Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nikki

Nikki

14-06-2010 om 20:38

De ultieme beha gezocht


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

29-06-2010 om 16:22

Kan ook niet slagen

als je ook nog eens behoorlijk gevuld van lichaam bent valt het ook niet mee...moet ook nieuwe en heb vanmorgen alle zaken afgelopen. 100 omtrek is net te krap en groter is bijna niet te vinden...

Fleur Mas

Fleur Mas

29-06-2010 om 17:32

Website

Weet niet of dit mag,als het niet mag hoor ik het wel,of zie ik het wel, ik had hetzelfde probleem , 100 net te krap, ik heb er een gevonden op deze website

Your look for less

Hebben bh's ,met en zonder beugel, tm 125 of 115 (weet niet meer precies),
groet Fleur

Nasha 1st

Nasha 1st

29-06-2010 om 18:44

Ziet er goed uit!

niet op korte termijn, maar na de vakantie ga ik daar eens kijken!!

Temet...

Temet: "Ik snap best dat allerlei technische snufjes erg prettig kunnen zijn als je een wat grotere boezem hebt, maar waarom dat dan ook opgedrongen moet worden aan vrouwen die dat niet hebben ontgaat mij."
Wat mij ook ontgaat is dat je kennelijk met een wat grotere bos hout voor de deur die technische snufjes prettig MOET vinden. Er zijn beslist een aantal situaties waarin ik liever een beugelloze, niet-padded, simpele rechtdoorbeha draag. Nog niet gevonden. En beha's op internet kopen, daar ben ik wat vanaf. Dat is te vaak uitgedraaid op "nee, dat is het toch niet, terugsturen".

Vic

Vic

29-06-2010 om 20:56

Mooier

Met een padded bh worden je borsten min of meer in de 'goede vorm' gebracht en dat vind ik mooier staan. Sommige vrouwen dragen hun bh's zo lang dat alle rek en draagvermogen eruit is zodat de hele handel zijn natuurlijke stand aanneemt. Dat is leuk als je jong bent en een klein cupje hebt, maar bij 35+ en flinke voorgevel niet echt charmant (vind ik).

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2010 om 22:19

Temet

Is dit iets voor je?:
https://www.sportbehashop.nl/merk/triumph/merk-triumph-tri-action-workout-high-sportbeha.html
De schouderbanden kun je op maat maken met klittenband. De prijs is heel redelijk.

Genista, kijk eens naar deze

"Er zijn beslist een aantal situaties waarin ik liever een beugelloze, niet-padded, simpele rechtdoorbeha draag. Nog niet gevonden."

Ik heb hem wel gevonden en ik bewaar altijd het kaartje zodat ik volgende keer gewoon weer dezelfde kan kopen. Op het kaartje staat: Rosa Faia, www.anita.com, twin. Volgens mij is het deze:

http://anita.com/nl-nl/Kollektionen,ROSAFAIA,Lingerie_Overzicht,Beha%C2%B4s:5493_beha

Misschien niet de meest charmante, maar hij zit lekker, geen beugel (daar heb ik zo'n hekel aan) en geeft goed steun. Verkrijgbaar in cup B-F, 70-110 omvang. Ik haal ze hier bij de lingeriezaak op het dorp.

Tirza G.

Tirza G.

29-06-2010 om 22:57

Nog meer

Nasha, ga naar die site van Syl. Echt, die hebben wat voor je. Niet in zo'n vreselijke lingeriewinkel maar in een gewone grotematenwinkel.
Dirksmama: MD is Marlies Dekkers. Een NL mode-lingerie-ontwerpster en de uitvindster van de extra bandjes. De beha als bovenkleding zeg maar.
Rembrand: tja. Draag je dan nooit iets wat op dat moment in de mode is? Iedereen draagt nu toch ook van die flodderige veelkleurige gevallen? Als iets aanslaat maakt iedereen het na. Kijk maar naar wasmiddelen

Tirza

Rembrand

Rembrand

30-06-2010 om 09:20

Eens met beemer.

