Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Croissant van bladerdeeg

kind heeft zin in een zelfmaak croissantje uit de oven.

Ik heb alleen bladerdeeg in huis, zou het daarmee kunnen?

Hadewich

Hadewich

18-06-2014 om 14:23

Tuurlijk

Croissants worden toch juist van bladerdeeg gemaakt? Kan prima!

Hanne.

Hanne.

18-06-2014 om 14:58

croissant deeg

Croissants deeg is niet precies het zelfde als bladerdeeg maar ik zou het zeker proberen. Zal vast iets lekkers opleveren

Philou

Philou

18-06-2014 om 15:59 Topicstarter

niet gelukt

Kleffe kleine ongare croissantjesL: bladerdeeg is geen croissantdeeg, das duidelijk! Weten we ook weer

Hadewich

Hadewich

18-06-2014 om 16:10

Jammer

Ik heb ze in ieder geval wel eens gemaakt van bladerdeeg en dat lukte toen wel...

Puck

Puck

19-06-2014 om 08:33

klef en ongaar

DAt klinkt als te kort in de oven.....

+ Brunette +

+ Brunette +

19-06-2014 om 19:34

Denk toch wel dat het kan.

Ik heb vroeger veel bladerdeeggebakjes gemaakt en het zou geen probleem moeten zijn. Wel worden de croisjes waarschijnlijk niet zo glimmend.

Tango

Tango

19-06-2014 om 20:21

Kan gewoon hoor

Maar bladerdeeg moet inderdaad behoorlijk lang in de oven, is mijn ervaring. Hier maakt dochter regelmatig hapjes van bladerdeeg met kaas of appel erin. Erg lekker, inderdaad niet precies hetzelfde als een croissant, maar komt wel in de buurt.

Brunette

Glimmende croissantjes (of welk baksel dan ook) kan je krijgen door ze voor het bakken te bestrijken met losgeklopt ei. Je Danerolles knappen er ook erg van op.

skik

Philou

Philou

20-06-2014 om 07:25 Topicstarter

klef

Het deeg komt van de c1000, als ik me niet vergis. Tijdens het rollen was het al heel compact. En terwijl ik altijd heel luchtige croissants rol. En vervolgens gebakken zoals ik normaal bak maar ze waren verbrand en klef, nauwelijks gerezen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-06-2014 om 08:30

Hier

heb ik altijd pakjes bladerdeeg in de vriezer. Gewoon de allergoedkoopste. Onze kinderen vinden het leuk om daar soms een hapje van te maken, met kaas of appel ofzo. Of een restje gehakt of een knakworst. Ze maken dan allerlei vormpjes.
Het is een simpele manier van bakken, maakt weinig rommel en het wordt ook opgegeten.
Maar een echte croissant is me nog nooit gelukt met bladerdeeg.

amk

amk

20-06-2014 om 10:44

groot verschil tussen bladerdeeg en croissant deeg

in bladerdeeg zit geen gist, en in croissant deeg wel.

Croisssant deeg is veel rijker want ook ei en melk gaan er in en dat zit ook niet in gewoon bladerdeeg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.