Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Brownies in cupcake vormpjes?

Mijn zoon is morgen jarig en wil brownies trakteren. Ik vroeg me af of ik ze in cupcake vormpjes kan bakken? Of dat het persé in een vierkant bakblik moet?

geen proleem

Ik zou niet weten waar dat niet zou kunnen....Wel de baktijd in de gaten houden dat ze niet te droog worden.

geen papieren vormpjes

Ik zou ze dan wel ik siliconen cupcake vormpjes doen, papieren zijn vaak te slap voor brownie mengels en verliezen hun vorm.

sonj@

sonj@

22-09-2014 om 12:36 Topicstarter

bedankt!

Ga het straks proberen. Ik heb zo'n cupcakevorm waar je papierenbakjes in kan zetten. Ga ik die maar gebruiken. Siliconen zou ook een goeie zijn, maar aangezien ik er 35 moet maken, gaat dat een beetje in de papieren lopen

En, is het gelukt?

Is het gelukt? Waarom wil je die dingen trouwens in cupcakevormpjes bakken, voor de presentatie?
Zelf zou ik geloof ik gewoon vierkante stukjes in cupcakevormpjes hebben gedaan, maar stijl is dan ook niet mijn sterkste kant.

En alvast gefeliciteerd met je zoon!

Groeten,

Temet

sonj@

sonj@

22-09-2014 om 21:44 Topicstarter

ja gelukt, de eerste helft althans

Het eerste blad met cupcakes is klaar! De tweede bijna en de derde gaat zo de oven in.
Ik heb geen groot, vierkant (of langwerpig) bakblik. Vandaar dat cupcakevormpjes me handiger leek ☺

sonj@

sonj@

22-09-2014 om 21:45 Topicstarter

huilende smiley?

Hè staat er nou een huilende smiley achter? Dit had (uiteraard) een lachende moeten zijn!

Temet

Vierkante stukjes brownie in papieren cupcakevormpjes is enorm pinterest en tumblr, hartstikke stylish dus.

skik

Het kan gewoon in de ouderwetse cupcake vormpjes voor de volgende die het zich afvraagt. Ik plaatste ze net in gewone en Temu vormpjes met een dekseltje (om te testen) in een muffinvorm en ze zijn heerlijk geworden.

Inderdaad baktijd door de helft en dan goed in de gaten houden en testen met een prikker. Vorm prima behouden, tiktak zegt me zowieso niets we bakken al jaren cupcakes maar moesten even vormpkes testen zonder de tractatie spullen te moeten gebruiken. 

Mjam.

Rinasab schreef op 19-10-2023 om 15:29:

Het kan gewoon in de ouderwetse cupcake vormpjes voor de volgende die het zich afvraagt. Ik plaatste ze net in gewone en Temu vormpjes met een dekseltje (om te testen) in een muffinvorm en ze zijn heerlijk geworden.

Inderdaad baktijd door de helft en dan goed in de gaten houden en testen met een prikker. Vorm prima behouden, tiktak zegt me zowieso niets we bakken al jaren cupcakes maar moesten even vormpkes testen zonder de tractatie spullen te moeten gebruiken.

Mjam.

meer dan 9 jaar na het stellen van de vraag... waarom?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.