Ik heb jarenlang met lapjes stof ( zoals Beemer het uitdrukt ) rondgelopen. Het voegde niks toe, sterker nog het deed afbreuk aan mijn figuur. Als je cup E hebt zoals ik zijn er twee optie's. Of je maakt er platte pannenkoeken met een sportbh ( die lekker zit ), of je besteed er tijd en geld aan en zoekt net zo lang tot je de ( voor jou ) perfecte beugelbh hebt. Ik heb die gevonden, en die zit minstens zo lekker als een sportbh ( ik denk zelfs lekkerder ) en je ziet er stukken beter uit.
M.

Rembrand

Rembrand

30-06-2010 om 09:24

Savon.

Ik heb die bh even bekeken en dit zal best lekker zitten.
Het nadeel is echter dat je van je borsten een soort massief front maakt ( zeker als je door moeder natuur flink bedeeld bent ).
Een goede bh volgt de natuurlijk lijn van je borsten en laat ze dus allebei apart zien ( ik druk me vast verkeerd uit maar ik weet niet goed hoe ik het anders moet zeggen
Ik heb dus tegenwoordig een onvervalste cleavage, en ik ben er trots op.
M.

Puck

Puck

30-06-2010 om 10:34

Vic

Juist bij veel van die padded bh's krijgt mijn bescheiden C een hele belachelijke vorm vind ik. Veel te puntig en te pront vooruit. Ik ga ook liever voor een mooi zittende bh zonder vulsels dat vind ik een veel mooiere natuurlijkere vorm.

joos

joos

30-06-2010 om 10:34

Slechtzittende bh

Ik heb ook altijd grote borsten gehad, na de geboorte van de kinderen was het helemaal erg, cup F of G. Ik droeg altijd dure bh's (dus goed, dacht ik), maar het zag er toch nooit mooi uit. Totdat ik een keer in een kledingwinkel te horen kreeg dat ik mijn bh helemaal verkeerd had afgesteld, en dat het ook niet helemaal de goede maat was, waardoor mijn borsten nog op mijn navel hingen. Ik had die dag ook toevallig een beetje een lubberig ding aan, dus het zat sowieso niet mooi. Stom hoor, ik had het altijd voor lief genomen dat mijn borsten zelfs met bh hingen. Bij een vriendin zag ik het later ook: een dure bh, maar ook verkeerd afgesteld (schouderbandjes veel te lang, waardoor de band over de rug omhoogkruipt).
Overigens heb ik inmiddels een verkleining gehad en ben ik heel, heel, heel erg blij met mijn volle B-cup. Ik kan nu zelfs wel eens zonder bh op de fiets, zonder dat ik last heb van rondzwiepende borsten. Wat een heerlijkheid om die keuze te hebben!

joep

joep

30-06-2010 om 11:00

Md smaken verschillen, maar zit heerlijk

Inderdaad moet een bh vooral goed afgesteld zijn en dan moet je niet voelen dat je hem aanhebt. Ik maak zelf alles op maat, beetje hetzelfde probleem. Ik draag 80e en ik koop altijd Marlies Dekkers, gewoon een bh-model, dus geen halve gitaar. Ik zou ook nog niet dood gevonden willen worden met bandjes die erboven uitsteken (mijn man vind het trouwens wel mooi), maar het comfort is super. Ik meet het dan goed op en haal een stuk van de bandjes af. Het fijne is dat je niet voelt dat je het aan hebt en ik denk dat dat hetgene is wat jij zoekt. Je kan dus als een paard door de tuin rennen en voelt niet dat je borsten hebt.
Lekker eens gaan passen, als het niet meer zo warm is.
Gr. Joep

