Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jose van Polanen

Jose van Polanen

25-10-2008 om 20:43

Drogen op het dak

Ons huis heeft platte daken. Sinds kort kan ik het dak ook op. De dakbekleding is van kunststof, niet van bitumen, dus het kan wel wat hebben. Wij zijn bovendien van plan om er tegels op te leggen met speciale verhoging aan de onderkant waar het vocht onderdoor kan, zodat het dak beloopbaar wordt. Zo'n dak is een prima plek om je was te drogen en veel mensen in de buurt hebben dan ook een droogmolen permanent op het dak staan. Anderen slingeren per keer drogen een rek naar buiten.
Vind ik allebei geen fijn plan. Droogmolen vind ik zonde van de extra buitenruimte op het dak en van het fraaie uitzicht dat we nu hebben. Een uittrekbare waslijn is geen optie want er zijn geen 2 muren. Nu zag ik een uitklapbare droogmolen maar die kost wat. Heeft iemand zo'n ding en bevalt dat? Zijn er mensen daarbuiten die andere fraaie oplossingen hebben verzonnen? Zijn die tegels inderdaad een goed idee of is er nog iets beters/goedkopers te verzinnen?
alvast dank voor het meedenken allemaal,

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jose van Polanen

Jose van Polanen

25-10-2008 om 20:54

Verduidelijking

Met uitklapbare droogmolen bedoel ik dat er een cassette aan de muur zit waar je het ding uithaalt. Dus er staat dan geen 'stok' op het dak.
Sorry

Wallfix

van Brabantia, is dat wat je bedoeld ? Deze wordt aan een muur bevestigd. Ik heb er eentje en bevalt me goed. Hij kan dus niet draaien, maar evenveel meters lijnen als een standaard droogmolen. Ingeklapt gaat er een hoes om en ik heb hem zelfs 's winters laten hangen ( 1 winter tot zover).

Als pelle

Die oplossing van Pelle lijkt mij het handigst: ten eerste hoef je dan niet zo'n (ongetwijfeld duur) ding van Brabantia te kopen maar kan je met een goedkopere standaard droogmolen volstaan, ten tweede denk ik dat de was beter droogt als hij vol in de wind hangt ipv bij de muur.

Dus: koop een parasolvoet en een zak vulzand.

Maar wel interessant de ervaringen te lezen van iemand die zo'n wallfix heeft, ik vroeg me af hoe dat zou bevallen. Op zich wel goed dus, kennelijk.

Groeten,

Temet

Jose van Polanen

Jose van Polanen

26-10-2008 om 14:08

Wallfix en palen

Die wallfix bedoel ik inderdaad en ik had dacht ik iets vergelijkbaars gezien van Leifheit, maar die kan ik nu niet meer vinden. Heb ik vermoedelijk niet goed gekeken. Ook dat van die palen vind ik een aardig idee. Weinig in- en uitklapwerk en wel drogen. Maar voor de kosten van zo'n wallfix ben ik inderdaad wel even benieuwd hoe die bevalt.....Is het ding kwetsbaar, Shonagh hoe lang heb je hem al?
groet,

Wallfix

Ik heb hem 1,5 jaar en is afgelopen winter gewoon buiten blijven hangen. Er zit een afdekhoes bij en het is echt Brabantia kwaliteit, super degelijk. Ik geloof ook 5 jaar garantie. Heel simpel,met 1 hand in en uit te klappen, hoes er weer om en klaar voor de volgende keer.
Bij het herinrichten van onze vrij kleine tuin, wilde ik de inrichting niet laten bepalen door de plaats van een droogmolen. De Wallfix was net nieuw en voor mij ideaal, hangt aan een muur op het zuiden.
Als je een plat dak hebt, waar je dus veel wind vangt, mogen palen voor waslijnen wel heel erg stevig verankerd worden, anders kost het misschien ook nog je dak, hetzelfde geldt voor de voet van een droogmolen.
Een losstaand droogrek kan ook gaan vliegen als de wind eronder komt ?
Succes.

Jose van Polanen

Jose van Polanen

27-10-2008 om 20:24

Heel hartelijk dank allemaal

Ik kan er weer mee verder. Heb al met mijnheer van Polanen zitten overleggen en draadje laten zien. 't Wordt een paal of een Wallfix, vermoedelijk de laatste. Nu eerst onderzoek naar het Duitse stucwerk op de muur, hoe je daar zaken aan moet bevestigen.
groet,

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.