Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Cadeau-idee gevraagd

Meer een vraag voor de gezelligheid: hebben jullie laatst nog een leuk cadeau gehad voor in de tuin?
Mijn buurvrouw en ik geven elkaar met onze verjaardag een cadeau. Leuke cadeau's. Tot 50 euro ong. Tuinkaarsen, insectenhotelletje, plantje zijn al voorbijgekomen.
Ik ben even door mijn ideeen heen. Mooi plantje kan gewoon hoor, maar doe graag wat moeite voor haar.

Misschien een windlicht voor buiten? 

Ik heb ooit een keer een buitenspiegel voor in de tuin gekregen, stond mooi in een wat donkere hoek van de tuin, net of daar nu een raampje was. De rand van de spiegel was van gevlochten riet.

mooie tuinposter/canvas, tuinbeeldje, tuinsierkussen?

en iets leuks om samen te gaan doen? Een high tea ofzo? Of een workshop wat je samen kan doen?

Theekopje schreef op 04-06-2025 om 19:12:

en iets leuks om samen te gaan doen? Een high tea ofzo? Of een workshop wat je samen kan doen?

Op zich leuke ideeen. Als ik to was zou ik wel checken of buurvrouw ook zoiets leuk vindt. Niet iedereen vindt dit soort dingen leuk om te krijgen als cadeau. Veel mensen willen liever iets tastbaars.

yasmijn27

yasmijn27

04-06-2025 om 21:27 Topicstarter

iets samen doen past niet zo bij ons. Maar eens kijken naar een mooi windlicht is wel een idee. Beetje een neutrale en goede kwaliteit.
Wij kopen altijd iets voor buiten voor elkaar. Ik was gisteren jarig en kreeg een heel mooi insectenhotel. Ik ben dol op de bijtjes en hommels in mijn tuin. Zij is volgende week jarig. In juni jarig zijn is erg leuk zo.

een vogelbad/vogeldrinkschaal, een vogelhuisje (voor volgend jaar dan vrees ik), een voederschaal voor vogels (je hebt ze ook met een zuignap voor aan het raam), een mooie vlinderstruik. 

Je moet ervan houden maar misschien is een windgong ook een optie? Mij zou het wel iets lijken maar mijn man zou er wel hoorndol van worden. 

Poezekat schreef op 05-06-2025 om 13:58:

Je moet ervan houden maar misschien is een windgong ook een optie? Mij zou het wel iets lijken maar mijn man zou er wel hoorndol van worden.

Om over buren maar te zwijgen. Al is TO in dit geval een van die buren (maar goed, aan de andere kant wonen vast ook mensen)

yasmijn27

yasmijn27

05-06-2025 om 14:09 Topicstarter

Poezekat schreef op 05-06-2025 om 13:58:

Geen windgong voor mijn buurvrouw, daar zou ik gek van worden😄

yasmijn27 schreef op 05-06-2025 om 14:09:

[..]

Geen windgong voor mijn buurvrouw, daar zou ik gek van worden😄

Oke, dan is dit geen goed idee. Misschien ook meer geschikt voor landelijke tuinen met geen buren naast of achter je. 

Een egelhuis! Ik vraag hem ook al 2 jaar voor mijn verjaardag maar blijkbaar denken mensen dat je dat niet echt kan willen want ik krijg altijd andere ( ook hele leuke ) dingen. 

Poezekat schreef op 05-06-2025 om 14:13:

[..]

Oke, dan is dit geen goed idee. Misschien ook meer geschikt voor landelijke tuinen met geen buren naast of achter je.

Mijn buuf had er een , echt knettergek werd ik ervan , vooral in de nacht , ik woonde er pas net en wilde ook niet die zeurende buuf zijn maar wat was ik dolgelukkig toen hij kapot ging tijdens een storm.

Ze was op leeftijd en  ik heb toen na de storm geholpen de schade op te ruimen in haar tuintje en haar zo'n voederhuisje voor vogels gegeven , veel leuker om naar te kijken ook   

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.