Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

17-10-2018 om 17:16

Broodtrommel/lunchbox kopen

Ik zoek voor mijn zoon een broodtrommel voor mee naar school. Hij heeft jaren een Mepal gehad maar deze is nu kapot. Het sluitknopje is eraf. Hij gaat nog wel open maar lastig.
Ik kan wel weer een Mepal kopen maar vind die dingen best prijzig. Ik zoek dus een betaalbaardere maar dat is nog knap lastig. Bij de Action hebben ze ze wel maar die dingen kunnen niet in de vaatwasser, dan trekt het deksel krom is onze ervaring.
Bij de HEMA zag ik een leuke staan maar die was niet open te krijgen. Een andere had weer een elastiek erom heen en dat vind ik niet handig. Ook nog bij Xenos geweest maar daar hadden ze alleen trommels met dierenplaatjes. Dat wil een zoon van 14 natuurlijk niet.
Hebben jullie nog tips? Of wordt het toch maar weer Mepal?

OND

OND

17-10-2018 om 17:30

Broodtrommel van de Action met de hand afwassen

Bovenmenselijke klus, ik weet het, maar een prima voorbeeld voor de kinderen!

Kaplablomje

Kaplablomje

17-10-2018 om 18:06

Het sluitknopje

kun je vaak ook wel weer terugduwen, als je het nog hebt.

Tine Winkel

Tine Winkel

17-10-2018 om 18:26

kijk eens

of je ergens een rotho lunchbox kunt vinden. Soms zijn ze bij Blokker te koop. Super goede kwaliteit, gewoon saai wit/doorzichtig (dus prima voor een jongen van die leeftijd?). Wij hebben thuis 2 soorten, met 1 of 2 vakken.

Tine Winkel

Tine Winkel

17-10-2018 om 18:28

of in

een tweedehandswinkel een Mepal aanschaffen? Eerst in de vaatwasser - daarna zou ik geen probleem hebben met een 2e hands...

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-10-2018 om 18:30

Huh?

Heb ik wat anders voor ogen. Zo’n broodtrommel kost toch max 12 euro bij Blokker?

Lusithania

Lusithania

17-10-2018 om 18:35

Mepal

Mijn zoon is 21 en gebruikt zijn rode mepal broodtrommel al vanaf zijn vierde/groep 1. Volgens mij is al zeker 10 jaar dat knopje eraf.
Je kunt die knopjes ook los kopen:
https://www.mepal.com/nl/uitgelicht/onderdelen/schoolproducten-g-2018

Half a twin

Half a twin

17-10-2018 om 19:02

Mindere kwaliteit

Die Mepal boxen zijn wel minder van kwaliteit geworden in de laatste 17 jaar.
De eerste roze van dochter met Nijntje erop heeft het een paar jaar gedaan maar in groep 3 moest er iets stoerders komen. Zoon wilde Nijntje niet hij kreeg er een met Cars (van zijn tante) die leefde maar heel kort. Ze hebben nu een Blokkertje met elastiek. Gaat al 4 jaar mee.

OND

OND

17-10-2018 om 19:02

Ik heb even dat merk opgezocht

en blijkbaar gaat het, gezien die prijzen, eerder over "de beleving" veeleer dan over de kwaliteit van het broodtrommeltje, of zoals ik dat doorgaans omschrijf (verwijderd door forumbeheer).
Voor de "beleving" moet een mens natuurlijk wel iets over hebben, tenzij je wil doorgaan als een (verwijderd door forumbeheer).

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-10-2018 om 19:14

Half a twin

Ik heb nog bakjes liggen van toen oudste naar groep 1 ging, 16 jaar geleden. Jongste heeft ze ook nog een paar jaar gebruikt nadien. Ze zouden nog wel een ronde meekunnen, maar de kinderen willen nu geen prinsessen of Winx broodtrommel meer mee.

Amsterdamse

Amsterdamse

17-10-2018 om 19:16

Vershoudbakjes

Mijn kinderen gebruiken al jaren gewone vershoudbakjes, met zo’n blauwe deksel. Die heb je in alle maten, vormen en prijzen.

