Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

de post

Al een hele tijd valt mij op hoe lang de post er tegenwoordig over doet om bij de ontvanger te komen. Ik dus in dit geval. Al een paar keer was belangrijke post waarvan enkele die ik echt nodig had, pas dágen later aangekomen. Vaak kijk ik dan op het poststempel en ja hoor....die poststukken waren allemaal meer dan 3 dagen onderweg.
Vorige maand nog 1 brief zeker weten gepost op de 16de en die kwam de 21ste aan. Diegene die de verstuurder was van de brief zei (telefonisch) dat ze 'm die dag nog voor het legen van de brievenbus weg zou doen. Toen die brief dan eindelijk kwam op de 21ste bleek dat ook wel. Poststempel de 16de.
Nu was ik onlangs jarig. En zoals elk jaar kreeg ik kaarten op mijn verjaardag van een vast aantal mensen. Die komen elk jaar op tijd, hoogstens een dag later.
Dit jaar geen 1 kaart op mijn verjaardag op een vrijdag. Ook niet op zaterdag.Ik dacht nog wel wat gek....En dan heb je zondag en maandag (geen post) en daarna was het dinsdag, zowaar 3 kaarten. En wat kreeg ik donderdag? Nog 3 kaarten! Allemaal gepost in verschillende plaatsen in Ned. en wel 1 dag voor mijn verjaardag en 1 op de dag zelf. De een in Zwolle, de andere in Amsterdam...etc.
Ook waren wij begin dit jaar enkele brieven gewoonweg 'kwijt', nooit gepost, niet aangekomen we weten het niet. In ieder geval 'misten' we ze en hebben we er achteraan moeten bellen. Idem dito met de jaarafrekening van gas/stroom van dit jaar. Iedereen had 'm al, wij nog niets. Gebeld en ja die was al 2 weken weg. En zeker weten wij hebben 'm niet gehad. Dus is er nog 1 gestuurd. Die ik gisteren kreeg. En raad eens wat ik vandaag kreeg? De 'verdwenen' jaarafrekening.
Ik ben er gewoonweg zat van.
En dit is wél de post. De andere bezorgdiensten zijn stukken betrouwbaarder en sneller hoewel die niet binnen 1 dag zeggen te bezorgen.
Ik heb al eerder dit jaar 'geklaagd' en daar een beetje vaag antwoord op gekregen dat helemaal niet in ging op mijn klachten. Maar meer een uitleg was van de werkwijze van de post. Nou hardstikke leuk, maar ik wil gewoon die brieven hebben binnen 2 dagen. Is dat nu teveel gevraagd?
Ligt dit nu aan onze plaatselijke post die enorm slechte bezorging? Of is het meer een landelijk probleem?
Wat is wijsheid hierin...ik hoor er trouwens meer mensen over in onze omgeving. Dus misschien is het wel plaatselijk?
groeten albana


Farasha

Farasha

24-09-2013 om 16:24

Blijven melden

Postbezorger hier (nee, niet Pelle met een andere nick

"Volgens de regels" moet alle gestempelde post inderdaad de volgende (postwerk)dag bezorgd worden. De maandag is nu nog een (heel erg rustige) bezorgdag, dat vervalt pas per 1 januari.

In de praktijk gaat er natuurlijk wel eens iets mis. Poststukken die los op het depot aankomen nadat de bezorger al is langsgeweest, post die in de verkeerde wijktas zit en dus een dag later opnieuw het sorteerproces in moet, verkeerd bezorgde post die dagen bij de verkeerde mensen ligt, zieke bezorger waardoor een wijk blijft liggen, luie bezorger die post opspaart (of erger: weggooit) etc.
Het is wél raar dat het zo vaak bij jullie en in jullie omgeving gebeurt.

Ik zou het blijven melden, en ook de postbezorger aanspreken. Die kan via de teamleider misschien achterhalen of er specifieke problemen zijn. Mijn team krijgt het direct te horen als er klachten zijn van specifieke adressen, en de betreffende bezorgers/sorteerders worden dan vaak ook extra gecontroleerd. Ik hoop dat dat overal het geval is...

Elinde

Elinde

24-09-2013 om 16:29

Hier ook

Inderdaad, dat was me ook al ogevallen. Steeds vaker dat poststukken dagen onderweg zijn. En ik geloof niet dat ik bij Albana in de buurt woon. Het zal dus toch wel meer een landelijk probleem zijn. Heel vervelend als je op post zit te wachten.

