Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

buurtkerstboom opzetten

Weet iemand hoe je het beste een kerstboom van 4-5 meter op een pleintje kun zetten zodat hij niet gemakkelijk omvalt?
Wie heeft ervaring?

spannen

ik zou m spannen met touw of zo vanuit 3 meter hoogte naar verschillende bomen/lantaarnpalen?

Met zo'n vraag

Met zo'n vraag zou ik naar de Gemeente gaan, afdeling groenvoorziening oid. Aan een lantaarnpaal binden, is misschien niet de veiligste optie. Heb je er een vergunning voor nodig? Zelfs al staat de boom in een tuin, kan het zijn dat je er een moet aanvragen. Als de Gemeente je niet kan helpen, eventueel de brandweer.

Fiorucci

Fiorucci

07-12-2013 om 15:29

Gemeente

Ik zou het de gemeente vragen. Sommige gemeenten geven zelfs subsidie voor dit soort buurtverbindende projecten...

Is er geen grasveldje of stukje grond wat in aanmerking komt?

Hier staat hij met 6 touwen vanuit net boven het midden, scheef naar beneden, vastgemaakt aan grote houten haringen, die scheef in de grond zijn geslagen.

guera

guera

07-12-2013 om 18:28

put

Hier staat de boom in een put....werkt heel goed....

miepmi

miepmi

08-12-2013 om 10:59 Topicstarter

metalen pijp

Ondertussen heb ik ook verder gezocht,een goede optie lijkt: een gat boren met een paalboor en dat een dikke metalen pijp van ongeveer 40 cm (zou ongeveer 15 euromoeten kosten bij een metaalbedrijf)erin hameren, dan krijg je ook een soort put, en de boom evt met spie-houtjes vasttimmeren.
Nou, eens kijken of dat dit jaar nog gaat lukken... anders wordt het spannen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.