijn vooroordelen over Amsterdammers in één posting zetten

Tirza

Yta Chalne

Yta Chalne

04-06-2010 om 19:32

Traplopende trolley

Uiteráárd zijn er een heleboel ouderen die lastig met boodschappen de trap opkomen, dus er zijn gewoon traplopende trolleys. Hier bijvoorbeeld: http://www.comfortland.nl/6-wiels.html

Margriet*

Margriet*

04-06-2010 om 20:16

Tirza

Gelukkig zijn er ook Amsterdammers die gewoon in een ruime buitenwijk wonen in het groen. Zat plek dus voor truttentrolleys maar hier alleen maar bejaardjes ermee met trolleys met een ruit (vintage!)

Guinevere

Guinevere

04-06-2010 om 20:59

Uitstraling

Mijn uitstraling kan best een truttentrolley verdragen. En nog een lelijke ook. So!

Kaaskopje

Kaaskopje

04-06-2010 om 21:25

Wat een aparte

dingen lees ik in dit draadje. Ik lees dat het lastig is om de TT te gebruiken als je 10 minuten moet lopen. Daar is zo'n ding toch voor? En je fiets mee het huis in nemen om daar de boodschappen uit te pakken? Hoe lui kun je zijn?
En waarom niet op de fiets met fietstassen? Ach, dat kan voorkomen. Ik kom er momenteel maar niet aan toe om mijn band te laten plakken (ja erg, kan ik niet zelf) dus doe ik zonodig lopend mijn boodschappen. Ik heb deze week al twee keer in de stad of tussen de stad en ons huis in boodschappen gedaan. Een kwartier lopen, dus dat red ik echt niet met loodzware draagtassen. Met de TT geen probleem.
Als ik op de fiets boodschappen doe neem ik echt heel veel tegelijk mee. Ik heb grote fietstassen van de Hema, daar doe ik pakken, wasmiddel, kattenvoer, flessen e.d. in. Aan het stuur gaan nog twee stevige supermarktshoppers volgeladen en onderweg naar huis hoop ik altijd maar dat mijn fiets niet door zijn hoeven zakt, want ik moet er natuurlijk ook nog bij. Ik doe de boodschappen buiten in de tassen. Bij de supermarkt doe ik dat vanuit het winkelkarretje, in de stad of het winkelcentrum doe ik de verzamelde tasjes of meegebrachte tasen in de fietstassen. Ik zou dus niet weten waarom ik de fietstassen van de fiets moet kunnen halen.

Boodschappenkarslepers heten blijkbaar TT-troela's. Wat is het woord dan voor fietstassende winkelaars? Bitchy Zakkenvullers? Ik val sinds maandag dus onder beide categorieën

reina

reina

05-06-2010 om 10:22

Genista

Ik denk dat dat eigenlijk wel zo is, maar een mens moet risico's nemen in het leven En het gaat al 30 jaar goed. Maar 't is onverstandig, ik weet het. Gister probeerde ik de boel in fietstassen te proppen , maar ik vond dat zo onhandg, dat ik de rest maar weer aan het stuur hing..... Lopend is te ver.

Tihama

Tihama

05-06-2010 om 22:22

Vandaag op de markt

Ik heb er op gelet. Sjonge, je struikelt echt over die TT's. Ze staan trouwens ook enorm in de weg, zeg. Ik heb de afkorting direct geintroduceerd bij dochter, die er daarna ook op ging letten. En je hebt een partij kleuren en soorten en maten.

Mijn dochter probeerde me over te halen bij de kraam waar ze ze verkochten: "Ah, toe mam, koop nu ook een TT". De verkoper keek me een beetje vreemd aan. Ik was wel blij dat ze niet het woord helemaal zei.

Tihama

Kaaskopje

Kaaskopje

07-06-2010 om 13:27

Lidwientje

Wat een kat gelijk. Iedereen mag het zelf weten, ik mag er iets van vinden.
Laat ik het zo zeggen: ik ben in het algemeen best lui, maar boodschappen van mijn fiets naar het aanrecht dragen vind ik, ik spreek voor mezelf dus, dan weer normaal. Ik neem ze namelijk niet allemaal tegelijk mee naar binnen, maar zoveel ik dragen kan. Dus 5 blikken kattenvoer, of twee pakken melk en in de andere hand een fles wasmiddel. Ik loop dus een paar keer heen en weer. Daarmee belast ik mijn rug niet méér dan als ik de fiets tegen het aanrecht zou zetten of als ik in de winkel de boodschappen van het schap naar het karretje breng.

Hier trolley hoor

Enne ook 40 tiger. Ik heb hem voor mijn werk gekocht. Sjouwde mij kapot met stand en 2 of 3 boodschappentassen met demomateriaal. Nee geef mij maar een trolley (heb er ook één van mijn werk gekregen (kerstcadeautje)). TT is veel gemakkelijker. Moet regelmatig stuk lopen vanaf de auto (km). Nee parkeren is niet bij elke winkel even gemakkelijk.
En wat zeuren we nu over leeftijd. Bij Centerparcs shopt iedereen ermee, standaard inhoud van een huisje en zelfs de jongelui gaan er mee op stap.
Gewoon zo'n ding kopen.
Gr Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.