Rafelkap

Rafelkap

24-09-2013 om 18:15

Hier merk ik ook dat ik verjaardagskaartjes beter een paar dagen vantevoren op de bus kan doen.

Ik vrees het gevolg van de privatisering van de post. Kijk maar naar de treinen, gaat ook niet zo goed.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-09-2013 om 19:07

Hier ook

Vooral last gehad van verkeerd bezorgen. Nu na tweemaal klagen is het zo goed als over. Tot we weer een andere bezorger krijgen, ben ik bang. Blijven klagen dus.....

albana

albana

25-09-2013 om 07:35 Topicstarter

postbezorger

Jij denkt dus dat een plaatselijk probleem is? Want ik heb geen idee namelijk....Is het dan niet handiger om hier ter plaatse te klagen i.p.v. online? Komen zulke 'klachten' wel bij de postafdeling hier ter plaatse?
Onze postbezorger....daar heb ik geen idee van. Ik weet alleen dat ik vrijwel dagelijks (als ik al thuis ben) een ander gezicht zie. Heel vaak ben ik gewoon niet thuis natuurlijk. 1 van die wel eens voorbijkomende gezichten 'ken' ik wel vaag (van gezicht dus). Die zegt mij ook altijd vriendelijk goedendag. Zou het zinvol zijn haar aan te spreken? Die komt altijd op de zaterdag maar de rest van de week beslist niet.
En ter plaatse klagen...waar doe je dat dan? Geen postkantoor meer hier. Wel een soteercentrum.
Over verkeerd bezorgde post heb ik het al niet eens. Want heel vaak is dat wel hier in de buurt (zelfde wijk) of zelfs in de straat. Dat is een 2-wekelijks terugkerend ritueel hier. Die laat ik jongste dan maar bezorgen als ze b.v. ergens naar toe fietst. Want dat is niet verder dan de brievenbus (waar die ook in zou kunnen, dat snap ik) en een stuk sneller in ieder geval. Ook een beetje uit de hoop dat mijn verkeerd bezorgde post dan ook bij mij alsnog wordt gebracht door anderen.
Dat gebeurd ook wel eens...Dan komen buren of wijkbewoners mijn post brengen...
Ik denk dat als de maandag als vaste bezorgdag wegvalt je volgend jaar de verjaardagskaarten beter 2 weken vantevoren kan posten wil je dat ze op tijd komen want ik zie het somber in voor de post en voor de ontvangers.
Ook viel het me op de paar keer dat ik achter post moest 'aanbellen', de verstuurders 'geloven' niet helemaal dat die post écht weg is of niet aangekomen. Nee want 98% (of zoiets) komt toch keurig bij het goede adres binnen 2 dagen ofzoiets zeggen ze dan. Nou vraag ik me ook af....van wanneer zijn die cijfers? In ieder geval niet uit deze buurt en dit jaar...Het lijkt me wel zo handig dat dat gewoon landelijk bekend is. Dan houden verstuurders er ook rekening mee dat er wel eens wat weg komt. Vriendin van oudste was hier laatst en die had een rekening niet gekregen (woont in de buurt) en dus meteen een aanmaning mét boete een paar weken erna. Dat was toen ik ook post mistte en dat kwam als onderwerp voorbij. Zij had gebeld over die boete en verteld dat ze de rekening nooit gehad had. Ook daar ongeloof...ze moest de boete mooi betalen omdat er zelden post niet aankomt. Dit is trouwens niet iets dat sinds dit jaar speelt...het is langzamerhand steeds erger geworden de laatste jaren. En nu zo opvallend erg dat het gewoon lastig begint te worden. Niet alleen voor mij...ik hoor er meer over.
groeten albana

Limi

Limi

25-09-2013 om 08:38

Hier niet

Ik merk er niet zoveel van. Vorige week dinsdag iets gepost en vrijdag had ik al post terug.

Of, nouja, verjaardagskaarten kwamen hier wel allemaal 2-3 dagen te vroeg aan de vorige keer. Men had ze dus idd eerder gepost met het oog op...

Farasha

Farasha

25-09-2013 om 08:41

Albana

Ik weet dat er een enorm verloop onder postbezorgers is (logisch, zwaar werk en minimumloon), da's een flink deel van het probleem. Veel pubers/studenten ook, en die zijn vaak nonchelanter. In de zomer zijn veel wijken "opgesplitst" en moesten bezorgers 1.5 wijk in de tijd van 1 lopen. Dat leverde veel gemopper op en het zou me niet verbazen als sommige bezorgers in die periode post óf verkeerd hebben bezorgd óf deels terug hebben gegooid in de oranje bus. Dat laatste wordt overigens snel gemerkt als het structureel is ivm de dagstempel die erop staat.

