Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anna

Anna

13-04-2012 om 23:58

Campingtoilet

Wij gaan binnenkort verhuizen naar een huurwoning met maar één toilet. Met 5 mensen in huis is dat niet zo handig. Op de eerste verdieping is een grote ingebouwde kast die perfect als wc zou kunnen als er een mogelijkheid zou zijn om een afvoer te maken. Ik heb het inmiddels al aan verschillende mensen gevraagd maar zonder grote verbouwing is er geen afvoer te maken.
Nu kwam mijn moeder met het idee om er een campingwc neer te zetten. Ik heb nooit gekampeerd en ken het helemaal niet dus ik vroeg me wat dingen af. Gaat dat niet stinken? Hoe en waarin maak je zo'n ding leeg? Is dat wel handig? Is er misschien iemand met een beter idee? Ruimte is dus geen probleem maar een afvoer is niet mogelijk. Een waterleiding zou eventueel wel kunnen. Maar aan water heb je natuurlijk niks als er geen afvoer mogelijk is.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dit misschien?

Gezien op TV reclame : http://www.sanibroyeur.info/

Anna

Anna

14-04-2012 om 00:29

Toch een afvoer voor nodig

Helaas, voor een sanibroyeur heb je een afvoer nodig. En dat gaat op de beschikbare plek nou juist niet. Ik heb trouwens wel iets gevonden wat ideaal klinkt maar helaas veel te duur is. Dat heet Nonolet Standaard Autonoom. Is helaas erg duur: € 885,- (excl. verzendkosten). Porto Nederland € 30,- http://www.de12ambachten.nl/producten.html#nonstandauto
Zo'n campingwc heb je al voor een euro of 60 dus dat is een behoorlijk verschil.

Marie

Marie

14-04-2012 om 09:57

Eerst zonder proberen?

Hoi,
Waarom maak je je daar nu al druk om? Je kunt toch ook eerst proberen of jullie wel met 1 toilet toekunnen?
Er zijn nog genoeg gezinnen met maar 1 toilet in huis en die redden het toch ook?
Een chemisch toilet zou ik echt niet doen voor thuis. Want die moet je ook weer legen. Daarbij moet je dan ook hele goede afspraken maken dat de "grote boodschap" op het gewone toilet gedaan wordt. Anders gaat het pas echt stinken!
Trouwens is het de bedoeling dat jullie lang in dat huurhuis blijven wonen? Want dan kun je ook nog aan de woningbouwvereniging vragen om boven (al dan niet in de badkamer) een tweede toilet te plaatsen.
succes

Sancy

Sancy

14-04-2012 om 10:17

Ach

Misschien is het mijn gebrek aan inlevingsvermogen maar aangezien ik ben opgegroeid in een gezin met 9 personen in een huis met ook alleen een toilet op de begane grond, zie ik even niet wat het probleem is.

Eerst proberen

Inderdaad, probeer het eerst. Ik denk dat het wel meevalt met het 'probleem'.
Overigens kan ik me niets voorstellen bij een huis waar het razend ingewikkeld is om een beetje water en een 40mm buis te trekken.
Waar is het toilet (beneden)?
Waar is de badkamer (ook beneden)?
Is er een slaapkamer met een wastafel?
Waar staat die kast tov de keuken/badkamer/wc (er recht boven?)
Het zou me niets verbazen als de standleiding recht door die kast loopt.
Een chemisch toilet stinkt als een dolle. Niet aan beginnen.
Groet,
Miriam Lavell

Jacquel

Jacquel

14-04-2012 om 12:08

Aan welke mensen heb je het gevraagd?

Aan vrienden, familie, klussers? Of aan loodgieters? Ik heb zelf in een kast een wc laten bouwen, die het prima doet. Van de drie loodgieters die ik offerte liet uitbrengen, zei er één dat het helemaal niet kon. De andere twee durfden het wel aan en dat is dus goed uitgepakt. Wel is het zo dat de kast recht boven de wc op de begane grond is, dus de standleiding loopt erdoorheen. Maar zelfs als dat niet zo is, vraag het een vakman, liefst meerdere.

Chippie

Chippie

14-04-2012 om 14:53

Getver..

Ik vind het echt supersmerig zo'n campingwc... en het legen daarvan is letterlijk een 'shit klus'.

