Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

De voorgevormde BH

Onlangs las ik een artikel in AD over de padded kinder-BH's. In dat artikel gaf Justien Pardoen ( OO) mening en er is nu ook een artikel op OO gewijd aan de padded kinder-BH's. Nu wil ik het niet zo hebben over de kinder BH's maar over de voorgevormde BH's op zich.

Zelf draag ik het liefs een niet-voorgevormde BH omdat ik vind dat deze meer aansluiten tegen de huid van een padded Bh od een push-up BH. Met aansluiten doel ik vooral in situaties waarin men wat naar voren buigt zodat een shirt open valt en anderen een blik kunnen werpen op je gemoet.
Het gaat mij niet zo om de situatie van inkijken maar om het feit dat een voorgevormde cup minder perfect aansluit zodat bij buigen veelal een niet-opgevulde ruimte tussen borst en cup verschijnt.
Een voorgevormde BH valt alleen mooi als je rechtop staat.

Persoonlijk vind ik het daarom jammer dat er steeds meer keus is in voorgevormde BH's en steeds minder in de 'vormloze' cup. Ik wil niet overstappen op een sport-bh. Dat vind ik weer te veel stof..

Is dit gebrek aan keus herkenbaar? Of vind men de voorgevormde cup het ei van Columbus?


guera

guera

23-09-2016 om 17:39

sja

Misschien ook afhankelijk van de grootte van je cupmaat?
Ik heb niet bijsterveel en ik vind zo n doorschijnende tepel echt heeeeeeeel lelijk. Ik krijg een mooi decolleteetje door die push ups en ik heb niet het idee dat het niet mooi aansluit. Voor mij dus top die padded dingen.

Passend

Als de bh niet aansluit als je voorover bukt, past je bh dan wel goed? Ik ben de afgelopen maanden behoorlijk afgevallen, de nu niet iets te grote bh's sluiten niet meer aan en dat zie je vooral als je iets anders doet dan rechtop staan. Maar m'n nieuwe die een cupmaat kleiner zijn zitten perfect, al ga ik op mijn kop staan.

skik

Vesper Lynd

Vesper Lynd

23-09-2016 om 18:01

Geen last van

Mijn padded bh sluit aan in alle houdingen, net getest. Ik heb zelfs padded bikini's. Die hebben wel als nadeel dat je ze na het zwemmen moet uitwringen, wat best lastig is als je ze aan hebt.

Regenboog

Regenboog

23-09-2016 om 18:16

Pasvorm en maat

Nu geen last meer van. Ik had in mijn 20 plus jaren maat 75 A dus dat kocht ik altijd. De laatste jaren, toen dat padded erg in zwang raakte, vond ik padded prettig, dan zag je mijn "priemende" tepels niet. Maar bij sommige modelen had ik ook een kier. Onlangs een bh gekocht in een speciaalzaak, maat gemeten 80 B.
Padded model past perfect en inderdaad al ga ik op mijn kop staan in heb geen kier/inkijk. Ander model dat ik leuk vond wel
Dus passen en meten zou ik zeggen!

Tijgeroog

Tijgeroog

23-09-2016 om 18:44

Anders

Ik vind die padded beha's helemaal niet lekker zitten, dus ik koop ze ook niet. Jammer dat er dan zo weinig keuze overblijft. En ik snap niet zo goed waarom je tegenwoordig geen tepels meer mag zien...

Tepels

Tepels

23-09-2016 om 18:55

Niet stom over doen

Mijn dochter (10) een paar weken terug: mama ik zie je tepels door je bh en je t-shirt heen! Ik: Ja inderdaad, is dat een probleem? Iedereen heeft toch tepels? Jij ook, broer ook en papa ook. Waarom zou je die moeten verbergen? Dochter: Hm, ja, waarom doet iedereen daar dan zo stom over?

Paasei

Paasei

23-09-2016 om 19:01

steun

Ik heb wel een behoorlijke bos sprokkelhout voor de deur en ben op ern leeftijd dat de zwaartekracht behoorlijk is toegeslagen. Dan zijn padded BH's fantastisch om de zaak te liften en te vormen. Geeft gewoon een mooier profiel. En dat ze de tepels verbergen (en beschermen!) Is een mooi voordeel. Ik ben een fan en heb een behoorlijke collectie van die dingen. Ben juist blij dat ze tegenwoordig ook vollop in grotere cup-maten verkocht worden!

