Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lys Lionne

Lys Lionne

27-10-2008 om 16:59

Bouwplaat-lijm

Tja, beetje vreemde titel, maar het betreft wel mijn vraag: wat is goede lijm om een bouwplaat (Kabouterhuis van Rien Poortvliet) te maken? Met Velpon lukt het niet, dat geeft van die 'draden' waarmee je alles onder knoeit. Er komt ook elke keer veel te veel lijm uit de tube Knutsellijm (merkloos Hema) werkt ook al niet, dat heeft niet genoeg kleefkracht. Nu er dus twee tubes onbruikbaar blijken dacht ik jullie maar eens om raad te vragen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

27-10-2008 om 20:14

Plakband

Mijn ervaring tot nu toe is dat lijm niet werkt bij bouwplaten, tenminste niet als enig plakmiddel.
Plakband (kleurloos en verwijderbaar) werkt wel goed. Eventueel combineer je het met lijm en verwijder je later het plakband weer. Maar met goed onzichtbaar plakband is verwijderen niet zo nodig.

Lys Lionne

Lys Lionne

27-10-2008 om 20:43

Onzichtbaar tape?

Bedoel je daar dan gewoon standaard plakband mee of is het iets speciaals?

Puck2

Puck2

27-10-2008 om 21:04

Houtlijm

is houtlijm niet een mogelijkheid. Droogt ook nog eens kleurloos op dus een beetje knoei zie je niet en is ook nog een makkelijk weg te vegen.

Dubbelzijdig tape

daar heb ik rollen en rollen van gebruikt tijdens mijn studie (kunstacademie), zalig spul en super goed voor dit soort klusjes.

Houtlijm

Ik gebruik over het algemeen houtlijm, niet dat ik nou zoveel bouwplaten maak, maar als ik ze maak gebruik ik sneldrogende houtlijm en dat gaat best goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.