Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Henriette123

Henriette123

12-11-2011 om 20:01

C1000 slagervoordeelbox

We kregen net de C1000folder in de brievenbus met daarin reclame voor de "slagersvoordeelbox." In die box zitten 4 jagerschnitzels, 4 slavinken, 4 kip krokantschnitzels, 4 speklappen, 4 zigeunergehaktschnitzels en 400 gram shoarma voor maar 10 euro.
Dit betekent voor 10 euro 6 dagen vlees. Zijn er mensen die dit kopen? Ik ben vooral benieuwd naar de reacties van mensen voor wie dit wel een financiel meevallertje zou zijn.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

12-11-2011 om 20:16

Nou

Ik zie altijd heel veel mensen met die dozen lopen, dus er is wel markt voor. Zelf lust ik niet alles wat erbij zit en ik heb sowieso niet zoveel ruimte in mijn vriezer, maar op zich heb ik er geen problemen mee om niet-biologisch goedkoper vlees te kopen.

Margriet*

Margriet*

12-11-2011 om 20:45

Tja

Ik zou hetzelf niet kopen (ik lust ook niet alles ervan en koop vaak biologische vlees), maar ik vind het een beetje een open deur om op het hier te vragen. Ik weet dat niet iedereen het hier even breed heeft en of diegene daar op deze manier nou zo te koop mee wil lopen?

krin

krin

12-11-2011 om 21:02

Neu

Ook toen ik krap zat, kocht ik liever minder maar wel lekker vlees dan veel vies vlees. En vies vind ik de meeste van die voorgekruide foutevarkenslappen eigenlijk wel. Nu ik niet meer krap zit, eet ik nog steeds liever minder vlees, en vrijwel alleen vlees dat min of meer diervriendelijk geproduceerd is. Al blijft het natuurlijk dieronvriendelijk om dieren te eten.

Astrid

Astrid

12-11-2011 om 21:46

Ik hoef het niet, maar snap anderen wel.

Ik lust het best wel, zeker die gepaneerde dingen (zag hier ook net de folder), maar voor die prijs kan je toch geen kwaliteit verwachten. Voor mij dus niet. Ik vind C1000 vlees zo wie zo niet zo lekker.

Dit soort aanbiedingen zijn bij mijn C1000 altijd snel uitverkocht. Iedereen moet lekker zelf weten wat hij koopt. En als je geen geld hebt, maar wel perse vlees wil, ja, dan zou ik het ook doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2011 om 23:23

Ja hoor

Ik kan het mooi invriezen voor als het uitkomt. Van alles vier... dat gebeurt niet vaak. Meestal 5 of 3 of 2 per doosje. Alleen van het shoarma vlees zal ik moeten bijkopen. 400 gram vlees voor vier volwassen personen voor een maaltijd met pita-broodjes is wat aan de krappe kant.
Ik vind de vraag op zich wel een beetje apart overkomen trouwens. Wil je echt weten hoeveel mensen hier op OO zijn 'arm' genoeg zijn om zo'n doos als buitenkansje te zien? Of wil je eigenlijk een discussie over kiloknallers beginnen? Of ben je bang dat je kritiek zult krijgen als je zelf met zo'n doos over straat gaat?

Maylise

Maylise

13-11-2011 om 01:35

Nee

Varkensvlees eten we hier sowieso niet dus de helft van de box valt al af. Maar zelfs al aten we dat wel dan zou ik het niet kopen. Ik eet sowieso geen niet biologisch vlees.
Omdat ik biologisch vlees eet maak ik de keuze om minder vaak vlees te eten. Dan liever geen vlees.
Nog afgezien daarvan spreekt de inhoud me ook niet aan. Geen vlees wat ik lekker vind en gezien de prijs verwacht ik ook geen hoge kwaliteit. Vandaar natuurlijk ook al die paneerlagen en kruiden, daar mee maak je het nog enigszins smakelijk.
Dus nee hoe weinig geld ik ook had dit zou ik niet kopen.

