Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Triva

Triva

15-06-2018 om 07:38

Buikslapen: eindelijk de oplossing

Al mijn hele leven ben ik een buikslaper. Mijn moeder deed mij altijd extra kleren aan omdat ik netjes werd ondergestopt onder de dekens en binnen 2 minuten op mijn buik, knietjes opgetrokken óp de dekens lag.

Sinds een jaar of 10 probeer ik dat te veranderen vanwege allerlei lichamelijke problemen (buikslapen is echt heel slecht voor je lichaam, je krijgt daar vroeg of laat problemen door en ik kreeg nog eens extra problemen door een andere lichamelijke afwijking) daardoor maar het is me nooit gelukt en nu was het opeens binnen een paar dagen gelukt met een ja reclame haha maar geen aandelen: bodypillow. https://ligwijzer.nl/kussens/ligwijzer-mikoala

Dus: mocht je hetzelfde probleem hebben, kijk daar eens naar. Ik heb ook het kussen gekocht, dacht nog dat dat niet prettig zou zijn maar het werkt gewoon ook. Ik ben echt heel erg verbaasd ...

40er

40er

15-06-2018 om 07:59

Lidl

Heeft ze ook wel eens in de aanbieding. Slaapt ook heerlijk!

Triva

Triva

15-06-2018 om 08:32

Mooi

Dan kan ik een tweede kopen, ideaal.

Vogel

Vogel

15-06-2018 om 08:46

Lijkt me heerlijk

Alleen draai ik 80 keer per nacht om. Ik zou de hele nacht mijn kussen aan het verhuizen zijn en helemaal geen oog meer dichtdoen.
Maar fijn dat het je helpt Triva! Doet me een beetje denken aan het hoefijzervormige voedingskussen dat ik in bed gebruikte in de laatste weken van mijn zwangerschap.

Hangkous

Hangkous

15-06-2018 om 08:51

Niet goed geld terug? 30 dagen proefslapen?

Ik werd zelfs 7 maanden zwanger nog wakker op mijn buik en kon dan zonder hulp niet meer terugdraaien. Zo'n voedingskussen geprobeerd om omrollen te voorkomen, geen succes ik duwde het gewoon aan de kant. Ik geloof dus niet dat dit kussen voor mij wel succesvol is maar zou het graag willen proberen. Volgens de fysio moet ik stoppen met buikslapen maar al 20 jaar aan het proberen en het lukt geen nacht.

nou ja

Nou ja zeg, ik kijk even op de link, maar volgens mij is dit dus wat Indonesiërs (en ook mensen met Indische connecties) al sinds mensenheugenis gebruiken. Ik ken het als een guling. In het Engels heet zo'n ding een Dutch wife, geloof het of niet .

De vorm is een beetje anders, de guling is gewoon een rol die over de hele lengte dezelfde dikte heeft, dit kussen heeft dat niet, maar het werkt zo te zien op precies dezelfde manier.

Groeten,

Temet

kaplablokje

kaplablokje

15-06-2018 om 12:07

Dekbed

Ik ken het als guling. Dat kijkt me ook fijn, maar het is nog nooit van gekomen er een aan te schaffen. Ik gebruik een deel van mijn dekbed. Ik stop een deel tussen mijn knieen en vouw een soort envelopje voor mijn hand. Dit heeft inderdaad als voordeel dat het aan twee kanten kan. Als het heel heet is en ik alleen onder een laken wil slapen (en de truc met het dekbed niet opgaat omdat een laken te dun is), gebruik ik mijn hele dekbed als guling. Maar dan word ik binnen de kortste keren gek van het verplaatsen, te meer omdat ik niet kan slapen als het heet is en lig te woelen.

kaplablokje

kaplablokje

15-06-2018 om 12:09

Tegelijk, Temet

en te langzaam getypt in mijn geval.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

15-06-2018 om 12:38

wat is er slecht aan op je buik slapen?

Daar heb ik niet eerder over gehoord. Slaap zelf vaak op mijn buik, maar daar moet ik dus vanaf?

guera

guera

15-06-2018 om 12:38

hangkous

Ook niet met een tennisbal in je pyama genaaid aan de voorzijde?

Ik moest het ook afleren van de fysio door nekklachten en rsi.
Is wel gelukt met gewoon kussen. Op de een of andere manier vind ik blijkbaar de druk op mijn buik fijn. Ik legde gewoon een zwaar kussen op mijn buik (ik lag dan op mijn rug). Dat hielp heel goed.

Ik val wel snel terug in oud gedrag. Ik vind op mijn buik toch het allerlekkerst

Hangkous

Hangkous

15-06-2018 om 13:35

Nee, ook niet met tennisbal

Ik heb altijd wat wijdere nachthemden (vind strak niet lekker) Dan wurm ik die tennisbal wel naar de zijkant. Zelfs een flinke zwangere buik hield mij niet tegen.
Inderdaad ook nek/rugklachten.
Inderdaad buikslapen is het allerlekkerst.

