Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marga

Marga

26-05-2020 om 22:36

Diameter stok van parasol

Hallo,

Ik heb hier drie parasolvoeten staan, waaronder een behoorlijk prijzige echt stevige. Ik heb een parasol nodig. Maar ik kan geen site vinden waar de diameter van de stok van de parasol wordt weergegeven en ik wil het nu goed doen. Vorige keren gekluns met niet passende stokken.

Wie weet een site die wel de diameter van de stok weergeeft?

alvast bedankt

Marga

Marga

26-05-2020 om 22:41

wel gegoogled

Ja nog even: ik heb natuurlijk we gegoogled en daar komen een paar parasols uit maar die zijn allemaal te groot voor mijn balkon. Balkon is 1,20 breed dus de parasol mag niet groter dan 2 meter zijn (stuk hangt over de rand heen maar kan niet tot de helft vanwege de voet)

Verdienmodel

Nee, dat doen ze niet. Dat is expres. Als jij weer de verkeerde parasol koopt, koop je hopelijk ook weer een verkeerde parasolvoet. En zo blijf je nog even een klant.

Waarom ga je niet naar een winkel met een meetlint in je zak?

Niki73

Niki73

27-05-2020 om 09:39

Bellen

Bel de winkel even en vraag het.

Hangkous

Hangkous

27-05-2020 om 09:44

Parasol passend maken

Wij hebben 25 jaar geleden en hele mooie smeedijzeren voet gekregen bij ons huwelijk.
Toen de bijbehorende parasol het koordje had gelegd hebben we en nieuwe uitgezocht die een dunnere steel heeft. Om de steel van de parasol zit nu een "sok" van pvc die precies in de voet valt. De stok zit vastgeplakt met wat vullende lijm. De parasol blijft keurig staan, we hoefden de voet niet weg te doen, prima oplossing.

rode krullenbol

rode krullenbol

27-05-2020 om 09:44

Een meetlint?

Als zeer ervaren, rechtgeaarde klusser beveel ik het gebruik van een digitale schuifmaat aan. Zo'n ding valt aanzienlijk makkelijker af te lezen en werkt dus preciezer. Al helemaal als het is voorzien van een - goed functionerend! - ledlampje.

Rode krullenbol

vida xl

heeft diameters erbij staan maar een vulring kan ook een oplossing zijn.

behelpen

Wij hebben een tijd gehad dat de parasol te dun was voor de voet. Toen een kunststof buis gekocht die wel in de voet paste, die kwam dan een stuk hoger uit dan de voet, en dan zetten we dus de parasol in die buis. Was niet helemaal precies pas, maar wel goed genoeg. Werkt alleen als de parasol zelf niet loodzwaar is, want je moet 'm hoger optillen om m in die plastic buis te kunnen zetten. Een stuk kunststof pijp koop je voor een habbekrats bij bouwmarkt of ijzerzaak.

Groeten,

Temet

Tango

Tango

30-05-2020 om 15:52

Vulring

Waar koop je zo'n vulring of pvc-sok? Hier namelijk ook het probleem dat we een nieuwe parasol hebben gekocht met een dunnere stok dan passend bij de voet. Het gevolg is dat de parasol gaat draaien en dat is normaal niet erg, maar bij een parasol waarvan je de stok kan knikken niet handig. Wij zoeken dus ook een oplossing voor dit probleem.

Hangkous

Hangkous

30-05-2020 om 16:34

Bouwmarkt

Kluswinkel. Ga er heen met je parasol een de diameter van de voet. Leeg je probleem uit een laat je adviseren. De tieners die zaterdag hulp zijn weten het waarschijnlijk niet maar oudere werknemers of de baas waarschijnlijk wel.

bij de tuinzaak

of op internet.
Je kunt ook een parasolgrondboor kopen daar zitten ze bij. Dan heb je voor een euro of 7 ook je ringen.

rode krullenbol

rode krullenbol

30-05-2020 om 19:46

Mijn tip

Doe als mijn moeder! En probeer eerst eens uit of je de loze ruimte kunt opvullen met een kartonnetje. Zo bespaar je geld en moeite uit.

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

30-05-2020 om 19:55

"Og dear" een taalfoutje in mijn vorige bijdrage

Het is natuurlijk "Zo spaar je geld en moeite uit." of "Zo bespaar je jezelf geld en moeite."

Rode krullenbol

Of ipv een kartonnetje een houten wig. Of twee als de parasol dreigt over te hellen.

Groeten,

Temet

Wasknijper

Houten wasknijpers zijn geweldige wiggen voor dit doel. Bij een grote opening hou je ‘m heel en profiteer je van de kracht van het veer.
Bij kleinere openingen haal je ‘m uit elkaar en levert 1 wasknijper 2 wiggen op.
Die doen het ook fantastisch bij het stellen van een meubel of koelkast.

