Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
30-09-2009 om 20:21
Drie keer per week vervoer ik mijn drie kinderen zo'n tien kilometer. Tot nu toe altijd met de auto, maar dat is één lange filerit. Ik heb zo genoeg van alle fietsen die mij voorbij gaan.
Ik ben nu dus op zoek naar een fiets waar ik drie kinderen (dreumes, peuter, kleuter) op kan vervoeren. Ik wil absoluut geen bakfiets, fietskar, aanhangfiets, o.i.d.
Na wat googlen kwam ik bij de Pack Max Duo uit. Maar daar zit voorop zo'n melkkrat. Wie weet of er daarbij nog plaats is voor een voorzitje? Of zijn er andere/betere fietsen waar drie kinderstoeltjes op kunnen?
Alvast dank.
11-10-2009 om 00:47
Vriendjes
Een vriendin met een kind dat een paar jaar ouder is dan de mijne, heeft mij een goed advies gegeven. Ze zei dat ze er achteraf spijt van had dat ze niet meteen een bakfiets had gekocht. Ze heeft (net als wij) maar één kind, dus dan lijkt een bakfiets niet zo nodig. Maar naarmate het kind ouder werd kwam ze er achter dat een bakfiets heel handig was om ook vriendjes mee naar huis te nemen.
Jij hebt drie kinderen. Hoe wil je dat straks gaan doen als je kinderen na school een vriendje/vriendinnetje meer naar huis willen nemen om mee te spelen?
Met een tweewieler-bakfiets kun je wel vier of vijf kinderen vervoeren: drie/vier in de bak en een in een stoeltje achterop of aan het stuur - dit hangt natuurlijk wel af van de grootte en het gewicht van de kinderen, en van wat je zelf aankan. (In de bak kan max. 80 kg en achterop max. 50 kg.)