Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Buurtkat en onze kat vechten

Vorig jaar hebben wij een poes in huis genomen. Genomen letterlijk, want poes was al bij verschillende adressen geweest omdat ze ooit was aangeschaft door iemand die er eigenlijk niet voor kon zorgen en daarna door anderen dus (tijdelijk) opgevangen. Nu permanent dus bij ons.
Poes is te jong uit net gekomen en daardoor nogal ondermaats 1 jaar oud. Oorzaak onbekend en heeft hier nog veel moeten leren (niet op aanrecht, niet op tafel etc.). Dat is allemaal gelukt. Nu mag ze naar buiten, iets wat niet eerder kon want ze kwam bij ons in de winter en was altijd alleen binnen geweest.

Poes wil ook wel naar buiten, voorzichtig nog niet te ver weg, bij ons in de buurt en poes kan sinds kort door het luikje (pfff wat een gedoe met een poes die niks kan zelf en alles moet leren).
Maar nu wordt alles voor niks, want poes wordt aangevallen door een buurtpoes. En is doodsbang voor buurtpoes.

Sinds buurtpoes is komen opdagen en haar iedere keer totaal onverwachts aanvalt (komt uit de bosjes razen en valt onze poes aan) wil onze poes eigenlijk niet meer naar buiten of wij moeten enorm dicht in de buurt zijn.
De deur houd ze angstvallig in de gaten (om naar binnen te sprinten) of die nog wel open staat. Gevechten zijn er (nog) niet geweest...buurtkat valt aan (blazen, probeert uit te halen) en onze poes zoekt z'n heil binnen. Paar keer nét een gevecht kunnen voorkomen omdat wij erbij stonden te schreeuwen.
Buurtkat gaat steeds een stapje verder, stond vorige week om 7.00 uur 's morgens tegen ons raam te blazen en op de bonken omdat onze poes daar op de vensterbank lag te slapen. En gisteren probeerde buurtkat door ons luikje onze poes aan te vallen. Wij kregen dat door, doordat ons poes ineens uit de buurt van luikje de kamer inrende...

Ik ben bij de mensen geweest van wie buurtkat is, weet wie het zijn, zijn aardige prima mee te pratende mensen. Volgens hun is hun poes een sukkel en al gauw bang. Maar voor ons is die poes écht niet bang, ze blijft als we niet minstens met veel lawaai achter d'r aan gaan zelfs demonstratief zitten om te kijken of ze nog 's een keer onze poes kan aanvallen. We hebben een waterpistool aangeschaft en hebben buurtpoes beschoten. Zonder effect.

En nu?
Nu weten wij het niet meer.

Gaan we naar die mensen dan sluiten ze w.s. hun poes op,dan wordt dat een binnenkat dus.
Doen we niks dan wordt onze poes een binnenkat.
Beiden willen we liever niet.

Hoe laten we dus die poezen aan elkaar wennen? Iemand een goed idee?

Oudste opperde het idee dat we de mensen van buurtkat vragen met hun poes in mandje bij ons te komen....Zou dat wat zijn? Of een dom idee? Voor mij part de hele avond tot buurtkat niet meer blaast? Of onbegonnen werk (lijkt het mij eigenlijk).
groeten albana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

23-05-2013 om 09:09

Niets

Volgens mij kan je niets doen, jouw kat moet uiteindelijk weer durven buiten te komen (blijven aanbieden en als ze niet wil dan niet) en de buurkat moet eraan wennen dat jullie tuin niet meer zijn territorium is, dat heeft tijd nodig. Alleen lijkt het me niet fijn als ie jullie huis binnenkomt..
Laten wennen zoals je beschrijft lijkt me weinig effect hebben. Maar misschien is er nog een poezenfluisteraar in de zaal?