Tihama

Tihama

30-06-2010 om 11:18

Bh kopen

Precies. Ik geloof dat zelfs 70% van de vrouwen de verkeerde bh draagt. Meestal gaat het dan om de verkeerde onderbustewijdte. Te groot namelijk. De bh kruipt dan aan de achterkant op. Niet omdat de schouderbandjes te lang zijn, maar omdat de onderbustewijdte gewoon veel te groot is.
Het tweede is dat veel vrouwen hun omvang willen ontkennen. Zeggen ze dat ze 90C hebben terwijl het eigenlijk 80E is. De cup van een 90C is ongeveer even groot als de cup van een 85D. De cup wordt namelijk bepaald door het verschil tussen borstomtrek en onderbuste-omtrek. Stijgt de onderbustewijdte, dan wordt de cup iets groter. Door een 90C te dragen, terwijl je omvang een 90 had moeten zijn en je borst een E, krijg je opkruipende bandjes en uitpuilende borsten. De cup wordt namelijk bepaald door het verschil tussen borstomtrek en onderbuste-omtrek.

De schouderbandjes is het volgende. Als je zware borsten hebt, dan doet de zwaartekracht zijn werk. Wil je niet dat je borsten als een magneet naar de aarde trekken, dan moeten je schouders dat overpakken. Spaghettibandjes als er 3 kg gehesen moet worden, doen het niet. Die snijden in je vlees. Hetzelfde geldt voor een sluiting met 2 haakjes. Het kan soms wel, maar 3 is beter. Dat verdeelt de krachten wat beter. Het is gewoon natuurkunde en techniek.

De manier om een bh uit te zoeken is eerst je onderbustewijdte te bepalen. Gewoon met een meetlint. Heb je een onderbuste van 78 cm, dan kies je voor een 75 of 80 omvang. Hij moet in eerste instantie in het wijdste gaatje strak zitten. Door het wassen en dragen loopt hij namelijk altijd iets uit. Je moet hem dus later nog strakker kunnen zetten. Pas als je de onderbuste goed hebt, dan ga je doorpassen tot je een goede cup te pakken hebt. Mijn ervaring is dat je bij zware borsten niet met een meetlint kunt meten. Je borsten hangen namelijk wat slapper, dus de feitelijke omvang lijkt kleiner. Via een bh ontdek je of er genoeg cupruimte aanwezig is. De cup moet zoveel ruimte geven dat je ook na even schudden je borsten nog steeds IN je bh terugvindt en niet dat het er buiten kwabbelt.

Een goede cleavage zoals Rembrand omschrijft zorgt er voor dat je borsten optisch kleiner ogen. Het lijkt heel tegenstrijdig, maar het werkt echt zo.

Ik dacht ooit dat padded omvang toevoegde, maar het is het tegenover gestelde. Kant bewaar ik voor de slaapkamer, voor dagelijks gebruik heb ik de Chantelle's en Beautifull. Die inmiddels allemaal aardig aan het slijten slaan, dus ik moet weer op pad.

Ik geloof beslist dat het bij kleinere cups anders werkt, maar bij mijn maat (80F) is dit de manier om een goede bh te kopen. Overigens: ik krijg wel eens de opmerking van vriendinnen dat ik geluk heb dat mijn borsten nog zo mooi stevig zijn. Hahaha Dat is de bh, schatten, de zwaartekracht heeft zijn werk allang gedaan.

Tihama

Rembrand

Helaas heeft moeder natuurlijk mij ook flink bedeeld

Bij de dame op de foto lijkt het inderdaad een massief front, in het echt valt het (bij mij in elk geval) o zo mee.

Ik heb ze aangehad in de winkel hoor, van die beugeldingen, voorgevormd en wel, maar blijkbaar heb ik er het lijf niet voor. Welke ik ook paste, de linkerborst keek jolig naar links (erg ver naar links) en de rechterborst hield alles rechts in de gaten. Het was echt geen gezicht. Tussen links en recht kon je een snelweg aanleggen en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Moeder natuurlijk?

