Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tink

Tink

12-08-2013 om 23:14

Discofeest met de klas - hoeveel hapjes e.d. nodig?

Ik heb nog even jullie hulp nodig!
Vrijdag vieren wij de verjaardag van onze zoon die 12 wordt, met een discofeest in het plaatselijke buurthuis. Zijn klas van afgelopen jaar is uitgenodigd, die bestaat uit 38 kinderen. Ze zullen er niet allemaal zijn, ik gok op een man of 30.
We hebben daarstraks al wat boodschappen ingeslagen: slagroomsoesjes, chips en andere zoutjes, paar dozen gemengde snacks voor in de frituur. Maar we vinden het lastig inschatten hoeveel er nodig is om niet halverwege door de proviand heen te zijn.
Het feest duurt 3 uur, er is een DJ en veel lichteffecten, dus ze zullen aardig wat dansen als het goed is. Zoonlief heeft zijn muziekwensen duidelijk gemaakt en dat gaat goedkomen.
Drinken is ter plekke aanwezig, het gaat me dus echt om de hoeveelheid eten die we mee moeten nemen. Wat zouden jullie doen?

Merel

Merel

13-08-2013 om 00:07

Evt. popcorn

Klinkt alsof je wel redelijk voldoende hebt, je zou nog wat doosjes popcorn kunnen kopen (mits daar een magnetron is) dan kan je in nood nog wat bakken popcorn snel maken (2 min om een hele bak te poffen) en het neemt ongebruikt niet veel plek in, je kan het bewaren, mocht het niet gebruikt worden. En misschien nog een paar zakken marshmallows?
Je kan eventueel ook nog even vragen bij de supermarktmanager of je het eventueel terug mag brengen als het ongebruikt is.

Tink

Tink

13-08-2013 om 00:20

Maar

... nu weet ik nog niet hoe véél je dan zou halen . Ik heb nu bv 4 zakken chips, 2 zakjes zoute stengeltjes en genoeg frituurhapjes voor 2 stuks p.p.
Ohja en 50 soesjes in totaal.
Als het niet opgaat bewaar ik het gewoon voor het volgende feestje hier thuis, dat is het probleem niet . Maar ik ben bang *te weinig* te hebben. Dit is mijn disco-klassefeest-debuut!
Ohja en heeft iemand ervaring met hoeveel er ongeveer gedronken wordt per persoon op zo'n avond? Mijn man wilde eerst nog voor het drinken een soort consumptiebonnetjes gaan maken, en dan 3 voor elk kind ofzo (de gebruikte drankjes, in kleine flesjes, worden nl naderhand geteld en afgerekend, € 1,10 per flesje) omdat hij bang was dat het anders te duur werd. Dat doen we op verzoek van zoon toch maar niet, die vond dat ontzettend 'voor schut'.
Tip van de DJ was om plastic bekertjes mee te nemen en de flesjes daarin te schenken, dan haal je makkelijk 2 bekertjes uit een flesje. Goede tip. En zoon zei nog: dan schrijven we de namen op de bekertjes, anders pakken ze elke keer een nieuwe en dan moet je een paar 100 bekertjes meenemen. Praktisch gedacht van hem

Ikke

Ikke

13-08-2013 om 08:04

Weinig

Ik denk dat het weinig is. Je hebt minder dan 2 soesjes pp. Op onze verjaardagen zijn die voor de kleine kinderen, die krijgen er dan 2.

Chips/zoutjes: als je aanvult gaat het ook op. Dus het is ook een beetje aan jou hoe je daar mee om wil gaan.

Qua drinken denk ik wel dat kinderen bij onbeperkt zo 10 glazen wegdrinken (vorige maand een zwem (!) feestje gehad waar kinderen zelf drinken mochten pakken; ik wil het niet weten!)

Weinig

Met 30 kinderen zou ik nog wat zakken chips er bij halen.En onbeperkt drinken ? Op deze leeftijd gaan ze door tot ze misselijk zijn,ze willen niet voor elkaar onder doen,dus daar zou ik zeker de hand in houden.Mocht halverwege de avond de proviand op zijn,dan is het pech,jij weet dat je genoeg hebt ingeslagen,dus niemand komt iets te kort.Je zou ook niet willen dat ze allemaal misselijk naar huis gaan toch?

Ilva

Ilva

13-08-2013 om 09:03

Aanmaaklimonade

Waarom gebruik je voor het drinken geen aanmaaklimonade? Een paar kannen regelen en je kan het zo uitschenken in plastic bekertjes. Niet te zoet maken. Scheelt een hoop geld. Euroshopper limonade van de AH is niet zo duur en best lekker (mijn kinderen drinken het ook, nooit klachten gehad).