Als je weet waar een sorteercentrum zit, zou ik de stoute schoenen aantrekken, gewoon binnenlopen en naar een leidinggevende vragen ('s ochtends). Of vraag de klantenservice of je teruggebeld kan worden door iemand die over jouw wijk gaat omdat het al tijden een probleem is.

Overigens, zelf nabezorgen is heel netjes, maar zorgt er ook voor dat postnl niet merkt dat het misgaat. Elke brief die binnenkomt via de oranje bus en waar al een stempel op zit (dus 1e keer fout bezorgd) wordt door de sorteermachine apart gehouden om te controleren of het eenmalig of structureel is. En inderdaad op zijn vroegst een dag later pas weer bezorgd. In jullie geval is het daarom denk ik beter om zoveel mogelijk terug te posten (met tekst "alweer fout bezorgd"?).

Farasha

Farasha

25-09-2013 om 08:44

Ik weet niet of je je postcodegebied (alleen cijfers) hier wilt delen (dan word je misschien wel herkenbaar...)? Dan geef ik je klacht ook via mijn leidinggevende door. Misschien dat ie dan meer indruk maakt.

Lotto

Lotto

25-09-2013 om 10:55

Ja hier ook soms

Inderdaad, post van mensen die zeggen iets eergisteren op de bus te hebben gedaan of ik het al heb. Ook de kaart die mijn dochter vanaf brugklaskamp moest sturen, royaal te laat (ze was alweer thuis).
Maar ook niet altijd, soms is het er wel de volgende dag.
Een keer een poststuk kwijt geweest, een USB stick, dus best zonde (was naar mij gestuurd, omdat degene niet weet hoe je grote bestanden moet versturen).
Maar in deze stad is ook een postbode actief geweest die post gewoon weggooide. Gelukkig niet in mijn wijk. Heeft dat niet het landelijke nieuws gehaald.
Ik heb ook het gevoel dat post minder betrouwbaar is in ieder geval.

Yura

Yura

25-09-2013 om 11:32

Alleen rouwpost

Ik herken het op zich niet. Alleen rouwpost heb ik de afgelopen jaren gemerkt dat er vaak 1 of 2 stukken niet aan komen of te laat (dus na de uitvaart). Dat geef je doorgaans apart af bij de balie, misschien dat het daardoor juist mis gaat, weet niet.

tonny

tonny

25-09-2013 om 13:56

nou en of!!

Ook hier een rare postvertraging.

Ik stuurde een A5 enveloppe met daarin een brief, een foto en een fotokopie van een artikel keurig gefrankeerd op naar zoon en gezin. Vier dagen later nog niet aangekomen. De week erna nog niet. Foto opnieuw geprint, brief opnieuw geprint, nieuwe kopie gemaakt, opnieuw verzonden.
Op zaterdagochtend (!) komt 's morgens eerst de nieuwste versie van mijn verzending aan. En op zaterdagmiddag (!) komt er een andere bezorger met de verdwenen verzending.
Raadselachtig.

Kan m'n zoon wel de fotokwaliteit vergelijken, de eerste print was van de fotograaf zelf, de tweede (na ontvangst van een disk) van de hema. Maar raar is het wel!
Ben vergeten hen naar de poststempels te vragen trouwens.

Creditcards op het foute adres!

Mijn post wordt regelmatig verkeerd bezorgd. Laatst kwam een buurvrouw van 2 huizen verderop met de nieuwe creditcards voor mij en mijn man aanzetten...! Gelukkig heb ik aardige buren!

Pelle

Pelle

25-09-2013 om 19:42

Altijd klagen

Je moet echt altijd klagen, het komt echt aan als het om foute poststukken gaat. Klagen over post die je niet gehad hebt is lastiger maar over andere zaken (post voor anderen) wel klagen. Je hebt hier echt een probleem als er meerdere malen over jou geklaagd wordt.

Probleemgevallen mogen wij het telefoonnummer van onze leidinggevende geven maar ik zou niet zomaar een postbezorger gaan aanspreken.

de kar

Een tijd geleden trof ik nog weleens een onbeheerde postkar aan op de stoep. Dan keek ik in het boek dat erin zat daar stond het contactadres in van een leidinggevende. Ik of iemand anders bleef buiten bij de kar tot die opgehaald was.
Die karren werden gewoon door een busje gedropt in de verwachting dat de bezorger het wel zou komen halen, maar intussen stond de post daar onbeheerd. Werd wel snel opgelost als je belde.