40er

40er

23-09-2016 om 19:07

Padded

Ik ben fan van de padded. Mag met voorgevormde cups zijn, of alleen het dikkere laagje ad binnenkant. Ik word kriegel van naadjes of kant over mijn tepel, dat is dus al 1 reden. 2e, ik draag altijd een tepel sieraad, geen piercing, en die hoeft niet iedereen te zien.

Als je padding gaat wijken heb je idd niet het juiste model of maat.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

23-09-2016 om 19:25

Prima

Ik vind het helemaal best als anderen zich fijn voelen met zichtbaar prikkende tepels. Ik vind het vreselijk oncharmant, ook voor mannen, en wil er zelf dus niet zo bijlopen. Billen heeft ook iedereen, en die laat je ook niet zien. Of een camel toe, ook niets om je voor te schamen?

Morgaine

Morgaine

23-09-2016 om 19:43

Past niet goed

Bij mij passen die dingen ook vaak niet goed. Inderdaad ruimte over van boven. Cupmaat kleiner, dan prikken de beugels in mijn borsten, helemaal niet goed dus. Borstomvang kleiner of groter helpt ook niet. Ik heb er nu eindelijk gevonden die wél goed zitten: bij Zeeman voor €6,95!

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2016 om 20:15

Vreselijk

Vreselijk, dat padded gedoe. Het voelt als een harnas, je voelt het altijd zitten. Ik heb een bescheiden maat. Ik ben heel blij met de simpele katoenen beugelloze bh's die je weer wat meer ziet. Zeker als het warm is.

Vogel

Vogel

23-09-2016 om 20:41

Mee eens

Ik heb ze ook liever niet padded, maar de keuze is gering. Dus voor een beetje leuke bh ontkom ik er niet aan. En soms vind ik het onder een jurk met diepe hals wel mooier staan, een beetje decolleté.
Padded bikini, ook zo erg. Moet je als je uit het water komt eerst je borsten even uitwringen. Soms kan de vulling er uit, veel beter.

Morgaine

Morgaine

23-09-2016 om 23:00

Vogel

Haha inderdaad! Ik moest eigenlijk op mijn kop gaan staan om het water eruit te laten lopen. En het droogt voor geen meter, dus je zit de hele tijd met een natte voorgevel. Ik kreeg er serieus jeuk van. Ik heb na lang zoeken een mooie bikini gevonden zonder padding, veel beter.

Padded of push-up

Ik draag padded bh's en bikini's, voorgevormd dus met een dun laagje erin. En ja, inderdaad om mijn tepels te camoufleren
De bh's met dikke kussentjes onderin draag ik niet, dat zijn push-up bh's. Daardoor ljken je borsten groter.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

24-09-2016 om 09:16

wel en niet

Ooit was ik gezegend met een flink bos hout voor de deur, waar ik ook trots op was, maar de jaren hebben ook daar hard toegeslagen. Ik kan dan ook wel wat steun gebruiken. Ik heb voor representatieve dagen padded bh's met beugels, waarvan er eentje ook nog een pushup functie heeft. Staat heel netjes en leidt de aandacht weg van mijn menopauzetaille

Voor minder representatieve dagen heb ik non-padded beugelbh's. Het nadeel van padded is dat ik er, vooral met warm weer, zo van moet zweten en eind van de dag zo'n bh vol zweet vind ik niet prettig. Omdat tepels tegenwoordig not done zijn heb ik, als ik de deur uit moet, vaak een vestje, bolero of zo, of een ruimvallend shirt. Ik overweeg al langere tijd van die borstvoedings-rondjes (tegen doorlekken) te kopen om eventuele priemtepels te camoufleren maar ik vergeet het steeds.

