Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

22-10-2013 om 10:24

de nieuwe bonuskaart van ah

Hebben jullie al iets gehoord over de nieuwe bonuskaart van de ah?
Je moet je via internet registreren en dan krijg je voortaan persoonlijke aanbiedingen. Het lijkt mij helemaal niks, maar ik vrees dat je als consument niet veel keuze hebt: voortaan zonder kortingen boodschappen doen of naar een andere supermarkt (die dit soort fratsen ook gaat doen tzt?)
Hoe denken jullie erover?
Zou het helpen als iedereen zo'n kaart weigert? Wat ik niet zie gebeuren, en de ah ook niet, die denkt er winst mee te maken.


hoeft niet

Het registreren is een optie, je hoeft dat niet te doen. je kunt hem ook 'anoniem' gebruiken. Net als de oude kaart.

Ankie

Ankie

22-10-2013 om 11:33

Ik vul altijd fake-gegevens in...

Ik vul altijd fake gegevens in. Ik jeet Mien Dobbelsteen, ben 24, heb zes kinderen, geen man, twee auto's en ik verdien altijd heel veel of juist heel weinig. Best geinig om zo'n dubbele identiteit aan te nemen.

100%mama

100%mama

22-10-2013 om 15:16

Hahaha

dat doe ik ook altijd! Compleet rijk met een horde aan kinderen, zo overdreven waardoor je je eigenlijk afvraagt waarom ik geen personeel heb om boodschappen te doen hahaha

Rafelkap

Rafelkap

22-10-2013 om 16:16

aha

Ok, ga ik het zo doen. Ik verzin wel wat moois. Eigen schuld

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-10-2013 om 18:03

hoeft helemaal niet

ook zonder registreren doet íe het gewoon

Vera*

Vera*

22-10-2013 om 19:24

Kruidvat

De spaarkaart van het Kruidvat houdt al bij wat je koopt. Toen ik een keer geen zin had om mijn Kruidvatkaart te pakken werd mij zo ongeveer gezegd dat het moest omdat ze bijhouden wat ik koop.
Ik had hem nog niet geregistreerd en ben het ook niet meer van plan. Ik heb hem mijn portemonnee uitgegooid.

Thursday Next

Thursday Next

22-10-2013 om 21:19

tja,

misschien moet je je dan registreren, maar zelfs als ik dat niet doe dan weten ze dat ik dit kaartnummer heb, want ze hebben hem zelf naar me opgestuurd tenslotte.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-10-2013 om 21:33

aan de kassa

hier kreeg ik m bij de kassa. Mijn oude werd ingenomen en ik kreeg meteen een nieuwe. Als je registreerd krijg je leuke aanbiedingen. Daar zit ik niet op te wachten, maar ik wil wel graag bonuskortingen dus ik doe m echt niet weg. En het kan mij echt niet schelen of iemand registreerd hoeveel bloemkool ik per jaar koop.

Niet veel dus

Consumentenbond zegt niets dus...

Charis

Charis

23-10-2013 om 10:00

Sell out

De registratieservers van AH konden de toeloop maandag niet aan, dus er zijn blijkbaar zat mensen die het prima vinden hun persoonlijke gegevens aan AH te verkopen in ruil voor korting op hun wekelijkse kratje bier. Voor marketeers zijn dergelijke gegevens goud geld waard, maar dat interesseert verder niemand wat. Oh ja, je airmileskaart is gekoppeld aan je bonuskaart, maar alleen als deze is geregistreerd

Ikzelf houd het bij de anonieme versie, maar AH is ook niet mijn primaire supermarkt en het maakt me ook niet uit dat ik de airmiles misloop.