merel

merel

23-05-2013 om 09:57

Moeilijk

Katten zijn heel eigengereide dieren natuurlijk en de eigenaren van de andere kat kunnen er eigenlijk ook weinig aan doen, en het gaat inderdaad een beetje te ver om zo'n kat ineens binnen te houden. Hier hadden we een kat die iedere keer naar binnen sloop (luikje met magneet,alleen voor onze katten, sluit niet altijd goed) en dan het eten op te eten, en gewoon daarna lekker bij ons op de bank gaan slapen. Op een nacht hoorde ik onze katten klaaglijk miauwen en een beetje blazen, want ze waren het er niet zo mee eens met die binnendringer. Toen heb ik maar eens het luikje eenzijdig dichtgemaakt, kat kon er wel in, maar niet meer uit.
Enfin, toen kat weer eens binnen was, heb ik hem met veel bombarie weggejaagd. Handen klappen enge geluiden maken Kat sprintte naar de achterdeur (waar dat luikje dicht zat) niet zo handig van mij uiteindelijk, want kat dook naar buiten, luikje uit zijn voegen (was nog wel weer in elkaar te zetten de dag erop) maarrrr, het had resultaat, we hebben hem jaren niet meer gezien in de achtertuin.
Nu zie ik hem nog wel eens voor lopen, maar hij komt niet meer eten stelen

albana

albana

23-05-2013 om 10:05 Topicstarter

Dat bombarie wegjaaggedoe

Is hier momenteel schering en inslag. Dat maakt weinig indruk op buurtkat weten wij nu
Vind het niet leuk....dat onze kat nu niet naar buiten kan/gaat door deze (uitspraak van jongste 'terrorkat'.
groeten albana

Poeh

Vervelend zeg. Hier zijn we pas komen wonen met onze drie dames en de buren hebben ook drie katten die bij de vorige bewoners gewend waren om binnen te komen. Er zit een kater bij, die niet geholpen is, die sproeit onze tuin onder (vuilniszakken, emmers, konijnenhok) en heeft al eens binnen weten te komen en heeft toen ook gesproeid (ik geflipt).
Buiten vind ik het niet zo erg, mijn katten jagen ze ook niet weg. Af en toe is er een ruzie, maar ze kunnen ook allemaal op een eigen plekje liggen zonnen. Alleen het is wel moeilijk de buurkatten buiten te houden (ik heb heerlijke tuindeuren die ik graag open heb staan en de badkamer komt uit op plat dak: laatst stond het raam open en was mijn badmat bepiest, aaargh).
Het waterpistool heeft alleen zin als de buurkat dit associeert met de tuin of jullie kat, dus niet ziet dat jullie ermee spuiten. Verder ziet de buurkat jullie kat als indringer (waar hij als poes best gelijk in zou kunnen hebben) en als het werkelijk een bangerik is, dan wordt hij waarschijnlijk getriggerd door het feit dat jullie kat nóg banger is voor hem, waardoor hij ook aan raamgevechten doet. Dit moeten ze uitvechten, dat lukt niet met lievig aan elkaar laten wennen, en om jullie kat een handje te helpen moet het wegjagen/natspuiten met jullie kat of de omgeving worden geassocieerd en niet met jullie.
Moeilijk hoor, succes!

amk

amk

23-05-2013 om 11:23

Territorium

dat wij mensen zo makkelijk met een hekje een territorium afbakenen en dan verwachten dat onze katten zich daar ook aanhouden dat werkt niet.

Jullie kat moet zijn plekje veroveren op de buurtkatten, want het gaat echt niet alleen om deze buurtkat. En anders is het de keuze van jullie kat om binnen te blijven.

marinade

marinade

23-05-2013 om 11:33

Helaas pindakaas

Hier net zo, onze tuintijger heeft last van de buurtterrorist. Jammer dan en weinig aan te doen. Als ze rollebollend in onze tuin vechten jaag ik weg, anders niet. Het was echt nog niet bij me opgekomen om ermee naar de eigenaren te gaan. Samen spelen samen delen is niet afdwingbaar bij katten.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

nathalie

nathalie

23-05-2013 om 16:08

Schrik

Toch is goeie schrik het enige waar je terrorcat mee kunt intimideren denk ik. Hier hadden we zoiets maar niet zo heftig, een buurtkat die net iets assertiever is als die van ons en als die van ons zijn kattenluikje inspurtte wilde de buurtkat er achteraan. We hebben toen met de plantenspuit achter het luikje gezeten en hem door het luikje heen de volle laag gegeven. Hij zag dus niet waar het vandaan kwam alleen dat het uit dat luik tussen zijn ogen spoot . Daar na nog 1 x moeten doen en toen was het over, hij komt niet meer bij ons luik in de buurt.
Ik zou proberen terrorcat eens een goeie emmer water over zijn lijf te gooien als hij jullie tuin in komt, dat is misschien effectiever dan een waterpistool.

Wat is er mis met een binnenkat?