Het veer

Vaart heen en weer. Zag al een veerpont aan de parasolvoet hangen.....
Verder een hele goed tip, al vaak halve knijpers gebruikt, maar er nooit aan gedacht om een hele in te zetten.

rode krullenbol

rode krullenbol

01-06-2020 om 21:58

Ik wil niets zeggen hoor, maar

Een kartonnetje kun je zo vouwen, dat het de gehele loze ruimte rondom opvult. Bovendien kun je de parasol verwijderen en het kartonnetje gewoon laten zitten om het de volgende keer weer te gebruiken. In de tussentijd springt het niet als rommel in het oog, waardoor je het niet ergens hoeft op te bergen.

Enfin; mijn moeder had het slecht nog niet bekeken!

Rode krullenbol

Marga

Marga

03-06-2020 om 13:18

kartonnetjes en wigjes

Ja daar wil nu juist vanaf. Ik ik wil een stevig passend systeem om de volgende reden: ik heb een balkon dat op een winderige hoek ligt, uitkijkend op een binnenterrein met tuinen, balkons etc. Ik heb al eerder parasols 'gezekerd' met kartonnetjes en wigjes en dat heeft er tot twee keer toe in geresulteerd dat er parasols wegvlogen omdat de wind er onder was gekomen en de kartonnetjes en wigjes het niet hielden. Het is best een flinke kracht die op een open parasol komt te staan. Gelukkig is er toen niemand gewond geraakt noch zijn er ramen in gegaan wat goed gekund had maar ik wilt dat risico niet meer nemen. Vandaar mijn vraag

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 13:36

Marga

"ik wilt dat risico niet meer nemen. Vandaar mijn vraag"

Ik wilT, die zie je (nog) niet vaak.

Misschien moet je die parasol maar vast zetten met wat extra T-tjes. Die heb je blijkbaar in overvloed

Marga

Marga

03-06-2020 om 13:42

ongelooflijk gezeik Ad

Is tie weer: https://www.sciencealert.com/people-who-pick-up-grammar-mistakes-jerks-scientists-find

En dit was niet eens een spellingmistake, het was gewoon een typfout, uitgeschoten vinger of zo, te snel gepost, zoiets. Ik zag hem maar vond het te miniscuul om er nog een posting overheen te gooien. Mijn fout ik had kunnen weten dat er hier een kleinzielige jerk rondloopt die niets beters te doen heeft. Bah bah.

En kom maar weer op met je ik-moet-en-ik-zal-toch-het-laatste-woord-hebben antwoordje. Het wordt ook steeds zieliger.

Karton wordt nat

Er had “het veertje” moeten staan.

Het veer is leuker ...

RK, karton wil onder natte omstandigheden niet graag zichzelf blijven. Dat is met een parasol in voet (die buiten staat) extra vervelend.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 13:59

Marga

"Mijn fout ik had kunnen weten dat er hier een kleinzielige jerk rondloopt die niets beters te doen heeft. Bah bah."

Ben je nieuw hier dan? Misplaatste 'wilt's zijn mijn favoriete hobby.

"En kom maar weer op met je ik-moet-en-ik-zal-toch-het-laatste-woord-hebben antwoordje. Het wordt ook steeds zieliger."

Niet nieuw dus...!

rode krullenbol

rode krullenbol

03-06-2020 om 14:17

"Het veer is leuker"?

"Het veer is leukerder"! Dan is het "in enen" Rotterdams. Net als "Ik wilt". En "doe jij eens even dat kartonnetje in die parasolvoet stoppen?"

Er zijn ook balkons met overkapping. In dat geval staat de parasolvoet hoog en droog. Maar Marga heeft vooral last van de wind. Kennelijk zit er aan haar exemplaar geen klemsysteem dat krachtig genoeg is.

Die van mijn moeder had dat wel; een - fraai vormgegeven - hendeltje dat je naar beneden moest bewegen. Ik weet nog dat daar als kind niet toe in staat was. Ik vermeld er maar even bij: ik at toen ook nog geen fenegriekzaad. Dat kwam; toentertijd was men met de aansterkende werking daarvan niet algemeen bekend.

In ieder geval waren mijn ouders er naar alle waarschijnlijkheid niet van op de hoogte. Anders hadden ze het mij wel voorgeschoteld; zou je niet denken?

In plaats daarvan was het 'havermoutse pap' dat de klok sloeg. En geloof het of niet? Dat bliefde ik niet. Dus werden het boterhammen met rinse appelstroop. Want daar zit veel ijzer in. En van ijzer word je sterk.

Rode krullenbol

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.