Maria Roos

Maria Roos

25-09-2013 om 21:03

Pelle, huh?

'Ik zou niet zomaar een postbezorger aanspreken.' Dat snap ik niet. Je maakt het de mensen wel moeilijk zo.

albana

albana

26-09-2013 om 07:35 Topicstarter

aanspreken of niet

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zo mijn twijfels heb of het nuttig is om de postbezorgers aan te spreken. Zowiezo is diegene die ik aanspreek niet de hele week hier aan het bezorgen, dus in hoeverre ze er wat aan kan doen is maar de vraag (alleen het doorgeven dus) en misschien voelt ze zich er wel erg naar onder terwijl ze er maar amper wat aan kan doen (ja 1 keer per week misschien). Moeilijk zou ik het haar niet maken, ik zou het wel zo zeggen dat het niet té overkomt, meer als een verzoek, niet te beschuldigend, diegene die ik bedoel is daar gewoon ook te aardig voor. Dan ga ik nog liever dan maar 's naar dat postsorteercentrum. Ja ik weet waar dat is, maar het is niet ingericht op 'klanten' het is bedoeld voor alleen personeel...Dat je verkeerd bezorgde post altijd in de bus moet gooien om het weer te laten bezorgen daar had ik helemaal niet over nagedacht. Dat zal ik doen voortaan. Het leek me alleen handiger omdat het anders wéér langer duurt. Nee op die poststempels letten deed ik eerst ook niet. Eigenlijk sinds die veel te laat bezorgde post waar ik op wachtte....toen die aankwam heb ik er wél op gelet. En ook met de verjaardagskaarten. Dat was zo enorm opvallend dat je dat vanzelf doet. En sindsdien doe ik het meestal met alles waarvan ik 'vermoed' dat het te laat is (o.a. uitnodiging van werk, die iedereen al had en ik nog niet). Valt me ook op dat velen hier nog ervan uit gaan dat je 'vaste postbezorgers' hebt en dat is hier beslist niet het geval. Hier komt er bijna iedere keer een andere postbezorger. Alleen die zaterdagbezorgster, dat is een 'vast gezicht'. Heel enkel is die er ook wel eens doordeweeks, maar doorgaans is er elke dag een andere. Zou dat niet een deel van het probleem zijn? Misschien wel de oorzaak? Deze wijk is niet eenvoudig qua opzet en de straatnamen lijken op elkaar en lopen ook nog in elkaar over zonder dat overduidelijk is dat het een andere straat is. Niet eenvoudig als je hier niet bekend bent. Hoewel dat niet oorzaak kan zijn van 'onze post' want onze straat is doodlopend en aan het begin staat keurig een bordje. Vergissen is moeilijk dus. Maar ik kan me zo voorstellen dat je enigzins in paniek of in de war raakt als je deze wijk loopt daardoor en 'm niet kent.
Oke ik blijf bellen en mailen en zal ook de verkeerde post retour doen. En het ook mijn buren zeggen.
En anders loop ik dat sorteercentrum binnen als het weer 's te gortig wordt (zoals met die jaarrekening).
groeten albana

Angela67

Angela67

26-09-2013 om 08:58

eer van je werk

hoi Albana,
als het goed is (weet niet of dit te hoog gegrepen is) zou elke postbezorger voor hetzelfde doel moeten gaan, namelijk gewoon goed post bezorgen. Dus volgens mij zou het prima zijn om elke willekeurige postbezorger in je wijk aan te spreken op een prettige, opbouwende manier met de vraag of zij of hij bij manager wil melden dat het regelmatig mis gaat bij jullie.
Dan spreek je die persoon niet persoonlijk aan ('schuld geven') maar de post als collectief.
En als je dat bij alle verschillende bezorgers doet de komende twee weken dan bel je in de derde week naar het postbezorgcentrum en leg je uit hoe of wat. Misschien dat je al eerder bericht krijgt, misschien reageert de ene postbezorger beter dan de ander, kan allemaal, maar je mag ervanuit gaan dat ze allemaal willen dat het goed gaat. Dus mag je ook iedereen erop aanspreken als 'vertegenwoordiger' van PostNL. Zou ik denken . . .
groet,
Angela

