Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mary-jane

mary-jane

10-09-2018 om 08:27

dochter zoekt schoenen

Maar we kunnen ze niet vinden. Sinds mijn dochter haar inner-anime meisje omarmt en zich hult in jurkjes met witte kraagjes en lange sokken tot over haar knieën, voldoen haar Skechers ineens niet meer.
Ze wil graag schoenen die er bij passen en dat valt nog niet mee.
Ze wil zwarte schoenen met een bandje, maar in de lokale schoenenwinkels hier hebben ze niets wat daar ook maar op lijkt. Het helpt ook niet dat haar ene voet maat 31/32 heeft en de andere 35/36, dus eigenlijk moeten we 2 paar kopen, maar de ervaring leert dat deze maten in verschillende collecties zitten en het dus heel moeilijk is om hetzelfde model in deze maten te vinden.
Ze is ook nog eens heel erg gevoelig voor hoe ze zitten, ze vindt ze heel snel niet fijn zitten, wat de reden is dat ik een grote voorkeur heb voor een fysieke winkel zodat ze ze kan passen.

Daarnaast zoeken we ook nog schoenen/laarzen voor paardrijden, er worden nog geen eisen aan gesteld, ze mag op haar skechers, maar daar komt steeds zand in, wat ze vervelend vindt. Ze doet het pas 2 weken, dus ik wil eigenlijk geen fortuin uitgeven. We hebben bij de decathlon alles geprobeerd en weten nu dat ze hoge laarzen vervelend vindt en lage laarzen met alleen elastiek niet aankrijgt aan haar spastische voet.

Heeft iemand suggesties? We wonen zelf in Brabant, maar ik wil best een stuk met het OV reizen, maken we er gewoon een leuk dagje uit van, mag ook best in België of Duitsland zijn.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-09-2018 om 08:48

Van Haaren

Mijn dochter is voor zulke schoenen laatst geslaagt bij van Haaren. Maar of je daar hetzelfde vindt in de kinder- en volwassenencollectie weet ik ook niet.
Je zou online even kunnen kijken

Flavia

Flavia

10-09-2018 om 09:55

DrMartens

De Maccy misschien?
Zit zowel in de dames als de kindercollectie.

Tamar

Tamar

10-09-2018 om 10:07

Clarks

en dan de schoenen voor bij een Engels schooluniform, maar ik ben bang dat je die alleen online vindt. Ze zitten heerlijk en zijn niet stuk te krijgen, want ook vijfjarigen moeten daar al een uniform aan.

Mary-Jane

Mary-Jane

10-09-2018 om 10:47

dank

Ik ga met jullie tips even verder googlen.
Van Haren zijn we volgens mij geweest en daar hadden ze niks, maar ik ga nog even op de site kijken.
Dr. Martens vind ik zelf wel altijd heel leuk, ik ben benieuwd wat zij er van vindt
Schoenen voor bij schooluniformen had ik inderdaad ook aan gedacht, maar inderdaad tot dusver alleen online gevonden, maar nu heb ik een merk om op te zoeken.
En anders dan wordt het toch maar een tripje Engeland

mary-jane (grotendeels ot)

On topic kan ik bevestigen dat Clarks heel degelijke kinderschoenen maakt. Zoon (toegegeven, geen wildebras) deed daar makkelijk een jaar mee en dan zagen ze er nog acceptabel uit.

Off topic, nav deze zinsnede "Sinds mijn dochter haar inner-anime meisje omarmt " - heb je dit al gezien: https://www.tomofairnijmegen.nl/ ?

In januari een Amsterdamse editie trouwens (maar de Nijmeegse lijkt me zomaar leuker, weet niet waar je woont).

Groeten,

Temet

mary-jane

mary-jane

10-09-2018 om 11:14

Temet

Oh dat kende ik nog niet, dat zou ze wel eens heel erg leuk kunnen vinden, dankjewel voor de tip.
Nijmegen is prima te doen vanaf hier.

Dymphne

Dymphne

10-09-2018 om 21:37

Marks and Spencers

Zag ze daar, helaas alleen online want toen ik googeldezag ik dat de Nederlandse vestigingen vorig jaar gesloten zijn.

Marie

Marie

11-09-2018 om 09:44

paardrijden

Voor het paardrijden zou ik zeggen - Jodhpurs met veters en rits achterop. Die zijn gemakkelijk aan te trekken en goed aan de voet aan te passen (ik heb zelf hoge wreven en jodhpurs met elastiek zitten te strak).
https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoenen/jodhpurs/jodhpurs-horze-kilkenny_15375.html

Ben ook wat aan het Googlen geweest en ze zoekt Lolita schoenen?

ynjwM:&spf=1536651675251" target="_blank" rel="nofollow">https://www.google.nl/search?q=schoenen+zwart+bandje+anime&safe=active&hl=nl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiCs-zIubLdAhULLVAKHSRjAOgQ_AUICigB&biw=962&bih=365#imgrc=viin1fQynjwM:&spf=1536651675251

En over verkleden gesproken - misschien leuk om naar Elfia in Arcen te gaan?

https://www.elfia.com/

mary-jane

mary-jane

11-09-2018 om 12:58

toch maar online

Ik heb gisteren een bestelling gedaan bij Marks & Spencer, mijn dochter werd heel blij van de schoenen daar en ook van de jurken en rokken van de schooluniformen...
Ik moet erg wennen aan haar nieuwe stijl, maar hé, als zij dit leuk vindt moet ze het natuurlijk lekker aantrekken.

Maar dit is het geworden:
https://asset1.cxnmarksandspencer.com/is/image/mands/SD_04_T72_8747B_Y0_X_EC_0?$V2$&hei=520&fmt=pjpeg
De prijs was dusdanig schappelijk dat het ook voor 2 paar nog prima te doen was.

Marie, bedankt voor het advies mbt het paardrijden, dit lijkt me inderdaad perfect, ik ga op zoek naar haar maat (maten in haar geval dus).

Elfia is superleuk inderdaad en daar zouden we heen gaan, maar door omstandigheden gaat het helaas niet lukken dit jaar. Dat vindt mijn dochter dan weer niet zo erg, want TomoFair Nijmegen is in hetzelfde weekend, dus nu kunnen we daar naar toe. Ze kende het zelf ook niet, maar toen ik haar de link appte stuurde ze me "WANNA GO WANNA GO WANNA GO" terug, ik denk dat het haar leuk lijkt

mary-jane

mary-jane

11-09-2018 om 13:04

oh en marie

Dankjewel voor de link van Epplejeck, er zijn 2 filialen redelijk dicht in de buurt, dus daar gaan we binnenkort gewoon eens even kijken wat ze hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.