Fiorucci

Fiorucci

13-11-2011 om 07:08

Nee

Ik heb het ooit gekocht, het was echt vies , en ik koop inmiddels geen kiloknallers meer, uit principe. Ik heb ooit een reportage gezien over uitgemergelde koeien in een slachthuis wat oa aan C1000 leverde...brrr...ik bak nog liever een omelet.

Nee, maar...

...ik weet niet of dit vlees echt anders is dan het vlees dat ze normaal verkopen? Of zouden ze dit dan inkopen bij speciale bedrijven die hun dieren extra slecht behandelen denken jullie? Dat kan toch niet, er is toch een algemene controle op bedrijven?
Ik vind de inhoud van het pakket niet lekker, daarom zou ik het niet kopen.

Fiorucci

Fiorucci

13-11-2011 om 11:09

Het wordt speciaal ingekocht, en het is slechter dan wat ze normaal verkopen. Kwa controle zal het wel voldoen aan de minimum eisen, maar echt niet meer dan dat...

Gaat niet om arm of rijk

Wij ook gezin met 4 personen, die toch echt niet teveel spectaculaire dingen moeten doen of het geld is 'op' zouden nóóit zo'n doos kopen. We lusten het gewoonweg niet. Houden al niet zó van vlees...en áls we dan vlees eten moet het wel goed zijn. Liever 1 keer per week goed vlees dan de hele week c1000 vlees. Mijn vriendin (geld zat en zelfs als het op is, nog geld zat) haalt rustig 2 van die dozen. Die zijn meer van véél vlees...en de kwaliteit maakt wat minder uit Moet ook bijgezegd worden dat mijn vriendin voor het overige (behalve dat vlees dus) best erg goed kookt en daarom vaak i.p.v. d'r eigen 'kroost' ook de schoonzoons aan tafel heeft zitten die natuurlijk ook behoorlijk wat lusten (grote kerels, harde werkers).
Het is dus niet alleen kwestie arm/rijk. Het is ook wáár ligt je voorkeur, je smaak. Meer bij 'lekker veel' of bij 'lekker smakelijk'.
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

13-11-2011 om 11:42

Albana

Is ook zo. Mijn jongens,hevig in de groei,zijn nogal van: lekker veel, maar dit vlees weigeren ze.Dus zelfs voor "lekker veel" fans zijn er grenzen..

Nee

we kopen tegenwoordig op een enkele uitzondering na (vleeswaren voor op brood als ik geen bio kan krijgen) alleen beter leven of bio vlees.

en we eten 1 keer per week s'avonds vegetarisch, omelet of vleesvervangers (met name de wokstukjes van de ah zijn lekker).

maar het kan hier ook qua budget, overigens doen we goedkoper boodschappen dan vroeger, we letten meer op aanbiedingen en uit eten doen we (helaas) zeer zelden, terwijl ik vroeger regelmatig uit lunchen ging en s'avonds afhaalde.

Tja

Ik koop het niet, omdat ik het (behalve de speklapjes) niet lekker vind. Ik koop sowieso weinig kant en klaar bereid vlees, ook niet van de (bio)slager. Tenzij lekkere worstjes of een incidentele rookworst. Ik snijd en kruid liever zelf. Nu nog een vleesmolen aanschaffen, maar dat terzijde. Ik kan me best indenken dat het voor veel mensen een buitenkansje is. Zeker als je veel agv eet. Ik veroordeel het niet.

Henriette123

Henriette123

13-11-2011 om 14:11

Reden vraag

De reden van deze vraag was een discussie tussen mijn man en mij of we het zelf wel of niet zullen kopen. Hij vond het een meevallertje, ik heb er wat moeite mee; hoe kan vlees zo goedkoop zijn? Aangezien er hier aardig wat mensen zijn die veel meer te besteden hebben dan wij, maakte ik de toevoeging van "voor wie het echt een meevallertje is". Wij eten niet elke dag vlees, maar als wij 6 keer vlees voor 10 euro kunnen kopen, geeft dat ons wat ruimte in het budget.

+ Brunette +

+ Brunette +

13-11-2011 om 14:21

Brrrr.