Voor huispakdagen waarop ik mijn erf niet verlaat heb ik een paar losse flodders die ook geen beugel hebben en niet flatterend zijn, maar ze zitten wel het lekkerst

Fiorucci

Fiorucci

24-09-2016 om 09:51

Sally

Voor huispakdagen heb ik...niks, dat zit pas lekker..

bieb63

bieb63

24-09-2016 om 13:49

tja, ik weet niet

maar ik vind het (zeker ook bij een ander) toch echt heel lelijk staan als de borsten hangen en die niet ondersteund worden. Hoeft helemaal geen push-up te zijn en niet padded vind ik ook niet zo'n punt, maar hangend vind ik echt lelijk, en onvrouwelijk. T'is de natuur, dat snap ik, niemand hoeft zich er voor te schamen. Maar het stáát gewoon niet mooi.

Tango

Tango

24-09-2016 om 14:19

Vast model

Ik heb al jaren een vast model bh bij de Honkemuller. Hoop dat het erin blijft, is niet padded. Wel met beugel maar zit voor mij gewoon prima.
Dochter wil wel graag padded, inderdaad vanwege die tepels. Ik vind dat prima, push up vind ik bij haar dan weer geen goed idee omdat ze al een behoorlijke cup heeft.
Ik heb wel een padded bikini en hoewel hij best goed zit, vind ik het waardeloos aantrekken. Ik ben gewend de sluiting aan de voorkant dicht te doen en dan de boel naar achteren te draaien. Gaat bij zo'n padded geval veel lastiger. Bovendien schieten de bandjes ook nog vaak los omdat die met zo'n haakje vastzitten. Vind ik ook vrij waardeloos bij veel bh's van tegenwoordig. Waarom zitten die bandjes niet gewoon vast???

Sally MacLennane

Sally MacLennane

24-09-2016 om 20:47

Bieb63, geen zorgen!

Ik laat de boel vooral hangen als ik geen visite verwacht (ja, met flodder-bh omdat de boel inmiddels zó hangt dat ik er toch een béétje textiel omheen wil ).

Fiorucci

Fiorucci

25-09-2016 om 08:37

Bieb

Op huispakdagen ben ik thuis, geen zorgen. Kleine maat, er hangt dus niks. Overigens Snap ik niet wat onvrouwelijk is aan hangende borsten. Dat is normaal, zeker na een bepaalde leeftijd. Zijn we al zo gewend aan siliconenborsten dat we hangende borsten raar vinden??

Sally MacLennane

Sally MacLennane

25-09-2016 om 09:03

Fiorucci

Precies, zo denk ik eet ook over. Maar als ik de deur uit moet hijs ik me wel in het harnas dat padded beugelbh heet want inderdaad, je moet vooral verbergen dat je een lijf hebt dat al een halve eeuw flink wat heeft meegemaakt.

Verberg je priemende tepels, lift je hangende borsten en stop je menopauzetaille in knellend ondergoed. Eigenlijk best wel vrouwonvriendelijk, vooral als je er ook nog eens hakken bij moet dragen (wat ik echt niet op kan lopen). Om over een makkelijk kort kapsel maar te zwijgen, daar schijnen ook steeds meer mensen moeilijk over te doen.

Hmmm

Mijn sportteammaatje draagt helemaal geen bh. Het is natuurlijk volkomen normaal en natuurlijk om borsten te hebben en dat je tepels zichtbaar zijn, zeker als je het koud hebt, maar dit is nogal aanwezig, het voelt alsof je een onbedoeld voyeuristisch bent.

skik

Target

Target

25-09-2016 om 10:39

kort kapsel

heeft niets met vrouwonvriendelijk te maken. Dat is een kwestie van smaak en een keuze die je maakt. Ik houd er ook niet van, zeker niet als het kort opgeschoren is en mannelijk oogt met zo'n feministisch plukje aan de voorkant, maar dat is mijn persoonlijke mening en daar hoeft niemand zich wat van aan te trekken.

Verder is een beetje verzorging natuurlijk helemaal niet erg, in wat voor vorm je dat ook giet.
Ik vind een bh als een knellend pantser en thuis gaat dat dus af.
Behalve als ik visite krijg. Want dan wil ik er verzorgd(er) bijlopen.
Een borst die zwaar is, ouder is, gaat nu eenmaal hangen, dat is logisch. De mijne had ik ook liever recht naar voren en de helft kleiner.