Merel

Merel

26-09-2013 om 14:44

bezetting

Ik heb er hier geen last van, over het algemeen dezelfde bezorger doordeweeks en in het weekend een ander. Post is volgens mij gewoon op tijd, in ieder geval ontvang ik tot nu toe alles en (ik denk) ook nog op tijd, anders was het me wel opgevallen.
Ik vermoed dat jouw post-wijk een probleem met bezetting van personeel zit, waardoor het zo mis gaat met de post. Misschien bezorgers die inderdaad de weg niet goed kunnen vinden en daardoor langzamer lopen, dan blijft er post over die dan maar de dag erna bezorgd wordt of nog een dag later. Zoiets denk ik. Ik zou er wel over klagen, sowieso bellen naar de klantenservice van de post en wellicht ook naar het sorteercentrum gaan

Postzegel

Postzegel

26-09-2013 om 15:53

buitengebieden

Mensen in de buitengebieden hebben hier vaker last van. Ik heb klachten gehoord van mensen in Groningen, in Noord-Brabant, in Noord-Holland en Limburg. Het vaakst gebeurt het in de buitengebieden, waar de huizen dus ver(der) uit elkaar staan. Dat de post nog maar twee keer of 1 keer per week wordt bezorgd. Dat mag natuurlijk niet maar het gebeurt wel.
Er zijn ook wel grote steden waar ze steeds minder bezorgers kunnen krijgen. En als er geen bezorger is, krijg je dus ook geen post.

Klagen, klagen, klagen. Het probleem hoeft niet bij de bezorger te zitten. Het kan ook bij het sorteercentrum zitten. Maar klaag in elk geval. Zodat de mensen die er iets aan kunnen doen, het ook weten DAT ze ergens iets aan moeten doen. In elk geval dat ze uitzoeken aan wie het nou eigenlijk ligt.

Pelle

Pelle

27-09-2013 om 22:27

klachtenlijn

Ik zou je toch echt adviseren om de klachtenlijn te bellen, dat komt altijd bij de leidinggevende en die worden er echt niet blij van als er weer klachten komen uit die wijk. Via de postbezorger doorgeven heeft gewoon geen zin, het is niet officieel genoeg, er wordt geen echte melding van gemaakt en dat wordt het dus wel als je klaagt.

Maria Roos: ik begrijp niet wat je bedoelt. Ik vind het gewoon niet prettig als ik actie moet ondernemen terwijl het om collega's gaat. Ik verwijs mensen dus altijd naar de klachtensite, gewoon officiëler in ik weet dat het hier dus 100% aankomt en je moet niet tig klachten achter elkaar krijgen.

Van postbode naar postbezorger

Tja dat heb je als je wegens bezuinigingen al je vaste personeel eruit gooit en er goedkoper personeel voor in de plaats zet, bezorg gebieden uitbreid en dagen van bezorging schrapt.
Reorganiseren noemen ze dat.

Tijgeroog

Tijgeroog

28-09-2013 om 00:26

Weet niet

Ik weet het niet hoor. Ik woon in een grote stad, geen buitengebied. Vaste bezorger. Afgelopen dinsdag is er post voor mij verstuurd, vandaag, vrijdag, pas aangekomen. Er is gisteren ook post bezorgd, dus daar kan het niet aan liggen. Ergens eerder in het proces moet er toch iets misgegaan zijn. Ben benieuwd, dit weekend een verjaardag, eens opletten wanneer de kaarten komen.

albana

albana

28-09-2013 om 10:14 Topicstarter

ook geen buitengebied

Hier ook geen buitengebied. Dus dat is het niet. Het zou volgens mij al schelen als verstuurders er niet meer van uit gaan dat de post zo betrouwbaar is...heb moeten praten als brugman om die verlate post waar ik op zat te wachten nogmaals te krijgen (was van werk). En met die jaarrekening stootte ik ook op ongeloof...Hoezo niet aangekomen? 98% komt toch binnen 1 dag aan???? (zeker weten niet dus hier) Daarom vroeg ik ook van wanneer die cijfers waren...
Maar het is me duidelijk. Als ik echt zeker weet dat post enorm verlaat is bel ik om te klagen. En als ik verkeerd bezorgde post krijg doe ik die in de brievenbus met erop 'alweer verkeerd bezorgd'. En dat de post moet bezuinigen is niet mijn fout toch als klant zijnde ? Ik vind dat als je iets beloofd, ook als bedrijf dat je dat moet nakomen. Als de post als oplossing kiest voor postbezorgers i.p.v. postbodes en ze kunnen hun beloften van binnen 1 dag niet meer nakomen dan moeten ze daar open over zijn. Buurman kwam overigens gisteren aan met nog een verjaardagskaart voor mij. En dat terwijl ik al 2 weken geleden mijn verjaardag toch echt gevierd heb. Die was op zijn adres aangekomen. Zijn huiscijfernummer is net andersom...dus ik woon zeg maar op 68 en hij op 86. Is ook nog een hoek om en een behoorlijk eindje, maar wel dezelfde straatnaam. Poststempel onleesbaar...Maar de persoon die hem stuurde is nogal een chaoot dus die kan best te laat ook verstuurd zijn, maar zo veel te laat dat betwijfel ik. Heb buurman ook gezegd te gaan klagen telefonisch. Hij keek wel twijfelachtig maar zei het te doen...Zal het maar positief inzien, zo vier ik wekenlang mijn verjaardag toch? Iemand nog een taartje?
groeten albana