Eigenlijk is het ten hemelschreiend dat een vegetarische hamburger veel duurder is dan eentje van vlees uit de bio-industrie. Van mij mogen ze een tax invoeren op voortijdig afgebroken dierenlevens.

Ik vind het geen vlees

De inhoud van zo'n box is voor mij meer van dat samengeperste gebeuren dat dan voor vlees moet doorgaan. Met name die schnitzels, ik vind het nix.

Als je kijkt wat zo'n krokante kipschnitzel bij elke andere winkel kost: ook niet veel.

En hoe goedkoper de shoarma, hoe vetter.

Voor mij hoeft zo'n box niet. Maar dan puur uit reden dat ik het gewoon niet lekker vind en ver van vlees af vind staan.

Snuggle's

Snuggle's

13-11-2011 om 17:30

Ik wel

Bedankt voor de tip, klinkt als een geweldige aanbieding. Het zal toch niet veel anders zijn dan ander voorverpakt vlees?
En laten we eerlijk zijn, voor hoeveel dagen vlees kun je voor een tientje kopen bij de bio scharrel slager? Hooguit twee denk ik zo. En als je maar twee dagen vlees eet zul je de rest van je voeding toch aan moeten passen, wat ook geld kost.

In ieder geval, ik heb geen groot budget en ben blij met dit soort aanbiedingen.

Fiorucci

Fiorucci

13-11-2011 om 18:50

Snuggle's

Ik heb ook geen groot budget en wel een groot gezin. Maar het smaakt echt anders dan het gebruikelijke voorverpakte vlees, vinden wij.Zelfs mijn minder kieskeurige zoons lieten het liggen.

krin

krin

13-11-2011 om 20:51

Vlees voor een tientje

Voor een tientje koop je bij de bioslager niet veel, nee, maar we eten dan ook niet veel vlees. Zodra je afstapt van het idee dat je a) minstens een ons vlees per persoon per dag moet eten en b) dat je vlees altijd door iets anders moet vervangen als je een keer geen vlees eet, kom je met weinig vlees heel ver.
Met (voor 3 eters) 100 g ham- of spekblokjes door de pasta, of twee worstjes, of 150 g gehakt, of een goede stooflap waar je twee keer van kunt eten, bijvoorbeeld, zijn wij al voor een week klaar. Nog een keer iets met kaas, ei of vis en je bent niets te kort gekomen, zonder zogenaamde vleesvervanger.
Maar goed, behalve de dierenwelzijnreden is 'niet lekker' toch de voornaamste reden waarom ik zo'n pakket niet koop.

Vic

Vic

13-11-2011 om 21:17

Herhaling van zetten

Ik heb net even het draadje van de vorige kiloknallerdiscussie gelezen. Die ging ook over het C1000 vleespakket. Grappig dat dezelfde mensen precies dezelfde reactie neerzetten
Wij (ik + dochters) zijn best wel carnivoren. Bij voorkeur hebben we elke dag een stukje vlees of vis, en van lekker vlees/vis mag het best een wat groter stukje zijn. Schnitzels vinden de dames ook heel erg lekker, maar dan niet met van dat geperste vlees. Je hebt ze ook die van een 'gewoon' lapje vlees gemaakt zijn.

Primavera

Primavera

14-11-2011 om 11:18

Kriegel

Ik wordt behoorlijk kriegel van dit soort discussies door het superieure ondertoontje wat er vaak in doorklinkt: " als je maar minder vlees per week eet dan kun je wel diervriendelijker vlees kopen". Kennelijk zijn er mensen die er totaal geen idee van hebben dat de keus voor sommige gezinnen is of dit vlees maximaal twee keer in de week of helemaal geen vlees, en waar 100gram spek of hamblokjes voor minstens 6 personen genoeg moet zijn.

