Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Janine

Janine

31-08-2016 om 13:06

Cadeau van partner voor bijzondere verjaardag?

Voor degenen die een partner hebben/hadden bij een bijzondere verjaardag (m.n. 50): kregen jullie een bijzonder cadeau met die verjaardag?

Ik hecht normaal niet zo aan bijzondere/waardevolle cadeaus en krijg dus vaak kleinigheidjes (10-25 euro) maar vind het wel leuk om met bijzondere verjaardagen een mooi en duurder cadeau te krijgen (ervan uitgaande dat jullie daar genoeg geld voor hebben).

Over een paar maanden word ik 50 en ik vraag me af of mijn man dan aan iets speciaals voor mij denkt en of ik daar zelf over moet beginnen en zo ja, wanneer, hoe lang voor mijn verjaardag. Geld is niet het probleem.

Ben benieuwd hoe jullie daarin staan en wat jullie ervaringen zijn.


Juno

Juno

31-08-2016 om 13:39

Ik hecht enorm aan cadeaus en zeker met bijzondere leeftijden. Ik zou in jouw geval gaan voor een sierraad, als je er van houdt van goud ivm de 50 jaar. Als julle niet gewend zijn aan cadeaus zou ik het zeker noemen en je verwachting uitspreken. Niet subtiel, dat wordt vaak niet opgepikt.
Als geld helemaal niets uitmaakt zou je ook nog iets kunnen laten ontwerpen.
Als je geen sierraad wil kan je ook nog voor kunst gaan.

Ieder jaar is een mijlpaal

Ik vind ieder jaar een mijlpaal en zodoende maakt het mij niet uit. Ik hoef zodoende geen bijzonder cadeau op bijzondere verjaardagen. Wel vind ik het fijn om op een verjaardag uit eten te gaan zodat ik niet in de keuken hoef te kokkerellen.

Stel, je krijgt een horloge. Dat geschenk zou een jaar eerder of later toch net zo welkom zijn op op je 50ste.
Ze moeten alleen niet aankomen met een stofzuiger . Hoe praktisch dan ook.

bieb63

bieb63

31-08-2016 om 15:39

Ik hecht ook niet zo aan cadeaus voor mezelf op zich. Uiteraard 'wil' ik wel eens iets (bijv. e.o.a. apparaat), maar dan kopen we het, indien het geld ervoor is en we het er over eens zijn. Dat laten we niet van een verjaardag afhangen. Sieraden geef ik ook niet om. Of i.i.g. geen dure sieraden. Zonde van het geld....
Misschien is het juist leuk om e.o.a. verrassingsfeestje te geven of etentje met goede vrienden (als verrassing)?

Theekopje

Theekopje

31-08-2016 om 17:46

Nee

In theorie snap ik wel dat een 50e meer aandacht krijgt en een specialer cadeautje dan een 49e verjaardag, maar in de praktijk gaat het bij ons heel anders.
Wij geven cadeaus aan elkaar die op dat moment leuk of speciaal of handig lijken. Ik heb mijn man vorig jaar een duur bijzonder cadeau gegeven (een bepaalde belevenis) voor zijn 49e. Ik had het zinloos gevonden om daarmee een jaar te wachten, want misschien kán het dan niet eens meer. En het kan best zijn dat hij voor z'n 50e gewoon een boek krijgt. Andersom idem dito. Ik heb van hem zomaar tussendoor een keer een mooie ring gekregen, maar op mijn verjaardag kunnen het ook nieuwe fietstassen zijn.

Het leven kan te kort zijn om te wachten met iets speciaals, en tegen de tijd dat die speciale verjaardag komt heb ik misschien wel veel meer behoefte aan een nieuwe paraplu dan aan een gouden ketting.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

31-08-2016 om 17:52

Bijzonder

Ik heb dit jaar een heel mooi cadeau gekregen, vriend had een leuke meevaller en ik wilde het al lang. Nou ja, en 44 is toch ook soort van een speciale leeftijd 40 wilde ik destijds het liefst geruisloos voorbij laten gaan.

Marjoleine64

Marjoleine64

31-08-2016 om 21:20

Nee, niet voor onszelf

Wij 'hebben alles al' en zijn niet zo van het verjaardagen vieren, voor onszelf dan. Voor de kinderen wel uiteraard. En afgelopen jaar werd mijn moeder 80 en dat hebben we ook groot gevierd, dat voelt toch ook heel erg als mijlpaal. We hebben ook de 78 van mijn vader groot gevierd, omdat hij er 3 maanden daarvoor bijna niet meer was... Niet eens met grote kadoos, maar wel met allemaal bij elkaar en een lekker buffet laten komen.