die persoonlijke aanbiedingen

Ik geloof vooralsnog niet zo in het nut van die persoonlijke aanbiedingen. Als ik, bijvoorbeeld, met ijzeren regelmaat eigen merk hagelslag puur koop denk ik niet dat ik een aanbieding ga krijgen waardoor ik dan ineens diezelfde hagelslag met 30% korting krijg. Ik vermoed dat het uitdraait op een aanbieding voor een *andere* hagelslag met korting. Kortom: dat die aanbiedingen je moeten overhalen tot het aanschaffen van dingen die je normaal gesproken juist niet koopt, maar die enige verwantschap hebben met dingen die je wel koopt. Daar zit ik nou niet direct op te wachten, althans, niet zo erg dat ik van plan ben mijn hele hebben&houwen aan Ap ter inzage te geven. Maar goed, mocht over enige tijd blijken dat die aanbiedingen geweldig zijn dan bedenk ik me misschien nog. Ik doe niet aan airmiles, dus dat speelt voor mij verder niet mee.

Groeten,

Temet

Fiorucci

Fiorucci

23-10-2013 om 20:09

niks nieuws

Ik sta met mijn oude bonuskaart wel geregistreerd en een paar jaar geleden kreeg ik regelmatig persoonlijke aanbiedingen in de bus. Dus dat is echt niet nieuw.
Dit keer kreeg ik de nieuwe kaart bij de kassa, ik registreer me niet, en krijg evengoed gewoon de kortingen.

Rafelkap

Rafelkap

23-10-2013 om 20:09

anoniem?

Ik vraag me af of een anonieme kaart nu nog kan, met de nieuwe kaart. Je moet je via internet registreren en je mailadres geven. Wij hebben ook geen airmiles en kopen niet alle boodschappen bij de ah, toch komen we er vaak.

Nee, ik zit ook niet te wachten op persoonlijke aanbiedingen. Zien ze dat ik 'billendoekjes' koop, krijg ik aanbiedingen voor luiers of flesvoeding (jaja wrijf het er maar in..)

Katniss

Katniss

23-10-2013 om 21:49

Weet niet of het gelukt is

Ik heb vanmiddag geprobeerd om mijn nieuwe kaart, naar waarheid, te registreren maar de site ging erg langzaam! Ik weet ook niet hoe ik de gegevens van de oude kaart op de nieuwe krijg, want ik vond nergens accountgegevens van de oude. Nou ja, mijn airmiles staan ook gewoon op die kaart, dus met het koppelen is het hopelijk goed gegaan.
Ik kan me nog herinneren dat het 'vroeger' wel allemaal geregistreerd werd, dan kreeg ik altijd kortingsbonnen voor pampers of Olvarit testpotjes (maar kan ook dat dat nog van de Blije Doos was, bedenk ik net). Ik heb dus geen problemen met het delen van gegevens, dat is wel duidelijk

Dalarna

Dalarna

23-10-2013 om 23:02

Rafelkap

Je kunt gewoon bij de servicebalie een nieuwe bonuskaart vragen en die kun je gewoon meteen gebruiken voor de bonuskortingen. Registreren hoeft dus helemaal niet en niemand weet wie jij bent.

Ik snap dus totaal de landelijke ophef niet.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-10-2013 om 23:08

Albert

Ooit al eens via Albert een bestelling gedaan? Niks gaat anoniem daar hoor. En ik ben inderdaad zo iemand die dat ook niks boeit. Er weinig spannends aan mijn boodschappen bij de AH en de Kruidvat.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-10-2013 om 23:54

Ik kan er echt niet mee zitten

Wij leiden zo'n saai leven, dat ze dat best met ons mogen delen. Dan weten ze maar dat we van rucola houden en we katten hebben. De bonuskaart is misschien wel heel persoonlijk, maar folders worden ook bezorgd naar wat er in de wijk speelt. Gemiddeld armere wijken krijgen deels andere folders dan rijkere wijken.

De AH waar wij meestal komen (1 keer in de week of 2 weken) is net verbouwd en heeft het nieuwste van het nieuwste. Ik kan nu met de AH app gekoppeld aan mijn bonuskaart met mijn telefoon de boodschappen scannen en tot het afrekenen alles afhandelen. Alleen het pinnen gebeurt nog bij de betaalpalen. Ik vind het ideaal. Vandaag hebben ze kunnen registreren dat wij macaroni gingen eten en dat we tot 16 euro boodschappen hebben gedaan, omdat we dan een gratis appeltaartje zouden krijgen. Leuk voor de statistieken.

