Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Cupcakes maken (moet in 1x goed gaan)

Hi, ik wil morgen cupcakes gaan maken voor zoon's verjaardag en heb wel een recept, maar aangezien dit de 1e keer voor me is en maandagochtend de traktatie mee naar school moet, MOET het in 1x goed gaan. Het ziet er niet moeilijk uit, maar toch ben ik benieuwd of er lezers zijn die dit al veel vaker gedaan hebben en even hun recept/werkwijze wilen posten. (Kan ik vergelijken) Vooral over het vullen van de papieren vormpjes ben ik onzeker; ben bang voor derrie en dat het beslag te zwaar is en er zo uitloopt. Dussss...iemand tips? graaaaag!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Risama

Risama

13-03-2010 om 18:16

Kan eigenlijk niet misgaan

Het was jarenlang onze tractatie, afgelopen jaar moest er ineens wat anders. Maar de truc is volgens mij dat je de vormpjes niet te vol maakt, het cake-je komt in de oven namelijk nog wat omhoog en als je tot de rand vult loopt het er idd langs. En verder moeten ze echt niet te lang in de oven, ze gaan veel sneller dan een grote cake, dus blijf in de buurt. Ik kwak het beslag gewoon met een lepel in de vormpjes, ziet er dan eerst niet uit, maar vormt zich vanzelf tot een mooi bol cake-je.

Kortom: volgens mij kan er niet veel misgaan, succes!

Risama

Vera*

Vera*

13-03-2010 om 19:35

Te veel

Je hoeft in zo een papieren bakje maar echt alleen maar een klodder te doen. Meestal rijst het nog 2-3 keer de 'klodder'hoogte/grootte. Ook zijn ze veel eerder klaar dan een cake in een grote bakvorm. Succes ermee.

Yvonne

Yvonne

13-03-2010 om 19:42

Zakken bij altijd uit

Bij zakken die papieren cups altijd uit. Daarom zet ik de cups eerst in een muffin vorm, die ze en beetje in model houd.

Zwelgje

Zwelgje

13-03-2010 om 20:23 Topicstarter

Oeiii

Ben vandaag alle ingrediënten gaan kopen en prompt hadden ze in de supermarkt geen vormpjes meer dus moest ik halsoverkop nog naar de Blokker. Hoop dat die vormpjes stevig genoeg zijn want een muffinbakplaat heb ik niet.. Nou ja, er zitten 120 vormpjes in dus desnoods gebruik ik 2 vormpjes per cakeje..

Zwelgje

Zwelgje

13-03-2010 om 20:29 Topicstarter

En dan nog iets

Aangezien ik morgen avonddienst heb, moet ik het in de ochtenduren doen. De bedoeling is om vliegenzwam-cakejes te maken dus er moet nog één en ander aan decoratie gedaan worden (rood glazuur op de bolle bovenkant en dan met witte stippen erop)Kan ik dat nog 's middags om 13:00 doen of zijn ze de volgende ochtend dan echt klef en in elkaar gezakt? In dat geval sta ik maandag wel een uur eerder op (oef!) en werk ik ze dan af.

Hoe ik het doe

hoihoi

Ik heb laatst cc's gemaakt voor de traktatie van mijn dochter. Ik heb op de site van leukstetaarten.nl hele goede tips opgedaan.
Ik heb een pak gewonen cakemix gebruikt, en met een ijslepel een afgestreken lepel in elke cc gedaan. Direct na het bakken heb ik een dienblad erop gedaan, zodat ze een vlakke bovenkant kregen, dit dienblad moet je dan maar 10 minuten laten liggen.

Na het afkoelen versieren (heb ik dus met diverse kleuren marsepein gedaan), en dan het dienblad waarop ze staan in zijn geheel in een pendaalemmerzak schuiven. Zo blijven ze prima vers !

veel plezier en succes !

Fleur Mas

Fleur Mas

14-03-2010 om 12:15

Enigzins ot/kwarktaartvorm

Hoi, aangezien er hier nogal wat kenners rondlopen, heb vanmorgen mijn kindje beloofd een kwarktaart te maken, heb alles in huis....behalve de vorm, heb er ooit een gehad maar is ws met verhuizing weggegooid, iemand een idee wat ik zou kunnen gebruiken ipv een ronde vorm

alvast bedankt

soepstengel

soepstengel

14-03-2010 om 14:11

Fleur

je hebt gen appeltaart vorm bedoel je? vaak zit er in een pak mix ook een kartonnen versie?
Of anders in een ovenschaal? Moet je m wel los snijden maar ja....wordt ie niet minder lekker van

Zwelgje

Zwelgje

14-03-2010 om 15:45 Topicstarter

Resultaat

Nou, ik heb 't gefikst. Lekker zijn ze wel, ze zijn ook een beetje boven het papiertje uitgerezen maar had toch op iets meer muffin-effect gehoopt. Nu heb ik het hele vliegenzwam-idee ook maar niet uitgevoerd. Roze, gele en blauwe glazuur gemaakt met 'disco-dip' erop en nog een paar zilveren pareltjes. Vond zoonlief ook heel leuk eruit zien. Volgende keer ga ik op zoek naar een muffinrecept; dit recept kwam uit een Cupcake Recepten boekje dus misschien is er iets wat anders moet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.