Wat is er zo erg aan als poes alleen naar buiten wil als jullie in de buurt zijn? Ik dwing mijn katten niet om naar buiten te gaan. De ene kat vindt dat geweldig, de ander blijft liever bij huis en bewoners.
Ik zou het luikje dicht doen en de buurkat wegjagen als het nodig is.
Ik zou zelf een kat die graag buiten komt niet binnenhouden voor een bange buurkat en een buurvrouw die geen binnenkat wil.

albana

albana

24-05-2013 om 08:12 Topicstarter

Oke dan laat ik het zo

Ja dit is de enige buurtkat nu in onze omgeving. En eigenlijk zagen we 'm hier maar weinig...zo nu en dan sloop ie langs/achter onze tuin door. Ooit hadden we hier wel véél buurtkatten, maar die zijn allemaal dood (gewoon ouderdom hoor) en de mensen die ze hadden hebben geen nieuwen aangeschaft Buurtkat heeft een huisgenoot-kat, maar die is nogal bejaard en komt amper nog buiten.Deze buurtkat komt van 3 straten verder en dat ik erheen ging was ook omdat onze kat 'kwijt' was nadat ze de eerste keer was opgejaagd (was toen nog niet slim genoeg om naar binnen te rennen)....onze kat rende dus weg en wij zoeken en zoeken, want toen was ze nog nooit verder geweest dan rondom achterdeur. In die zoektocht hoorden andere buren dat en die hebben het die eigenaren gezegd...die dus naar buiten kwamen en wilden weten wat er gebeurd was. Daar had ik toen geen tijd voor (wilde poes zoeken) en beloofde langs te komen als we 'm gevonden hadden ( of niet....ze schrokken hier duidelijk van).
Afijn poes gevonden en de buren van eigenaren (die ik toevallig tegenkwam) gezegd dat we 'm gevonden hadden en of ze dat even wilden doorgeven en dat ik morgen wel zou komen. Zo ongeveer ging het.....
Dus toen ben ik even langsgegaan en heb verteld wat er nu precies gebeurd was. Die aanval was toen de eerste keer, maar grote blaassessie's en naar binnen proberen te komen was al vaker gebeurd. En zij wilden weten of het écht wel hun kat was geweest...dat was het, hun kat lag zeer braaf te slapen op matje dus kon het met 100% zekerheid zeggen.
Terrorkat komt nu meerdere keren per dag langs....terwijl ze voordat ze van bestaan van onze kat wist misschien 1 keer per maand langssloop. Moet ook eerlijk zeggen dat ik liever ook zoiets zou willen weten, liever dan dat anderen het wel weten en wij niet.
Had alleen gehoopt op een slimme manier om het te laten stoppen Weet ook zeker dat de eigenaren van terrorkat zouden hebben meegewerkt. Daarom, we zijn allemaal van goede wil....alleen terrorkat niet dus
Terrorkat onverwachts met water bespuiten/gooien zeggen veel mensen (kattenkenners) ja, dat snap ik. Maar terrorkat besluipt onze omgeving op zo'n manier dat je d'r écht pas opmerkt op het moment dat ze aanvalt. Het is niet zo dat ze per ongeluk/toevallig de hoek om komt wandelen....Nee ze zit in jaaghouding ergens om de hoek/in de bosjes en héél soms zie ik dan een schim...1 seconde voordat ze aanvalt. En dan gebeurd er zo veel zo snel dat we tot nu toe altijd te laat zijn dus....Het achter onze tuin doorsluipen wat ze eerder deed doet ze niet meer. Tenminste ik heb het al lang niet meer gezien en eerder zag ik d'r daar wel eens langskomen. Het begint toch echt wel een beetje 'een probleem' te worden. Gisteren bij thuiskomst alles uit de vensterbank op de grond. Dingen die er stonden kapot dus....en planten de grond over, de vloer vol zand. Volgens buurvrouw was terrorkat weer een aanval begonnen door het raam heen....totdat buurvrouw haar wegjoeg. Onze kat heeft gezien de situatie thuis dus gereageerd....En tot nu toe heeft onze poes nog nooit iets uit de vensterbank gegooid. Kan me de situatie wel voorstellen, ze zat vast weer op de vensterbank te liggen en heeft in paniek alles eraf gegooid. Buurvrouw is nog even wezen kijken bij ons (heeft sleutel) en onze kat was in geen velden of weg te vinden, uiteindelijk gevonden achter de bank aan de andere kant van de kamer De schijtert.
groeten albana