Diervriendelijk is verder natuurlijk ook relatief en ook helemaal niet zo natuurlijk. De natuur is namelijk allerminst vriendelijk. De natuur is keihard. Wel wordt er in de natuur niks verspild, iets wat je niet kan zeggen van veel biologische mager vleesveroberaars, die de weinige en lekkerste gedeelten van een dier opeten en de rest niet blieven, zodat in feite iedere keer als zij vlees willen eten weer een nieuw dier daarvoor geslacht moet worden. En ondertussen maar hoogartig doen over de mensen die de veel grotere rest van het dier met vettere delen mogen opeten.

Daarom kunnen dit soort pakketten ook zo goedkoop zijn, het is gewoon restverwerking. Overgebleven stukjes vlees worden vermalen en tot snitsel verwerkt. Verder bestaan dit soort snitsels ook vaak voor meer dan de helft uit vulmiddel van één of ander zetmeel produkt. In feite eet je met dit soort vlees op een andere manier ook veel minder vlees per week, alleen merk je dat niet, behalve in de smaak. (Snitsels van gemalen vleesresten opgevuld met meuk is toch minder lekker als een zelfgepaneerd filet) Alleen is lekkerder van smaak ook een luxe die niet iedereen zich kan permiteren. Speklappen zijn zowiezo vrij goedkoop (men blieft over het algemeen geen vet vlees) en ook die vettere shoarma is natuurlijk ook restvlees waar in de gewone verkoop de neus voor wordt opgehaald.

Wat is nou 'diervriendelijker', de restjes van dieren opeten die toch overblijven of iedere keer nieuwe dieren laten slachten voor de lekkerste stukjes?

Ik vindt het best als iemand biologisch wil eten omdat die dieren (als je het goede biologische merk treft) beter behandeld worden, maar wees dan consequent en doe zoals sommigen die dan gelijk een heel of half dier met alle soorten stukjes vlees die daar bijhoren nemen en dat ik de vriezer stoppen en het vervolgens langzaam aan helemaal opeten. Ook zouden de aanhangers van het biologische wat minder naief moeten zijn en snappen dat sommige dingen niet samen gaan. Je kunt niet én buitenlopende dieren én tegelijkertijd magerder vlees willen. Dieren die buiten lopen hebben meer vet nodig om zich te beschermen tegen de kou en zullen dus verder vetter vlees geven. Ook het verbod op antibiotica en het toestaan van onbewezen homeopatisch geklungel rijmt niet erg met dierenwelzijn. Kennelijk is het willen van geen nanogram antibiotica in je stukje vlees belangrijker dan dierenwelzijn, want de regels zijn zo gemaakt dat het financieel buitengewoon onvoordelig wordt om een ziek dier te behandelen.

Groeten Primavera

Maar primavera

Ik kan je deels wel volgen in je betoog hoor, ben het sowieso met je eens dat verspilling (en dan zeker van vlees) erg zonde is, maar hoe kom je erbij dat biologischvleeseters vooral mager vlees willen eten? Ik snap dat ik mezelf niet als maatstaf moet nemen, maar voor mij geldt het in elk geval niet. Maar waarom denk je dat het zo in elkaar zit?

krin

krin

14-11-2011 om 11:43

Kriegel

Ik word er kriegel van dat als ik mijn antwoord geef op een vraag, ik voor superieur en verwend word uitgemaakt. Men vroeg zich af hoe biologisch vleeseters dat doen zonder kapitalen uit te geven, en ik gaf daar antwoord op. Met als kanttekening dat ik niet krap zit, en wellicht andere keuzes zou maken als dat wel het geval was.
Maar goed, Primavera, jij vindt dus dat de kiloknallervleeseters goed bezig zijn omdat ze aan restverwerking doen. En je besluit na mijn verhaal over spekjes, hamblokjes, worst en gehakt (hoh, overigens) dat ik met mijn superioriteit alleen de lekkerste magerste stukjes van gelukkige runderen wil. Hm.
Ik begrijp je betoog, kan er een heel eind in meegaan. Zo'n half lammetje dat je zelf in de wei hebt aangewezen in de diepvries lijkt me fantastisch, maar die connecties heb ik (nog) niet. Daarom behelp ik me met weinig vlees eten, en zoveel mogelijk biologisch. Wat een ander doet, moet een ander weten.