Pelle

Pelle

28-09-2013 om 17:25

Postbezorgers

Er lopen al 10 jaar postbezorgers bij de post dus alleen dat feit is niet de gehele oorzaak. Ik ken rotte appels tussen de postbodes en ik ken mensen die echt 110% geven als postbezorger. Dat het werk is voor het minimumloon betekent wel dat er veel verloop is en dat het een bijbaan is (je hebt, zoals ik, nog een baan, of je doet je eigen huishouden/kinderen er naast).

Het sorteerwerk van ons is niet meer in het eigen dorp, er sorteren nu mensen mijn wijk die de wijk niet kennen, dat gaf veel fouten aan het begin en ik zie niet alles. Je moet snel lopen en sorteren want je krijgt niet meer uitbetaald dan de maximumtijd die voor je wijk staat. Het zijn in mijn ogen de extreme organisaties die problemen geven en die zijn veroorzaakt door het feit dat de overheid de concurrenten van postnl heel lang stukloon lieten uitbetalen. Wat postnl kwijt is per postbode is 3x meer dan een bezorger die stukloon krijgt. Daar is niet tegenop te concurreren maar het moet wel. Postnl verdient weinig op wat je in de brievenbus gooit (dat kost gewoon veel te veel geld al dat ophalen en sorteren) en verdient veel op grote bundels post van banken of tijdschriften etc, maar ja de mensen gingen met die bundels naar de concurrent en het valt nu eenmaal minder op dat je een boekje van je zorgverzekeraar mist dan een verjaardagskaart die te laat komt... Ik praat het niet goed verder maar alleen het feit dat er postbezorgers werken is niet de reden dat er zoveel fouten worden gemaakt.

Vorig jaar is het begin van een hele grote re-organisatie gestopt toen het helemaal fout ging in Utrecht/Brabant.

Vroeger sorteerde je je eigen wijk en liep je ook altijd je eigen wijk, je herkende de namen als postbode en hoefde amper naar het adres te kijken. Nu hoef je als postbezorger de al gesorteerde post alleen te checken op huisnummer maar je bent ook verplicht de straatnaam te controleren maar dat zie je wel eens over het hoofd tussen zo'n stapel post.

Albana: ik zie nog niet het nut van post teruggooien in de brievenbus als de geadresseerde net zo ver of dichterbij woont dan de brievenbus. Dat poststuk wordt niet gezien door een leidinggevende en daar wordt dus ook geen officiële toestand van gemaakt, je moet daar dus WEL over klagen maar je kunt het net zo goed gewoon bij die persoon in de bus gooien. Geef in je klacht wel aan waar de brief hoorde.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-09-2013 om 09:22

Pelle: Ik zie daar wel het nut van in

Dan weet de ontvanger namelijk ook dat het 'weer' verkeerd is gegaan. En bovendien mag postnl dan zijn eigen 'shit' opruimen. En ten derde liggen brievenbussen vaak meer op mijn logische routes dan de ontvangers van de bij mij verkeerd bezorgde post

Als ik jouw klaagzang goed begrijp zijn er maar twee oplossingen mogelijk: of postnl gaat ook stukloon betalen, of ze gaan over de kop?

Maarte, denk je niet dat die banken en verzekeringsmaatschappijen etc. ook niet graag willen dat hun post goed bezorgd wordt. En dat ze dat niet steekproefsgewijs controleren? En bovendien: als ergens op gewacht wordt zijn het wel de tijdschriften.

Ik weer niet wat er met postnl aan de hand is, maar ik merk beroepsmatig ook dat de bezorgkwaliteit de laatste tijd bagger is. Echt niet beter dan die stukloon bedrijven. Maar wel duurder...