albana

albana

24-05-2013 om 08:25 Topicstarter

Nee dat is ook niet wat ik bedoel fay

Dat lijkt mij persoonlijk ook geen goed idee. Maar dat is wat de eigenaren meteen aanboden. Ik had er niet om gevraagd. Kwam alleen verslag doen van wat er gebeurd was.
Nee van mij hoeft onze poes niet naar buiten. Maar dat wil poes zélf graag...dat blijkt overduidelijk al de hele winter uit haar gedrag.En we waren best al aardig op weg, tuin ging goed, beetje in de bosjes eromheen en ze kwam iedere keer weer even retour (zijn jullie er nog? oke...) Alleen wordt dat haar nu onmogelijk gemaakt door terrorkat. Ook nu met terrorkat in de buurt zit ze zodra de zon schijnt voor de deur te miauwen. Achter deur zit ruimte waar het luikje is. En ook veel tijd voor het luikje te liggen. Soms doet ze een paar stappen naar buiten, maar sinds terrorkat aanwezig is blijft ze bangig buiten staan en komt al snel terug. Alleen als wij erbij zijn durft ze een beetje te relaxen buiten....vangt vliegjes of mept naar paardebloemen.
Vind het voor onze kat ook gewoon zielig. Beest heeft tot nu toe niet veel geluk gehad,te jong bij moeder weggehaald, w.s. ondervoed geweest (zegt dierenarts), slecht behandeld, poot gebroken gehad en er ik weet niet hoe lang mee doorgelopen omdat de eigenaar er niets aan deed en uiteindelijk van adres naar adres gegaan. En nu heeft kan ze weer niet naar buiten door dit gedoe...en wil wel graag.
Dat is toch gewoon zielig? Daarom zou ik er graag wat aan doen.
Ik heb ook geen zeeën van tijd zodat ik met mooi weer constant dierenoppasser kan spelen ofzo...Dan kwam ze tenminste nog een beetje aan d'r trekken
groeten albana

Merel

Merel

24-05-2013 om 09:54

Sneu

He wat sneu voor jullie kat, inderdaad 'even' een emmer water over de andere kat gooien, ik geef het je te doen, dat zal nooit lukken. Als ik dat zelfs bij mijn eigen katten uberhaupt zou willen proberen, zou het niet lukken (ze zien me toch aankomen met een emmer? Is al eng, hup foetsie) (niet dat ik het ooit geprobeerd heb, maar ik kom wel eens voorbij met iets groots in mijn handen en dan smeren ze 'm voor de zekerheid)
Toch denk ik dat je er misschien voor in het weekend eens een projectje van moet maken. Toch in de gaten houden of je terrorkat ziet en iets doen in de trant van natspuiten met supersoaker, of iets schieten met een katapult of gewoon gooien met een kiezelsteentje of knikker. Jullie eigen kat durft nog niet, ik zou 'm toch een beetje helpen. En zou het lukken de achtertuin moeilijker bereikbaar te maken? Wij hier hebben schuttingen (dan kan ik het beest aan zien komen en een heg met gaas er door, door de onderkant, met dank aan vorige buur die geen katten in zijn tuin wilde) resultaat is dat er nog wel katten in mijn tuin kunnen komen, maar alleen via een bepaalde route, dat is toch makkelijker mikken met een supersoaker
En ik zou de dierenarts eens bellen, misschien hebben zij tips, je weet het maar nooit.

Vic

Vic

24-05-2013 om 11:00

Zielig

Ik zou geen emmers water over katten gooien, dat vind ik echt zielig. De katten zullen het zelf moeten uitvechten, zo werkt dat nu eenmaal. Je moet daar als mens niet in willen sturen. Bij mijn katten heb ik me er ook wel eens zorgen over gemaakt of het goed zou gaan met de (pittige) buurtkatten. Het heeft me verbaasd dat mijn ziekelijke katertje van nog geen 4 kilo vol zelfvertrouwen de grote dominante buurtkater uit de tuin mepte. Poes is wat angstiger komt nog wel eens geschrokken naar binnen rennen als er een indringer is. Ik doe daar verder niets mee, zelfs niet als ze rollebollend door de tuin gaan.

Zielig

Ik vibd katten eerlijk gezegd niet zo snel zielig, dat lijkt me meer de menselijke beleving.

