Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Breed broodrooster

Schoenen kopen vond ik al een uitdaging met gesloten winkels, maar ik loop nu tegen iets aan waarbij ik echt niet weet waar ik moet beginnen. We hebben een nieuwe broodrooster nodig, en wel eentje waar twee normale boterhammen overdwars in kunnen - desnoods met een klein kopje afgesneden. Liefst wat budget, zo'n 30 euro is wel het max dat we ervoor willen betalen.

Helaas vinden de winkels die ik bekijk (Blokker, BCC, MM) de sleufbreedte niet vermeldenswaard, en moet ik op plaatjes een beetje raden of het gaat passen, en meestal lijkt het weinig hoopgevend. We hoeven geen mooi design, geen 24 standen, gewoon een simpele broodrooster met twee gleuven, aan/uitknop en genoeg ruimte om Nederlands brood dwars te roosteren. Heeft iemand een tip?


Sorry maar wat bedoel je met overdwars roosteren? Ik heb hier een broodrooster van de Lidl (Silvercrest) en daar gaan de gewone boterhammen in, met de breedste kant naar onderen, ik hoef er geen stukjes vanaf te snijden. Er zitten een knop op met cijfers zodat je kunt kiezen voor licht of zwaar roosteren. Ik heb hem even opgezocht, een iets nieuwer model staat op de Lidl website, die met de zilveren voorkant.

Als je Mediamarkt belt, willen ze vast de sleufbreedte wel even voor je opmeten. In mijn broodrooster (Tristar) past een boerenbrood overdwars, maar een busbrood doe ik altijd in portrait en draai dan halverwege om.

Haleth

Haleth

24-02-2021 om 11:58 Topicstarter

Ha, dat wat jij doet, dat bedoelde ik. Op reclamefoto's staan de boterhammen vaak rechtop, maar dan houd je bij normaal brood dus een ongeroosterde bovenkant. Heb je het trouwens over https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Broodrooster/p100310899 ? Die lijkt me ook smal, als ik kijk naar het toastbroodje dat erin zit. Hebben ze hem wat versmald misschien, bij de vernieuwing? Ik vind het een beetje zonde om 5 euro verzendkosten te betalen als achteraf blijkt dat het niet past. Maar ik zie wel dat een andere rooster vanaf vandaag bij Lidl in de winkel ligt, daar zal ik morgen eens naar kijken.

Oh ik had het over een gewone boterham, dat heet een busbrood lees ik nu. Deze kan er in de breedte in en is dus in één keer klaar, hoef ik niet halverwege te draaien.

Haleth

Haleth

24-02-2021 om 12:03 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 24-02-2021 om 11:46:

Als je Mediamarkt belt, willen ze vast de sleufbreedte wel even voor je opmeten. In mijn broodrooster (Tristar) past een boerenbrood overdwars, maar een busbrood doe ik altijd in portrait en draai dan halverwege om.

Ehm, ja, bellen. Dat kan ook nog. Wat een briljante tip, ik zit mezelf hier uit te lachen dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Dank je wel, ik kom er verder wel uit. Bellen...

Haleth

Haleth

24-02-2021 om 12:06 Topicstarter

1968 schreef op 24-02-2021 om 11:59:

Oh ik had het over een gewone boterham, dat heet een busbrood lees ik nu. Deze kan er in de breedte in en is dus in één keer klaar, hoef ik niet halverwege te draaien.

Ik heb inderdaad ook weer een nieuwe term geleerd. Bak nota bene zelf graag, maar dat zijn meestal platte broden en ik heb me in de rest nooit zo verdiept. Het was weer een leerzaam ochtendje.

Oh, ik zeg dat die boerenbrood overdwars kan, maar dat is niet zo. Dat brood is smal genoeg voor op de breedste kant, maar ook vrij laag zodat de snee in een keer helemaal in de rooster past.

Ik heb er een van Tefal van een jaar of 30 oud die is zo'n 25 cm breed.  Tefal heeft nu nog  een van zijn modellen breder, niet allemaal. Maar als t goed is hebben ze die nog in de winkel ik denk wel net iets meer dan 30 euro? Even zoeken naar aanbieding

die van de Lidl (Silvercrest) heeft sleuven van 14 cm heb ik net even opgemeten, en het busbrood van de Lidl is 13cm hoog en 9 cm breed en past er dus prima in. 

Ik zou zeggen: bel je lokale broodroosterwinkel. Of maak een afspraak vanaf 3 maart. Ze zitten te springen om klandizie....

1968 schreef op 24-02-2021 om 12:21:

die van de Lidl (Silvercrest) heeft sleuven van 14 cm heb ik net even opgemeten, en het busbrood van de Lidl is 13cm hoog en 9 cm breed en past er dus prima in.

Apart, mijn Tristar heeft ook sleuven van 14 cm maar het busbrood van de Jumbo past er niet in. Daar moet ik wel een cm vanaf snijden, of de omkeertruc doen.

Dan moet je dus busbrood bij de Lidl kopen (mijn nieuwe woord van vandaag Ik koop het fijn-volkoren brood daar. En soms heb ik brood uit een andere winkel maar dan helpt een klein beetje induwen ook wel.

Haleth

Haleth

24-02-2021 om 12:58 Topicstarter

Ik ga morgen eens kijken bij Lidl hoe het met hun aanbiedingsbroodrooster zit, anders bestel ik die Silvercrest van de website. Bedankt, 1968! En wij toasten ook met fijn volkoren van Lidl, dus dat gaat vast passen.

Slofje, lokale broodroosterwinkel? Misschien woon jij in een grote stad, maar in onze provinciestad zijn daarvoor geen speciaalzaken meer. Helaas, zeker! Waar het kan sponsor ik de plaatselijke zaken, maar voor een broodrooster zijn we hier aangewezen op de ketens.

Knutselkei, wij deden het ook al jaren met een Tefal die ik van mijn oma 'geërfd' had, geen idee hoe oud die was. Als het Repair Café open was zou ik hem daar nog naartoe brengen. Nu heb ik 'm op zolder staan, wie weet later nog eens, maar zoonlief zit al drie weken zonder toast, en redt het niet lang meer.

Mijn tip: tosti's en wentelteefjes kunnen ook heel goed smaken!

Oh ja! En boekweitgrutjes natuurlijk ...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.