Nee, moeder natuur natuurlijk!

Ja,ja, tihama heeft gelijk.

Toen ik mijn BH's nog bij de Hema haalde had ik altijd maat 75A of hooguit 75B.

Sinds vorig jaar (jawel, wat zo'n stijladvies al niet met je doet) maak ik echte lingeriezaken onveilig, en hoewel ik de verkoopsters eerst hartelijk uitlachte moet ik toch echt toegeven dat 70C een stuk beter zit. C!!!! En ik heb echt een uitermate bescheiden voorgevel. Maar ik ben ook smalletjes gebouwd. Dus dat zal het ook deels wel zijn. Ik vind het nog steeds niet klinken, ik met een C cup. Maar goed, het past uitstekend....

Ingrid

Rembrand

Rembrand

30-06-2010 om 14:06

Savon

Je moeder heeft er natuurlijk wel wat mee te maken gehad haha.
Je moet er inderdaad geen snelweg tussen kunnen aanleggen, maar als ze dicht op elkaar gepakt zitten is het ook niet echt fijn.
M.

Tihama

Tihama

30-06-2010 om 14:19

Truc

Er is overigens een goedkope oplossing als je onderbustewijdte niet klein genoeg te krijgen is. Als namelijk je onder de 75cm komt, dan wordt de spoeling vaak dun. En 65 is bijna helemaal onvindbaar.
Je kunt zelf vrij gemakkelijk de achterkant iets innemen. Als de cup wel klopt, dan is dit de snelste manier om een bh beter te laten passen.

Tihama

Tinus_p

Tinus_p

30-06-2010 om 14:36

Natuur en techniek

Tihama:
"Het is gewoon natuurkunde en techniek."
Kortom, iets dat je aan ingenieurs moet overlaten :-p

Tink

Tink

30-06-2010 om 15:45

Tihama

Ook met een kleinere maat werkt het zo hoor! Ik draag al jaren het simpelste model padded bh van de Hunkemöller, die vallen vrij klein, ik moet de 70B hebben.
Mijn dochter heeft dezelfde maar dan 2 cupmaten groter (jaloersmakend! haha). Ik was bang dat 70D lastig zou worden, maar die hingen daar ook gewoon in het rek.

Toen ze nog 65 als onderwijdte had was het inderdaad een stuk lastiger!

Nasha 1st

Nasha 1st

30-06-2010 om 20:55

Tirza

ik heb gekeken, ziet er goed uit. Na de vakantie eens in verdiepen, want ze zitten niet echt hier in de buurt helaas...

Beemer

Beemer, jij concludeert iets anders dan dat ik schrijf Natuurlijk wil ik niet lopen met "lapjes stof" en al járen geleden heb ik het licht gezien dat ik echt geen D-cupje heb. Ik wil wél een goed zittende beha hebben, die steunt enz, maar ik zou zo graag willen dat dat eens zonder beugels kon. Periodiek heb ik namelijk gewoon last van die dingen, dan bezorgen ze me schuurplekken op de ribben. En "even een dagje zonder" is nicht im Frage. Buiten dat zit je gewoon voor een echt goed zittende snelbinder gewoon vast aan die Heel Dure Merken. Beschouw het maar als een af en toe opkomende frustratie Meestal ben ik al blij dat er tegenwoordig meer is in deze maten dan slechts Degelijk Wit Katoen (oh, ik herinner me nog de euforie bij de ontdekking dat er op een gegeven moment zowaar zwárte te krijgen waren in mijn maat...)
Tinus: "Kortom, iets dat je aan ingenieurs moet overlaten :-p" Ah, nou heb ik het... ik had me op het ontwerpen van beha's moeten werpen

Savon

Hij lijkt mij inderdaad ook nogal massief ogen. Maar ik zal er bij de locale lingerieboer ook eens naar vragen.