De tijd van het jaar (het schijnt voorjaar te zijn..) speelt misschien ook een rol in het kattengedrag? Hier stonden gisteren namelijk 3! katten voor de keuekendeur en onze kat boven in het raampje (ze heeft een laddertje) met ogen als schoteltjes. Ze is wel gesteriliseerd maar misschien zijn die beesten extra actief en territoriaal ingesteld door de lente?

Als je kat niet naar buiten wil, tja, jammer maar helaas. Wie weet doet ze het over een maand opeens wel. Die beesten zijn nogal ondoorgrondelijk in mijn beleving.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

pooh bear

pooh bear

25-05-2013 om 08:40

Tuin afsluiten

Is er geen manier om de tuin af te sluiten.
Mijn broer heeft pas een raskat gekocht die hij alleen mee kreeg als hij zijn tuin helemaal afsloot.
Dit heeft hij oa met gaas gedaan.
Op die manier kan je kat toch naar buiten maar kunnen er geen andere katten meer in je tuin.

Lou

Lou

25-05-2013 om 09:44

Oh ander draadje

Ik heb gereageerd in het andere draadje

Fiorucci

Fiorucci

25-05-2013 om 11:38

Albana

Ik vind eigenlijk dat de buurkat toch moet opzouten uit jouw tuin. Het is toch heel naar dat jouw kat niet eens een frisse neus kan halen. Is er een mogelijkheid om de tuin af te sluiten? Ik zou ook standby gaan zitten met een supersoaker, vanuit een slaapkamerraam misschien?

Heel onsmakelijk maar.....

Wat je kunt doen is jullie tuin "afbakenen" met de geur van jullie poes. Dat betekent dat je de inhoud van de kattenbak langs de randen van jullie tuin kunt strooien, dan geef je het signaal af dat dit nu het territorium van jullie kat is.
Toen mijn oude kat de confrontaties met andere katten niet meer aanging heb ik het zo gedaan. En je zag idd dat andere katten zich mijn tuin niet meer toeeigenden.

Gr. Poezie.

albana

albana

26-05-2013 om 10:51 Topicstarter

Goedzo poezie!

Dat gaan we dus doen!!!! Meteen zodra die ellendige eeuwige regen ophoud! Dáár zat ik op te wachten, op zo'n oplossing! Hoop dat het gaat werken.
Afsluiten gaat 'm niet worden. Wij hebben nogal een grote tuin en nog op 'n hoek ook dat zijn tientalle meters.
groeten albana

albana

albana

26-05-2013 om 10:56 Topicstarter

Dat ie zielig is

Dat ie zielig is en dat dat ónze beleving is en niet die van poes, snap ik heel goed. Maar ja wij zitten maar met die beleving.....en dat alles door terrorkat. En ondanks dat ik een grote katteliefhebber ben, zou ik het beest het liefste een flinke trap verkopen zodat ie opzout. Helaas is ie zo verstandig om niet bij mij in de buurt te komen
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

26-05-2013 om 12:01

Albana

Zeker een goed plan. Ik weet niet of jouw poes zielig is, maar niet eens rustig een frisse neus kunnen halen in je eigen tuin vind ik best zielig...

nathalie

nathalie

27-05-2013 om 09:36

Nog een idee misschien

voor als de geurmethode toch niet werkt, je kunt toch ook een deel van je tuin afzetten dat hoeft niet meteen de hele tuin te zijn. Een soort kattenren maken voor jullie poes? Dat zie je bij asiels ook wel of bij mensen die raskatten hebben. Dan heeft je kat toch een stukje buiten met frisse lucht en zon maar kan de andere kat er niet bij.

