Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anne

Anne

18-11-2008 om 17:59

Bril belastingaftrekbaar?

Beste forumgenoten,

Misschien kan iemand me hier van tips voorzien, want ik kan het precieze antwoord op mijn vraag nergens vinden.

Mijn huidige bril is uit 1992 (!) en eigenlijk draag ik lenzen. Dit jaar was ik aan nieuwe lenzen toe, dat kostte me 270 euro. Ik zag dat ik 50 euro daarvan terug kon krijgen van de verzekering. Maar ik begrijp dat het ook nog weleens heel verstandig kon zijn dit jaar eindelijk eens te invensteren in een goede bril, ivm laatste mogelijkheid tot belastingaftrek daarvan dit jaar? Het enige wat ik kan vinden is iets over dat een bril minimaal 305 (?) euro moet kosten. Maar nou heb ik die lenzen natuurlijk al, die 220 euro gekost hebben!? Kan ik het bedrag van die bril erbij op tellen, weet iemand dat?

En is het ook verstandig nu eindelijk mijn inlegzolen ook maar eens te vervangen, en daar niet volgend jaar pas aan te beginnen, uit luiheid en vanwege uitstelgedrag?

Anne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

18-11-2008 om 22:26

Optellen

je mag die bedragen optellen.
als je dan boven de drempel uitkomt krijg je ook nog een chronischziekentoeslag op je aftrekpost waardoor je in redelijk veel gevallen meer mag aftrekken dan je bril gekost heeft.

Hier staat het heel duidelijk uitgelegd.
http://www.geldenrecht.nl/belastingen/2773277/Aangifte_van_de_gratis_bril_stapvoorstap.html

groet,
Angela

Anne

Anne

20-11-2008 om 22:05

Dank!

Dank je wel! Ik ga morgen eens iets nieuws uitzoeken, qua bril. Of ik er weer 16 jaar mee doe??

Anne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.