Wij hebben boven ook een tweede wc, maar ik zou echt wel zonder kunnen. Zij wordt 's nachts nooit wakker om te gaan plassen (niemand hier trouwens) maar het lijkt me geen onoverkomelijk probleem. En ik ervaar geen enorme drukte bij onze benedenwc. Even moeten wachten als er al iemand anders op de wc zit is toch geen probleem (als je een feestje hebt, dan zijn er misschien we 30 mensen thuis en dan gebruik je toch ook niet de bovenwc?).

Daarnaast denk ik dat je met 5 personen juist die kast enorm goed kunt gebruiken voor opslag voor allerlei zaken. Wij hadden vroeger een 'lange kast' (4 meter diep, 1,30 breed) en geen zolder, maar in die 'lange kast' konden we zoveel zaken kwijt; ideaal!

sinas

sinas

14-04-2012 om 15:47

Mag dat zomaar in het riool?

het afvalwater uit een chemisch toilet? Op de camping is daar vaak een speciale ruimte voor, dus ik vraag me af of je dat zomaar mag legen op het normale riool. Maar inderdaad, echt lekker fris is het nou ook weer niet.

Merel

Merel

14-04-2012 om 17:26

Ook maar 1 wc

Wij hebben ook maar een wc hoor. We zijn met zijn vieren en regelmatig met 5 (vriendje van dochter) maar nooit rijen voor de wc hoor, en anders dan moet je maar even wachten. We hebben dit al 12 jaar zo, dus ook toen de kinderen klein waren, moesten ze gewoon 's nachts naar beneden om te plassen. We hebben hier voor de nacht wel een lampje wat vanzelf aangaat als je aan komt lopen, zodat je niet helemaal in het donker naar de wc moet lopen (en het grote licht wil je natuurlijk ook niet aandoen, dat is veel te fel ineens)

Merel

Merel

14-04-2012 om 17:50

Vies

Oh trouwens, op de camping hadden wij (bij mijn ouders nog) inderdaad een campingtoilet. Zo'n ding is gewoon goor om te moeten legen. Zie je jezelf al de trap afsjouwen met dat ding om hem in je toilet beneden te moeten leggen (het gespetter alleen al) en er moet ondertussen speciale vloeistof in om het stinken tegen te gaan en de ontlasting af te breken. (echt op de camping heb je dat maar 2 weken, dat wil je echt niet langer hebben) Volgens mij denk ik dat je er zo aan gewend bent om 'maar' een toilet te hebben. (ik weet niet beter, vroeger in mijn ouderlijk huis was er ook maar eentje, en die was helemaal bij de achterdeur, dus als je 'snachts moest plassen moest je de trap af, woonkamer door, keuken door en dan was je bij de wc) ik vind het in mijn huis dus al enorm luxe dat de wc meteen bij de trap beneden is

Kaaskopje

Kaaskopje

14-04-2012 om 21:17

2 = handig, 1 = best te doen

Kijk, als ik 2 wc's in huis had gehad, had ik niet geklaagd. Dat is best handig. Maar met 1 is het ook heel goed te doen. Zeker in een huurhuis zou ik geen afvoer gaan aanleggen zonder overleg met de verhuurder en een chemisch toilet kun je niet in je normale wc legen. Als je zo'n chemisch toilet goed onderhoudt is de stank volgens mij niet het grootste probleem, wel het legen en reinigen.

mar

mar

14-04-2012 om 21:28

De oplossing: composttoilet

Heb je geen aansluitingen voor nodig. Zie www.composttoilet.nl

Ik heb er ooit eens een gebruikt en stinken deed het in ieder geval niet.

Sanibroyeur

of zoiets. Kun je boven plaatsen en de afvoer gaat via de waterafvoer. Er kan dus geen grote boodschap door. Verder gewoon een doortrektoilet.

groetjes van Purk

Purk

Dat had ik ook al geopperd, maar ik begrijp nu dat er wel een waterleiding aangelegd kan worden maar geen water afvoer.
En de grote boodschap kan in de Sanidinges " vermalen" worden tot kleinere boodschapjes en kan dan gewoon door de dunne afvoer.

