Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

19-02-2014 om 15:09

cadeau voor vriendin die gaat scheiden

Weet iemand een leuk en praktisch cadeau voor mijn vriendin die gaat verhuizen ivm scheiding, waarbij ze zich niet geneert (niet te groot).
Iets waaraan je niet zo gauw denkt bij zo'n soort verhuizing? Iets waarmee ik haar blij kan maken? Evt. ook iets voor haar puberdochter.
Een bon zou ze niet willen aannemen, een naambordje wil ze niet, ik ben op zoek naar inspiratie

Druif

Druif

19-02-2014 om 15:16

euhm

Tijdschrift abonnement
Klok (vind ik altijd een leuk kado, want daar kijk je veel op, maar dan moet ze wel geen klok hebben)
Een mooie halspiegel
Zo'n fotolijst, met allemaal kleine lijstje aan elkaar, waarbij je er een paar vult met leuke foto's die je van haar en dochter hebt (jeugdfoto's vind ik dan leuk)
Een vogelhuisje of een vogelvoederhuisje

Rafelkap

Rafelkap

19-02-2014 om 17:17

abonnement

Zo'n abonnement is een goed idee. Ik weet dat ze het straks niet breed zal hebben en een krant zal wel het eerste zijn waar ze op gaat bezuinigen. Ik weet alleen niet zeker of ze dit al niet heeft.
Mmm bezin me op een manier om hierachter te komen

Fotoklok

Ik zie hierboven een fotolijstje of een klok

Google op fotoklok dan zie je veel verschillende klokken die tegerlijkertijd fotolijstje zijn.

Leuk om foto's in te doen van jou en je vriendin en kinderen.

Rafelkap

Rafelkap

19-02-2014 om 17:29

jasam

Ja een klok vind ik ook een heel leuk idee, maar dat wordt lastig omdat ik niet weet of ze al een klok heeft. Als ik er ben kan ik rondkijken en er evt de volgende keer een meenemen.

Maar ik wil zelf niet in fotolijstjes bij vriendinnen hangen. Jij?

Juno

Juno

19-02-2014 om 17:37

Iets anders

Gereedschap. Een goede kruiskopschroeverdraaier, een waterpomptang en nog wat van dat spul. Heerlijk als je met dat soort dingen zelfstandig kunt zijn. En als je echt diep van de toren wil blazen een accuboormachine. Nietvoor de hand liggend, maar ik vnd het een mooi cadeau.
Al onze kinderen krijgen een gevulde gereedschapskoffer als ze het huis uit gaan.

ook leuk voor de kinderen

De zelf in te delen kubusklok

http://www.module-r.com/shop/diy-cubic-clock-1.html

en hangt van de foto af, of die bij haar in een lijstje past.
iets als samen op de kermis ofzo, kan best.

Juno

Juno

19-02-2014 om 17:48

O, niet al te groot lees ik

Nou ja, als je haar niet blij kunt maken met wat goede schroevendraaiers, is misschien een telefoon een idee. Kunnen jullie elkaar bellen.
Of een pakket om cake of taart te maken inclusief een mixer (kost een tientje bij de Hema en ik vind ze prettig werken).
Bloembolletjes, kruidentuintje, vogelvoederhuisje van plexiglas wat tegen het raam kan, hammamzeepjes + schaal + scrub.
Bloemenabbo, wordt er wekelijks een bos bezorgd.

amk

amk

19-02-2014 om 17:58

geen klok

ik heb bewust geen klok want je wordt toch volkomen getikt van dat getik. De meeste klokken zijn niet zo heel erg stil namelijk.

Een tijdschriften bon is altijd leuk, kan ze zelf kiezen. Hoewel, krant lees ik ook niet meer fysiek, want dat naar beneden lopen om 'm uit mijn brievenbus te halen is te veel werk 's morgens vroeg.

Een multitoolset vind ik als alleenstaande moeder toch wel een uitkomst. schroefje aandraaien, iets comfortabeler je I.kea spul in elkaar zetten. Zou 'm voor geen goud willen missen. Praktisch, origineel en niet belachelijk duur.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-02-2014 om 18:01

En als ze niet zo handig is...

In plaats van de gereedschapsset een aantal uren klusjesman?

Katniss

Katniss

19-02-2014 om 18:19

Oh ja

Ik heb bij mijn scheiding de gereedschapskist meegenomen, en dat was een fantastische keuze Meest gebruikt zijn idd de schroevendraaiers en accuschoefboormachine. Daar zijn al heel wat Ikeameubels mee in elkaar geschroefd. Een ijzerzaagje is ook héél handig, en volgens mij niet zo duur.

Die vind ik goed, een klusjesman

handig bij een verhuizing!

Rafelkap

Rafelkap

19-02-2014 om 18:29

verwennerigs

Ja ze is wel handig. Maar ik vrees echt dat ze dat al heeft, ze is namelijk nu bijna klaar met klussen. Ik wil denk ik het liefst iets verwennerigs, dat ze zich snel thuis zal voelen. Het huis is niet ideaal en de situatie is natuurlijk niet leuk. Ze zal ook een flink stuk minder te besteden hebben.
Voor haar dochter geef ik denk ik wel een bon voor leuke aankleding voor haar nieuw kamer.

Ik heb nu stiekem haar andere dochter gemaild over een krantenabonnement, maar een tijdschrift naar keuze lijkt me ook wat.
Misschien doe ik alles in een leuke opbergmand met nog wat kleine cadeautjes.

alleen of samen

Een dag sauna met massage, schoonheidsbehandeling alleen voor haar of samen. Of anders uit eten, samen. Zulke cadeaus, samen met vriendin, waren speciaal voor mij dan.

Rafelkap

Rafelkap

19-02-2014 om 18:52

aha

dat is ook wel leuk, iets voor haar en dochter samen: iets uit eten, ik denk niet teveel beautydingen.

klm

klm

19-02-2014 om 19:34

Foto papier en cartridges

Zodat ze haar huis haar thuis kan maken zonder het verleden, evt met leuke fotolijstjes die bij haar passen van de action bv. Bij bv 123 ink goed betaalbaar.

Dalarna

Dalarna

20-02-2014 om 08:50

Een biebabonnement als ze die niet heeft, dan heeft ze alle tijdschriften en tegenwoordig ook digitale boeken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.