Moedeloos/hoopvol

Moedeloos/hoopvol

31-08-2016 om 22:31

Thailand 50 ste

Voor mijn 50ste kreeg ik een vakantie trip naar Thailand.
We praten er nog vaak over omdat t eiland koh samui onze eind bestemming was en daar was t erg leuk plezierig vertoeven.

Zoals mensen verschillen

Ik heb voor mijn 50e verjaardag boeken gehad van mijn man. Dat vind ik persoonlijk een stuk leuker dan een reis naar Thailand!

moedeloos/hoopvol

moedeloos/hoopvol

31-08-2016 om 22:59

janine vroeg: Ben benieuwd hoe jullie daarin staan en wat jullie

vind jou opmerking erg onaardig MoederMop. je hoeft niet direct af te geven op een ander als jij boeken krijgt.

janine vroeg: Ben benieuwd hoe jullie daarin staan en wat jullie ervaringen zijn

Banjo

Banjo

01-09-2016 om 00:14

He bah

Ja hoor...meen je dat nou... wat een vervelende reactie.

Ik word volgende maand 50. Ik vind 50 wel een speciale en zou het ook wel leuk vinden om er iets leuks van te maken of als anderen dat doen.
Dus ja, een actie van een partner zou gewaardeerd worden. Mag klein zijn, mag groter zijn, een feestje of diner of dag samen weg met lekker eten. En Thailand... fantastisch toch!

Hier geen partner dus ik ga even meelezen wat er voorbij komt aan ideetjes

Dees

Dees

01-09-2016 om 12:55

nou

Ik ben opgegroeid in een apart gezin. Toen mijn moeder en vader 50 werden was dat een bijzondere leeftijd, toen werden ze 60 was dat weer een bijzondere verjaardag. Allemaal met uitzonderlijk dure cadeau's, reisje, duur acquarium en nieuwe fiets. Toen mijn vader 65 werd zei ik toen mijn zus weer over een cadeau voor hem begon: "Ik ben 18 geworden, 25 geworden en ondertussen ben ik 35, en geen enkele keer kwamen jullie met een bijzonder cadeau ik hou ermee op". EN sindsdien bekijken we ieder jaar op nieuw wat we geven.

Mijn zus heeft voor mijn moeders 65e verjaardag een etentje gegeven. Ik heb haar geld gegeven omdat hun tablet was gesneuveld. Iets meer als normaal maar dat was ook omdat ze een jaar met flinke financiële tegenslagen gehad hebben.

Mijn antwoord, ik ga echt geen bijzondere cadeau's kopen en verwachten van anderen rond een "bijzondere" leeftijd.

knor

knor

01-09-2016 om 13:19

huh moedermop?

Wat een wonderlijke reactie inderdaad. Een trip naar Thailand, geweldig. Nieuwe boeken, heerlijk ook. Waarom zo kattig?

Moedeloos/hoopvol

Moedeloos/hoopvol

01-09-2016 om 14:28

Geen eens traditie

En dure kado's zijn geeneens traditie bij ons. Ik heb mijn partner toen hij 50 werd een zilveren hanger gegeven met lederkoord, kosten 35 euro
Draagt hij 12 jaar nog steeds met liefde .
En Thailand had ik geeneens genoemd vanwege mijn vliegangst.

Dat gekat snap ik ook weer niet Nee.

Thursday Next

Thursday Next

01-09-2016 om 15:47

Ook bijna 50

mij maakt een groot/byzonder cadeau niet zoveel uit.
Maar het lijkt me wel erg leuk om met het gezin samen wat byzonders te gaan doen, die 50e verjaardag van mij (en man een jaar later) kan daar een mooie gelegenheid voor zijn. We denken erover om naar Londen te gaan naar de Warner-Bros-studio's voor een Harry-Potter tour.

Elfje65

Elfje65

01-09-2016 om 16:09

Zelf

Wilde ik heel graag met gezin en gezin van zus en ouders een weekend weg in Nederland. Ben zelf niet van de speciale feestjes. Was ontzettend gezellig. Manlief heeft tickets voor Soldaar v Oranje gegeven en een weekendje bed en breakfast. Normaal geven we elkaar eigenlijk nooit cadeautjes, dus dit was een echte verrassing. Een paar maanden later trouwens een heerlijk tuinfeest gegeven, zomaar en niet voor mijn verjaardag.