Inanna

Inanna

17-10-2018 om 19:26

hier ook mepal

Dochter heeft al 7 jaar dezelfde broodtrommels, een standaard Mepal en een kleinere variant. Allebei met eigen afbeelding.

Zoon heeft zijn broodtrommel nu 5 jaar, ook een Mepal, maar dan een platte met clipjes aan de zijkant, de take a break flat, met een plaatje van een album van een metalband.
Ik heb geen klagen over de kwaliteit.

Ik vind ze niet vreselijk duur, niet als je er zo lang mee kunt doen.
Deze deksels kunnen trouwens niet in de vaatwasser vanwege de afbeelding, dus die worden braaf met de hand afgewassen, eens in de zoveel tijd, meestal worden er gewoon met de hand de kruimels uit geveegd

Zelf heb ik bakjes van de Action, die van nog geen euro, waar je met flink proppen 4 boterhammen in kwijt kunt, die waar de deksel aan vast zit. Kunnen prima in de vaatwasser. Ik ben daar zelf er gelukkig mee

Ik zag bij de Ikea ook neutrale broodtrommels voor een euro of 4.

OND

OND

17-10-2018 om 19:29

Het intrigeert me

dus ik ben even gaan zoeken en ik heb hier nog zo'n "Lunchbox Mepal Campus" gevonden. Van mijn kleine, toen ze een jaar of 6 was.
Met een opdruk van Nijntje. Eerlijk gezegd: ik gebruik die af en toe voor kortere werkmomenten van een uur of acht. Er gaan net drie boterhammen in.
Ik meen me vaag te herinneren dat dat destijds gratis was bij een abonnement van drie maanden op een tabloid.
Het is een brooddoosje als elk ander brooddoosje. Er kan niet opgemaakt worden waar het vervaardigd is, noch uit welk materiaal het is vervaardigd, maar ik gok China resp. polystyreen.

Zeetakje

Zeetakje

17-10-2018 om 20:35

Marskramer

Hier is al een jaar of 8 een trommel van de Marskramer in gebruik. Geen idee welk merk, maar het is een trommel waar de deksel op 2 manieren op kan. Op de ene manier zakt de deksel helemaal over de trommel heen. Dan passen er 4 boterhammen en een pakje melk o.i.d. in. Als je de deksel een halve slag draait, gaat hij minder ver dicht, waardoor er een grotere stapel boterhammen in kan. Elastiek eromheen en klaar. Gaat iedere dag in de vaatwasser en geen knopjes of clipjes die af kunnen breken.

Sas

Sas

17-10-2018 om 20:46

Hier fan van de action broodtrommel

Zoon van 16 heeft de grootste maat. Die gaat hier gewoon in de afwasmachine. Hij heeft er twee omdat hij geregeld vergeet de trommel uit zijn tas te halen.
In 2-3 jaar hebben we er een vervangen.
Het zijn die grote trommels in blauw, rood of oranje met een clip sluiting. De kleinere versies hebben we ook. Die worden voor van alles gebruikt, ook wel eens voor de lunch tijdens een uitstapje of een restje van het avondeten om mee te nemen.

Tango

Tango

17-10-2018 om 22:11

Mepal

Ach misschien is die Mepal inderdaad zo gek nog niet dan. Ik dacht dat het ding rond de 12 euro kostte maar dat is niet eens zo. Ik zag ze net ergens online staan voor 7 euro. Dat is dan inderdaad wel te doen.
We hebben hier overigens een platte van de Action en die heb ik dus een keer in de vaatwasser gedaan. Daarvan ging de deksel dus krom. Maar misschien zijn ze inmiddels vaatwasbestendig. Maar ik vind die grotere net te dik voor in de schooltas.