Volgens mij zit daar eerder hét probleem en niet bij de oneerlijke concurrentie.

albana

albana

29-09-2013 om 10:07 Topicstarter

ik vind pelle 's verhaal heel logisch

Ik destileer daar ook uit wat denk ik de oorzaak zou kunnen zijn. Onze wijk is zeer raar van opzet. Qua naamgeving van straten. Straten lopen in elkaar over en zijn vaak rond van opzet. Het kan dus zo maar zijn dat nummer 38 van een straat pas bereikt kan worden nadat je eerst een andere straat doorgelopen hebt met een andere naam. En dat terwijl nummer 1 t/m 37 al aan het begin ligt. Alle straten slingeren in rondjes...maar het is niet zo dat je vanaf het begin van de straat zomaar even de hele straat kan aflopen. De meesten lopen dood (en dan moet je dus helemaal retour) of je kan er uit met een voet/fiets-pad maar dan ben je dus in de andere naamstraat. Dat is verwarrend...nogal. En dat is al meer dan 25 jaar zo. Dus zal ook wel niet anders worden. Je kan dus niet even een hele straat op volgorde leggen. Of je moet gigalange stukken retour gaan lopen als postbode/bezorger zijnde. Stukken sneller is het als je die voet/fietspaden neemt en dan eerst dus een stukje andere straat doet. En dan weer de eerste straat. Of is het onbegrijpbaar zo?
Als er dus iemand sorteert die hier de wijk niet kent, krijg je geheid problemen. Ik snap nu ook waarom ik soms post krijg van een straat die een hele andere naam heeft en dan wel vaak het goede nummer. En die is helemaal aan de andere kant van de wijk.
Ik denk ook dat het niet aan mij is om de problemen van de post op te lossen. Ik denk alleen dat het zou schelen als dit algemener bekend was. Op mijn werk hebben ze een tijd een stukloon bedrijf gehad. Maar post die belangrijk was ging alsnog met 'de post'. Tegenwoordig hebben ze weer de post. Maar dat is vooral omdat het bekend staat als betrouwbaar en snelle bezorging. Als dat voordeel wegvalt (omdat het dagen later aankomt) denk ik dat ze snel wederom voor stukloon kiezen. Want de reden waarom ze daarvoor kozen valt dan weg. En dan kies je de goedkoopste. Wil de post grotere klanten dus niet verliezen zouden ze er goed aan doen die betrouwbaarheid hoog te houden. En momenteel is dat echt het geval niet hier in de wijk tenminste. Nee voor ons is de brievenbus niet meer op onze logische route dan de adressen waarvoor we verkeerd bezorgde post krijgen. Het maakt niet zoveel uit of we slinger de slinger de wijk uitfietsen of rechttoe rechtaan. En met slinger de slinger komen we er zeker langs...Dus of we die brief nu bij iemand in de bus gooien of in de brievenbus maakt niet uit voor ons.
Ik denk ook dat pelle gelijk heeft qua redernatie dat een boekje van de zorgverzekeraar niet op zou vallen als je dat mist. Dat klopt denk ik. Ik zou het niet missen in ieder geval. Maar de post die wij ontvangen van andere bedrijven op stukloon is hier maar heel weinig. Het grootste gedeelte is toch nog steeds post.nl
groeten albana

Pelle

Pelle

29-09-2013 om 20:42

Ginny

"Dan weet de ontvanger namelijk ook dat het 'weer' verkeerd is gegaan. En bovendien mag postnl dan zijn eigen 'shit' opruimen. En ten derde liggen brievenbussen vaak meer op mijn logische routes dan de ontvangers van de bij mij verkeerd bezorgde post"

Mijn advies was voor Albana, niet voor jou. Post in de brievenbus doen met tekst erop zal GEEN verschil uitmaken voor wat betreft acties van een leidinggevende. Wel als je daarover klaagt via de site. Daarna kun jij de post in de brievenbus doen en Albana bij die mensen thuis (want dat was dichterbij). Ik geef advies op de manier dat ik denk dat het het beste resultaat is voor Albana, niet met het oog op de arme postbezorger die daar rond loopt, anders had ik niets gezegd

"Als ik jouw klaagzang goed begrijp zijn er maar twee oplossingen mogelijk: of postnl gaat ook stukloon betalen, of ze gaan over de kop?"

Ik geef de overheid de schuld, die heeft er de afgelopen 10 jaar een potje van gemaakt ja. Postnl mocht niets en de concurrenten mochten alles. Dat jij dat een klaagzang vindt: prima.

"Maarte, denk je niet dat die banken en verzekeringsmaatschappijen etc. ook niet graag willen dat hun post goed bezorgd wordt. En dat ze dat niet steekproefsgewijs controleren? En bovendien: als ergens op gewacht wordt zijn het wel de tijdschriften."