Vic

Vic

14-04-2012 om 22:10

Heb er ook over gedacht

Ik heb boven geen wc maar wel een grote kast (ca. 90 x 80 cm.). Daar zou dus een wc passen, of in de badkamer en dan de wasmachine naar zolder verplaatsen. Toen ik hier kwam wonen (2 jaar geleden) was ik dat ook echt van plan, maar inmiddels ben ik wel gewend aan het hebben van slechts 1 wc en zie ik op tegen het gedoe van verbouwen e.d.
Ik heb wel begrepen dat het plaatsen van een sanibroyeur wc heel eenvoudig is. Je hebt water nodig, en het vermaalde 'wc-afval' kan via een dunne afvoerleiding worden afgevoerd. Die wc neemt ook nog eens heel weinig ruimte in (is er al vanaf 40 cm. diep).

Anna

Anna

14-04-2012 om 22:54

Reactie

In dat huis zit de badkamer beneden, naast de keuken en de wc in een uitbouw aan de achterkant. De kast waar een wc zou kunnen komen, ligt halverwege het huis. Daar loopt geen waterleiding of afvoer.
Op de zolder staat de cv ketel. Die heeft wel een waterleiding en die zou eventueel doorgetrokken kunnen worden. Dat moet dan wel over 2 verdiepingen en van de achterkant naar het midden dus ideaal is het niet. Een afvoer kun je nergens kwijt omdat aan de ene kant buren wonen en aan de andere kant een slaapkamer zit.
Ik beweer helemaal niet dat een 2e toilet noodzakelijk is. In mijn openingsbericht schreef ik dat het onhandig is om maar één wc te hebben. We hebben eerder in een huis met een wc gewoond (met minder mensen) en ik was heel blij met een tweede toilet in het huis daarna. Onmisbaar is het niet maar wel handig. Meer niet.
Bergruimte heb je natuurlijk nooit genoeg maar ik zou die kast best kunnen missen.
In principe wil ik hier een jaar of 10 wonen. Dan zijn (hopelijk) alle kinderen op hun eigen plek. Dus in principe loont het zich wel om zoiets te doen. Maar het is ook gemak. Ik moet geregeld naar de wc 's nachts en dan is een wc op dezelfde verdieping gewoon fijn. Nu moet ik de trap af, de gang, woonkamer en keuken door om bij de wc te komen.
Ik denk niet dat de woningbouwvereniging genegen zou zijn om een 2e wc aan te leggen. Ze wilden al geen dubbel glas in de ramen van de slaapkamers zetten Dat is trouwens een veel groter probleem maar daar start ik nog een nieuw draadje over.
Ik heb tot nu toe alleen aan handige klussers gevraagd of daar een wc gerealiseerd kan worden. Het is wel een idee om een loodgieter er eens naar te laten kijken.
Het leegmaken van een chemisch toilet lijkt me inderdaad een onaangenaam klusje. Dat en de eventuele stank zijn argumenten om het niet te doen. De inhoud van het chemisch toilet kun je blijkbaar wel gewoon door de wc gooien want de reinigingsvloeistof is biologisch afbreekbaar.
Over dat composttoilet heb ik in mijn 2e bericht al geschreven. Dat is zeker een optie maar ik vind het best duur. Ik denk dat ik het inderdaad eens even aankijk. Misschien valt het mee en anders weet ik nu in ieder geval wat meer over de voor- en nadelen van het chemisch toilet.
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Marie

Marie

14-04-2012 om 23:47

Alleen voor jezelf?

Hoi
Ben jijzelf de enigste van het gezin dat er 's nachts geregeld uit moet om te plassen? Dan kun je wellicht ook toe met een simpele plasemmer die je 's morgens in de wc leeg gooit?
succs

Tango

Tango

15-04-2012 om 00:36

Emmer

Als alleen jij degene bent die er 's nachts uit moet zou ik beginnen met een emmer met deksel ergens neer te zetten. Veel goedkoper en makkelijker dan zo'n campingtoilet. Gewoon elke ochtend legen in het toilet en omspoelen met een sopje.
Wij gebruiken zelfs op de camping het campingtoilet niet, we hebben er wel een in de caravan, maar gaan liever gewoon naar het toiletgebouw.
Overigens hadden wij voorheen een huis met alleen een toilet boven (en dan ook nog in de badkamer). Het was een oud huisje uit 1920 en vroeger zat de badkamer in het huis beneden maar een voorgaande bewoner had dat deel bij de keuken getrokken en boven een badkamer met toilet gemaakt. De vorige bewoner vond het blijkbaar niet erg als gasten naar boven moesten om naar het toilet te gaan. Wij vonden dat niet handig en hebben direct een tweede toilet laten plaatsen door een hokje te maken achterin de keuken. Als het andersom was geweest (alleen toilet beneden) hadden we dat w.s. niet meteen gedaan. Hoewel ik in dat huis niet graag 's nachts die enge wenteltrap af had gelopen om naar het toilet te gaan.