Triva

Triva

15-06-2018 om 19:13

hangkous

Ik heb gewoon tot het eind van de zwangerschap op mijn buik gelegen. Gewoon mijn armen strak naast de buik leggen en geen enkel probleem

Dus serieus ik heb ook nooit anders gekund dan buikslapen maar toen ik een maand of 2 echt enorme pijn in mijn nek kreeg wat vier weken aanhield ben ik toch gaan zoeken naar een oplossing. Het voedingskussen ken ik niet maar dit kussen is echt speciaal ontwikkeld voor buikslapers en het is dus wat afgeplat en past dus beter tussen je knieën. Ik heb het voor ik het bestelde geprobeerd met een paar langwerpige kussens en het leek meteen al wat te werken. Ik lig er strak tegenaan, je bovenste arm heeft ook opeens ruimte en hangt niet in het luchtledige waardoor je sneller een halve zijligging krijgt en warempel, het werkt.

Wilgenkatje, zie de site: https://ligwijzer.nl/pijn-klachten/ligwijzer-oorzaken

Tango

Tango

15-06-2018 om 20:31

Onduidelijk

Ik vind het artikel niet heel duidelijk over buikslapen gaan. Er staat alleen belastende houdingen. Geen idee of buikslapen daaronder valt. Laatst had man hier een artikel gelezen waarin stond dat je beter niet op je rechterzij kon slapen. Blijft weinig over zo.

Ik slaap zelf ook regelmatig op mijn buik, maar niet de hele nacht. Ik draai ook wel. Soms krijg ik van op mijn buik liggen rugpijn en dan draai ik naar een andere houding, maar over het algemeen ondervind ik geen klachten hiervan.

Triva

Triva

15-06-2018 om 20:34

Tango

Je moet ook weer naar de klachten kijken links in het menu: https://ligwijzer.nl/pijn-klachten/ligwijzer-oorzaken

juf Ank

juf Ank

15-06-2018 om 21:07

wow

dit zou wel eens een helpend iets kunnen zijn voor mijn nekklachten en misschien zelfs ook voor mijn hoofdpijn dientengevolge.

Tango

Tango

16-06-2018 om 21:51

Snap het iets beter

Maar het blijft natuurlijk ook reclame. Als je inderdaad klachten hebt, dan zal het zeker een aanrader zijn, maar ik heb dus geen klachten dus vind ik dat ik best op mijn buik mag blijven slapen. Wie zegt dat ik er ooit klachten door zal krijgen? Mocht het ooit wel zover komen dan houd ik het in gedachte.

Triva

Triva

16-06-2018 om 23:00

Tango

Logisch, ik zocht ook nooit naar een oplossing, had nooit ergens last van en toen de klachten wel kwamen en ik begon met een ander hoofdkussen zag ik nog steeds geen voordelen. Het hielp ook niet voldoende. Paar jaar later weer opnieuw klachten en toen toch serieus gaan zoeken. Had echt niet verwacht dat het nu wel zou werken maar toch. Ik denk echt dat je klachten maar beter kunt voorkomen, ik wist alleen niet hoe. Als je twee zwangerschappen al buikslapend hebt doorgebracht denk je dat je nooit een zijslaper kunt worden.

Alison

Alison

16-06-2018 om 23:02

Al eeuwen

Jeetje, dat kussen heb ik al eeuwen. Ooit gekocht toen ik nog heel dik was om de boel wat te ondersteunen. Op een gegeven moment is het in de kast beland omdat het toch niet echt fijn was.
Ondertussen ben ik gehalveerd en gescheiden en voor allebei werkt het nu wonderen. Mijn knieën liggen nu tegen elkaar als ik in mijn favoriete houding slaap en dat is pijnlijk want knokig. Afvallen heeft zo z'n eigenaardigheden Nu stop ik een deel van het kussen tussen m'n knieën en dat slaapt weer heerlijk. En de bovenkant hou ik tussen m'n armen. Dan voelt het niet zo alleenig. Ook lekker, het kussen over de hele lengte tegen je rug aantrekken als je op je zij ligt. Dan is het net alsof je weer tegen iemand aan ligt.
Zonder man wonen is eigenlijk best lekker maar in bed kruip ik graag ergens tegen aan
Ow ja, het originele kussen had een stugge hoes. Bij de Hema heb ik lang geleden 2 hoezen gekocht voor hun voedingskussen. Die passen er prima om.