Brianna F

Brianna F

01-09-2016 om 16:32

bijzonder

Ik had altijd al als wens een keertje in een blokhut midden in metershoge sneeuw te verblijven. Dat leek me zo gaaf.
Toen ik 50 werd kreeg ik 's ochtends een powerpoint presentatie waarop geleidelijk aan duidelijk werd dat we een week naar Lapland zouden gaan. Binnen een week. We logeerden boven de poolcirkel, inderdaad metershoge sneeuw, zo ontzettend gaaf. Vooral ook omdat manlief een gruwelijke hekel aan kou heeft.
Maar na afloop vond hij dit één van de leukste vakanties ooit en met die dikke isolatieoveralls die je daar kreeg hebben we het geen moment koud gehad.

Toen man 50 werd heb ik hem een parachutesprong cadeau gedaan. dat was een grote wens van hem.

Pennestreek

Pennestreek

01-09-2016 om 16:33

Ik vond/vind het lastig

in onze situatie. Man wordt over niet al te lange tijd 50. Kinderen en ik waren vorig jaar al plannen voor een feest aan het maken, maar die zijn logischerwijs in de prullenbak verdwenen. Nu is hij zelf niet zo heel erg van het uitgebreid vieren, maar 50 vind ik zelf wel een mooie leeftijd. Ik ben ook wel van de bijzondere cadeaus, maar dat hoeft niet per se aan een jubileumleeftijd te hangen.
Ik heb als cadeau een mooie ervaring/uitje voor hem geregeld, daar zal hij het mee moeten doen. Volgend jaar wellicht beter...

Voor zus die ook een jubileum viert dit jaar laat ik door een vriendin een sieraad maken, dat we/zij samen gaan ontwerpen.

Pennestreek

Pennestreek

01-09-2016 om 16:38

En even terug naar de vraag van Janine:

als jij iets wil/verwacht moet je het denk ik ruim op tijd aankaarten bij je man dat je iets van hem verwacht. Zeker als dat niet jullie gewoonte is. Tenzij het je eigenlijk niet kan schelen en je gewoon benieuwd bent naar waar hij uit zichzelf mee komt. Maar dan moet je dus ook echt niet teleurgesteld zijn als het een nieuwe paraplu blijkt te zijn

Janine

Janine

01-09-2016 om 21:19

Bedankt

Voor de reacties.

Grappig, er zijn weinig mensen die met een bijzondere verjaardag een duurder tastbaar cadeau leuk vinden. Had ik meer verwacht.

Ik ben zelf vaak ook wel van de ervaringen i.p.v. de fysieke cadeaus, maar heb met mijn 40e een mooi sieraad gekregen waar ik nog steeds erg blij mee ben en zou het leuk vinden ook een mooi sieraad voor mijn 50e te krijgen.

Eerst maar eens kijken of ik iets geschikts kan vinden en dan maar heel duidelijk zeggen, dus .

Ik kan het ook zelf kopen, maar vind het veel leuker om het voor min 50e verjaardag te krijgen. Toch een mijlpaal.

En ja, ik ga het ook met een groot feest vieren. Doe ik normaal niet, maar vind ik ook leuk voor deze gelegenheid.

hier ook

man wordt over een paar maanden 50 en ik heb net musical kaartjes gekocht voor ons en de twee kinderen voor datzelfde weekend. Daarbij ga ik een hotel boeken, zodat we ook een dag naar een stad kunnen, vinden we ook leuk. lekker uit eten en het feest is compleet.

man wilde het niet groot vieren maar we willen er wel iets bijzonders van maken. mede door de verjaardagen van de kinderen hebben we onze verjaardagen nauwelijks meer gevierd de afgelopen jaren. deze leeftijd vind ik te bijzonder om zomaar te laten gaan. iets tastbaar geven vind ik voor een man moeilijk, en daarbij hebben we eigenlijk alles al wat we ons kunnen wensen.

heel veel plezier op je feest, en wie weet waar je man mee aankomt als kado!

Vestzak - broekzak

Als ik iets groots tastbaars zou willen hebben, dan koop ik het zelf. Vind ik het het een te grote uitgave voor het gezinsbudget dan hoef ik niet.