ody

ody

15-04-2012 om 09:49

Ook hier

maar 1 wc en die ligt werkelijk helemaal aan de andere kant van het huis, trap af, woon kamer door , keuken doornaar de gang en dan ben je er. Odyzoon heeft een emmertje boven staan in geval van nood. Wij hebben 3jaar geleden een fikse verbouwing gehad en daar door 3 mnd zonder badkamer, wc en keuken gezetten. Had daarom ook een camping wc gekocht en deze boven staan. Legen kan gewoon int wc maar tis niet echt prettig. Werd bij ons alleen in geval van nood in de avond en nacht gebruikt verder mochten we bij behulpzame buren en hadden we voor de bouwmannen zon hokje geplaatst. Campingwc zou ik, persoonlijk nooitmeer willen al was het toen wel een redelijke oplossing.

Zou het ook eerst eens proberen, je staat versteld hoe snel hoe snel je dat gewend bent.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Vic

Vic

15-04-2012 om 10:18

Een emmer?

Nu ben ik 's nachts gelukkig de enige die er wel eens uit moet, maar zo'n emmer zou ik echt nooit doen. Ik moet er niet aan denken, dan nog liever in de kou de trap af. Getver!

Kosten

Je zegt € 900 te duur te vinden ( voor een compost toilet), maar wat denk je dat het aanleggen van een toilet kost ?( Als het dus mogelijk was een afvoer te maken.) Dit composttoilet kan je ook nog eens mee verhuizen ;o)

Campingtoilet

Die hebben we sinds een aantal jaren in onze caravan en wat ben ik daar BLIJ mee, nooit meer met een toiletrol onder ja arm bij nacht en ontij naar het toiletgebouw. Het is mijn klusje om hem schoon te maken ( man gebruikt het bijna) niet. Ik doe het zingend, haha. En stinken vind ik het echt niet, t'is alleen mijn eigen afval ;o).
Brengt me wel op de WC in de kast, daar kan je niet ventileren of er moet een mechanische afzuiging in gemaakt worden, tja, een emmer is toch echt het simpelst...

1 wc

wij hebben ook alleen beneden een wc (gezin met 3 kinderen) en ik ben vrijwel de enige die 's nachts moet. Ja, dan mis ik weleens de wc boven (hadden 'm in het vorige huis wel boven), m.n. als het erg koud is. Maar daarentegen verkies is dat toch wel weer boven de boel op de bovenverdieping te laten omleggen voor een extra wc

En p (ot)

het ligt er aan waar je kampeert of je met de pleerol over de camping moet. De 2 campings waar wij afgelopen jaar hebben gestaan in Franktjk, hadden helaas geen wc-papier hangen. (dus weer van dat "mooie" roze wcpapier gekocht, wat ze volgens mij alleen in Frankrijk hebben

Tango

Tango

15-04-2012 om 20:53

Vies?

Wat is er nou zo vies aan een emmer? Ik neem aan dat je hem alleen voor de kleine boodschap gebruikt dus dan valt dat toch wel mee? Even in de wc gieten 's morgens en omspoelen en hij is weer klaar voor gebruik. Het lijkt mij echt de makkelijkste oplossing.

P (ot)

Ja, dat is wel een beetje "bij wijze van spreken", maar als ik al van de camping WC gebruik maak, dan stop ik toch altijd een stukje papier in mijn zak, voor het geval dat........

Vic

Vic

15-04-2012 om 21:37

Tango

Nou, ik weet niet waar je die emmer had willen zetten? Ik zie in ieder geval nog niet voor me dat ik in de slaapkamer, hurkend boven die emmer... Of zet je hem dan in de badkamer? Nou, dan loop ik net zo lief even de trap af. De wc is beneden naast de trap.

Vic

Ik kan me herinneren dat je helemaal niets met kamperen hebt, dus ook niet met plasemmers, want ja, er zijn inderdaad speciale plasemmers ;o) Zie http://www.kampeermarkt.com/Plas-emmer-5-liter.html
Het probleem van TS is dat haar toilet wat verder weg zit beneden.

Aanvoer en afvoer

Waar staat de wasmachine ?

Oh en

is er nergens op de verdieping een wastafel ?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.