Ik gaf het voorbeeld van een Zorgverzekeringsboekje! Ik heb niets gezegd over tijdschriften. De Libelle is nog gewoon bij postnl maar de Veronicagids kreeg ENORME klachten toen die gedeeltelijk via de concurrent werd bezorgd. Ze wisten niet hoe snel ze weer terug moesten naar Postnl.

"Ik weer niet wat er met postnl aan de hand is, maar ik merk beroepsmatig ook dat de bezorgkwaliteit de laatste tijd bagger is. Echt niet beter dan die stukloon bedrijven. Maar wel duurder..."

Jij hebt niet door wat die stukloonbedrijven aan fouten maken toch? Ik heb belastingenveloppen van de concurrent in een tuin zien liggen (die ik netjes bezorgd heb). De fouten van de laatste tijd komen door de grote veranderingen van postnl binnen het bedrijf. Niet door de lopende postbezorgers over het algemeen.

"Volgens mij zit daar eerder hét probleem en niet bij de oneerlijke concurrentie."

De oorzaak zit bij de oneerlijke concurrentie ja, daardoor moest postnl acties nemen om de post nog betaalbaar te houden, maar ik houd er maar weer mee op... ik heb ook een andere baan met zo z'n problemen Wil je nog wat weten over waarom sport2000 binnenkort failliet gaat ))

100%mama

100%mama

03-10-2013 om 10:24

plaats of postcode maakt niet uit

Lastige straten overigens ook niet...woon in een zeer makkelijke wijk met netjes de straten aan 1 weg naar links en rechts. Simpeler kan niet en ook hier komt de post, of post die ik verstuur soms dagen later aan hoor. Vorig jaar miste ik veel post, daar kwam ik achter toen ik zat te wachten op 2 facuren. De 1e zending nooit ontvangen. Daarover heb ik een klacht ingediend, maar geholpen heeft het niet hoor. Een excuus gekregen en vervolgens....overigens hebben wij een hele leuke bezorgster die netjes en elke dag om dezelfde tijd de post bezorgd, denk niet dat het aan haar ligt....Vorige weel iets verkocht via MP naar het Oosten van het land, heeft er 5 dagen over gedaan om er te komen....

aargh

Amsterdam centrum hier. Bij brief van vrijdag 27 september nodig ik iemand uit voor een gesprek op donderdag 3 oktober 11 uur. Meneer verschijnt niet, wat niets voor hem is. Rond half 12 belt hij: mijn brief is net bij hem bezorgd.

En dan heeft de post de gotspe om de tarieven te verhogen 'want er worden steeds minder brieven verstuurd'. Tja, goh, hoe zou dàt nou komen? Ik ben in elk geval steeds meer gaan e-mailen met name vanwege de trage en onbetrouwbare postbezorging.

Groeten,

Temet

albana

albana

07-10-2013 om 10:13 Topicstarter

ik heb ondertussen weer geklaagd

Ondertussen ben ik er zo allert op dat denk ik elke te laat bezorgde brief opvalt. Vorige week een rouwkaart waarvoor ik me razendsnel moest omkleden, het programma aanpassen en de kinderen informeren, wilde ik nog bij de uitvaart zijn. Om precies te zijn om 15.30 uur bezorgt, condoleren om 18.00 uur. En ik weet zeker dat het om 15.30 uur was, ik was in de tuin en zag de postbezorgster een 15 minuten later heb ik het eruit gehaald (eerst handen wassen natuurlijk). Rouwkaart verstuurt 3 dagen eerder, in ieder geval toen gestempeld op die datum. En ik had het eerder kunnen weten...want bij mijn vader was 1 dag vroeger dezelfde kaart gekomen. Had ik die nou maar gekeken.....wat ik niet gedaan heb.Ik haalde de post eruit omdat ze een paar dagen weg waren....Ik was nogal giftig om eerlijk te zijn. Voelde me opgejut en gehaast en dat is niet de beste manier om 'afscheid' te nemen. Dus mijn 'klacht' zal ook nogal giftig hebben geklonken. Maar kreeg bijna dezelfde mail als de vorige keer. En een aanvullend stukje over rouwkaarten en hoe je die moet posten. O ja en als ze nog vragen hebben dat ze contact met me opnemen...iets wat tot nu toe niet gedaan is....
Bah.
Ik vraag me serieus af of ze die klachten wel lezen.....krijg neigingen om de ombudsman erbij te halen of zo'n consumentenprogramma...bah.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.