Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

26-11-2018 om 22:25

Draadloze oortjes

Ik zoek voor mijn dochter draadloze oortjes. Ze had eerder zelf een paar besteld maar die werkten niet goed en bovendien zaten er lichtjes in die tijdens het gebruik bleven knipperen. Vond ze geen gezicht. Dus ze heeft ze teruggestuurd.
Ik wil nu een paar kopen als Sint-kado. Ik zoek iets van rond de 30 euro. Meestal kan ik in de specificaties echter niet vinden welke geen knipperende lichtjes hebben. Wie heeft een tip?

xiaomi

Mijn zoons hebben allebei deze besteld Xiaomi Mi Sports Bluetooth In-Ear Headset. Middelste zoon maakt er altijd nog een speurtocht van en deze kwamen het beste uit een of andere test. Ze zijn er erg tevreden over.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2018 om 10:45

ik lees en praat even mee

Het type oortjes van de zoons van Kenfan, lijkt mij ook prettig, maar onder brillepootjes ook? Bij Bol.com zijn ze wel bijna 50 euro, dus niet het budget van Tango. Bij website van Xiaomiproducts is hij niet (meer?) op voorraad, maar wel binnen het budget.

Ik zie dat je van dit merk ook activity trackers hebt, interessant .

Tango

Tango

27-11-2018 om 23:59

Dochter

Dochter wil het liefst iets soortgelijks als de oortjes van Apple. Dus van die witte in zo'n oplaadboxje. Ik zie heel veel soorten staan bij Bol maar heb geen idee welke te kopen. De beoordelingen zijn heel divers en bij sommigen staan geen beoordelingen of er staat niet in de specificaties of ze knipperende lichtjes hebben. Ik wilde ook bij Mediamarkt gaan kijken maar daar hebben ze dit model weer niet. Alleen de echte van Apple.

Lydia

Lydia

28-11-2018 om 09:43

Blog aartjan oordopjes

Google eens op blog aartjan oordopjes.
Daarin vind je een review van allerlei oordopjes
Ik geloof dat er ook ergens een totaallijst staat zodat je eerst op prijs en type kan zoeken.

Je kunt ook zoeken naar Apple AirPods alternatief binnen zijn blog.
Daar heeft hij een top 20 van

Panasonic

Wel iets boven genoemde budget, maar kinderen vinden de Bluetooth oortjes van Panasonic top omdat deze snel opladen.

Tip, controleer de broekzakken voor het wassen. Hier jammergenoeg laatst eentje meegewassen.

Tango

Tango

30-11-2018 om 20:11

Heb wat gevonden

Na lang zoeken en heen en weer mailen over wel of geen knipperende lichtjes, heb ik iets gevonden binnen de prijsklasse. Bedankt voor het meedenken en de tip over Aartjan.
Hopelijk zijn ze naar dochters zin.

Verliezen?

Tango, ik bekeek het model i8 TWS. De oortjes hebben geen onderling verbindingslijn en hangen los in het oor. Hoe is de ervaring van je dochter; raakt ze ze niet kwijt? Of gebruikt ze die alleen binnenshuis.
Mijn kinderen fietsen graag met oortjes is en zijn blij dat die over het oorschelp hangen.

(PS. Gelukkig dat je nog garantie had.)

rode krullenbol

rode krullenbol

07-12-2018 om 17:05

Het lied van de Leeuwerik (Ciocarlia) ‘revisited’

Het was te zien aan de stand van haar ogen en anders wel te horen aan de kreet waarmee ze dit keer de betrekkelijke saaiheid van mijn enigszins eentonige huismussenbestaan bruusk een halt kwam toeroepen: “Fusion! ... Fusion! ... Fusion!” De schoonmoeder van mijn broer Jerome had misschien wel hele dagen en nachten doorgebracht met de muziek van Fanfare Ciocarlia. “Fusion?” had ik in eerste instantie (nog) niet begrijpend geëchood. Waarop zij zich nader verklaarde met: “Ja! Die zogenaamde zigeunermuziek van jou, onlangs? Zo’n mengeling van muziekstijlen heet ‘fusion’! En daar is helemaal niks mis mee!”

Met een vriendelijk “Zal ik je jas even aannemen?” trachtte ik het opgewonden standje tot bedaren te brengen, maar daarin slaagde ik slechts ten dele. Weliswaar liet zij ootmoedig haar armen zakken, zodat ik haar kon helpen bij het ‘ontmantelen’. Vooraleer ik het ding fatsoenlijk kon wegbergen, hervatte ze echter haar donderpreek. Inmiddels vanuit de huiskamer, die zij met enkele ferme schreden was binnengestapt zonder haar schoenen – een stel sportief ogende textiele enkellaarsjes – uit te doen.

“Het gaat echt veel te ver, hoor, om commercie te zien als een bedroevende uitwas van het kapitalistisch bestel!” schetterde het richting hal. “Rekening houden met de smaak van je publiek? Tsja! Wil een amusementsartiest succesvol zijn, dan heeft hij dat te doen! Als dat niet juist iets van alle tijden is! En – vertel *mij* eens – waarom zouden Roma niet mee mogen in de vaart der volkeren? Ik vind het toch zo CHRISTELIJK om een marginaal bestaan te romantiseren! Misplaatste nostalgie; dát is het!”