Margriet13

Margriet13

17-06-2018 om 11:42

Hier ook

Heb m sinds 2005 i.v.m. mijn aandoening en daar kwam ik er achter dat het ook nog enorm scheelt bij een grote boezem. Het ademt veel prettiger bij een zijligging als je je arm en been er omheen slaat.
Ik woon alleen en heb er 2, zodat ik bij omdraaien ( ik lig maar 15-20 min maximaal op 1 zijde) niet het hele kussen hoef te verhuizen.

rode krullenbol

rode krullenbol

17-06-2018 om 12:32

Ter info

Vier – inmiddels afgestudeerde – studenten van de Technische Universiteit Delft hebben een robotkussen ontwikkeld speciaal voor mensen die problemen hebben met slapen.
Zie: https://www.emerce.nl/best-practice/somnox-bed-robot-die-slaap-verbetert

Vogel

Vogel

17-06-2018 om 15:06

Maar rode krullenbol

Dat is heel iets anders! TS heeft het over een groot kussen dat je lichaam ondersteunt, de Somnox is een kussentje dat zorgt dat je door rustig ademhalen ontspant.

Triva

Triva

06-07-2018 om 19:58

Lidl

En idd bij de Lidl, helaas alleen online maar wel een stuk goedkoper: https://www.lidl-shop.nl/MERADISO-Microvezel-zijslaapkussen-40-x-145-cm/p100239343

Vogel

Vogel

07-07-2018 om 11:26

Ah!

Dank Triva! Voor dat geld wil ik het wel uitproberen.

Teuntje

Teuntje

08-07-2018 om 11:59

Maar

die van de Lidl is een heel stuk groter, met name breder (22 versus 45 cm). Is dat dan niet te breed om goed te werken?

Triva

Triva

08-07-2018 om 12:07

goed punt

Ik heb voor die dure ook nog voor de keuze gestaan om de XL versie te kopen maar die was voor vanaf 190 en daar zat ik nog ruim 10 cm bij vandaan. Deze (dure) leek mij eigenlijk te kort maar het kan nét.

Zoals ik het ding nu gebruik is de dikte/hoogte belangrijker dan de breedte. Een kussen die een beetje te vervormen is is dan het prettigst. Ik zal de Lidl ook uittesten maar het principe zit 'm gewoon in dat je buik ergens tegenaan ligt (zoals je ook gewend bent bij het buikslapen) en dat het kussen voorkomt dat je bovenste knie naar het matras schuift, stap 1 van de halve buikligging, zie ook de site/filmpje wat ik gaf. Je draait dan steeds verder totdat je op je buik ligt maar een halve buikligging is al slecht

Sas

Sas

08-07-2018 om 12:40

Ik heb die van de Lidl ook

Niet tegen buikslapen maar vanwege rugklachten.
De breedte lijkt me geen probleem. Lang vind ik zelf prettig.
Nadeel vind ik wel dat zo'n kussen erg warm is om tegenaan te liggen.
Dan neem ik met warme nachten toch liever een gewoon kussen dat alleen tussen mijn knieën ligt.

Triva

Triva

08-07-2018 om 12:52

Sas

Ja ik heb de afgelopen weken ook een beetje geworsteld met de warmte maar ik ben er nu uit. Als het warm is ga ik niet onder het dekbed liggen maar wel tegen het kussen Krijg ik het gedurende de nacht dan weer koud trek ik het dekbed over me heen.

Vogel

Vogel

11-07-2018 om 20:28

Ik heb hem, oh nee toch niet.

Kussen kwam vandaag aan, zoon kwam hem tegen op mijn bed, vroeg waar het voor was, kroop er tegen aan en viel in slaap. Dus misschien nog maar een bestellen.

bicyclette

bicyclette

11-07-2018 om 21:00

Triva, bedankt!

Ik heb sinds een paar jaren 3 of 4 kussens nodig om goed en pijnloos te slapen. Dankzij dit draadje heb ik een zijslaapkussen bij de Lidl besteld. Echt top, die had ik jaren eerder willen hebben. Bedankt Triva!

Triva

Triva

11-07-2018 om 23:06

Zo meteen

Ga ik ook de lidl uitproberen. Echt veel groter inderdaad

Triva

Triva

12-07-2018 om 08:04

mwoah

Als je de dure bent gewend is het wel even wennen. Ik vind de buitenkant zweteriger, bleef wat meer plakken zeg maar en de grotere breedte is niet echt het probleem, het ding is minder stevig zodat ik toch nog met mijn knieën op elkaar lag maar dat komt wellicht door de manier van slapen die ik mezelf nu heb aangemeten met de eerste Dutch Wife (mijn man vindt het tamelijk vermakelijk dat hij nu met 2 Dutch Wifes slaapt en nu is er dus ook nog een derde die afwisselt met de tweede).

De lengte is niet echt het probleem, je moet er eentje hebben die grofweg de lengte heeft van je kin tot je knieën.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.