Fiorucci

Fiorucci

14-11-2011 om 11:53

Primavera

Dus als ik bewust kies geen kiloknallers te eten, ben ik superieur. Ik maak die keus uit principe en omdat het meestal niet lekker is. Daarbij is er nog een verschil tussen goedkoper vlees eten of deze voordeelboxen. Ik eet zelden biologisch,kan het niet betalen voor zes man. Maar deze boxen zijn een ander uiterste, ik bewandel liever de gulden middenweg. En dat houdt voor ons in dat we inderdaad regelmatig geen vlees eten. Maar ik voel me helemaal niet superieur en snap mensen die wel die boxen kopen, geen problemen mee.

Maylise

Maylise

14-11-2011 om 12:14

Primavera

Ik zou je argument snappen als hier geschreven werd dat men alleen magere runderlappen eet maar dat was het argument van geen enkele schrijven. De meeste argumenten tegen de box waren of niet biologisch/niet diervriendelijk of geen lekker vlees.
Natuurlijk zou je helemaal gelijk hebben als de biologische eters zich enkel op de fijnste stukjes vlees zouden storten maar dat is weer een hele andere discussie.

Maylise

Maylise

14-11-2011 om 12:19

En verder

Ik weet niet hoeveel anderen te besteden hebben dus ik snap best dat voor sommige mensen zo'n box wel een buitenkansje kan zijn en misschien de enige manier waarop ze een keer vlees kunnen eten. Die afweging kan ik verder niet voor ze maken. Ik vertel alleen mijn redenen om dit soort aanbiedingen voorbij te laten gaan.

Ik vind wel dat er veel scherpere regels moeten komen voor de omstandigheden waaronder dieren gehouden worden maar ook dat is wederom een andere discussie en gaat verder dan de vraag wie wel of niet zo'n box zou kopen.

vlinder72

vlinder72

14-11-2011 om 12:20

Kiloknaller

Ik koop het niet maar als er vlees in zou zitten dat wij lekker vinden, zou ik het wel kopen. Maar wij houden niet van speklapjes, shoarma vlees en zigeunerschnitzels.

Het loopt trouwens geweldig die kiloknallers. Mijn vriendin werkt op de slagerij afdeling van de C1000 en het loopt altijd storm. Alleen proberen mensen nogal eens dingen te ruilen. Zo van laat die speklapjes maar zitten en doe er wat kipfilet bij. Maar ja, dat mag dus niet.

Verder kom ik nooit in de biologische slagerij. Ik doe alle boodschappen bij Albert Heijn en ik koop meestal wat in aanbieding is. En als dat biologisch is prima zo niet ook goed. Af en toe eten wij eens een dagje vleesloos maar dat doen wij niet uit dierenwelzijn maar gewoon omdat ik op die dag iets klaar maakt zonder vlees. Volgens mij zijn wij een heel normaal gezin.

Katrien

Katrien

14-11-2011 om 13:22

Biologisch vlees

Ik ben zeker voorstander van biologisch vlees. Maar als ik varkens- of kalfs- of rundswangetjes wil klaarmaken, kan ik biovlees vergeten, want dat hebben ze niet in bio. Idem voor varkensoren en poten. Of ingewanden.

Misschien is het bij jullie anders, maar de goedkope delen van het dier, die vind ik niet bij het bio aanbod.

Ik vraag me af wat daarmee dan gebeurt.

Katrien

Maylise

Maylise

14-11-2011 om 13:32

Katrien

Zowel mijn vorige biologische slager als huidige biologische slager verkopen alle soorten vlees en alle delen van het vlees. bij mijn vorige biologische slager (in Nederland) verkochten ze ook kwart of halve dieren voor wie daar de behoefte aan had. Orgaan vlees kon je ook gewoon krijgen.

Katrien

Katrien

14-11-2011 om 14:25

Maylisse

Hmm, het is me bijna een rit naar Nederland waard.

Hier kan ik het niet vinden.

Katrien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.