albana

albana

29-05-2013 om 08:19 Topicstarter

De geurmethode

Is uitgezet...hoewel de inhoud van de kattebak eigenlijk niet genoeg was....Heb er een meter tussen gelaten en op sommige plekken zelfs meer dan een meter (carport b.v.). Door gebrek aan inhoud-kattebak...maar ook omdat ik een kattedrol op de oprit niet lang zie blijven liggen...(auto, fietsen etc.)
Een ren, dus een klein stukje...Ik heb daar mijn twijfels over of dat gaat werken. Terrorkat is nogal van het aanvallende type...die trekt zich vast van zo'n afgezet stukje niet veel aan en gaat er w.s. bovenop staan blazen en dan kan die van ons nergens heen (schuilen) en het is al zo'n schijterd...snap je?
Nu kan ze nog naar binnen rennen
Terrorkat was hier gisteren wel even (gezien door jongste) maar heeft geen écht acties ondernomen, hoewel dat ook kan zijn omdat onze poes op de bank in diepe slaap was (niet zichtbaar dus) en jongste buiten was met nog wat kinderen aan het trampolinespringen. En wel door dat geurspoor heengelopen w.s. (gezien de plek waar ze was), maar dat weten we niet zeker.
Terrorpoes heeft het nu wel erg snel opgegeven moet ik zeggen. Normaal komt ze zeker 15 minuten later retour en daarna niet meer gezien. Ik had d'r zeker nog vroeg in de ochtend verwacht, maar dat was ook al niet het geval.
We beginnen terrorkat te 'kennen' als terrorkat 's avonds komt, komt ze ook 's morgens vroeg. W.s. is ze dan niet naar huis gegaan slapen Maar dus buiten gebleven.....Als het 's avonds rustig is, zit ze binnen is ons vermoeden.
groeten albana

albana

albana

31-05-2013 om 09:13 Topicstarter

Up-date

Sinds de poepjes en piesjes rondgestrooid zijn is het enigzins 'rustiger' hier. Ik vind het nog steeds verbazingwekkend...Terrorkat komt nog wel, soms meerdere keren per dag en soms zien we d'r zo een dag helemaal niet, maar lijkt wel 'makker' geworden
Terrorpoes heeft geen écht aanvallen meer gehouden, alleen gisteravond een langzaam-aan-blaas-actie tegen onze poes. Geen grote onverwachte uit-de-bosjes aanvallen dus meer. Terrorpoes lijkt wel enigzins 'onzekerder' te zijn geworden? Houd meer afstand, loopt wel door dat geurspoor heen, maar behoedzamer en rustiger. En onze poes is ook 'zekerder' geworden. Rent wel weg, maar niet meer zo keihard dat we van de verbazing amper weten wat er gebeurd. Terrorpoes is ook banger van ons geworden. Rent hard weg als wij verschijnen en vóor de poepjes en piesjes ging ze gewoon uitdagend op straat op afstandje naar ons zitten kijken en rende pas weg als we dichtbij kwamen. Ook heeft terrorpoes gisteren even zitten blazen voor ons raam (binnen die geurspoor-circel) en zodra ze ons zag (opgestaan van bank) rende ze hard weg. En vorige week bleef ze gewoon doorgaan hoor! Dan moesten we minstens naar buiten om d'r weg te jagen. Of het nu van het geurspoor komt of dat ze buiten ons zicht hebben gevochten weten we niet zeker. Onze poes heeft wel iets bij oog...maar dat kan ook van een zwiepende tak zijn (is maar klein stukje en erg oppervlakkig) want ze durft nu zelfs in de bosjes achter ons huis. Tenminste als wij in de tuin zijn
Als ze alleen is (zonder ons dus) houd ze haar avonturen voor de zekerheid op 1 meter afstand van ons huis. Met onze aanwezigheid durft ze verder. Komt wel elke keer even voor de zekerheid terug en kijken of we er nog wel zijn.....en de deur open (denk ik) hoewel ze ook door het luikje gaat. En voor diegene die denken dat ze naar buiten moét...ze gaat helemaal zelf als de deur open is en wil zelf graag bij het luikje zitten, tot ze genoeg moed heeft verzameld dat ze erdoor kan en doet dat dan ook. Ook zonder ons dus.Ze vind momenteel álles interessant, van bloemen tot mugjes en vliegjes...en brengt alles wat ze vangt in sneltreinvaart naar binnen (vooral vliegend spul) en gaat er dan uitgebreid mee 'spelen' (=half dood door de kamer meppen).
Erna is ze doodop. Die poes heeft een conditie van niks!
groeten albana

Goed om te lezen dat blijkbaar de "terrorkat" van z'n stuk is gebracht door het geurspoor. Je kunt denk ik nooit helemaal voorkomen dat een vreemde kat in je tuin zal komen, maar als het goed is is nu het signaal afgegeven dat jullie tuin nu het territorium van jullie kat is. (Vooral ook naar jullie kat toe, zo te lezen begint ze al voor haar eigen territorium op te komen) Heel fijn voor jullie beestje!

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.