Het enige dat ik wel vrouwonvriendelijk vind is de media.
Het schetst de waarheid niet en er zijn mensen (met name mannen) die dat dan geloven, of hun natuurlijke vrouw graag met zo'n zelfde lijf hadden gezien. Daar spreekt een realiteitsgevoel van lik mn vestje uit.

Dat er dan tegenwoordig plussize modellen zijn die nog steeds strak in het lijf zitten is een ministapje vooruit. Mini. Want ze zitten nog steeds enorm strak in het lijf en het plussize-stukje komt eerder van hun lengte dan omvang.

Flanagan

Flanagan

25-09-2016 om 11:11 Topicstarter

Voyeur

Het gevoel van meekijken stoort mij ook. De bovenkleding lijkt ook wijder en/of dieper te vallen waardoor het zichtbaar wordt dat een bh niet mooi aansluit. Wel worden de tepels bedekt zodat het blijkbaar minder erg is dat de bh ( en de ruimtes) ook bekeken kan worden. Door de mooie decoratie, lijken ze bijna bedoeld om bekeken te worden en neemt men de gebreken (ruimtes) voor lief.

Laatst was ik op visite. De vrouw droeg een push-up want dan lijkt je taille slanker. Maar in het aansluitende shirtje was een extra vlees boven de cup uit waar te nemen. Net een overvolle cake-blik. Een beugelBH was ongetwijfeld flatteuzer geweest.

Flanagan

Flanagan

25-09-2016 om 11:30 Topicstarter

Padded versus beugel

Er is steeds minder keus in een fijne beugel, maar dan worden ze tegenwoordig ook vaker gefabficeerd met een hoop stijf kant plus stiksel banen over de tepel. Ik vind de doorzichtige kant al niet mooi omdat dan de helft van de tepelhoed te zien. Maar de kanten BH's hebben ook vaak een dikkere, hardere naad om te voorkomen det het kant op de rand gaat scheuren. Ik geef voorkeur aan model dichte stof, liefs met geschulpte rand on plaats van te de dikkere en hardere naad zodat het kant niet stukgaat, maar wel de borst ter hoogte van de decollette doet 'golven'.

Maar naast het doorzichtige kant en de dikkere naad, gaat juist die dikkere naad over de gevoelige huid van de tepel. Zo onpraktisch. Het lijkt wel of de ontwerpers allemaal mannen zijn .

Ik kan best begrijpen dat Nederlands bekendste vrouwlijke BH-ontwerpster kiest voor padding. Maar het liefst had ik een beugel zonder kant en zachte bredere banden die niet zo in de schouders snijden.
Ik had een goede bh die aan alle wensen voldeed, maar die heeft die winkel uit de collectie gehaald, flink balen dus.

Fiorucci

Fiorucci

25-09-2016 om 22:13

Flanagan

Bonaparte heeft fijne beugelbh's, ik koop er graag in de uitverkoop.

rode krullenbol

rode krullenbol

26-09-2016 om 14:41

Ik ben diep onder de indruk

Zoveel gevoel voor details; dat is gewoonweg meesterlijk!


https://youtu.be/XyotQ3qoG_Q

Flanagan

Flanagan

28-09-2016 om 08:27 Topicstarter

Fiorucci

Bedankt voor de tip.
Op de onlinesite van het merk met de letter Tr. ook wat geschilte modellen met bredere schouderband.
Ik pas liever in een winkel diverse maten maar het zal nu toch wel op bestellen aankomen, denk ik.

Tijgeroog

Tijgeroog

28-09-2016 om 08:58

Flanagan

Ik heb er een van de hunkemoller, volgens mij basiscollectie. Beugel, geen padding, redelijke brede banden en dichte stof, met alleen naden aan de zijkant. Geen kant, maar ook geen geschulpte rand, gewoon recht.

Charis

Charis

28-09-2016 om 14:31

Fijne niet-voorgevormde bh

Ik heb al jaren van Hunkemöller dit model beugel-bh zonder padding. Ze blijven heel lang goed, ben blij dat ze nog steeds in de collectie zitten.

https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/full-cup-voorgevormde-bh-basis-black-97817-1.html (laat je niet misleiden door de titel in de link).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.