Het knopje van de huidige brooddtrommel heb ik niet meer gezien en volgens mij is er ook iets afgebroken, dus zal niet te herstellen zijn. Dit was overigens een tweedehands exemplaar en daar hebben we toch ook al een jaar of 5 mee gedaan. Dus vervangen mag ook weleens. Ik hoop alleen wel dat de nieuwere Mepals ook goed zijn, want ik zag dat de sluitingen anders zijn geworden en dat er nu tussenschotjes bij zitten, die overigens natuurlijk ook weggelaten kunnen worden.
Ik ga nog even kijken bij Blokker van de week. Marskramer is hier volgens mij uit het straatbeeld verdwenen. Mocht daar verder niets liggen wordt het denk ik toch Mepal.
Ikea zit hier te ver uit de buurt en ik durf eigenlijk niet online te kopen. Was al blij dat ik bij de Hema ging kijken en erachter kwam dat die trommel zo lastig open ging. Had namelijk bijna al online willen bestellen.

Schoolgruiten

http://www.dutchconnexion.nl/portfolio/gruitboxen/

Wij gebruiken hier nog steeds de gruiten luncbox die de kinderen ooit bij een actie op de basisschool hebben gehad. Onverslijtbaar.

Genoeg ruimte voor brood en wat extra fruit/groente, zonodig een mesje er in. Zonder tussenschot overigens, zie ik op de foto hier.

Gewoon twee helften die over elkaar schuiven. Zonder sluiting. maar diep genoeg.

Modra

Modra

17-10-2018 om 23:36

niet groot genoeg

ideaal die van de action De grootste maat. Appel/stuk rauwkost/boterhammen/iets lekkers zoals cakeje, croissantje oid, flesje water gaat los mee. Kan net dicht haha. Gaan gewoon in de vaatwasser en nog nooit geen kromtrekking gezien.
We hebben er wel 4. Blijven nog wel eens op meneer zijn kamer hangen.

Modra

Modra

18-10-2018 om 06:51

Triva

Ik kom via jouw link niet op een specifieke trommel Triva. Zoon gebruikt als voorbeeld die lichtgroene de grootste maat, weet niet of dat de grootste is.

Modra

Modra

18-10-2018 om 06:52

oh, en die gaat altijd in de vaatwasser zonder kromtrekken

V@@s

V@@s

18-10-2018 om 07:32

kromtrekken in de vaatwasser

Kun je meestal ook oplossen door de vaatwasser niet op de heetste stand te zetten. Dan spaar je ook nog energie. Win-win.

Triva

Triva

18-10-2018 om 07:40

broodtrommel

Nog een poging maar het is inderdaad een groene: https://www.action.com/nl-nl/p/alpfa-broodtrommel-13-l/

en inderdaad hier gaat de afwasser altijd op de ecostand. Duurt wel 3,5 uur met 1 uur afkoelen maar daar heb ik toch geen last van. Aan de andere kant is een broodtrommel even afwassen geen werk maar het spaart wel veel ruimte in de afwasser.

@nnemoon

@nnemoon

18-10-2018 om 08:14

Mepal

Hier trouwe gebruikers van de Mepal brooddoos. Voor zoon de Mepal take a break midi en voor mij zelf de brooddoos take a break large. Misschien wat duurde bij aanschaf maar gaat heel lang mee. Ik heb geen afwasmachine dus ik weet niet wat de gevolgen daarvan zijn op de brooddoos.

Sas

Sas

18-10-2018 om 08:58

Ja, die is het

Wij hebben ze in twee maten, meerdere stuks. De grote versie gaat mee naar school. De kleinere (platte) versie gaat mee met uitstapjes of gebruik ik in huis. Ze gaan allemaal in de afwasmachine, ook op de warmste stand. De grote alleen als er plek is.

40er

40er

18-10-2018 om 12:03

Ook

De take a break van mepal, voor zoon. Blijft goed, goed af te wassen en hij sluit goed. Voor mij geen andere meer

Dees

Dees

18-10-2018 om 12:27

Goedkoop

Zoonlief heeft een Mepal broodtrommel. Wij hebben die van een euro of misschien 2 euro bij de Blokker. Gaan overigens al jaren mee. En wij doen niet aan vaatwassers dus wassen heerlijk actief met de hand.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.