Ik vond 50 jaar vooral een moment om er bij stil te staan dat we allemaal nog gezond en wel zijn. Niet een prestatie die met iets materieels luisterbijgezet moest worden. Na een bepaalde leeftijd worden herinneringen kostbaarder dan spullen .
Wederhelft en ik hebben bij het bereiken van die leeftijd ook flink in de bus geblazen en meer geld gespendeerd aan een gezinstrip dan anders.

Een groot tastbaar kado bij een speciale gelegenheid vind ik meer iets voor een jonger iemand, die het leven nog voor zich heeft om de herinnering aan de gebeurenis en de gulle gever te koesteren - als die er niet meer is.

Jammer dat de vulpen en horloge met inscriptie uit de gratie zijn, hoor. Ik had ze de kinderen graag plechtig overhandigd na hun eindexamen.

Taruh

Taruh

06-09-2016 om 16:17

symbolisch

symbolische kadoos daar houd ik wel van. Die vulpen en horloge zou ik zeker doen. Duurt nog even.

Dochter krijgt op haar 18e verjaardag een hanger die we gaan laten maken van onze trouwringen. (gescheiden toen ze bijna 1 was) want zij is wel het resultaat van die verbintenis. Ik moet ze maar weer eens opzoeken want nu even geen idee waar ze liggen en het is over 7 jaar al zo ver......

Kattig?

Ik zou het ECHT niet leuk vinden een reis naar Thailand te krijgen. Waarom moet ik dat keuk vinden en is het onaardig als ik dat zeg?

Puck

Puck

08-09-2016 om 14:49

Hier doen we ook niet aan bijzondere verjaardagen

Wij zijn in onze hele familie geloof ik niet zo van de bijzondere verjaardagen. Zowel voor de kinderen als voor de volwassenen. Een "sweet-sixteen" of een extra feestje voor een 18-jarige doen we niet en ook toen Puckman 50 werd hebben we niets speciaals gedaan. Volgend jaar zie ik Sara en ook dan verwacht ik niet iets speciaals. We hebben het gewoon goed met elkaar en dat vinden we veel belangrijker dan stil staan bij een speciale verjaardag

Moedermop

Omdat het aardiger is om het niet te zeggen. Het draagt ook niet veel bij om het kado waar iemand anders blij mee is zo stellig te bekritiseren toch?

Banjo

Banjo

09-09-2016 om 11:37

omdat, Moedermop

"Ik heb voor mijn 50e verjaardag boeken gehad van mijn man. Dat vind ik persoonlijk een stuk leuker dan een reis naar Thailand!"

Omdat er zo'n venijnig uitroepteken achterstaat. Omdat je jouw kado meet aan het andere kado en dan zegt dat je het jouwe veel leuker vind.
Ik krijg daar als vanzelf beeld bij dat je zit te mokken omdat jij boeken hebt gekregen maar dan de Thailandreis maar afkat omdat je die niet zult krijgen. Zo kwam het in elk geval over.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

09-09-2016 om 11:40

Tja

Boeken vind ik gewoon. Thailand zou mijn keuze niet zijn maar een reisje in het algemeen vind ik wel specialer.

Mijntje

Mijntje

09-09-2016 om 17:38

venijnig uitroepteken

Nee maar, sinds wanneer is een uitroepteken venijnig ?
Laat ik even opkomen voor Moedermop: ik wil ook absoluut geen trip naar Thailand. Boeken (niet van Thaise schrijvers) of uit eten gaan in een Thais restaurant, daar heb ik niks op tegen!
En dit is geen venijnig uitroepteken Maar een uitroep van enthousiasme.
Wat ik wil hebben en wat juist niet dat weet mijn partner wel - en wil ik iets dan zeg ik het hem gewoon. Waarom wordt er zo geheimzinnig over gedaan?

Triva

Triva

09-09-2016 om 18:59

overigens

stond er ook keurig 'persoonlijk' bij. Dus het is duidelijk dat zij liever boeken heeft dan een reisje. Dat iemand er dan vervolgens een beeld bij krijgt waarop die persoon zit te mokken omdat zij boeken heeft gekregen en liever naar Thailand had gewild, daar kan Moedermop toch niets aan doen? Dat doe je dan toch helemaal zelf? Ben ik verantwoordelijk voor wat een ander gaat zitten bedenken?

Banjo

Banjo

10-09-2016 om 00:33

Je kunt toch ook gewoon zeggen dat je boeken kreeg en daar blij mee was?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.