Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Droger aanschaffen wegens vochtig huis?

Hallo allemaal,

Wekelijks heb ik best wel een hoop wasgoed en ik merk dat m'n huis hier wel vochtig van wordt. Ik overweeg om om deze reden een droger aan te schaffen, zou dit schelen met het vocht in de woning?
Zoja, welke droger houd de kamer het droogst: een afvoerdroger of een condensdroger?
Alvast bedankt voor het meedenken,

Groet,

Angela

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

12-01-2011 om 14:52

Raam open

Ik heb een condensdroger met afvoer, dus ik gebruik niet de lekbak. Mijn ervaring is dat je ook met een droger nog last hebt van vocht in huis. In de kamer waar mijn wasrek staat heb ik altijd het raam open (op een kier). De droger staat op zolder, en als ik daar het raam niet open zet beslaat het ook.

Vera*

Vera*

12-01-2011 om 16:22

Vic

Het raam kan ook beslaan doordat het temperatuurverschil tussen binnen en buiten dan te groot is. Hier heb ik er geen last van. Het washok heeft een Veluxraam met dubbelglas, misschien scheelt dat.

Vera

Wilma

Wilma

12-01-2011 om 19:36

Of een ontvochtiger

Wij hebben in de kelder (waar de was hangt) een ontvochtiger, kostte niet erg veel (van Delonghi geloof ik) en die 'trekt' de was droog en houdt de ruimte droog. Om de paar dagen even zo'n opvangbak leegkieperen en verder heb je geen omkijken. Ik vind 't ideaal.

Groetjes,
Wilma

Angeela

Angeela

12-01-2011 om 20:39 Topicstarter

Er staat al een raam open

De hele dag staat t raam zowat open maar er zitten aan de binnenkant een aantal latjes en daar tussen zit condensvocht, vooral als het erg koud is - en daardoor gaat de houten afwerklijst van het dakraam verrot.
ik zoek dus naar een oplossing, weet iemand die???

Groet,
Angela

merene

merene

12-01-2011 om 21:29

Verwarmen

Kan de ruimte niet verwarmd worden? Door te verwarmen wordt de ruimte ook droger.Natuurlijk is ventileren het belangrijkste.

Ik heb zelf een condensdroger met afvoer. Ik gebruik hem nauwelijks, maar als ik hem gebruik wordt de zolder erg muf/niet fijn warm/klammig. Het raam moet dan zeker open.

Tussen de afwerklatjes?

Als er vocht tussen de latjes zit vraag ik me eerder af of er wel gekit is langs de latjes? Mijn ramen zijn ook wel eens beslagen als de droger aanstaat,of als er was hangt, maar er zit geen vocht achter of tussen het houtwerk. Alleen op het glas.

Ongezond

als je in je huis zoveel vocht hebt dat hout gaat rotten dan zou ik echt even die goed gaan aanpakken. Dus meer ventileren en ontvochtiger inderdaad kopen. Kleding te drogen hangen als je er ook een raam bij open zet etc.

Overdag alle deuren binnen open laten, raampje ergens open zetten etc.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.