Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sanne

Sanne

24-12-2018 om 12:59

Dekbed bij twijfelaar (1.40 m breed)

Kind heeft een twijfelaar. Gebruikt nu een 1-persoons dekbed. Is toch echt niet handig.

Dus er moet een nieuwe komen.

Is een 2-persoons dekbed nou niet heel erg breed? Dat het er teveel overheen hangt?

Dus zijn er mensen met ervaring met twijfelaars: beter een dekbed voor een bed van 1.40 m of gewoon een 2-persoons?

En qua lengte: als het bed 2 meter lang is, moet je dekbed dan ook 2 m lang zijn, of 2.20 m? Ik weet niet of zo'n lang er teveel overheen hangt?

40er

40er

24-12-2018 om 13:12

140 is geen twijfelaar maar een gewoon 2 persoons bed. 120 is een twijfelaar.

Ik zou zelf voor een gewoon 2 persoons dekbed gaan, 200x200. Of hem extra lang nemen (220).

Ik vind extra lang juist fijn, kan ik hem achter goed instoppen.

margaretha

margaretha

24-12-2018 om 15:34

wij

slapen al vanaf het begin van ons huwelijk in een 140 breed tweepersoonsbed en gebruiken er een lits-jumeaux dekbad bij, extra breed dus. maar goed wij zijn dan ook samen. Extra lang vind ik minder van belang, daar heb je de instopsrook van de hoes voor ( en dan nog kan het best fijn zijndie extra langte).

bicyclette

bicyclette

24-12-2018 om 15:44

gewoon 2-persoons

1.40 is geen twijfelaar, dat is een gewoon 2-persoonsbed. En daar past dus gewoon een standaard 2-persoonsdekbed op. Of een extra brede, net wat je wilt, maar die want dan idd wat meer over de randen.

En de lengte: ook net wat je wilt. Ons dekbed heeft dezelfde lengte als het matras, maar het is allemaal een kwestie van smaak.

Is dit de eerste keer dat je een dekbed koopt?

Teuntje

Teuntje

24-12-2018 om 15:47

Maten

Dat 1-persoonsdekbed zal gebruikt zijn voor een 1-persoonsbed. Zo’n bed is meestal 90 breed dus dan hou je 50 cm over, voor elke zijkant 25 cm.
Bij een bed van 140 en een dekbed van 200 houd je per zijkant 30 cm over. Lijkt me niet een verschil om wakker van te liggen . Zeker als je er met twee in ligt ben je dat zo kwijt maar in je eentje ook geen probleem.
Wat lengte betreft zou ik dezelfde lengte nemen als je nu gewend bent, als dat bevalt tenminste. Moet het liever wat langer zijn dan is nu de kans. Dus 140x200 of 140x220 .

Sas

Sas

24-12-2018 om 19:55

Ik snap het probleem niet

Als je een dekbed nodig hebt voor één persoon, maakt de maat van het bed niet zoveel uit. Ook met een tweepersoonsbed heb je aan een eenpersoonsdekbed voldoende. Die hoeft immers alleen een persoon te bedekken, niet het hele bed.
Ik snap niet waarom een eenpersoonsdekbed niet handig zou zijn. Tenzij er met twee personen onder geslapen wordt. Dan snap ik het wel.

Marie

Marie

25-12-2018 om 12:30

200 x 200

Wij hebben jaren op een tweepersoonsbed geslapen van 140x200 cm onder een dekbed van 200x200 cm.
Later overgestapt op een dekbed van 240x220 cm en sinds een paar jaar pas liggen we in een bed van 160x200 en nog steeds onder een dekbed van 240x220.

Onze dochter ligt trouwens ook gewoon onder een dekbed van 200x200 op een bed van 140x200.

Gaat prima

Tango

Tango

25-12-2018 om 15:53

Tweepersoons

Wij hebben ook een bed van 1.40 m breed en een tweepersoons dekbed van 2 bij 2 m. Dat gaat prima, al vindt man soms dat ik teveel dekbed pak We zijn niet heel lang dus hebben geen extra lang bed nodig en dus geen extra lang dekbed.
Dochter hier heeft een 1 persoonsbed waar je een 2 persoonsbed van kan maken. Nu staat dat ding eigenlijk altijd als tweepersoonsbed. Het wisselt een beetje hoe we het opmaken. Ze heeft 1 heel dik dekbed van 2 m. bij 2.40 m. Een goedkopen van de Aldi volgens mij. Ze vindt hem heerlijk! Dat ligt erop in de winter. In de tussenperiode ligt er een 1 persoonsdekbed op en evt. een extra 1 persoons als er een loge komt. In de zomer ligt ze alleen onder een dekbedhoes met evt. een fleecedeken eroverheen. Je kan dus eigenlijk alle kanten op, als ze er alleen in slaapt. Het is maar net wat je wil en wat je wil uitgeven.

Guppie

Guppie

25-12-2018 om 19:57

Tussenmaat

Een twijfelaar kan trouwens ook 1,30 zijn maar dat terzijde.
Als je goed zoekt kan je nog andere maten vinden, zoals 1,60 of 1,80 breed, als ze zou willen. Wat ik tegenkom is dan meteen een allejezus dure. De lengte is van belang als je zelf lang bent of je houdt niet van instoppen en er helemaal in wil kruipen.
https://www.donzendekbed.nl/dickenbergh-mecklenburg-all-year.html?gclid=CjwKCAiAx4fhBRB6EiwA3cV4KjeGGExC5Cd9nQtTncF7hwrwjfE2ubpwp1h6Sihe07eoYvRNncjQKRoCW_wQAvD_BwE

40er

40er

25-12-2018 om 20:06

Guppie

Kun je daar ook passende dekbedovertrekken bij vinden?

Rode krullenbol

Rode krullenbol

25-12-2018 om 20:21

Tsja ...

Voor dekbedhoezen gaat hetzelfde op als voor bijvoorbeeld kleding: kleiner maken behoort tot de goede mogelijkheden, maar groter daarentegen? Dat is een heel ander verhaal!

Rode krullenbol

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.