Voor 4 personen

Ik reken bij rare hoeveelheden (mee-eters brood en warme maaltijd, hapjes voor avondje bezoek enz enz) gewoon altijd 'om'. Bedenk hoeveel je voor 4 personen zou halen. B.v. 1 zak chips en 1 zak popcorn+ 1 fles cola en 1 pak ijsthee. En reken die 4 personen dan om naar 30. 8,5 maal die zak chips en popcorn= ong 16 zakken in toaal. En dan breng je in die hoeveelheid enige variatie aan qua smaak enzo (zoute chips, paprika, etc.etc.). Misschien nog wat minder zelfs want als je 4 personen hebt en volle zakken hebt houd je meestal wat over. Dus 14 zakken ofzo, als je ook nog hapjes hebt zou je w.s. voor 4 personen 1 zak chips halen+ de hapjes. In totaal heb je voor die 30 dus maar nodig aan chips: ong. 8 zakken.
hapjes en drinken reken je ook zo uit.
Alles bedenken voor 4 en dan dus maal 8.
groeten albana

mix

mix

13-08-2013 om 10:11

Ongeveer als albana berekenen

En dan ga ik niet uit van een kind dat thuis aan de worteltjes en olijfjes zit en nooit chips eet, maar van eentje die dit eten en drinken erg erg erg lekker vindt; ruim dus.
In die bekertjes gaat 100 ml.
In een fles fris zit 1.5 liter dus daar haal je 15 bekertjes uit.
Dat is voor 15 personen 1 bekertje, dus voor 30 personen heb je voor 1 bekertje drinken al 2 flessen nodig.
Ga ervan uit dat ze 5 bekertjes de man drinken (als je danst krijg je het warm en als het warm is krijg je dorst) en rond dat naar boven af met bv 2 flessen extra.
Kleine flesjes zijn veel te duur, of moet je die afnemen?? In dat geval zou ik het op 3 flesjes per persoon houden.

Voor eten, ik vind het ook krap wat je hebt.Als ze vooral aan het dansen zijn zal het eten wel meevallen, maar zal toch ook wel hangen en happen worden denk ik, want ze dansen vast geen 3 uur achter elkaar.
3 kinderen met 1 zak chips ben je zo kwijt, dus zou er voor zorgen dat je 10 zakken hebt, waarvan je bv 6 paprikachips/naturel neemt en dan nog 4 zakken een andere soort. Daarnaast de 2 snacks, evt soesjes en evt popcorn bijmaken als het erg hard gaat. Bij C1000 heb je bv de zoete- en zoute variant die je in een magnetron popt.
Ik reken meestal ruim en rond dan iets naar beneden af. Als reserve de genoemde aanmaaklimonade een fles of 2 halen. Wij zijn ooit een feestje geeindigd met yogidrink omdat al het andere op was

Consumptiebonnen zijn prima, desnoods 5 aan elkaar geniet, maar niet om de gasten de rekening te geven of bedoelde je man het anders?

Tink

Tink

13-08-2013 om 17:04

Ha kijk

Daar kan ik wat mee. Er moet duidelijk nog wat zakken chips bij . En ook een doos soezen.
Aan die kleine flesjes drinken valt niet te tornen, die moeten we afnemen. Eigen aanmaaklimo meenemen is ook geen optie.
Grinnik, Mix, mijn man bedoelde inderdaad niet om de gasten de rekening te geven . Maar meer om het drankgebruik (haha, het gaat hier over fris natuurlijk) een beetje in de hand te houden.
Overigens, op = op, daar hebben jullie ook gelijk in. We zijn dus ook niet van plan om ongelimiteerd aan te blijven vullen. Maar het zou ook jammer zijn als we halverwege het feest al heel erg zuinig moeten gaan doen omdat we door de voorraad heen zijn, vandaar.
Dank! Hier komen we een eind mee

Vera*

Vera*

13-08-2013 om 18:12

Haagse bakkies

Ik zou ook de bekertjes voor maximaal tweederde vullen. Dat drinken ze vaak in een keer op en wordt het bekertje niet weggezet en vergeten.

Ik vind de consumptiebonnen

Ik vind die consumptiebonnen nog niet eens zo'n slecht idee. Waarom niet? Als ze iets van school/club e.d. hebben krijgen ze dat ook vaak. En ze doen dan zeker zuiniger met hun flesje/bekertje, raken het niet de hele tijd kwijt enzo. Maar dan zou ik het wel 'ruim' doen, dus niet 2 flesjes per persoon. Zodat ze wel het feestgevoel hebben waar toch ook veel drinken/eten bijhoort.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.