Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Boot (1 maand geleden gekocht) is lek

Beste allemaal
Graag wil ik even jullie mening over het volgende: 1 maand geleden heb ik een stalen boot gekocht van een particulier via Marktplaats. Het bootje had flink wat roestplekken onder de vlonders maar volgens eigenaar zou het meevallen. Helaas.. beetje tijd en mooi weer, ik ga het bootje aan de binnenkant schoonmaken, en met een borstel sla ik een gat in het bootje...
Ik heb contact opgenomen met de vorige eigenaar via What’s app, het is gelezen maar krijg geen reactie. Is het gewoon een questie van pech gehad? Of kan ik nog iets doen/verhalen? Buitenboord motor is gelukkig nog goed maar ik baal als een stekker: boot was voor zoon bedoeld en het is op mijn budget een flinke aanslag.
Sini

Andrea

Andrea

10-06-2018 om 22:52

Geen garantie op Marktplaats

Als je iets koopt via Marktplaats heb je geen garantie.dus ja, het is gewoon pech. Je kunt ook niks verhalen, het consumentenrecht geldt hier niet.

Maar je bent ook wel naief geweest. Die verkoper wilde van de boot af en er geld aan verdienen. Dacht je nou werkelijk dat hij eerlijk ging zeggen hoe verroest hij was? Je had voor de koop de vlonders moeten optillen en op de roestplekken kloppen.

Hopelijk kun je hem goedkoop laten maken.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-06-2018 om 23:02

Helaas

Bij Marktplaats garantie tot de voordeur. Je moet je aankopen goed onderzoeken voordat je ze meeneemt.
Kan zo’n boot gerepareerd worden?

"Meevallen".

De verkoper heeft niet gezegd dat het bootje in goede staat was.
Je zag al flink wat roestplekken toen je ging kijken, het zijn geen verborgen gebreken ofzo.

Ik denk dat je er weinig mee kan, zelfs de verkoper niet als onbetrouwbaar bestempelen via Marktplaats.

Wel super vervelend voor je, ik hoop ook dat het te repareren is.

Uit mijn hoofd...

Balen, Sini. En ik denk, net als de vorige posters, dat je gewoon pech hebt.
Bij mijn weten (uit mijn hoofd, ik heb nu geen tijd om het na te zoeken) is het zo dat de koper van een tweedehands iets zelf goed uit zijn/haar doppen moet kijken en dat het risico op gebreken ligt bij de koper. Alleen als de verkoper een garantie afgeeft dat alles in orde is (of van een bepaald deel garandeert dat het in orde is, en dat blijkt niet zo te zijn), dan heb je een poot om op te staan. Dat heeft deze koper niet gedaan, dus helaas (had-ie dat wel gedaan, dan was het nog een hoop gedoe geworden, maar nu weet je in elk geval dat het geen zin heeft hier nog achteraan te gaan).

Ik zou me dus maar gaan oriënteren op een manier om dit te repareren. Misschien kan je een werf bellen en vragen om advies.

Groeten,

Temet

Sinilind

Sinilind

11-06-2018 om 15:19 Topicstarter

Tja dat was ik al bang voor

En ik ben waarschijnlijk ook naïf geweest. De schade lijkt beperkt tot wat we tot nu toe gevonden hebben, bodem is zo goed als kaalgesxhuurd (wat een rotklus is dat trouwens). We gaan ermee aan de slag. Gelukkig stond/staat er een goede motor op, die 3/4 van de prijs bepaalde.
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.