Fiorucci

Fiorucci

24-10-2013 om 07:46

Rafelkap

Dat schrijf ik dus, ik krijg gewoon de kortingen in de winkel zonder registreren.

Rafelkap

Rafelkap

24-10-2013 om 10:26

Fio

Ik dacht dat dat alleen kon met de oude bonuskaart. maar als dat ook met de nieuwe bonuskaart kan (zonder registratie) snap ik alleen niet hoe ze persoonlijke bonusaanbiedingen kunnen doen.

krin

krin

24-10-2013 om 10:51

Rafelkap

De persoonlijke aanbiedingen krijg je alleen als je je kaart personaliseert. Dat is nieuw tov de oude. Met de oude had je geen persoonlijke aanbiedingen, vziw.
De algemene bonusaanbiedingen blijven, en krijg je ook met een anonieme kaart.

Fiorucci

Fiorucci

24-10-2013 om 13:14

precies

Wil je persoonlijke aanbiedingen, dan moet je je registreren. Wil je dat niet, dan krijg je wel gewoon bonuskorting in de winkel.

Dalarna

Dalarna

24-10-2013 om 14:48

precies

Je kunt dus precies krijgen wat je met de oude kaart had. Daarom snap ik al die ophef niet.

lennest

lennest

28-10-2013 om 13:48

ik heb 'm en geactiveerd

Ik heb de nieuwe kaart en ik heb 'm ook geactiveerd. Ik vind het niet zo erg dat AH weet wat ik koop, of Plus of welke andere supermarkt dan ook. Ik ga voor de aanbiedingen, overal.

Vera*

Vera*

28-10-2013 om 13:55

Ook activeren

Aangezien ik bij de AH, C1000, Aldi en soms de Jumbo mijn boodschappen doe krijgt de AH met een geactiveerde bonuskaart toch geen hoogte van me. Ik denk dat ik mijn bonuskaart maar activeer.

Fiorucci

Fiorucci

28-10-2013 om 15:54

Maar.....

De aanbiedingen kun je ook kopen met een ongeregistreerde kaart, dus wat voegt registreren dan toe? Die paar persoonlijke aanbiedingen ?

Katniss

Katniss

28-10-2013 om 18:24

Handig om te weten

Ik zag in mijn Appie app dat een aantal aankopen van vorige week, deze week in de bonus zijn. Dat zijn ook artikelen die ik regelmatig koop, dus nu kan ik mooi een voorraadje inslaan voor weinig. Mijn persoonlijke aanbiedingen via de mail waren niet zo boeiend.

Katniss

je hebt dus wel persoonlijke aanbiedingen gehad? Klopt mijn vermoeden dat je dan dingen aangeboden krijgt die je juist niet altijd koopt, maar die in de lijn liggen van wat je wel koopt?

groeten,

Temet

Katniss

Katniss

28-10-2013 om 21:46

Nou, niet echt

De persoonlijke aanbiedingen waren een fotokookboekapp, en alle bubbelwijnen. Nu gebruik ik wel kookboekapps, maar ik heb geen behoefte aan een erbij. En die wijnen, tja ik koop wel eens een fles wijn. Het voelt niet heel erg persoonlijk om eerlijk te zijn

Charis

Charis

29-10-2013 om 09:39

Ja maar

De aanbiedingen in de bonus kan ik in de AH-app zien of in dat AH-bonusblaadje dat ik in de bus krijg. Daarvoor hoef ik die kaart niet te registreren.

Katniss, kom jij zelf tot de conclusie dat artikelen die je vaak koopt nu in de aanbieding zijn, of bedoel je dat er specifiek van een aantal dingen die jij hebt gekocht en die zijn geregistreerd via de nieuwe bonuskaart, nu in de app op jouw telefoon staat dat ze in de aanbieding zijn?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.