Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Diepvriespizza in grill-magnetron?

Mijn magnetron legt net het loodje en ik ben even online aan het kijken naar een vervanger. Nu zie ik een leuke combi-magnetron met grillfunctie. Ik heb wel een gewone oven, maar het zou wel handig zijn als je bijvoorbeld mini-diepvriespizza in de magnetron/grill kon opwarmen. Kan dat met een grillfunctie? Ik kan het via Google niet echt vinden.

Ovenfunctie

Voor zover ik daarmee bekend ben heeft een combi magnetron altijd een ovenfunctie. Daar kun je kleine en grotere pizza's met een gerust hart in afbakken.

Lente

Lente

13-02-2018 om 19:12

Niet altijd AnneJ

Er zijn magnetrons die alleen een grill functie hebben en geen ovenfunctie. Ikea heeft dat vaak.
Een pizza moet je altijd met onder en bovenwarmte bakken. Grillen is prima, zolang de warmte van twee kanten komt. Een grill functie van alleen de bovenkant werkt niet voor een pizza. Tenzij er ook een echte ovenfunctie is.

Gril of oven.

Een pizza moet in de oven, onder-boven warmte of hete lucht.

Grillen is alleen vanaf de bovenkant, geeft bv een mooi kostje op mijn ovenschotel en mooi bruin ribbeltje in mijn warme brie.

En een diepvriespizza warm je niet op, je bakt hem af. Dat is precies het verschil tussen een oven of een magnetron. Magnetronfunctie is voor opwarmen.

Je kan beter googlen op het typenummer en dan "specificaties".

MaikeR

MaikeR

14-02-2018 om 00:01 Topicstarter

Hele avond...

...gezocht, en ik heb 1 gevonden - een combi van magnetron, grill en hetelucht. Lekker voor de minipizzas die de kids als snack eten, een afbakstokbroodje kaas, stukje banket enzovoort. Daar zet ik liever de hele oven niet voor aan.

Bedankt voor de reacties.

Lusithania

Lusithania

14-02-2018 om 12:56

Welke?

Ik ben benieuwd.

Marie

Marie

14-02-2018 om 16:53

Airfryer

Kwam laatst tot de ontdekking dat een halve diepvriespizza prima in de grote airfryer past. Ideaal, zomaar klaar.

rode krullenbol

rode krullenbol

14-02-2018 om 17:59

Een instructievideo

Je kunt er (te) makkelijk over denken of misschien zelfs over schamperen, maar – zoals dat bij wel meer ‘keukens’ het geval is – een goede bereiding van Italiaans eten vergt de nodige deskundigheid. Je kunt het echt niet zo maar overlaten aan Jan en alleman! Zij dienen zich eerst te laten instrueren door een ‘piet’ op dit gebied. Daar doen zij althans goed aan. Zoals uit de volgende video wel moge blijken, is een goed tijdgevoel doorslaggevend voor het eindresultaat.

Zie:


https://youtu.be/yaq-KvO8164

MaikeR

MaikeR

15-02-2018 om 20:49 Topicstarter

Lusithania

De Severin MW 7865. Gisteren meteen gebruikt en de befaamde minipizzas kwamen er (volgens het grut ) perfect uit. Magnetronfunctie nog niet geprobeerd. Hij is wel wat kleiner aan de binnenkant dan ik had verwacht, terwijl ik toch de binnenkant van de oude magnetron had opgemeten en het niet zoveel verschilde, maar ik denk dat het niet veel/geen problemen zal opleveren. De bediening leek me eerst ingewikkeld, maar valt op zich ook alleszins mee. Ik heb voor de verandering de gebruiksaanwijzing eens echt goed doorgelezen.

Fijn!

Dus een goede keuze gedaan.

MaikeR

MaikeR

15-02-2018 om 22:57 Topicstarter

Ik denk het wel. De (voor ons extra) ovenfunctie bevalt nu al goed, en als ik kijk naar hoe wij de magnetron verder meestal gebruiken denk ik dat dit ons veel gemak gaat opleveren. Dit weekend gaan we de afbakbroodjes proberen. Als die ook goed gaan kan het wat mij betreft niet meer stuk.

Lusithania

Lusithania

16-02-2018 om 08:33

Severin dus

Ik ga er ook naar kijken.

wat je ook doet

Het lijkt me onmogelijk om een diepvriespizza nog erger te verprutsen, dus elk apparaat voldoet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.