Tihama kleiner maken eenvoudig?

ik hoor graag hoe je dat doet. Ben al twee keer bij kleermaker geweest maar die gaf aan niets met bh te kunnen. Ik heb 65B en soms is 70A een alternatief maar ik moet echt tegenwoordig naar Parijs uitwijken wil ik een redelijke keuze hebben. Chantelle en Passionata zijn merken die ik nu veel draag. Ook in NL te koop maar niet zo snel in 65B.

Tihama

Tihama

01-07-2010 om 23:09

Als volgt

Je pakt het stukje tussen 1 achterbandje en de haakjes. Dat is het smalste deel van de bh. Je vouwt dit dan over elkaar, als een soort harmonica. Op die manier verminder je de lengte aan die zijde met ongeveer 2-4 cm. Je naait dan de bovenranden vast en de onderranden. Omdat de bovenrand iets schuin wegloopt, moet je een beetje priegelen, maar dat lukt best aardig.

Daarna herhaal je het aan de andere kant. Op die manier haal je 4-8 cm omtrek weg.
De bandjes lopen daarna weliswaar niet meer volmaakt recht, maar gaan achterin iets meer naar elkaar toe.

Het verdient aan de achterzijde misschien geen schoonheidsprijs, maar meestal heb je daar toch kleren overheen

Tihama

Engelandvaarder

Engelandvaarder

02-07-2010 om 14:20

Ben ik weer

Naar Parijs lijkt me wat overdreven (tenzij je een excuus zoekt natuurlijk .
Www.figleaves.co.uk heeft (veel) bh's met rugomvang 65 (65A is 30A in UK maat) en zelfs rugmaat 60 cm (28A). Ze verkopen zo'n beetje alle merken die internationaal verkrijgbaar zijn en leveren ook in NL. Ze zijn voor een aantal merken ook aanzienlijk goedkoper.
Ik ben zelf niet zo'n fan van vermaken, als de rugomvang niet klopt zijn de beugels bij mij vaak te breed. Gelukkig heb ik zelfs met mijn lastige maat genoeg keus op het internet.

Aha

Ik ben eens gaan opletten en ik zag de laatste dagen in het straatbeeld inderdaad overal BH-bandjes, sommige 2 of 3 dubbel bovenuitsteken. Geen gezicht vind ik zelf, maar ik heb nu begrepen dat dat bewust gebeurt? Een soort vrouwelijk equivalent van een boxermetnaam die boven de spijkerbroek uitpiept?

Heb trouwens bh-die-het-bijna-is aangeschaft, 2 voor 10 euro bij de Hema, lekker gewoon stretchkatoen. Heb veel grotere onderwijdte gekocht, zodat de cup past en de BH-band kleiner gemaakt. Overweeg nu nog de beugels er uit te slopen. Ik heb borsten die een groot oppervlak, maar weinig diepte hebben. Dat was toen ik net begon met bh's al lastig, de borst begint ergens onder de oksel. Daarom is zo'n padded geval ook geen gezicht en een rotgevoel, want dan moeten mijn buitenmodels-borstjes in een vorm geperst worden.

Tihama

Tihama

07-07-2010 om 08:49

Engelandvaarder

Wat een schitterende site! Eindelijk keus. Maar ja, ik ben niet zo dol op online kleding bestellen en al helemaal niet voor bh's. Als die van Wehkamp niet past, dan zal ik het nog eens nader bekijken.

Ik was pas heel blij omdat ik 2 passende bh's gevonden had, alleen iets te wijd (85 ipv 80). Normaal gesproken hoef ik dan alleen maar in te nemen, maar dit keer heb ik het probleem dat iemand hier al eerder meldde: de voorkant is te breed. En dat merkte ik niet in de paskamer, maar na een halve dag dragen voelde ik hoe de cuprand in de voorkant van mijn oksel snijdt. Nu ga ik vanavond voor de tweede keer naar naailes, dus ik ga met de juf overleggen hoe ik dit het slimste kan oplossen

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.