Even leek het erop dat zij hiermee haar zegje wel zou hebben gedaan. Helaas bleek er slechts sprake van een kleine adempauze. “Wat een onzinnige gedachte om van mensen te verwachten dat zij eeuwig en altijd steeds dezelfde oude deuntjes vertolken. En dat dan op basis van hun afstamming? Etnische minderheden mogen toch zeker ook wel aan lotsverbetering doen? Ik zou zeggen, dat juist zij daar alleen maar goed aan doen. Het *is* trouwens helemaal geen traditionele zigeunermuziek wat zij spelen! Het zijn gewoon Roma die een allegaartje aan volkse melodietjes ten gehore brengen.”

Lichtelijk van mijn stuk gebracht besloot ik vooral ruim de tijd te nemen voor het ophangen van de jas. Omstandig ging ik op zoek naar een plekje aan de kapstok, terwijl schuldgevoel en twijfel om de eerste plaats streden in mijn brein. Zelf altijd als de kippen erbij om mensen op valse tegenstellingen te wijzen; en dan had ik er nota bene zelf één in het leven geroepen? Zou ik braaf het boetekleed aantrekken of liever de toga van de advocaat van de duivel? Ik kon toch moeilijk doen alsof ik het allemaal niet had gehoord.

“Een lastig te verteren kwestie zo vroeg in de ochtend” verzuchtte ik inwendig, terwijl mijn handen volautomatisch met de jas in de weer gingen. Mijn ogen – die helaas niet alles, maar wel veel zien – bespeurden ondertussen de slogan ‘Drykorn for beautiful people’ op het label in de kraag. Tegelijkertijd registreerde mijn neus een heerlijk ruikend, ongetwijfeld zeer duur en exclusief parfum. Voer voor cultureel antropologen ongetwijfeld; maar het deed mijn Rotterdamse roots toch *kriebelen*? Opeens wist ik wat te doen: als een voleerd politicus de discussie aangaan.

“Het is anders nog maar de vraag hoeveel die blazers betaald krijgen.” schamperde ik zo kalm en zelfverzekerd mogelijk, zodra ik me bij mijn gast had gevoegd.Waren het de kracht, zwaarte en economische aard van dit argument die haar vermurwden; was het het zoete melange van slaapmolekulen en vers gezette koffie in de atmosfeer; of domweg mijn persoon? In ieder geval hoefde ik niet eens meer over Elvis Presley’s ‘Colonel Tom Parker’ te beginnen en gewiekste managers in het algemeen. Met een kort maar krachtig “Daar zeg je wat.” gaf ze onverhoeds een positieve draai aan haar bezoek.

Maar al te graag lieten wij het gebeuren, dat onze gedeelde moederlijke trekken met ons aan de haal gingen. Aan de hand van het beeldmateriaal op Internet analyseerden we nauwgezet de uiterlijke verschijning van de vaste musici van Fanfare Ciocarlia. Tanden, haren, kleren, schoenen en postuur? Alles wees op een zekere welvaart.

Terloops viel ons een opmerkelijke overeenkomst op tussen één van de zangers/trompettisten en de stripfiguur Lambik uit Suske en Wiske. Jullie begrijpen wel; vanwege de naam van mijn broer kwam hij natuurlijk al snel “oom” te heten. Zijn echte naam was zo één-twee-drie niet te achterhalen. – De snelst spelende brass band ter wereld treedt meer als groep naar buiten, dan als individuele sterren.

Uiteraard kwam ook de inhoud van de liedteksten aan de orde, alsook de vraag in hoeverre deze seksueel expliciet zijn. Alle pogingen om voor ons leesbare vertalingen te achterhalen, strandden echter in cyrillisch schrift. Wat dat betreft wordt de Rus overduidelijk beter bediend. Eenmaal gestuit op hun bijzondere uitvoering van het James Bond thema (


https://youtu.be/SmfvQXraIC8) vroegen we ons af of er een nog mooiere versie te vinden zou zijn.

Eindigden we toch nog met rode oortjes. Van het alsmaar op- en afzetten van de koptelefoon.

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

07-12-2018 om 22:46

P.S.

Bijdrage #9 in dit draadje is een vervolg op #30 van het draadje 'sluikreclame' in de rubriek 'Over het forum'.

Degene die de schoonmoeder van mijn broer Jerome en ik "Oom Lambik" zijn gaan noemen, is de rapper in het nummer 'Bunica bate toba' (


https://youtu.be/hDI87UO9UZk). De gelijkenis valt vooral op bij 1.34.

rode krullenbol

rode krullenbol

08-12-2018 om 11:39

Voleerd?

"voleerd" in #9 moet natuurlijk zijn: "volleerd"

Rode Krullenbol,

Hij is leuk. Hoe verzin je het weer?

Ik smacht naar je bijdrage en muzikale tip in het draadje ‘Nederlands eten’ in rubriek huis tuin en keuken.

Tango

Tango

08-12-2018 om 21:56

Oortjes

Flanagan, dochter heeft ze dus nog niet gebruikt op de fiets omdat er eentje kapot was/ging. Ze had hiervoor een andere set van een ander merk (die met de knipperende lampjes) en deze heeft ze op de fiets in gehad. Vielen niet uit of zo. Ze fietst ook altijd met soorgelijke oortjes met snoer en die vallen ook nooit uit haar oren. Ik neem dus aan dat dit goed gaat. Verder gebruikt ze ze ook vaak in de bus/trein dus dan is het niet zo'n ramp als er eentje uit rolt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.